L.A. Noire – Pocta všetkým detektívkam
So 40. rokmi minulého storočia je spojených množstvo viac či menej závažných udalostí, ktoré sa naveky zapísali do histórie. Najväčšie „zásluhy“ na tom mala druhá svetová vojna, z ktorej sa celý svet len veľmi ťažko spamätával. Hoci medzi najpostihnutejšie oblasti patrila zväčša Európa, ani za veľkou mlákou si nikto nemohol ísť bezstarostne a hlavne bezpečne užívať svoj vlastný americký sen. O tom, čo sa počas týchto rokov, kedy sa svet usporadúval do pôvodného stavu, odohralo, vás oboznámi novinka z dielní mladého štúdia Team Bondi. Sekunduje mu však omnoho zvučnejšie meno – Rockstar Games.
Hovoriť o Rockstare inak ako o perfekcionistickom vývojárovi nemožno. Svoje portfólio má obohatené pomaly zakaždým niečím prelomovým, čo hráčom nezabudnuteľne utkvie v pamäti. Za svoje dlhoročné pôsobenie v kruhoch hráčov sa vyformovalo na jedno z najuznávanejších štúdií, ktoré si z kroka na krok podmaňuje konzolový trh. Blizzard na konzolách, aj tak by sa dala v skratke zhrnúť americká hviezda s výrazným R v logu. To sa bude v najbližšom období vynímať na chystanej 3rd person adventúre, ktorá je zmesou niekoľkých minuloročných hitov. Spletitý príbeh plný zvratov a tonou rozhovorov akoby vystrihnutý z Heavy Rain a akčná vsuvka spoločne s priestranným a živým mestom „odkukaná“ z českej Mafie 2. Pridajte k tomu spoluprácu Brendana McNamaru so spomínanými rockstarovskými ideami a vyjde vám očakávané L.A. Noire. Hra, ktorá vám ukáže najtemnejšiu stránku mesta anjelov.
Píše sa rok 1947 a ubehli len 2 roky od tragických udalostí druhej svetovej vojny. Jej hrôzy na svojej koži zažil aj Cole Phelps, hlavný protagonista L.A. Noire, ktorý sa celý otrasený vracia začať svoj život od znova do Los Angeles. Tu naňho čaká práca v radoch losangeleskej polície, kde začína ako obyčajný pochôdzkar a jeho dennodennou náplňou je dohliadanie na poriadok v meste. Čím viac prípadov sa mu však pletie pod nohy, tým viac sa dostáva zločinnosti v LA pod kožu a tým bližšie má k prípadnému povýšeniu. Úvod hry je v podstate celý zameraný na akési zoznamovanie s policajnou prácou. Svoje zbrane hra vytasí až keď narazíme na prvú vraždu. Phelps razom vymení uniformu za vkusný oblek a klobúk, miesto pokutových blokov si do náprsného vrecka na košeli založí zápisník na výpovede svedkov a celá hra sa celkovo pretransformuje na poriadnu detektívku. Kriminalite v LA odzvonilo!
L.A. Noire sa na prácu detektíva pozerá z toho najprofesionálnejšieho hľadiska a tým pádom hráča nešetrí rôznymi detailmi okolo daného prípadu. Ku každej novej stope či dôležitej informácii ohľadne obeti sa postupne musíte prehrýzť, nakoľko jednoduché arkádové postupy hra odsudzuje. L.A. Noire vás proste otestuje vo vašich vyšetrovateľských zručnostiach a vôbec, či ste čo-to pochytili od seriálového poručíka Horatia Canea. Prehliadnete dôkaz na mieste činu? Nič sa nedeje, pokračujete ďalej vo vyšetrovaní avšak ste ochudobnení o podstatné materiály k uľahčeniu dolapenia zločinca. Hra sa snaží verne kopírovať všetky zločinecké praktiky počas prvej polovice minulého storočia vrátane skutočných prípadov. Viete o nejakej záhadnej vražde z roku 1947 z prostredia LA? Kľudne na ňu môžete natrafiť práve v tomto debute od Team Bondi. Autori si podrobne preštudovali policajné dokumenty a ďalšie zdroje, ktoré by im priblížili reálne americké zločiny. Samozrejme zmenou prešli mená a vyšetrovanie celkovo prispôsobili možnostiam hry. Ako takáto vyšetrovačka prebieha, vám objasníme nižšie.
