12.07.2011 20:00, Michal "MickTheMage" Nemec, Komentárov: 0
Hoard

Hoard

Predstavte si ten pocit majestátnosti. Nádheru, keď vzduch prechádza okolo krídel, svet je malý a bezvýznamný a len vy viete oceniť jeho krásu. Žiaden bezvýznamný človiečik, žiaden smrteľník si neodkáže predstaviť, aký je svet z nebeských výšin. Všetko je tak bezvýznamné, tak malé a na dosah jedinej túžby – túžby po pokladoch sveta. Trblietavých, úžasných vecí, ktoré možno nemajú hlbší význam, ale sú aspoň vaše.

Napokon pre mocného draka, ako som ja, je svet len obyčajná hračka. Letíte z jedného konca krajiny na druhý a uvažujete o ňom ako o hracej ploche nejakej doskovej hry. Áno, také hry, aké občas hrajú smrteľníci – šachy, či vojenské stratégie hlúpych kráľov a rytierov. Váš cieľ nie je nijak vznešený, je jednoduchý, ale za to veľmi dôležitý. Snáď to iným drakom opakovať netreba, ale ak by sa našiel smrteľník, ktorý to náhodou nevie – cieľom je poklad. Kopa pokladu, kopec pokladu, hora pokladu, veľhory pokladu... skrátka aby ho bolo čo najviac. Nie pre celé kráľovstvo, ale len pre vás, pre draka, tak ako sa sluší a patrí.

Iste, povie si smrteľník neznalý situácie, čo je na tejto životnej náplni také zložité. Nuž, to by si sa čudoval človiečik, ako dokážete vy smrteľníci drakovi zatápať. Nesnažím sa to chápať, pretože ako drak vás chápať nepotrebujem. Mne stačí vedieť, že poklady sa skrývajú všade po vašom svete. Vo vašich farmách, mlynoch, v mestách a hradoch. Stačí sa len nadýchnuť a očistný plameň vás zbaví nepotrebného majetku. Nám drakom, na druhej strane, to prinesie poklad, po ktorom vnútorne stále túžime. Okrem toho, vy ľudia ste odolná sorta. Jeden drak sa ani nenazdá a už opäť budujete svoje mestá a veže. Výborne, aspoň jeden drak nemusí lietať ďaleko. Samozrejme, nie všetko je také jednoduché ako sa zdá. Mestá sa rozvíjajú, veže sa menia na hrady a v nich žijú otravné rytierske indivíduá, ktoré absolútne nechápu základné potreby draka. Och, jeden by pri tom zhone za pokladmi zabudol, samozrejme ako draky máme právo i na princezné. To viete, drak je samotár, väčšinu svojho života trávi zhromažďovaním, či spaním na svojom poklade... Aj keď v prípade tohto dobrodružstva sa veľmi nenaspíte. Maximálne si zdriemnete keď vás ľudská chamrať dokatuje viac, než by bolo pre draka znesiteľné. Ale späť k princeznej. O žiadnu konverzáciu v tomto prípade nejde, iné draky, na inom mieste si možno radi pokecajú s princeznami (niekedy pred konzumáciou, niekedy len tak – socializačné dôvody), ale v našom prípade ide samozrejme zase len o peniaze. Pretože peniaze, tie nádherne trblietavé veci, sú základom nášho pokladu. Pritom stačí k tomu tak málo – uniesť princeznú a počkať na výkupné. Lenže v závislosti na počte rytierstva v kraji (alebo keď chcete, na hracej ploche) je to úloha jednoduchá alebo mierne zložitejšia. Z nejakého podivného dôvodu majú totiž rytieri tendenciu princezné zachraňovať. Poznajúc ľudskú povahu si viem veľmi dobre predstaviť, čo z toho rytieri majú, ale nechápem prečo mi musia neustále komplikovať život. Dokonca predpokladám, že podľa ľudských štandardov budú všetky princezné asi pekné. Vraj o tie škaredé nikto nestojí. Jeden rytier je malina, ale keď sa k vám zbehne stádo rytierov... Aby ich jeden drak stíhal grilovať. Mimochodom, aj také stádo rytierov má svoje výhody – sú totiž bohatí. Bohatý a ugrilovaný rytier znamená ďalšie zlato do pokladu.

