Silent Hill: Downpour - preview
Hmlou zahalené mestečko Silent Hill vydá už koncom tohto roka svoje ďalšie tajomstvá. Očakávania tuzemských fanúšikov tejto nestarnúcej hororovej série sú znásobené aj vďaka tomu, že najnovší prírastok s podtitulom Downpour sa kutí len kúsok od slovenských hraníc, v moravskej metropole, Brne. Nastal čas dať si skúšobný výlet do nástrahami preplneného Silent Hillu, v ktorom váš krik zaručene nikto nezačuje...
Všetko sa to začalo minulý rok na konferencii Konami vo Frankfurte, keď celkom nenápadne, len tak medzi rečou, oznámilo, že sa pomaly spúšťajú práce na v poradí ôsmom diely Silent Hillu. To samozrejme naštartovalo vlnu otázok a špekulácií, medzi ktorými sa vyskytovala prevažne otázka, komu zverí japonský vydavateľ do rúk osud série na „veľkých“ konzolách. Ten by totiž podľa väčšiny nemal padnúť štúdiu The Collective, ktoré svojim debutom Silent Hill: Homecoming nedoznalo práve najvrelšieho prijatia. Stalo sa však čosi, čím zostal zaskočený nejeden prívrženec série – na osmičke sa, ako sme už v perexe avizovali, pracuje v brnenskej Vatra Games. Konami však zjavne Moravanom, podobne ako my, verí, že dokáže na scénu priniesť opätovného kráľa hororového žánru. Podľa doterajších informácií má na to totiž slušne našliapnuté!
Základom kvalitného, nervydrásajúceho zážitku, ktorý vie (resp. vedela) séria Silent Hill podať priam ukážkovo, je dejová linka. Tá si vezme na mušku úplne novú postavu, ktorá by mohla byť pomyselným oživením značky. Celkovo sa Downpour snaží akoby zaujať čo možno najširšie publikum, avšak, ako sami autori prezradili, na svoje si prídu okrem nováčikov aj zarytí fanúšikovia. Oným novým hlavným hrdinom, ktorý sa bude musieť popasovať so Silent Hillom, je postava Murphyho Pendletona. Ten sa ocitá v autobuse naloženom zabijakmi, utečencami, zlodejmi, proste medzi zadržanými zločincami každého druhu, ktorých policajné zložky transportujú do nových väzenských priestorov. Ponorený do vlastných myšlienok si spytuje svedomie, nakoľko jeho budúcnosť vôbec nie je ružová. Vtom sa však stane čosi nepredvídateľné. Šofér autobusu nezvláda ostrú zákrutu a s vozidlom sa porúča do najbližšej rokliny. Cestou dole do hustého lesa stihne spraviť zopár krkolomných kotrmelcov, no popri všadeprítomných stromoch a balvanoch, ktoré autobus „mačkajú“ ako nejakú plechovku, nemá žiadnu šancu. Keď je už napokon tejto hrozivej situácii koniec, vylieza Murphy z vraku autobusu – a vylieza zrejme ako jediný preživší. Po okolí niet ani živej duše, len hlboká noc a strašidelný šuchot listov. Murphy, ten autobus bol v porovnaní s tým, čo ťa čaká, hotovým vykúpením.
Kam povedú Murphyho kroky je snáď každému jasné. V hmle sa črtá akási tabuľa, stačí podísť bližšie a nápis „Welcome to Silent Hill“ je už zreteľne čitateľný – práve dorazil do pekla, z ktorého zjavne niet úniku. Hľadať pomoc práve v prostredí tohto prekliateho mestečka je bláznovstvom, čo čoskoro zistí aj sám Pendleton, ktorý prichádza presnejšie do jeho juhovýchodnej časti – doposiaľ neprebádanej a neobjavenej v žiadnom predchodcovi. Oblasť má byť dokonca tak obrovská, že presúvanie z jedného miesta na druhé bude uľahčené vďaka akémusi bližšie nešpecifikovanému podzemnému spôsobu cestovania (najskôr metro). Konami dalo autorom skutočne voľnú ruku, nakoľko to v istých smeroch môže pripadať, že si Vatra robí so sériou doslova čo chce. Práve o toto však v najnovšom diely ide – ponúknuť niečo nové v dobre známych kulisách Silent Hillu.
Poďme však od sľubov k činom. Veľkolepého predstavenia sa hra dočkala viac-menej až na tohtoročnom veľtrhu zábavnej elektroniky E3, na ktorej to autori rozbalili vo veľkom. Okrem pútavého E3 traileru, ktorý priblížil práve okolnosti, za akých sa Pendleton objavil v mestečku, sme mohli zahliadnuť aj niekoľkominútový komentovaný gameplay, ktorý nám ponúkol aký-taký „živší“ obraz o hre. Silent Hill bude tentoraz vďaka svojej priestrannosti pôsobiť ešte o kus desivejšie. Čo iné môže byť odrazovým mostíkom pre hutnú atmosféru ako celé desiatky minút ticha prehľadávaním temných kútov, pri pohľade na ktoré hráčova fantázia pracuje na plné obrátky? Tobôž bezmocnejšie dané situácie vyznejú, keď si predstavíte, že nemáte po ruke čo i len jednu strelnú zbraň. Vedzte, že budete jasať, keď narazíte aspoň na nejakú tú oceľovú tyč alebo čokoľvek, čo by sa teoreticky dalo použiť na zabitie alebo prinajmenšom oslabenie protivníka. A keď by ste už aj narazili na ďalší kúsok, tvorcovia vystríhajú, že inventáru odzvonilo a po novom budete môcť niesť výhradne jednu zbraň, čo zaručene pridáva na realistickosti titulu.
