15.04.2011 16:00, Michal "MickTheMage" Nemec, Komentárov: 4
Mass Effect 2: Arrival (DLC)

Mass Effect 2: Arrival (DLC)

Nápad premostiť príbeh medzi druhým a tretím dielom série Mass Effect sa zdá byť na prvý pohľad zaujímavý. Hlavne sa svojim spôsobom jedná o zaujímavé využitie DLC platformy na previazanie jednotlivých dielov. Otázkou však ostáva, či realizácia nezaostáva za očakávaniami, ako sme si v poslednej dobe od Bioware akosi navykli.

Ak niekoho očakávania boli vysoké, s predstavou, že dostane ešte našliapanejšie a kvalitnejšie DLC ako Lair of the Shadowbroker, musím ho hneď na začiatku schladiť – nedostane. Na druhej strane, ale poskytne štandardnú zábavu, ktorá ničím neurazí, ale bohužiaľ ani nenadchne. Arrival zavedie nášho známeho komandéra na misiu, kde má zachrániť istú agentku Aliancie, doktorku Amandu Kenson. Ona má mať dôkazy o neodkladne hroziacej invázii Reaperov do nášho vesmíru. Lenže ako to už býva, nie všetko je také ako sa zdá. Na druhej strane, Shepard opäť bude zasahovať, aby celá galaxia ostala aspoň chvíľu pohromade...

Čo hráč dostane po vizuálnej stránke a strihovej práce s kamerou a jednotlivými scénami je opäť na vysokej úrovni. Avšak, čo sa týka level designu, hra pôsobí nemastne – neslane. Chýba jej nápad, či akýsi osviežujúci prvok, ktorý by celé to koridorové strieľanie nejako ozvláštnil. Po očakávateľnom príbehovom zvrate už v misii nebude iný postup, ako postup streľbou. Bude treba vystrieľať všetko a všetkých, ktorých na vás hra vrhne. Už vás nič neprekvapí. Prejdete koridorom, vstúpite do miestnosti a v ten moment viete, že do miestnosti sa nahrnie aj kopa protivníkov. Ukryjete sa a strieľate a strieľate a... Po ďalšom koridore celé znova. Ukazovateľ zábavy postupne klesá.

Okrem toho, scenár tiež na niekoľkých miestach ukazuje mierne kopance v logike a naznačuje problémy, s ktorými sa budú musieť autori v treťom diele vysporiadať.  Už vysvetlenie admirála Hacketta, prečo musí ísť Shepard na misiu sám, stojí na hlinených nohách. Skrátka, tým, že sa v Bioware rozhodli spraviť sólo misiu pre komandéra, si zároveň uzamkli širšie možnosti, ktoré hráč mával v spolupráci s ostatnými členmi tímu. Možno je to len barlička, ako ušetriť financie na dabingu, ale to už je len číra špekulácia. Problém je, že celé toto takzvané premostenie s tretím dielom pôsobí prázdno a zbytočne. Jednak v dialógoch neexistuje nijaká možnosť ako sa odkloniť od nalinkovaného scenáru, žiadna možnosť výberu ako sa Shepard zachová. Všetko je od začiatku presne nalinkované a nepripúšťa akúkoľvek zmenu. Dokonca sa tentoraz Bioware úplne vykašlalo i na – ako to nazývam – optickú možnosť voľby. Nič. Všetky závažnejšie rozhodnutia sa dejú v strihových scénach, do ktorých hráč nezasahuje. Vždy to bol váš Shepard, resp. môj Shepard, robil rozhodnutia aké som chcel aby robil. Zachoval sa tak, ako som určoval a tak som Sheparda formoval a vytváral si k nemu istý vzťah. Avšak Arrival toto všetko hádže do koša. Shepard robí rozhodnutia bez vášho zásahu, bez toho, čo hráč chce. Prvok, ktorého sa vzdali a týka sa najmä jedného kľúčového rozhodnutia, ktoré bude musieť komandér urobiť. Bohužiaľ bez vášho zásahu.

Ak má byť Arrival znakom vecí budúcich, nechcel by som vidieť tretí Mass Effect, ktorý sa vydal smerom posledného prídavku. Celá zápletka posledného DLC jednoducho pôsobí ako varenie z vody a absolútne ignoruje postavu hráča, resp. to ako on sám vníma svojho Sheparda. A to všetko len preto, aby si Bioware pripravilo pôdu pre ďalší diel. Stavia hráča k akémusi pochybnému morálnemu rozhodnutiu, ktoré bude mať v budúcnosti pre Sheparda isté následky. Nech by sa snažil hráč akokoľvek, výsledok posledného DLC dopadne vždy rovnako. Napriek tomu, že má i posledné DLC veľmi dobré produkčné kvality, v ostatných smeroch je len obyčajne priemernou záležitosťou. Od prázdneho strieľania až po nepresvedčivý scenár. Dokončenie DLC vám zaberie niečo málo cez hodinu a za ten čas bohužiaľ nedokázali autori vytvoriť viac než priemerný zážitok. Skalný fanúšik bude mať aspoň „kúsok žvanca“ na malú chvíľu, ale ostatní zrejme ostanú nemilo prekvapení.


Michal "MickTheMage" Nemec
viac článkov autora

Výrobca: BioWare
Distribútor: Electronic Arts
Testovaná platforma: PC
Multiplayer: nie
Lokalizácia: Anglický
Žáner: RPG
Vychádza na platformy: PC, PS3, Xbox 360
Oficiálna stránka: http://masseffect.bioware.com/agegate/?url=%2F
Karta hry: Mass Effect 2
Plusy:

- stále vysoké produkčné kvality

- vesmír Mass Effectu

Mínusy:

- zrejme sa šetrilo na dabingu

- nemastné neslané koridory

- scenár sa ani nesnaží tvoriť ilúziu súdržnosti

- nemo

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 8.7 / 10
(Hodnotení: 3)

Diskusia
AriesCZ Neobjektivnost recenze 15. 04. 2011 20:26
Blade Re: Neobjektivnost recenze 15. 04. 2011 20:47
MickTheMage Re: Neobjektivnost recenze 16. 04. 2011 01:04
Blade Re: Re: Neobjektivnost recenze 16. 04. 2011 01:13
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012