SHIFT 2: Unleashed – prvé dojmy z hrania
Neubehli ani celé dva roky a keďže obchodná politika väčšiny veľkých herných vydavateľov je nastavená na dvojročný recyklačný cyklus značiek, valí sa na obrazovky našich monitorov a televízorov pokračovanie známej závodnej série Need for Speed - Shift 2: Unleashed (tentokrát však už bez toho NfS v názve). Dátum vydania sa nebezpečne priblížil a tak pre nás opäť spoločnosť Electronic Arts pripravila akciu, aby sme si hru vyskúšali, no a my sme neodmietli a môžeme vám priniesť naše dojmy, ako na nás hra zapôsobila.
Stredom vesmíru sa tak na niekoľko hodín v piatok stala centrála pražskej pobočky EA. Tesne pred štvrtou už na recepcii nervózne stepovala pomerne početná skupina pozvaných redaktorov. Začali prvé debaty, čože si to pre nás EA pripravilo a aké sú naše očakávania. Samozrejme prezentácia bola pripravená prvotriedne, už po príchode sme začali slintať nad športovými sedačkami s volantmi, prípadne pre tých, čo preferujú pohodlie limuzín, bol pripravený na sedenie, ležanie alebo akúkoľvek inú polohu pri hraní Fat Boy.
Než sme sa ale mohli uvelebiť, čakala nás krátka informačná prednáška o tom, čo je nové a čo je iné. Síce sme trochu nerozumeli, prečo nám hru prezentoval človek, ktorý ju ani nehral a naokolo stálo päť ľudí z EA, čo už si zajazdili a tí sa len prizerali. Nakoniec sme sa ale podstatné informácie dozvedeli a to je hlavné. Už teda vieme, že hra nám umožní si vyskúšať až 130 nadupaných áut od jednotkového VW Golf až po Bugatti Veyron. Tieto vozidlá budeme preháňať na 41 rôznych miestach celého sveta (nechýba ani závodný okruh v Brne), pričom po rôznych úpravách bude možné jazdiť na viac ako 90 okruhoch. Všetky okruhy majú reálnu predlohu, takže milovníci závodných hier už tieto trate určite dôverne poznajú.
Slightly Mad Studios a EA sa chcú na poli závodných simulátor uberať vlastným smerom a odlíšiť sa tak od konkurenčných sérií ako je Gran Turismo či Forza. „Shift 2 nie je poháňaná benzínom, ale adrenalínom,“ ako zaznelo v prezentácii. Nie je to teda dokonalá simulácia závodov, no zas to nie je ani žiadna arkáda, je to niekde na pomedzí s príklonom k realite. Veľkým ťahákom, aspoň pre nás, boli nočné závody a závody pri západe slnka, kedy práve nedostatočné osvetlenie trate a slnko svietiace priamo oproti kamere robia zo závodov priam peklo, tak to vyzeralo na obrázkoch z hry a už sme sa nevedeli dočkať, kedy si to skutočne vyskúšame. Zmenou prešli aj závody typu drift, ktoré boli hráčmi kritizované v prvom Shifte a tak si vývojári pozvali na pomoc majstrov šmyku, aby aj tu bol zážitok o niečo reálnejší. Zaujímavou a dôležitou novinkou je tiež fakt, že v novom Shifte už nebudete musieť absolvovať ani zďaleka všetky závody, aby ste hru mohli dohrať, takže ak máte averziu k nejakému typu závodov, napr. k už spomínanému driftu, za celú kariéru pravdepodobne nebudete musieť absolvovať ani jeden drift. Vraj 20 minút je doba, po ktorú je priemerný človek schopný udržať pozornosť a my sme teda mali problém ju udržať od samotného začiatku prednášky, keďže sme pred očami mali sedačky a volanty, našťastie teda prezentácia netrvala o moc dlhšie a tie podstatné informácie sme vám tu napísali.
