27.07.2011 19:00, Michal "MickTheMage" Nemec, Komentárov: 2
Dragon Age 2: Legacy (DLC)

Dragon Age 2: Legacy (DLC)

Herné sklamanie tisícročia? Nie, nebol to v základoch obyčajný Duke Nukem, ktorý sa stal ľahkým terčom pokryteckých recenzií. Bol to práve posledný výtvor od BioWare. Avšak kým sa v dobe svojho vydania zdal byť Dragon Age 2 len výsledkom zlého chápania svojich fanúšikov a neúspešným pokusom koncepčne sa priblížiť ich druhej populárnej značke. Vo svetle druhého ZaklínačaDragon Age 2 vyzerá ako zlý vtip. Zmení niečo najnovšie príbehové DLC?

Obávam sa, že odpoveď na túto otázku bude negatívna. Príbeh „Legacy“ nás privádza k odkazu Hawkeovho otca, ktorý sa kedysi zaplietol do čohosi mystického a pomocou svojich magických schopností uväznil čosi zlé. Samozrejme, ako to už v takýchto príbehoch býva, to zlé chce ísť von a aby sa to dostať von mohlo, potrebuje to krv rodiny Hawkeov. Čo iné mu teda ostáva, len si zbaliť veci, pobrať pár spoločníkov a vydať sa na cestu za riešením problému. Uhm alebo tak nejako.

Otázkou ostáva, či sa v BioWare poučili zo svojich chýb alebo sú presvedčení o správnosti smerovania svojej hry. Úprimne, pocti z Legacy skôr napovedá druhému faktu. Áno, máme tu nové prostredie, tentoraz žiadne opakovanie starých podzemí, avšak stále striktne lineárne. Stále sa zaoberajúce jedinou vecou a tou je boj. Boj na každom centimetri mapy – obrazne povedané. Neustály nátlak na hráča pomocou súbojov, ktoré by mali byť (zrejme podľa predstavy autorov) zábavnou náplňou hry. Nie, bohužiaľ ak sa súboje dávkujú týmto tempom sú skôr otravné ako zábavné. Istotne si hovoríte, dobre máme tu súboje, aspoň nejaká výzva... Samozrejme, to nikto nepopiera, ale náplňou RPG ako to vidím ja, by nemali byť čisto súboje, súboje a súboje. Chcelo by to predsa aj trochu zaujímavý dizajn podzemia, v ktorom sa vaša družina hrdinov nachádza. Niečo pestrejšie a impozantnejšie. Iste, po architektonickej stránke je prostredie trochu zaujímavé, avšak nie je to nič, čo by vás posadilo na zadok. Čo sa však týka dizajnu úrovní, je to jeden dlhý tunel, ktorý má začiatok a koniec. Čiže sa nič nezmenilo. Ostatne je naivné čakať, že by BioWare zmenili svoj prístup ku koridorovému dizajnu ich posledných hier. Problém je v tom, že v prípade Dragon Age 2 akosi nevedia, čo s tými koridormi urobiť. Ako ich naplniť, postaviť tak aby dokázali tento hlúpy level dizajn zakryť podobne ako sa im to darilo v prípade druhého Mass Effectu (alebo i Dragon Age Origins).

Skrátka DLC Legacy je rovnakým šliapnutím vedľa ako celá materská hra. A to už vôbec nehovorím o príbehu, ktorý je tu len preto, aby mali autor dôvod hádzať vám pod nohy stáda protivníkov. Nebudem kritizovať nerozvetvenosť príbehu, ostatne tou nedisponovali ani DLC pre Mass Effect, ale tým sa aspoň darilo udržiavať vysokú latku atraktívnosti (teda aspoň niektorým). Kým Legacy neponúka nič, čo by hráča nútilo pokračovať v hraní – nepotrebuje sa nič dozvedieť, nemá chuť sa nič nové dozvedať. Áno, nahliadneme trochu do Hawkeovej minulosti, zistíme niečo málo o jeho otcovi, ale to je vlastne všetko. Samozrejme, ešte je tu textová stránka DLC, ktorá dopĺňa hernú mytológiu – tam sa niekoľko zaujímavých textov nájde. Otázkou však je či to stačí.

Hodnotiť DLC za to aká je jeho materská hra by bolo hlúpe a neprofesionálne. A to ani robiť nebudem. Avšak smutným faktom je, že Legacy presne odzrkadľuje všetky negatíva pôvodnej hry a nepridáva k nim nič pozitívne. Teda ak neberieme do úvahy celkom slušne zvládnutý dabing postáv a celkovú prezentáciu onoho chabého príbehu. Všetko ostatné sa pohybuje na úrovni priemeru. Sklame vás v prípade, že budete očakávať zmenený prístup autorov k látke, inak vás nemá čím prekvapiť. Rovnako si viem predstaviť, že sa nájde istá skupinka hráčov, ktorý sa budú pri kopení súbojov dobre baviť. Poskytne im nejaké 3 až 4 hodiny súbojov a jednej (akože) hádanky. Ak sa však pozerám na Legacy z komplexného hľadiska, vidím len priemerný prídavok k takmer priemernej hre. Ak nemáte nič lepšie na hranie (a máte nejaké zbytočné BioWare body) môžete Legacy pokojne vyskúšať, ale počítajte s vyššie napísaným.


Michal "MickTheMage" Nemec
viac článkov autora

Výrobca: BioWare
Distribútor: Electronic Arts
Testovaná platforma: PC
Multiplayer: nie
Lokalizácia: Anglický jazyk
Žáner: RPG
Vychádza na platformy: PC, PS3, Xbox 360
Oficiálna stránka: dragonage.bioware.com
Karta hry: Dragon Age 2
Plusy:

- relatívne slušná zvuková stránka

Mínusy:

- koridor, koridor zvaný tunel

- nič viac, len séria súbojov na každom kroku

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 6.9 / 10
(Hodnotení: 14)

Diskusia
Possol Recenzia 28. 07. 2011 14:10
Blade Re: Recenzia 28. 07. 2011 22:35
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012