23.03.2011 17:00, Juraj "Duri" Dolniak, Komentárov: 0
Assassin's Creed: Brotherhood – The Da Vinci Disappearance

Príbeh charizmatického talianskeho assassina Ezia Auditoreho bol obohatený o ďalšiu kapitolu, ktorá nám priblíži napínavú záchranu Leonarda da Vinciho. Najnovší a po prvýkrát platený sťahovateľný prídavok pre hit menom Assassin's Creed: Brotherhood hráčom ukáže, čo všetko bolo ukryté v jeho legendárnych maľbách, kto stojí za jeho záhadným zmiznutím a aj to, ako sa dá pútavo rozviť už aj tak skvelými nápadmi preplnená základná hra. Pokiaľ premýšľate nad kúpou, určite nazrite do našej recenzie. Ponúkame totiž niekoľko dôležitých indícií.

Ak sa mám priznať, podobne ako množstvu ostatným, ani mne móda DLC práve nevonia. Nielenže väčšinou stoja za viditeľným orezaním danej hry, ešte si za ne aj v drvivej väčšine prípadov mastne priplatíme. Tohto trendu sa samozrejme nevyhol ani Ubisoft, ktorý podobné pokusy praktizoval už v prípade Assassin's Creed 2, v ktorom však nijak viditeľnejšie nezasahovali do dejovej linky. Podobne je to aj s pokračovaním. Nakoľko sa ale jedná o komplexné dielo s obrovským svetom, rozvíjať možno doslova ktorúkoľvek jeho časť. Doposiaľ bola taktika Ubi pre konzolových hráčov prijateľná, keďže si ich rozmaznával novým obsahom úplne zadarmo. Dva animus project updaty, ktoré sú už nejaký ten piatok voľne k dispozícii, boli zamerané výhradne na multiplayer a v skratke by sa dali charakterizovať ako jednohubky. Prvým veľkým DLC je až nedávno vydaný The Da Vinci Disappearence, ktorý ponúka rozšírenie ako pre singleplayer, tak aj multiplayerový mód.

Podľa názvu je snáď každému jasné, na koho je prídavok zameraný. Da Vinciho uniesol miestny podzemný kult (tzv. Hermeticists) a Ezio, ktorý je vyslaný nájsť Leonardovho asistenta Salaia, sa ihneď púšťa do pátrania. So zmiznutím Da Vinciho je spojené okrem iného aj získanie jeho päť známych obrazov (napr. dáma s hranostajom či samotnú Monu Lisu), ktoré by mohli Eziovi napomôcť pri jeho záchrane, kým nebude neskoro. Približne 2+ hodiny, koľko mi trvalo prejdenie DLC, konečne predkladajú plnohodnotné dobrodružstvo s Leonardom v hlavnej úlohe, nakoľko sa mu v základnom príbehu žiadna podstatnejšia rola neušla. Nechýbajú samozrejme jeho tradičné dedukcie, ktoré sa tentoraz týkajú Pytagora, keďže záver by mohol jemne naznačiť budúcu lokalitu v tohtoročnom Assassin's Creed 3.  /SPOILER/ Skúste si tieto súradnice (43, 39, 19, N, 75, 27, 42, W), ktoré sa objavia na konci DLC, hodiť do Google Maps ;) /SPOILER/ The Da Vinci Disappearence si od začiatku potykalo s variabilitou. Klasické boje s novým typom nepriateľov sa prelínajú s puzzlami, v ktorých si v „detektívnom móde“ vezmeme pod drobnohľad spomínané Da Vinciho obrazy a dokonca sa nevyhneme ani adventúrnemu skladaniu mapy. To všetko v detailne vymodelovaných interiéroch Leonardovej dielne. Od stretnutia so Salaiom sa nám navyše sprístupní aj minihra označená ako Hazard, v ktorej ide o jediné - o šťastie. Čím viac presných hodov kockami, tým viac zarobených florénov. Minihra však zaujme len na pár „šupov“, pretože pomerne rýchlo príde na scénu stereotyp.

Prišiel rad na popis inovovaného MP režimu. Ten bol obohatený o 4 nové charaktery, 2 módy a mapu Alhambra, ktoré ponúknu hodiny a hodiny zábavy. Čo sa týka nových postáv, pribudli Knight, Pariah, MarquisDama Rossa, ktorí sa ale od seba líšia hlavne vzhľadovo (čo sa týka vlastností, tie sú zväčša rovnaké). Oveľa zaujímavejšie sú dostupné módy – EscortAssassinate. Escort funguje na prostom princípe ochraňovania určitej dôležitej osoby. Dva tímy rozdelené po štyroch hráčoch proti sebe bojujú nasledovne. Jeden z tímov, ktorému je pridelené chrániť dve postavy, sa musia usilovať čo najdlhšie unikať tímu číslo 2, ktorí má za úlohu zabiť práve tieto VIP. Po mape je rozmiestnených niekoľko checkpointov, na ktoré musíte priviesť chránenca – čím viac checkpointov dosiahnete, tým viac XP získate pre svoj tím. Cestou však musíte dbať o okolie, aby z davu náhodou nevybehol nepriateľ, ktorý čím efektívnejšie a nenápadnejšie zabije VIP, tým viac bodov logicky dostane. V móde Escort si celkovo môžete nazbierať slušný rank, keďže zápasy neraz skončia hoci aj nad 10-tisícovou XP hranicou. To však ešte ani nehovorím o Assassinate. V stručnosti ho možno opísať ako podstatne sťažený mód Wanted. Pointou zápasu je odhaliť a zabiť čo najväčšie množstvo protivníkov. Kompas vás najprv navedie na presnú trasu za protihráčom a následne je už len od hráčovho inštinktu, kto ním z okolitých postáv je (stačí počkať kým urobí chybu, teda niečo podozrivé). Assassinate je ako stvorený pre všetkých profesionálov v multiplayeri, keďže sa k nemu schyľujú predovšetkým tí zručnejší assassíni.

Novinky v singleplayeri a multiplayeri sú rovnocenne vyvážené, za čo patrí Ubisoftu veľká pochvala. DLC The Da Vinci Disappearence mne osobne veľmi sadlo, ponúklo mi ako perfektné obohatenie SP, tak aj chytľavé módy do MP. Nebyť viacerých bugov, ktoré som počas hrania zahliadol, padla by reč o absolútnom hodnotení. Napriek tomu, veľká spokojnosť.

Možnosť zakúpenia: Xbox Live - 800 MS points, PSN - 9,99Eur, PC - bezplatná súčať PC verzie hry.

Juraj "Duri" Dolniak

Výrobca: Ubisoft Montreal