Metro: Last Light – Späť do moskovského metra!
Ukrajinské štúdio 4A Games minulý rok mnohých doslova prekvapilo svojim first-person debutom Metro 2033. Hra, vychádzajúca z knižnej predlohy ruského spisovateľa Dmitryho Glukhovskeho, sa dočkala vrelého prijatia u hráčov, ktorých očarilo precízne vizuálne spracovanie spoločne s dychberúcim a mrazivým príbehom zasadeným rovno pod moskovskú metropolu. Komu jeden výlet do skazami a nástrahami preplneného metra nestačil, môže sa začať tešiť na pokračovanie, ktoré sa oficiálneho oznámenia dočkalo len pred niekoľkými hodinami!
V poradí druhý počin ľudí z 4A Games nesie názov Metro: Last Light a svetu bol predstavený počas včerajšej akcie v Londýne. Pred zrakmi desiatkov novinárov odhalil prvé konkrétne detaily okolo hrateľnosti a príbehovej linky, nechýbali zábery priamo z hrania, ako aj prvé screenshoty. Doterajšie reakcie na hru boli zväčša kladné, nakoľko autori sľúbili prekopať a napraviť všetky slabé stránky predchodcu. Čo všetko sa za zatvorenými dverami odohralo si tak porozprávame v našom preview pozliepanom z tých najčerstvejších informácií.
Čo si treba podľa slov Huwa Beynona z THQ vopred uvedomiť v súvislosti s hrou je to, že Last Light nebude inšpirované knižným Metrom 2034, ako sa kedysi predpokladalo. „Metro 2034“ bol vraj len pracovný názov, ktorý mal slúžiť pre akési zjednodušené označenie. Tvorcovia sa teda pustia do nových neprebádaných vôd, keďže Glukhovskeho nepriame pokračovanie mapovalo situáciu metra diametrálne iným štýlom. 4A si tak môže akokoľvek prispôsobiť svoj vlastný príbeh. Tak či tak, opäť sa zamerajú na Arťoma, ktorý len o vlások unikol začiatku jadrovej vojny a celý život vyrastal v metre. Pre spresnenie, jedná sa práve o toho Arťoma, ktorý sa kedysi na vlastnú päsť púšťal do Polis podať správu od záhadného Lovca, je to ten Arťom, ktorý po boku Bourbona bádal po stopách duchov a presne ten Arťom, ktorý zažil hromadu ďalších dobrodružstiev, ktoré sme so zatajeným dychom prechádzali v prvom diely. Nakoľko sa Metro 2033 mohlo skončiť dvoma rôznymi udalosťami, 4A má už presne premyslené, ako bude príbeh Last Light nadväzovať. (SPOILER) Stačí poznať ten horší koniec, kedy Arťom vyhodil do vzduchu teritórium mutantov, čím chcel raz a navždy vyhubiť tieto slizké potvory. Očividne sa mu to tak celkom nepodarilo (SPOILER).
„Na obyvateľov metra číha krátky a krutý život, ktorý nakoniec ukončia niektoré problémy dýchacích ciest. Celá nová generácia sa narodí a vyrastie v podzemí a za svoj život neprecestuje dokopy ani 500 metrov. Vonkajší svet, obloha a slnko sú pre nich cudzie pojmy,“ opisuje Beynon neľútostné podmienky.
Moskovské metro sa za toľké roky vypracovalo na jeden veľký fungujúci systém. Obchodníctvo, politika, ale aj znepriatelené tábory jednotlivých staníc metra sa budú opäť pliesť Arťomovi pod nohy. Tentoraz však môžeme zabudnúť na nejaké vlastné morálne rozhodnutia, Beynon nás „vystríha“ pred striktne lineárnou a naskriptovanou FPS, ktorá ponúkne rozšírené možnosti taktizovania. Tomu napomôžu priestrannejšie úrovne staníc, ktoré si fanúšikovia Metra 2033 pochvaľovali.
V Last Light autori plánujú konečne predviesť voliteľné spôsoby hrania, čo v minulom diely kvôli nevyváženej AI nebolo možné. Samozrejme, ak sa pustíte na cestu Ramba a nepriateľov budete kropiť jednou dávkou za druhou, zalarmovaniu všetkých jednotiek na blízku sa čudovať nemožno, avšak autori sa zamerali hlavne na stealth mód, ktorý úzko súvisí so svetlom. Toho sa bude po novom možné zbaviť niekoľkými originálnymi spôsobmi. Buď lampy a zdroje svetla vôbec tradične rozstrieľate, alebo sa ich pokúsite v tichosti odkrútiť. Najviac nás však zaujala možnosť uhasiť planúci oheň, čo autori predviedli na spomínanej prezentácii. Nad ohňom visel hrniec s vodou, na ktorý stačilo vyslať jednu presnú ranu a už aj bolo po svetle. Celkovo sa 4A pohrá s fyzikou prostredia, ktoré následne zapojíme do akcie. Zničiteľné objekty, požiare a celkovo vyvolanie chaosu na bojisku, aj to bude hrať v náš prospech.
V súvislosti s Metrom 2033 väčšine zrejme napadne grafická stránka, ktorá výrazne šlapala na päty aj takému Crysis. Minimálne na PC boli so spracovaním hráči spokojní, čo však už nemohli povedať majitelia Xboxovej verzie. Tá trpela výrazným orezaním a vo výsledku pôsobila horšie ako najnižšie detaily na PC. Tohto sa chcú v prípade Last Light tvorcovia vyvarovať a ponúknuť všetkým platformám čo možno najkvalitnejšiu grafiku. Na rozdiel od 2033-jky, ktorá vyšla na spomínané PC a Xbox 360, sa čerstvo oznámené pokračovanie dostane aj na PS3. Celú situáciu ohľadne výsledných kvalít hry Beynon okomentoval: „PC verzia bude technicky lepšia ako tie konzolové. Je to jednoducho realita pri pohľade na dnešnú situáciu konzol, že high-end PC bude robiť veci, ktoré sú nad možnosti konzol, ale cieľom je samozrejme vytvoriť niečo, čo bude posúvať hranice bez ohľadu na platformu.“ Túto tému zakončil jednoznačným vyhlásením a síce, že na PC bude Last Light vyzerať zo všetkých najlepšie.
O zvyšných aspektoch Metra: Last Light nie je ani zďaleka rozhodnuté. Momentálne tvorcovia diskutujú o zachovaní niektorých funkcií z jednotky (náboje ako univerzálna mena, zbrane), ale aj o novinkách, akou je napríklad multiplayer. Podľa Beynona sa mal objaviť už v prvom diely, avšak čas a práce na singleplayeri im to nakoniec nedovolili. Tu však ešte nie je isté, o aký typ MP sa bude jednať. Či sa dočkáme co-opu, alebo versus módov visí vo hviezdach. Viac informácií snáď prinesie nadchádzajúca E3. Do pozornosti ešte dávame prvých 5 obrázkov z hry, ktoré nájdete v galérii pod článkom a taktiež debut trailer.
Juraj "Duri" Dolniak
viac článkov autora
|
Blade | Nicee | 01. 06. 2011 00:37 |
DanKanFan | Re: Nicee | 01. 06. 2011 17:56 |
chinaski | Re: Re: Nicee | 02. 06. 2011 10:18 |
DanKanFan | Re: Re: Re: Nicee | 02. 06. 2011 12:11 |
chinaski | Re: Re: Re: Re: Nicee | 02. 06. 2011 12:45 |
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|