13.02.2011 12:00, Daniel "LordDan" Hujo, Komentárov: 1
Homefront – prvé dojmy z hrania

Homefront – prvé dojmy z hrania

Ako už iste mnohí z vás tušia, najmä tí, ktorí počúvali náš podcast, alebo tí, čo poctivo kontrolujú našu facebookovskú stránku, dostali sme od spoločnosti Comgad príležitosť, zahrať si veľmi očakávanú akciu od Kaos Studios Homefront. Vydanie hry je plánované až na druhú polovicu marca, konkrétne na 18., avšak my sme nezaváhali a pozvánku na hranie sme naplno využili.

Pripravená pre nás bola xboxová verzia hry a ako bonus sme dostali aj ochutnávku pripravovanej českej lokalizácie, ktorá sa ale nakoniec v konzolových verziách Homefrontu neobjaví a užijú si ju len hráči na PC. Hraním sme strávili niečo málo cez tri a pol hodiny, čo už je celkom slušný čas na ptvé zhodnotenie hry. Vyskúšali sme si jej príbehovú časť, a aj keď nešlo ani zďaleka o finálnu verziu, bolo možné ju dohrať až dokonca. Tak ako pri hre, tak ani v prípade lokalizácie sa nejednalo o finálny produkt a nedostatky oboch vecí bolo možné pri hraní pocítiť, ale s tým sme museli počítať. Ešte musím poďakovať ľudom z Comgadu, jednak za to, že nám hru dali k dispozícii a jednak za to, že piatkové popoludnie sa dá stráviť aj príjemnejšie, ako v práci.

Dosť bolo ale tliachania o veciach nepodstatných, poďme sa radšej pozrieť na to, čo vás všetkých najviac zaujíma – na samotnú hru. Pre menej znalých situácie, vám objasním, o čo ide. Presúvame sa do relatívne neďalekej budúcnosti, do roku 2027, kedy Severná Kórea podnikla vcelku úspešnú inváziu cez San Francisco do celých Spojených štátov, ktoré boli v tej dobe sužované ekonomickými a vojenskými problémami a bezpečne tak okupuje územie USA na východ od rieky Mississippi. Mnoho konfliktov po svete, kde USA pôsobili, aby nepokojom zabránili, vyčerpalo domáce armádne zdroje a tak obrana nekládla príliš veľký odpor. Na druhej strane to sú ekonomické problémy v dôsledku prudkého poklesu amerického dolára, ktoré už tak vyostrenej situácii nepomohli. Za všetkým stojí Kim Čong-Un, najmladší syn Kim Čong-Ila, ktorý s treťou najväčšou armádou sveta po smrti otca zjednotí Severnú a Južnú Kóreu a následne anektuje aj mnoho ďalších krajín, medzi iným aj Japonsko. Nakoniec mu tak už nič nestojí v ceste na USA.

Teoretický úvod a intro máme za sebou, už chýba len prax. Prax bola na začiatku trochu krkolomná, keďže aj autor článku mal drobné technické problémy a aj hra bola nastavená inak než predpokladal. Keďže Xboxom bežne nedisponujem (úplný amatér ale nie som), zvyknúť si na ovládanie gamepadom mi chvíľku zabralo. Tu mi ale hra hodila pod nohy polienko v podobe inverzie ovládania. Po správnom nastavení ovládania a pár minútach hrania už bolo všetko ako má byť a zážitok mohol začať. Príbeh pre nás začína v Montrose v Texase, v okupovanej časti, v jednom z bytov, kde si po nás prišli Kórejci. Hlavnou postavou je bývalý pilot menom Jacobs, ten sa dostane k jednej z mnohých odbojových skupín, ktoré sú rozosiate po celom okupovanom území USA. Ako sa dostane do odboja a prečo sa tam dostane, vám neprezradím a budem sa snažiť spoilovať čo najmenej.

Čo musím hneď oceniť je atmosféra hry. Sledovať, ako sa okupanti vyrovnávajú na ulici s civilným obyvateľstvom, je občas len pre silné žalúdky. Vraždy rôznymi spôsobmi od bežného zastrelenia až po ubitie pažbami zbraní priamo na chodníku, aj to sa deje pred vašimi očami. Keď vidíte plačúce dieťa, stojace pri dvoch vojakoch, ktorí bez váhania pošlú oboch rodičov toho malého do podsvetia za Cháronom, začnete sa tešiť na ten moment, kedy budete môcť stlačiť spúšť vy. Taktiež ukryť sa pred prilietajúcimi vrtuľníkmi a vojakmi v masovom hrobe, je len pre silnejšie povahy. Naviac je treba počítať aj so zákonom akcie a reakcie, tzn. že každá akcia odboja vyvolá protiakciu armády proti civilnému obyvateľstvu. To len dodáva na atmosfére hry a tá je skutočne veľkým plus. Okrem atmosféry je to aj prostredie, kde sa hra odohráva a kde sa stretávate v bojoch s nepriateľom. Predmestie veľkého mesta s typickými prízemnými domčekmi, malými dvormi s hojdačkami a bazénmi, ktorým sa prehnala invázia a tak podvozok lietadla v jednej zo záhrad a trup v inej záhrade, nie je žiadnym prekvapením. Idylu predmestia narušia výlety do pracovných táborov, kam sa bežne dostáva len jednosmerný lístok, alebo boje v úzkych uličkách mesta, prípadne sa môžete tešiť na nákup v jednom z miestnych obchodných domov a vedzte, že nákup to bude skutočne zaujímavý. S prostredím ide ruka v ruke aj grafika. Tá na HD televízii vyzerala skutočne dobre, aspoň čo sa týka väčších predmetov, tie menšie aj tak v zápale boja a spádu, ktorý hra má, nebudete mať čas sledovať. Zaujímavým prvkom sú aj vozidlá, Goliáš je skvelá hračka, s ktorou si užijete vcelku veľa zábavy. Je to diaľkovo ovládané vozidlo a vy ovládate len zbraňové systémy, teda skôr zameriavanie nepriateľa. V momente, keď navádzate Goliáša, tak Jacobs je vystavený napospas nepriateľovi, čo je slušný adrenalín, prechádzať sa v daždi olovených guliek.

