Súhrn dojmov z prezentovaného "materiálu"
Prvý zo série článkov, ktorý vám priblíži dojmy z hernej nádielky, na ktorej spočinuli naše oči a uši. A ruky taktiež... samozrejme.
War in the North
Očakávať od nového herného Pána Prsteňov niečo viac než len záležitosť pre fanúšikov, by bolo za normálnych okolností nadmieru logickým úsudkom, avšak naše dojmy z kooperatívneho režimu akčného RPG Lotr: War in the North jasne dokazujú, že kvalitne prevedená filmová licencia do podoby hry môže byť k úžitku všetkých fanúšikov digitálnej zábavy. Samotné demo pritom začína viac než epicky - naša úderná trojica v zložení Blade, DanKanFan a ešte nejaký bližšie nešpecifikovaný subjekt s krycím menom Miro sa chytá trojice hlavných charakterov v momente, kedy sa schyľuje k jednej z tých masívnejších bitiek - obrana bližšie nešpecifikovaného spotu (s klasickými dizajnami ala Peter Jacskon) je totižto zákonite doprevádzaná húfmi a húfmi rozmanitých nepriateľov, ktorí naše health bary rozhodne nešetrili.
Už v úvodných okamihoch nášho testovania nás milo prekvapila nekompromisná obtiažnosť titulu, ktorá si od nás vyžiadala zúžitkovanie všetkých špecifických schopností a skillov našich charakterov. Drobunký ale zato super silný trpazlík, tak behom okamihu zaujal pozíciu ofenzívneho tanka, ktorého v boji podporila nie len pestrá paleta kúzel elfice-čarodejnice, ale taktiež aj mrštné výpady a majstrovská práca s lukom v prípade rangera, teda charakteru preberajúceho úlohu neskoršieho kráľa Gondoru, Aragorna. Samotný gameplay pritom padne do ruky v momente styku s ním - ľahší a silnejší útok, špeciálne údery či životne dôležitý blok, to všetko tu samozrejme je a pokiaľ je vám tento žáner naozaj blízky, budete z herných mechanizmov naozaj nadšení.
RPG zložka titulu sa potom prejaví nie len vo forme levelovania charakterov, ale taktiež aj v príjemne prehľadnom inventári, v ktorom je výber vhodnej výzbroje doslova otážku niekoľkých "kliknutí". Lord of the Rings: War in the North tak hneď v úvode našej "tour de GamesCom" získal titul "prekvapenie" eventu a rozhodne sa už teraz nevieme dočkať, až si testovaný co-op zahráme v plnej jeho paráde. Dajte na naše slová - tohto LOTRA si budete chcieť určite vyskúšať!
Silent Hill: Downpour
Samozrejme, tak ako nemôže existovať Jing bez Jangu, tak isto nemôže herná scéna fungovať bez milých i nemilých prekvapení. No a keďže to príjemné z nich nájdete v predchádzajúcom odstavci, zákonite teraz príde na ranu jeho pravý opak. A žiaľ, čierny Peter tohto ročníka GamesComu pripadol (aspoň teda podľa mojich display-to-face skúseností) novému dielu Silent Hillu, ktorý nám pripravuje český tím združený pod značkou Vatra.
Čo ma teda prinútilo tento mnohými netrpezlivo očakávaný survival horor zaradiť medzi podpriemerné, nezáživné a po všetkých stránkach nepodarené tituly? Nuž tak predovšetkým samotný gameplay, ktorý je tak zúfalo tuctový a nezáživný, až som stánok s hrou predčasne opustil len preto, lebo ma to tých 10 minút (!) fakt nebavilo hrať. Chcete konkrétnosti? Postava sa pohybuje ako nejaká mátoha, jej ovládanie je bezdôvodne spomalené, akékoľvek náznaky zábavy negujú všadeprítomné a nadmieru otravné QTE a keď sa navyše na scéne objaví nový typ protivníka v podobe ženskej z Ringu (kde je sakra alternatíva k manequinovi či patient demonovi??), tak inak ako sklamaním sa to naozaj nazvať nedá.
Dokonca aj ten autormi ospevovaný súbojový systém nie je prakticky v ničom odlišný od toho, ktorý sme mali možnosť vidieť v Homecomingu, takže skutočne nechápem dôvody povyku okolo neho. Pre objektívnosť veci je vhodné spomenúť. že testovaná verzia bežala v 3D a aj napriek priemernému technickému spracovaniu, mala isté náznaky atmosféry, ktorou sa táto séria preslávila. V súčte pozitív a negatív bol ale čas strávený s prezentovanou ukážkou v podstate zbytočne premrhaným, keď ako po stránke gameplayu, tak i po stránke AV spracovania, ma nový Silent Hill naozaj nezaujal.
