15.05.2011 18:00, Boris "Blade" Kirov, Komentárov: 0
Hockey Arena 2011 HD

Hockey Arena 2011 HD

Hovorí sa, že po boji je každý víťazom. Vieme to ale povedať aj o našich hokejistoch? Tých hokejistoch, ktorí počas aktuálne prebiehajúcich majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji dokázali vyhrať iba svoj prvý a posledný zápas?

Nuž, odpoveď na túto otázku je nadmieru zložitá. Áno, naši „zlatí“ chlapci to dofušovali ako sa len dalo a aj keď sme mali nadmieru výborné mužstvo plné individualít...vďaka netímovému duchu celej zostavy nám to bolo v závere prd platné. Je to chyba trénera alebo hráčov samotných? Povedal by sme že pravda je niekde v strede – tréner mixoval zostavu ako na bežiacom páse, protežoval niektorých hráčov na úkor iných (deravý Halák, mizerný Jurčina, bezpohlavný M. Hossa atď.), hráči naopak hrali maximálne pasívnu hru, neriadili sa dopredu natrénovanými stratégiami a v skratke, na ľade sa skôr korčuľovali, ako hrali hokej.

Aaaa... už počujem ako ma obviňujete z falošného fanúškovstva, že fandím hokeju len keď vyhrávame. Áno, je to pravda – prečo by som mal fandiť keď na ľadovej ploche ľudovo povedané utierame ústa? A je realistické zhodnotenie situácie naozaj takým kacírstvom? Treba sa pozrieť pravde do očí: jednoducho už na to nemáme, aby sme zopakovali nielen zlato z roku 2002, ale ani ostatné výraznejšie umiestnenia na šampionáte. Náš štát má totižto iné priority než podporovať šport u mládeže, vďaka čomu je dnes situácia taká, aká je - 18tka vypadla z najlepšej skupiny a dospelý tím sa v „Áčku“ udržal len tak tak. Budúcnosť teda nevyzerá pre našu repre nijako ružovo a je na čase, aby si to začali uvedomovať aj fanúšikovia ešte pred tým, než začnú do nášho tímu vrážať prehnané nádeje.

Ok, dosť bolo skepse na margo nášho reprezentačného tímu, je čas si hokejové majstrovstvá sveta aj naďalej užívať, a to či už sledovaním zápasov (bratia Česi, držali sme palce!) alebo napríklad aj hraním pohodovej kvízovky Hockey Arena 2011, ktorá sa v týchto dňoch dočkala vydania pre platformy iPhone a iPad (samozrejme, aj vrátane iPodov Touch). Ako už samotný názov napovedá, tematicky je novinka z dielne štúdia Sketch Games zasadená do aktuálnych majstrovstiev sveta, takže tešiť sa môžete na identické zloženie počiatočnej štvorice skupín, aké bolo aj v rámci prvej fázy turnaja. Kto však v rámci gameplayu čakal plnohodnotné zápasy s ovládaním jednotlivých hráčov, s presilovkami, vylúčeniami... a skrátka, všetkými súčasťami normálneho real-life zápasu, bude základnou koncepciou Hockey Areny mierne prekvapený. Autori sa totižto rozhodli zbytočne nekopírovať konkurenčné tituly v snahe priniesť to isté len pod iným názvom, ale pristúpili k žánru herného hokeja nadmieru originálnym spôsobom – o úspechu / neúspechu vášho tímu totižto v titule rozhodujú všeho-všudy len trestné strieľania.

Ešte zaujímavejšie ale znie samotná interakcia s hrou – namiesto toho, aby ste mali priamo pod kontrolou strielajúceho hráča, vy len nepriamo ovplyvňujete šancu na úspech tým, že odpovedáte na viac či menej záludné otázky. Tých je podľa oficiálnych údajov od developera k dispozícii rovných 300 a keďže vám toto číslo nechcem zámerne redukovať, iba poviem, že k víťazstvu na turnaji by som sa bez pomoci kamaráta „google“ nedostal ani náhodou. Pre mňa ako človeka, ktorý hokej sleduje naozaj len povrchne, bola väčšina dotazov viac menej lotériou, takže objektívne neviem posúdiť, či to autori s obtiažnosťou otázok prehnali, alebo nie. Každopádne, to čo je pre mňa nezodpovedateľná vec, to môže byť pre iného vec ľahká ako postup Čechov v turnaji, takže z tohto uhla pohľadu môžem len a len konštatovať, že s prstom v nose sa do finále „prestrielajú“ naozaj len hokejoví odborníci. Alebo ľudia čo majú radi google. Ako ja :)).

Aj napriek tomu, že singleplayer proti CPU je viac menej vyrovnaným súbojom, predsa len zábavnejším mi prišla hra viacerých hráčov, počas ktorej som síce v „zápase“ s osobou znalou hokejovej problematiky dostal ešte väčší výprask než Rusi od Čechov, ale celkovou atmosférou mi hra so živým protivníkom prišla v tejto kvízovej forme ako vhodnejšia. Samozrejme, aby ma dokázala zaujať aj na viac než len pár okamihov, to by musela byť Hockey Arena 2011 určená aj casual publiku, čo ale žiaľ Bohu nie je a nepomáha tomu ani naozaj príjemné technické spracovanie titulu. Je to skrátka záležitosť čiste pre fanúšikov tohto športu, ktorí v nej nájdu istotne viac zábavy než ľudia, u ktorých slovo „puk“ evokuje maximálne tak nemotorného známeho. Každopádne, ak žijete hokejom 24/7, Hockey Arena 2011 je viac než vhodným spestrením aktuálne končiacich majstrovstiev sveta.

Výrobca: Sketch Games
Distribútor: Sketch Games / Apple
Testovaná platforma: iPad