26.08.2011 16:00, Daniel "LordDan" Hujo, Komentárov: 0
Uncharted 3: Drake’s Deception – GamesCom 2011 prezentácia

Uncharted 3: Drake’s Deception – GamesCom 2011 prezentácia

Pokračujeme v sérii článkov z GamesComu a dnes sa pozrieme na ďalšiu z prezentácií, ktorá prebiehala za zatvorenými dverami v hoteli Radisson.

Sony totižto už tradične nevolila stroho zariadené priestory business centra, ale naopak si prenajala príjemne zariadený hotel hneď vedľa Koelnmesse, kde prebiehal GamesCom 2011. Navyše celý sál, v ktorom sa prezentovalo bol tematicky zariadený, takže posedenie vo východnom štýle na nízkych sedačkách, tradičné nádoby na čaj a kávu, všetko toto len umocňovalo zážitok z predvádzaného Uncharted 3. Aby toho nebolo málo, pred hotelom parkoval Mercedes-Benz Unimog, ktorý si do parády vzal Brabus a bol posiaty reklamami na hru, krása.

Vtipným momentom bol začiatok prezentácie, kedy sa ukázal človek z Naughty Dogu s kozou briadkou a mušketierskymi fúzikmi, udržať v sebe výbuch smiechu bol nadľudský výkon, ale podarilo sa to počas celej prezentácie. No ale dosť bolo omáčky, poďme na to, čo vás všetkých zaujíma, na samotné Uncharted 3: Drake’s Deception. Prezentované nám boli dve misie, prvá na lodi, ktorá sa zbesilo kymáca na rozbúrenom oceáne a do toho vám poriadne leje a druhá, už vám určite známa z videí, misia v nákladnom lietadle, kde sa Drake len končekmi prstov drží plachty a všemožne sa snaží zachrániť sa od voľného pádu do púšte pod sebou a my sme mali príležitosť vidieť aj pokračovanie.

Misiu na lodi začíname na vrchnej palube, Drake sa v silnej búrke ledva drží na nohách a každá vlna, ktorá narazí do trupu lode s ním hádže do strán a moc mu boj o svoj život neuľahčuje. Tu nám autori povedali, že fyzika je dynamická, to znamená, že pohyby lode na mori nie sú naskriptované, ale každý náraz vlny je jedinečný, takže keby ste išli túto misiu dookola, vždy sa bude loď húpať inak. Poviete si maličkosť, ale dnes už aj takéto maličkosti rozhodujú o kvalitách hry. Keďže už je Drake dosť premočený a rád by sa usušil a zohrial, namieri si to do útrob lodi, hneď sa ocitne v obrovskom salóne, ktorý ale na mňa pôsobil skôr dojmom skladu, nič vás v ňom neupúta, okrem dvoch obrovských lustrov, exteriéry tak zatiaľ svojím vzhľadom vedú nad interiérmi. Tu pred sebou máme dvoch nepriateľov, Drake zatiaľ zostal nepovšimnutý a tak vybaví najskôr jedného a potom aj druhého strážcu pekne potichu. A pokračujeme ďalej do brucha tohto monštra až sa nakoniec objavíme v nákladovom priestore, ktorý je slepou uličkou a samozrejme pascou prichystanou na hlavného hrdinu.