Phelpsovou pravou rukou je kolega Stefan Bekowsky, ktorý má oveľa drsnejší charakter a s kriminálnikmi sa ani náhodou nepiple v rukavičkách. Čo sa týka ďalších príbehových postáv, nesmieme zabudnúť na kapitána losangelskej polície Gordona Learyho či ostatných Coleových partnerov Herschela Biggsa, Roya Earlea alebo Rustyho Gallowaya. Poprednou osobou života hlavného protagonistu hry bude jazzová speváčka Elsa Lichtman, s ktorou sme sa už zoznámili prostredníctvom niekoľkých trailerov. Primárnym ale bude samozrejme Cole Phelps, ktorý sa púšťa do pátrania poriadne zhurta. Jeho podozriví rožkom neopijú, Cole rýchlo príde na to, že toto je svet lží a záleží najmä od hráčových schopností ako sa s danou situáciou vysporiada. Väčšina prípadov sa totiž začína tradičným vypytovaním sa korunných svedkov, ktorí mohli zahliadnuť niečo nekalé. Vďaka nim sa môžeme dopracovať k prvým podozrivým, ktorých si následne povoláme na výsluch. A tu prichádza na parketu jedna zo základných zložiek L.A. Noire – vypočúvanie. Buď sa na toho vyklepaného zvrhlíka na druhej strane stola pustíme pekne od podlahy, alebo naňho vyrukujeme rovno so žalobou. Postup je len na hráčovi, avšak treba zvážiť, na aký „oriešok“ si dovoľuje a aby z podozrivého dostal čo najviac informácii (resp. rovno priznanie). Dialógy medzi postavami budú fungovať na podobnom princípe ako v Mass Effecte, čiže na výber dostaneme z trojice kladná-neutrálna-záporná otázka. Všetky odpovede vypočúvajúceho sa následne automaticky zapíšu do Phelpsovho denníku. Dozvedanie sa nových faktov ohľadne prípadu je skutočne podstatné, no nevyhneme sa ani návštevám príslušných lokácií, v ktorých sa obeť zvykla pohybovať. Čakajú nás aj zbesilé policajné naháňačky, drsné pästné súboje a v neposlednom rade aj prestrelky. Jednoducho všetko čo si predstavujete pod pojmom detektívka bude zahrnuté v hre, ktorej prednosťou sú aj technológie.
L.A. Noire predstavuje okrem iného aj revolúciu v oblasti herného dizajnu. Veď doposiaľ bolo možné zachytiť ľudské pocity do bodky len vďaka filmovým výkonom hercov, nie? Príchodom L.A. Noire sa to mení. Čo sme mohli vidieť na striebornom plátne si tentoraz vychutnáme aj v hernom prevedení. A to doslova! Za všetkým stojí prelomová motion-scan technológia, ktorá prenáša každý pohľad, každé zaváhanie, ľútosť či hnev na úroveň skutočnosti. 32 kamier s vysokým rozlíšením nasnímalo dokopy vyše 300 postáv, ktoré najprv prešli úpravou maskérskeho tímu a následne sa posadili pred objektívy. Avizovaných 300 postáv bolo zložených zväčša zo skutočných hercov známych z amerických seriálov (napríklad Phelpsa si zahral herec Aaron Staton či Bekowskeho Sean McGowan). Pomocou na milimeter presného motion-scaningu budeme môcť rozlišovať aj plač od pretvárky alebo lož od pravdy, podľa toho, o akú vážnu informáciu v ďalšom postupe pôjde.
Ako sme už niekoľkokrát naznačili, hra je situovaná do vierohodne spracovaných kulís Los Angeles, ktoré akoby z oka vypadlo svojej predlohe zo 40. rokov. Team Bondi si vraj dalo na stvárnení najväčšieho kalifornského mesta sakramentsky záležať, aby hráčom ponúklo čo najautentickejší pohľad na niekdajšie zlaté hollywoodske časy. Po uliciach sú rozvešané plagáty na najnovšie divadelné predstavenia, z barov sa ozýva neutíchajúca jazzová hudba, po cestách sa preháňajú klasické vozidlá a všetko pôsobí uceleným dojmom. V hre nenarazíme na žiadnu nezrovnalosť, ktorá by nekorešpondovala so zvyklosťami minulého storočia, čomu tvorcovia dokonale prispôsobili aj tradičné oblečenie. Extravagantné, do očí bijúce kostýmy, vysoké upravené účesy, ladná chôdza. L.A. Noire si proste zakladá na detailoch, ktoré ocenia predovšetkým nadšenci mestských akcii. Avšak budeme v LA voľní ako vtáci? Otázka, ako to bude s lineárnosťou popri dôraze na príbeh je určite na mieste. Rockstar je v tomto smere zárukou kvality a preto nenechá tak obrovskú lokáciu nevyužitou. Podľa oficiálnych vyjadrení by sa ku všetkému malo jednať o jedno z najväčších miest, aké sa kedy objavili v hernej podobe. Že si ale Cole občas vyjde s kolegami na panáka radšej neočakávajme. Aj keď, ktovie, čo všetko nás počas sľúbených 20 hodín hracej doby v LA postretne.
L.A. Noire je bezpochyby jeden z najatraktívnejších a najambicióznejších projektov tohto roka. Napriek tomu, že čakanie bolo až príliš zdĺhavé, Rockstar nenechal nič na náhodu a svoje dielo vybrúsil do úžasnej finálnej formy. Vyspelá motion-scan technológia spojená so skutočnými hereckými výkonmi a strhujúcim príbehom opäť raz posúvajú hry na novú úroveň. L.A. Noire je jednoducho dôkazom, že poniektoré z nich možno označiť za skutočné umenie.
Juraj "Duri" Dolniak
viac článkov autora
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|