Hoard je život draka z perspektívy nebeských výšin. Nie je nijak zložitý, ani bohatý na špecifické zážitky. Nie je ani meditatívny ako „How to raise a Dragon“, ani rolovo zaujímavý ako „Choice of the Dragon“, v čo by jeden drak mohol dúfať, pretože oboje sú zaujímavé pokusy ako smrteľníkovi predviesť život draka. Na druhej strane je možno pre bežného človiečika akčnejšia stránka nášho života predsa len zaujímavejšia. Ale aby som sa opäť vrátil k dračiemu životu. Zbierať si poklady, občas flambovať obyvateľov okolitého kraja je istotne zábava, avšak máme tu niekoľko menších prekážok. Napríklad iných drakov. Ako som už dnes spomínal, drak je väčšinu svojho života samotár. Lenže drakov je na svete viac. A keď sa dvaja, či viac, drakov zídu na jednom mieste je z toho vždy konkurenčný boj. Istotne to chápete, je to niečo ako váš konkurenčný boj. Ekonomika. Viac konkurentov, menšie zisky. A menšie zisky sú pre draka neprijateľné, obzvlášť pokiaľ je jeho celoživotným cieľom hromadenie čo najväčšieho množstva pokladu. Aby to nebolo málo, tá sviňa lietajúca vám kradne princezné z brlohu a občas i zlato. Samozrejme, môžete to urobiť aj vy. Hlavne ak ide o tie princezné. Vysoké výkupné je vždy príjemným doplnkom vášho pokladu. Ale problém s konkurenčnými drakmi je len jeden spôsob ako si užiť život draka. Sú tu i iné spôsoby. Napríklad spolupráca viacerých drakov. Áno, vo výnimočných situáciách sa i toto môže stať. Cieľ je však vždy rovnaký, nazbierať čo najväčšie množstvo cenností a zväčšovať tak vlastný poklad. Medzi nami drakmi... nechcel by som vidieť to delenie. Niekedy zase súťažíme o to, kto unesie najviac princezien. Radostné kratochvíle dračieho života. Súťaživosť je nám vlastná, ostatne myslím, že aj vám smrteľníkom. No a napokon je tu závod s výdržou a neustále sa rozvíjajúcim kráľovstvom a dračou honbou za pokladom – bez brlohu, bez ručného zlepšovania štatistík – skrátka treba vydržať čo najdlhšie. V tomto móde sa princezné žerú, pretože je to jediná možnosť ako si doplniť zdravie. Čo už, veď som vám vravel, že život draka je zábavný.

Och áno, ja sa tu tak nadšene snažím smrteľníkom priblížiť dračí život, že zabúdam na niekoľko jeho aspektov. Aspoň v prípade tejto konkrétnej dračej simulácie (aj keď...). Len tak si lietať a zbierať poklady... príliš jednoduché, preto je každá vaša hra časovo obmedzená. Zbiera sa v určitom časovom limite. Čo dáva celej hre dynamický náboj a hlavne to z nej robí výbornú oddychovú záležitosť. Napokon sú tu ešte spomínané štatistiky. Ťažko povedať, či odrážajú skutočného draka, ale približujú jeho štyri základné vlastnosti – rýchlosť, silu dračieho dychu, množstvo pokladu, ktoré unesie na jeden záťah a samozrejme obranu. V každej hre sa zvyšuje na základe počtu získaného pokladu. Až na spomínaný mód, kde treba vydržať čo najviac – tam sa sila draka zvyšuje postupne, automaticky. Aby toho nebolo málo, je tu samozrejme možnosť hrať i s ostatnými smrteľníkmi hrajúcimi sa na drakov. Keď sa tak na to pozerám zo svojej dračej perspektívy – trochu patetické. Nemyslíte?

Nuž, ale treba povedať, že Hoard je príjemným nahliadnutím do života draka, i keď len z toho akčného pohľadu na vec. Jednotlivé hry sú rýchle a teda ideálne na zabitie kúska času, nestrácajú na zábavnosti a ponúkajú hrateľnosť starých, herných čias. Teda tých ľudských, dračie staré herné časy, to by bolo na inú a veľmi, veľmi dlhú rozprávku. ;-)


Michal "MickTheMage" Nemec
viac článkov autora

Výrobca: Big Sandwich Games
Distribútor: Big Sandwich Games
Testovaná platforma: PC
Multiplayer: áno
Lokalizácia: Anglický jazyk
Žáner: Akčné
Vychádza na platformy: PC, PS3, PSP
Oficiálna stránka: http://www.hoardgame.com/
Karta hry: Hoard
Plusy:

- rýchle hry

- niekoľko rozličných módov

- takmer tradičná hrateľnosť

- drak v hlavnej úlohe

Mínusy:

- predsa len v konečnom dôsledku menšia variabilita

- hodilo by sa niečo ako editor úrovní

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 8 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012