Tu sa všetko plíženie končí a nastáva čistá akcia. Je čas tasiť zbrane a vysporiadať sa s nepriateľom. Samozrejmosťou je, že keď sa pozeráte, ako hru hrá vývojár a prezentuje vám ju, po dvoch dňoch oba levely pozná naspamäť a viac než herný zážitok, máte pocit, že pozeráte na reklamný film kde sa vám snažia ukázať, čo všetko hra dokáže. V situácii v podpalubí je jedinou možnosťou útek, nepriateľ má presilu, strieľa po vás zo všetkých strán, adrenalín stúpa a všetko to napätie opadne v momente, keď sa Drake schová za škatule a sleduje, ako sa biely Rolls-Royce uvoľní a namieri si to proti stene. Ale chvíľkové zdržanie je preč a už sme opäť na úteku. Skvelým momentom, ktorý mi utkvel v pamäti je súboj na blízko, kedy nakoniec Drake odistí granát na opasku protivníka a kopom do hrudníka ho odsotí, no nie do dostatočnej vzdialenosti a tak výbuch zasiahne čiastočne aj vás, chvíľu sa síce otrepávate, no aj najmenšie zdržanie znižuje šancu na prežitie, lebo do trupu lode sa valia litre slanej vody. Celý útek je poriadne dramatický a neraz sa ocitnete s hlavou pod vodou s poslednými zásobami kyslíka musíte rýchlo stláčať trojuholník, aby ste sa vyslobodili spod krabice alebo vytrhli mriežku do ventilačnej šachty. Táto misia bola zmesou pomalého a tichého postupu a poriadnej akcie s návalom adrenalínu.

Druhá misia z lietadla bola takmer od začiatku len akciou a dáva poriadne zabrať všetkým prstom na ovládači. Trochu klišé so ženami na začiatku a ďalej pokračuje len Drake. Ešte len doplním, že táto istá úroveň bola prezentovaná aj na Sony konferencii, no tu na prezentácii nám ukázali trochu viac. Vyzerá to všetko jednoducho, na letisku stojí ďalšie monštrum v podobe lietadla AN-22. Vidieť, že autori sú poriadni megalomani, najskôr zaoceánska loď a potom Antonov :D Pasáž s objavením Draka a jeho parkourovým behom po strechách, pri ktorom odpraví niekoľko strážcov či už nablízko alebo pištoľou, ste už asi videli. Nasleduje jazda na prednej kapote džípu, skok na koleso a scénka s bitkou na otvorených dverách nákladového priestoru, kde na jej konci je náklad vlajúci za lietadlom a Drake sa ho drží len končekmi prstov. My sme videli čo sa stalo ďalej, tí ktorí nechcú vedieť, ako to dopadne, skočte na ďalší odstavec, ale zas také prekvapenie sa nekoná. Drake sa vyšplhá späť do lietadla, vyhodí pri tom pár ľudí von a v nákladovom priestore sa strhne obrovská prestrelka, až som sa divil, čo všetko Drake vydrží. Neopatrnou manipuláciou s výbušninami sa prihodí obrovská diera do trupu lietadla, ktorá začne všetko vysávať. Drake síce chvíľu vzdoruje, no napokon si aj on vyskúša voľný pád bez padáku. Ako do dopadne ďalej už nevieme, tu prezentácia skončila, ale správne, tých z vás, ktorých okamžite napadlo, že snáď prvý obrázok z hry bol na púšti s troskami lietadla, máte pravdu, asi to všetko dopadne nakoniec dobre, ale to už si musíme počkať.

Na záver bola možnosť sa niečo spýtať, no k veci padla snáď len jedna otázka a to dvakrát a dokonca hneď po sebe, niektorí novinári asi nedávajú vôbec pozor. Otázka sa týkala dĺžky hry, no keďže hra nie je zatiaľ dokončená, odpovede sme sa nedočkali. Ale dá sa predpokladať, že to bude niekde na úrovni predchádzajúcich častí. Na úplný koniec bolo pripravených 8 televízorov s konzolami a možnosť si zahrať deathmatch, no povedzme si narovinu, v tomto titule nám ide hlavne o singleplayerovú kampaň, takže sme pohrdli (no nie až tak všetci - DKF :) :P

Aby som nejako zhrnul dojmy z prezentácie Uncharted 3, na jednej strane je treba povedať, že hra sa nevytasila s ničím novým a všetko sme už videli v predchádzajúcich častiach. No na strane druhej musíme uznať, že hra to bude asi výborná a rozhodne si ju nenecháme ujsť, strhujúca atmosféra a kto by nechcel vedieť, ako to nakoniec s Drakom dopadne?

 

Našim partnerom na GamesCom 2011 bola spoločnosť TOSHIBA.


Daniel "LordDan" Hujo
viac článkov autora

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012