22.08.2011 01:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 0
GamesCom - zábava, alebo len obyčajná drina?

GamesCom - zábava, alebo len obyčajná drina?

Ako berú GamesCom odlišné "kasty" návštevníkov?

GamesCom 2011 je za nami. Výstava, ktorá síce nebola bohvieako štedrá na všakovaké ohlásenia a novinky, nám ale dokázala, že hráčsky duch je na starom kontinente mimoriadne silnou prezenciou. Húfy a húfy fanúšikov digitálnej zábavy prúdili do výstaviska prakticky bez prestania a tak boli organizátori dokonca v jeden okamih donútení brány do Koelnmesse na pár hodín uzavrieť, keďže v tých ozrutných halách a chodbách už skrátka neostal priestor pre ďalšiu ľudskú bytosť. Samozrejme, redakčná výprava mala tú výhodu, že si GamesCom mohla užiť už v deň určený len pre herných žurnalistov, avšak hneď v stredu aj ona trpko pocítila dopady tej nekontrolovanej túžby tisícok hráčov, snažiacich sa predrať davom k svojmu vysnívanému titulu /titulom. Nie - nebol to med lízať a po pravde, ako zástupcovia novinárskej obce sme si GamesCom v podstate ani nemali čas užiť. Chcete poznať dôvod?

Stačí mi v skratke popísať GamesCom z pohľadu obyčajného hráča a následne na to z pohľadu redaktora herného periodika, resp. internetového portálu. Bežný fanúšik digitálnej zábavy príde na výstavu s cieľom zahrať si niektoré z očakávaných gamesiek, sem tam prehodiť reč s obdobnými fanúšikmi hier a celkovo, užiť si ten herný ošiaľ v čo možno najpompéznejšom a najhromadnejšom duchu. Inými slovami, hráč-návštevník ma slobodu v tom, kedy a kam pôjde a na čo svoj drahocenný čas obetuje. Jeho status má ale jeden zásadný nedostatok - o prístup k stojanom s demo verziami hier musí bojovať s obrovitánskym davom ďalších ľudí, ktorí zmýšľajú presne tak isto ako on a presne tak isto ako on, musia pre možnosť si danú hru vyskúšať, obetovať nie len hodiny státia v radoch, ale aj istú porciu nervov, keďže ostať zaseknutý v strede radu a nemôcť sa ísť vyčúrať resp. nahltať do neďalekého bistra, dokáže vynervovať aj tých najodolnejších z najodolnejších.

Herný žurnalista, aj napriek jeho počiatočnej výhode spočívajúcej v možnosti navštíviť GamesCom v deň, kedy nie je ešte otvorený širokej verejnosti, musí riešiť svoj pobyt na "pľaci" s veľkou dávkou stratégie a taktizovania. Musí sa s kolegami dohodnúť na portfóliu hier ktoré "spracuje" (aby sa tým v rámci redakčnej výpravy pokryl čo možno najväčší repertoár prezentovaných titulov), musí v pravidelných intervaloch navštevovať press zónu za účelom písania textov, musí dodržiavať termíny interview a prezentácií.. a vo všeobecnosti, musí sa riadiť nejakým tým rozvrhom, pričom jeho osobné záujmy idú stranou. Teda, v prvý deň výstavy nemusí bojovať s haldami hráčskej verejnosti, ale musí bojovať prednostne s časom. Odmena za jeho pracovné nasadenie potom neprichádza ani tak v exkluzívnych rozhovoroch či meetingoch, ale v rozličných akciách pre vybraný okruh žurnalistov, ktoré mu umožnia sa uvolniť v tradičnom spoločenskom duchu. Každopádne, ako fanúšik hier nedostane herný redaktor počas GamesComu toľko možností si vyskúšať hry, ktoré ho subjektívne zaujímajú a preto je aj takéto akcia pre neho skôr prácou, ako zábavným kultúrnym eventom.

Aby ste si ale nemysleli, že sa na svoj údel sťažujem. Opak je totižto pravdou - možnosť dostať sa tam kde bežný hráč nemá prístup, možnosť stretnúť ľudí ktorí sa medzi herných "plebs" určite nevydajú, možnosť navštíviť konferencie počas ktorých sa ohlasujú novinky... holt, tých nezabudnuteľných okamihov mi z tohtoročného GamesComu utkvelo v pamäti toľko, že rozpísať ich tu do podrobnosti rozhodne nemá význam. Stačí mi len povedať, že vidieť to na webe a vidieť to osobne na živo, to sú tak diametrálne odlišné pocitové stavy, že v podstate je reportovanie o takýchto výstavách z pohodlia domova len obyčajnou hernou novinárčinou, počas ktorej na dotyčného redaktora nedoľahne ani len zlomok tej kvázi-festivalovej atmosféry, akou takéto podujatie dýcha.

Z toho dôvodu ma preto už teraz mrzí, že septembrová Tokyo Game Show bude z našej strany spracovaná iba externou formou. Samozrejme, môže za to celý rad faktorov (na čele s nedostatkom času, keďže ako externí redaktori máme aj iné zdroje obživy), avšak v jednej veci vás viem už teraz uistiť. Tak ako vás zásobujeme tými najlepšími článkami z GamesComu, na rovnako vysokej úrovni si posvietime aj na show, poriadanú v hlavnom meste Japonska. No a keďže aziati sú pracovití ako včeličky, môžeme očakávať, že po stránke noviniek nás posledná z veľkej trojky games eventov určite v mnohom milo prekvapí. Dovtedy si ale užívajte naše exkluzívne dojmy a reportáže z Kolína, keďže obdobné eventy tu skrátka nemáme každý deň. Vidíme sa za týždeň!

 

Našim partnerom na GamesCom 2011 bola spoločnosť TOSHIBA.


Boris "Blade" Kirov
viac článkov autora

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012