So zbraňami a súbojmi vôbec samozrejme súvisia aj protivníci. Nebudú chýbať netvory od výmyslu sveta, na ktoré sú fanúšikovia série zvyknutí (stále viac otáznikov naopak visí nad účasťou Pyramid Heada). Tu sa však črtá otázka, ako to bude s ich likvidáciou pri tom spomínanom nedostatku zbraňového arzenálu, ktorý číta doslova zo všetkého pohodeného na zemi. Aby ste prežili, musíte sa uskromniť aj k bojom s prázdnymi sklenenými fľašami či drevenými stoličkami, ktoré sa efektne lámu pri styku s nepriateľovým telom. V Downpoure rozhodne neplatí, že najlepšou obranou je útok. To prenechajme väčším svalovcom než je Murphy a pusťme sa s ním radšej na zbesilý útek. Niektorí bossovia sú navrhnutí dokonca tak, aby ste sa ich za normálnych okolností nezbavili, a tak vám nič iné, ako vziať nohy na plecia nepomôže. Keď už sa ale aj ukryjete v niektorej z budov nablízku, boj o život môže kľudne pokračovať. Podnázov ôsmeho Silent Hillu nezvolili tvorcovia len tak pre nič, za nič, čo nám potvrdil aj vyššie spomínaný E3 gameplay. V ňom sa Murphy snažil uhasiť vypuknutý požiar pomocou požiarneho systému, ktorý sa však obrátil proti nemu a takmer celá izba sa ponorila do neustávajúcej vody. Čo sme videli v gameplayi bolo však v porovnaní s tým, čo autori sľubujú, len slabým odvarom. Počas hry sa totiž priestranné miestnosti môžu razom ocitnúť bez stien, stropu či samotnej podlahy a Murphyho doslova spláchnuť ako... ehm, veď viete čo.
Aby príbeh nebol len nič nehovoriacim, narýchlo zbúchaným paškvilom, cieľom Vatry je rozvíjať okrem Murphyho cesty o prežitie taktiež pozadie jeho príchodu a teda policajné pátranie po ňom. Nie je vylúčené, že sa počas hrania dočkáme oveľa väčšieho množstva vedľajších postáv než v predošlých dieloch, ktoré by mali súvisieť aj s chystanými sidequestmi odhaľujúcimi tvár mestečka a jeho záhady. Doposiaľ však bola skrz prezentácie predstavená predovšetkým policajtka Anne Cunningham, ktorá sa usiluje o dolapenie Murphyho. Nemôžeme sa však ubrániť dojmu, že hra celkovo v niektorých smeroch dýcha takou „alanowakeovskou“ atmosférou, ktorá sa ale môže v spojení so prvkami Silent Hillu rovnať vcelku milému a pozitívnemu výsledku. Podobnosť so spisovateľom, ktorý minulý rok zavítal exkluzívne na Xbox 360, vychádza aj z istej série obrázkov, ktorá až nápadne pripomínala „baterkové“ postupy v Alanovi Wakeovi. Silent Hill: Downpour má však navrch v tom, že sa drží žánru hororovej adventúry (Vatra vraj čerpala inšpiráciu z menej akčného, na druhej strane na strach a logické postupy zameraného Silent Hill 2) a ponúkne väčšie množstvo ľakačiek. Veď už len dynamická kamera, ktorá sníma dané situácie vždy tak, aby ste si ten napohľad nepatrný tieň v pozadí dozaista všimli, je vskutku napínavou vsuvkou. Napríklad otváranie dverí prebieha tak, že sa kamera presunie z 3rd do 1st person pohľadu a hráč je tak prvý, kto uvidí, čo sa to za nimi vlastne ukrýva.
Vráťme sa ešte na moment k E3 materiálu, ktorý odhalil ďalšiu výraznú stránku hry – grafické spracovanie. V prvom rade treba spomenúť, že hra beží na stále výbornom Unreal Engine 3, ktorý vie vyčarovať hotové zázraky. Síce zábery pochádzali z pre-alpha verzie, ďaleko od výsledných kvalít pravdepodobne nemali. Musíme uznať, že titul si vedie z vizuálneho hľadiska pri dnešnej konkurencii veľmi zdatne, upútala nás predovšetkým vysoká kvalita postáv (najmä tvárí), za ktorými nezaostávalo ani prostredie plné detailov. Hra bude mimochodom taktiež podporovať aj moderné 3D zobrazenie. Pokiaľ vás zaujíma, kto nahradí Akira Yamaokyho a postará sa o soundtrack k Downpouru, odpoveď znie Daniel Licht, ktorý okrem iného zložil aj hudbu k seriálu Dexter.
Keďže sa Vatra, čo sa týka platforiem, musí držať diktátu Konami, zatiaľ má pre všetkých PC hráčov zarmucujúci fakt a síce, že vydavateľ aktuálne počíta výhradne s konzolovými verziami. Možno sa však z Downpouru nakoniec vykľuje tak kvalitný a úspešný titul, že vás donúti ku kúpe jednej z dvojice Xbox 360 alebo PlayStation 3 alebo sa časom nebodaj dočká portu na PC. Tak či onak, držíme palce a pevne veríme, že napínavý príbeh Murphyho Pendletona prežijeme už koncom tohto roka. Vidíme sa v Silent Hille!
Juraj "Duri" Dolniak
viac článkov autora
|
Blacky | PC | 21. 07. 2011 07:55 |
Duri | Re: PC | 22. 07. 2011 20:21 |
Blacky | Re: Re: PC | 22. 07. 2011 22:36 |
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|