No, vážení čitatelia, akosi rýchlo sa mi minuli pozitíva hry. Homefront je akcia z prvého pohľadu a v hrách tohto typu sa nelinearita moc nenosí. Áno je to tak, ani Homefront nie je výnimkou, ide o čistý koridor s pár odbočkami alebo priestranstvami, kde sú rôzne zašité skryté predmety. Mne sa podarilo nájsť len noviny či sú v hre aj iné skryté predmety, sa mi zistiť nepodarilo, nič ma totižto nenútilo tieto predmety hľadať. Noviny, ktoré nájdete, si môžete prečítať a dozviete sa tak širšie súvislosti celého deja hry, ale čítať o potopenej americkej lietadlovej lodi a o sankciách pre Severnú Kóreu ma skutočne nebavilo a tak som hľadanie vzdal. Ešte ale späť ku koridoru. Ten je delený klasicky na sektory, takže v momente, keď prekročíte kontrolný bod, predchádzajúci sektor sa za vami uzavrie a návrat do neho už nie je možný. Tento bod poznáte väčšinou veľmi ľahko, prechod do ďalšieho sektoru často blokuje, asi vždy tá istá, ťažká kovová skriňa, ktorú musí niektorí z vašich spoločníkov prevrátiť. V živote som nevidel toľko váľaní skríň, ako za tie tri a pol hodiny. Zabudnite tak na nejaké veľké taktizovanie, hra vás neustále tlačí dopredu.

Ak by som mal hru k niečomu prirovnať, asi by som povedal Kane & Lynch 2 alebo Army of Two, aj keď sú to akcie z pohľadu tretej osoby. Akcia, pri ktorej prechádzate úzkym koridorom, ktorý je takmer v pravidelných intervaloch prerušovaný väčším priestranstvom s rôznymi krytmi, kde vždy dôjde k prestrelke. No a samozrejme, kým neprekročíte magickú neviditeľnú hranicu, tak vám hra bude neustále posielať prílivy nepriateľov. Aby som ale zas len nekritizoval, tak akcia je to pomerne výživná. Naviac ju posilňuje aj veľké množstvo zbraní, ktoré sa v hre nachádza a pomerne rýchlo sa míňajúca munícia. Väčšinou sa dá level dohrať aj so zbraňou, s ktorou ste začínali, ale musíte mať veľmi dobrú mušku a rýchlo postupovať, aby ste nebojovali s veľkým množstvom nepriateľov. Tí, čo videli niektoré z videí z hry, kde sa je vidieť často zabitie zblízka, tak tento spôsob som za celé hranie použil len raz. Čo sa týka umelej inteligencie nepriateľov, zatiaľ mi prišlo, že to boli z veľkej časti len skripty, keďže nejde o finálny produkt. Vojaci sa kryjú za rôznymi predmetmi, ale vždy bežia na predom určený post, z ktorého pália alebo postupujú ďalej. Zvláštne mi prišlo, že nepriateľskí vojaci sa kryjú za prekážkami, ale hráč krycí systém k dispozícii nemá. Ostáva tak obligátne skrčenie a ľahnutie si, ale ani to vás často nezachráni pred smrťou, čo ma občas nepotešilo.

A najväčšie prekvapenie, pre niekoho možno sklamanie, na záver. Vychádzam z informácií, ktoré som mal k dispozícii o tom, že verzia, ktorú som hral, sa dala kompletne dohrať. To sa mi síce nepodarilo, no viem, že hra obsahuje v príbehovej časti celkovo 7 kapitol a za, povedzme, tri hodiny čistého herného času, som sa dostal do piatej kapitoly! Napadá ma otázka, koľko bude teda výsledný herný čas finálneho produktu. Taktiež mi je už jasné, prečo bol druhý diel oznámený ešte predtým, než prvý vôbec vyšiel. Buď som ja tak dobrý hráč, alebo budú posledné kapitoly prekliato dlhé, no nechajme sa prekvapiť. A samozrejme je asi každému jasné, že táto herná doba dáva veľkú príležitosť na DLC.

Ak by som to mal nejako zhrnúť, tak Homefront je pre mňa zatiaľ trošku sklamaním. Podľa toho, ako bola hra prezentovaná, som ja osobne čakal trochu viac slobody a nie len tunel. Dobrá atmosféra a zaujímavé prostredie je málo a mám obavy, že hra sa až príliš zvrháva na tupé strieľanie, pričom koncept hry by sa dal ďaleko viac využiť. Ako to nakoniec všetko bude si ešte musíme mesiac počkať a finálny verdikt sa potom dozviete v našej recenzii.


Daniel "LordDan" Hujo
viac článkov autora

Výrobca: Kaos Studios
Distribútor: THQ / Comgad
Vychádza na platformy: PC, PS3, Xbox 360
Žáner: FPS
Dátum vydania: 18.03.2011

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 8.4 / 10
(Hodnotení: 5)

Diskusia
romerot . 19. 02. 2011 11:47
Pridať komentár Čítať celú diskusiu
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012