Nakoniec nadišla tá veľká chvíľa a hru sme si sami mohli vyskúšať. Dostupné boli všetky verzie tzn. PC, Xbox aj PS3. Keďže ja som hral prvý Shift na PC, sústredil som sa hlavne na PC verziu. Postup v kariére bol odomknutý asi na 80% a mali sme k dispozícii asi 2 milióny dolárov, priestor na skúšanie bol prakticky neobmedzený. Hneď sme si začali vyberať prvý závod, zaujala kategória Retro a v nej neprekonateľná Lancia Delta. Zo začiatku sme hrali na klávesnici, takže prvý závod nás ubezpečil, že máme najskôr navštíviť nastavenia a tam správne zvoliť asistentov a pomocníkov, aby auto bolo udržateľné viac ako 10 sekúnd na trati. Hra nie je primárne stavaná na klávesnicu, aj keď odjazdiť sa to samozrejme dá, no vyžaduje to viac asistentov, než je občas príjemné. Pustili sme sa teda do ďalšieho závodu a vyskúšali sme si nový pohľad, ktorý je v hre. Je to pohľad priamo z očí jazdca. Doteraz boli vždy pohľady z kokpitu statické, no táto novinka vám má dodať väčší zážitok z jazdenia. Keďže ste teda jazdec, máte na hlave prilbu, ktorá vám zužuje trochu výhľad, naviac samozrejme hlava jazdca nie je počas závodu nejaký statický objekt, ale reaguje na otrasy a preťaženie v zákrutách, díva sa do zákrut a podobne. Nápad síce zaujímavý, ale nakoniec ja osobne som nejaký výraznejší zážitok z hrania nemal a ani som nepocítil príliš veľký rozdiel.
Ako som už písal vyššie, tešili sme sa na nočné závody plné nehôd a jazdenia takmer poslepiačky, presne tak, ako to vyzeralo na obrázkoch z hry. Nič také sa nekonalo, trate majú samozrejme vlastné osvetlenie a svetlomety vášho športiaku pohodlne postačujú na jazdenie za tmy a naviac nočný závod sa nedá ísť na brnenskom okruhu, čo nás sklamalo. Posledná vec, na ktorú som bol zvedavý po prezentácii, boli závody za súmraku, kedy je slnko nízko a svieti priamo proti vám, čo znepríjemňuje jazdenie. Žiadne prekvapenie sa nekonalo a dopadlo to rovnako ako s nočnými závodmi, to že som jazdil za súmraku som si uvedomil až v cieli závodu, žiaden rozdiel oproti jazde počas bežného dňa.
Shift 2 kladie dôraz na precíznu jazdu. Tu už body za agresivitu nedostanete. Aj jazdci sa správajú tým pádom inak, snažia sa predchádzať kolíziám, ktoré spomaľujú a ľahko sa dostanete do šmyku. Dôležité než inokedy je držať sa v ideálnej stope. Je jasné, že tam sa jazdí najrýchlejšie, ale tu platí, že tam je aj najlepší povrch. Počas závodu sa totižto na trati objavujú kusy opotrebovaných pneumatík, štrk a iný bordel, ktoré jednak spomaľujú, ale hlavne nepríjemne menia jazdné vlastnosti auta a okamžite idete do šmyku.
Aby sme nejazdili len na autách už pripravených, rozhodli sme sa spraviť si jedno vlastné auto. Samozrejme ani v pokračovaní Shiftu nechýba možnosť tuningu auta. Ten prešiel drobnými kozmetickými úpravami a niečo nám tu pribudlo, kto hral prvý diel tu bude ako doma. Pre hardcore fanúšikov je tu opäť možnosť nastaviť si do detailu jazdné vlastnosti auta od výšky podvozku, cez pruženie až po radenie rýchlostí. Pre menej zarytých fanúšikov je možné len rýchle nastavenie základných vecí. Zmenou oproti minulému dielu je možnosť meniť tieto nastavenia priamo počas testovania na okruhu. Už nie je treba odjazdiť celú trať alebo vypínať testovaciu jazdu, môže plynule meniť nastavenia počas jazdy a sledovať tak zmenu chovania vozidla. Nastavenia áut si môžete ukladať ku konkrétnym tratiam, takže zložité zapisovanie niekam inam alebo opätovné testovacie jazdy odpadajú, stačí načítať profil a skočiť rovno do závodu.
Poslednou vecou, ktorú ešte musím spomenúť a ktorou nepoteším hardcore fanúšikov a majiteľov volantov, je fakt, že hra reaguje s pol a jednosekundovým meškaním na točenie volantu, zo začiatku, keď o tom netušíte, vznikajú komické situácie, kedy zbesilo točíte a auto si ide ďalej rovno. Tento neduh snáď bude v plnej verzii odstránený.
Záverom snáď len zhrnieme dojmy, ktoré v nás táto akcia a hra zanechala. Ako to už u pokračovaní býva, tak je všetkého viac a všetko je o niečo lepšie. Tak to platí aj u Shift 2: Unleashed, hra má vylepšenú grafiku, o niečo lepší jazdný model, lepší deštrukčný model, prepracovanejší tuning a ladenie auta, je tu viac áut a tratí a vôbec všetkého. A asi tušíte, že to má jedno ale, no a tým je fakt, že hra neprináša nič nové, nič prevratné, je to len také klasické pokračovanie, ktoré neurazí. Taký je zatiaľ náš dojem, ako to s hrou nakoniec dopadne si počkajte na našu recenziu.
Daniel "LordDan" Hujo
viac článkov autora
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|