Ninja Gaiden 3
Dostať sa stojanom s hrateľnou ukážkou tretieho Ninja Gaidenu bolo naozaj obtiažne. Jediné "vráta" k tejto sekcii totižto viedli cez prezentáciu nového Saints Rowu, takže pokiaľ vás tento humorný a krajne over the top GTA klon nezaujal, zákonite ste sa tak ukrátili aj o možnosť vyskúšať si nového Gaidena tak povediac na vlastnej koži. Bolo by to ale na škodu veci? Pravdepodobne nie. Pokračovanie príbehu udatného ninju Ryu Hayabusha totižto až na znateľne menšiu krvavosť a brutalitu neprináša -minimálne teda po stránke súbojového systému- prakticky žiadne významnejšie zmeny.
Samozrejme, pre fanúšikov je táto správa pohladením ich ninjovskej duše, avšak ostatní hráči zrejme z prakticky identického konceptu nadšení až tak nebudú. Po starom taktiež ostala aj vražedná obtiažnosť a niektoré otravné animácie, vďaka ktorým nebudete vedieť zasiahnuť do bojov ihneď, ale až potom, ako postava "dokončí" niektoré zo svojich bojových póz. Iritovalo nás to už v nespočetnom množstve hier a ked sa k tomu navyše u Ninja Gaidenu pridá aj šialená presila, inak ako frustrujúco vás tento titul naozaj nestihne prekvapiť.
Každopádne, hrateľná ukážka nám priniesla len jednu uzavretú lokáciu a v nej donekonečna sa respawnujúcich protivníkov, takže na nejaké finálne verdikty je teraz naozaj priskoro. Obozretní ale rozhodne sme a niečo nám na tomto pokračovaní skrátka "nešmakuje".
Borderlands 2
Aj napriek tomu, že pokračovanie tohto mimoriadne úspešného post-apokalyptického hybridu FPS a RPG sa dočkalo svojho oficiálneho potvrdenia len skutočne nedávno, viac ako 20-minútová gameplay ukážka z hry nás presvedčila o tom, že Gearbox na dvojke pracuje už nejaký ten piatok a jej vydanie v priebehu budúceho roka nie je v žiadnom prípade ohrozené. No a o čom že táto bez diskusií bombastická ochutnávka bola?
Tak predovšetkým je vhodné hneď z kraja povedať, že gameplay záznam pochádzal z PC verzie, vďaka čomu pôsobilo grafické spracovanie ešte o niekoľko stupienkov fantastickejšie, než tomu bolo u originálu. V demo zázname nám tak autori mohli ukázať zasneženú lokáciu s tak ostrými a kvalitnými textúrami, že ani Rage sa na niečo podobné nechytal (o tom už ale v druhom dieli tejto tematickej série). Nemožno sa preto čudovať, že behom okamihu sme boli do hry zažratí ako mäsiarky do kusu exkrementu a tak sme si nasledujúce dianie užili s nesmiernou radosťou na srdci. Ok, konkrétnejšie - titul sa odohráva niekoľko rokov po skončení dielu prvého a tak sa na scéne zákonite objavujú nové a výrazne odlišné charaktery. Jedným z nich je aj nedávno odhalený Salvador Gunzerker, v koži ktorého sa práve prezentovaný gameplay odohral.
Ten bol -ako sa dalo konieckoncov už z leaknutého preview z game informeru odhadnúť - lokalizovaný do zasneženého prostredia, v ktorom sa okrem dobre známych banditov objavila aj hromada monštier úplne nových, na ktorých si bolo taktiež možné všimnúť nepomerne kvalitnejší systém animácií. Zástupcov našej výpravy taktiež potešila funkčná i vizuálna rozdielnosť medzi jednotlivými výrobcami zbraní, kde sa konkrétne blisla nie len nová firma Tediore s ich výbušnými zásobníkmi, ale taktiež aj "pozlátané" zbrane Banditov či naša obľúbená AKčka od firmy Vladof, majúca namiesto klasickej hlavne hlaveň z rotačáku.
Ďalším príjemným prekvapením prezentovanej misie bolo aj naznačenie osudu hrdinov (konkrétne jedného z nich) minulého dielu, takže už teraz si môžeme byť istí, že oba Borderlandsy nebudú prepojené len svojim konceptom, ale aj svojim dejom. No a hromadu čierneho humoru berieme už len ako takú sympatickú bodku za výsostne pozitívnymi dojmami, ktoré v nás tento titul v rámci svojej prezentácie zanechal. We want more!
Našim partnerom na GamesCom 2011 bola spoločnosť TOSHIBA.
Boris "Blade" Kirov
viac článkov autora
Blacky | Silent Hill | 19. 08. 2011 17:57 |
Marťas | Ninja Gaiden 3 | 19. 08. 2011 19:15 |
Blade | Re: Silent Hill | 19. 08. 2011 19:21 |
Blade | Re: Ninja Gaiden 3 | 19. 08. 2011 19:23 |
Blacky | Re: Re: Silent Hill | 19. 08. 2011 19:45 |
Blacky | Re: Ninja Gaiden 3 | 19. 08. 2011 19:53 |
Blade | Re: Re: Re: Silent Hill | 19. 08. 2011 20:22 |
Blacky | Re: Re: Re: Re: Silent Hill | 19. 08. 2011 20:24 |
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|