23.01.2011 13:00, Richard "gulath" Bojničan, Komentárov: 0
Epic Mickey

Epic Mickey

Keď v roku 1928 Walt Disney nakreslil malého myšiaka, pravdepodobne netušil, že to bude jeho najslávnejší výtvor a stane sa maskotom budúcich Walt Disney Studios. Každý ho dnes pozná a snáď nie je dieťa, ktoré by sa nesmialo na rozprávkach s ním (ok, sú krajiny kde nie je televízia). Dalo by sa povedať, že myšiak Mickey je vlastne už sám o sebe epickou postavičkou, ktorá sprevádza ľudstvo už takmer 100 rokov.

Mickey Mouse je známy svojou zvedavosťou. Preto jedného večera, keď sa čírou náhodou jeho zrkadlo zmenilo na portál do iného vesmíru, nemohol odolať a musel sa jednoducho ísť pozrieť. Za zrkadlom bola miestnosť a vedľa nej druhá, kde práve kúzelník magickým štetcom tvoril svet. Keďže bol unavený, rozhodol sa odísť do svojich komnát si odpočínúť. Toto samozrejme nemohol Mickey nechať len tak, takže len čo kúzelník opustil miestnosť, myšiak okamžite vyskočil na stolík a začal sa hrať so štetcom. Hral sa ták dlho, až vytvoril obrovskú tmavú machuľu, ktorá zrazu ožila a malého myšiaka napadla. Mickey sa udatne bránil, najskôr zázračnou farbou, potom magickým zmizíkom, ale všetko márne. Preto utiekol cez zrkadlo späť do svojho sveta a na celú udalosť zabudol.

Ako môžete súdiť z predchádzajúceho odstavca, Epic Mickey je pravdepodobne hrou, ktorá nie je určená pre vyšší vek.Vyšším sa dá myslieť čokoľvek nad trinásť, maximálne štrnásť rokov. A všetko v nej sa k tomu prispôsobuje.

Ubehlo niekoľko rokov a jednej pokojnej noci zrazu v Mickeyho izbe niečo buchlo. Rozospatý myšiak vyliezol z postele a šiel skontrolovať čo sa deje. Tu sa zrazu na neho vyrútil čierny tieň. Mickey v ňom spoznal tmavú machuľu, ktorú priviedol k životu vo svete za zrkadlom a snažil sa brániť, ale tentokrát to nešlo. Temná obluda ho strhla do svojho sveta a jediná vec, ktorá malému myšiakovi zostala je štetec.

Epic Mickey je v podstate klasická 3D behačka a skákačka z pohľadu tretej osoby. Samozrejme, že ovládame hlavného hrdinu, čiže samotného Mickeyho. Princíp je jednoduchý, vždy sa dostať na koniec levelu, nezahynúť pri tom pádom do zmizíku, či pod rukami, paprčami, drápami, alebo čímkoľvek ďalším nepriateľa. Ako zbraň nám slúži jediný originálny prvok v hre – štetec. Tento dokáže buď vymaľovať priehľadný (a v tom okamihu aj priechodný) objekt, alebo zmizíkom naopak takýto predmet spriehľadniť, čiže vymazať z kresleného sveta. Na tomto sú postavené všetky prekážky a nejakú dobu to pôsobí osviežujúco a príjemne. Predsalen niečo také zatiaľ v žiadnej inej hre nebolo. Avšak po čase to začne pôsobiť príliš jednotvárne, ba priam až nudne a pokazí to celkový efekt. Oživujúce sú zasa medzihry, kde sa presúvame medzi jednotlivými lokáciami. Tie sú v podstate klasickými 2D behačkami, vždy v grafike niektorého z filmov s myšiakom Mickeym a vždy som sa pri nich výborne pobavil. Aj súboje s bossmi sú oživením, pretože treba vždy prísť na to, ako daného bossa porazíme.

Ovládanie hry je vyriešené relatívne dobre. Pohyb myšiaka má nastarosti joystick na nunchucku, hlavným ovládačom mierime na obrazovku a určujeme kam bude striekať farba. Nápad je celkom dobrý. Prevedenie, žiaľ trošku zaostáva za samotnou ideou. Pohyb myšiaka po priestore zodpovedá jeho veku. Ak sa mi podarilo spadnúť odniekiaľ, kde som liezol niekoľko minút, nie preto, že by to bolo náročné, ale preto, že to jednoducho myšiak fyzicky rýchlejšie nevedel, mal som vždy 100 chutí hru jednoducho vypnúť a prestať hrať. A najhoršie na tom je, že ak som aj spadol, v sedemdesiatich percentách nebola na vine moja nešikovnosť, ale úplne zle spravená kamera v hre. No a aby som túto časť uzatvoril, tak aj striekanie farby alebo zmizíka má svoje muchy. Síce terčíkom pokrývate práve objekt, ktorý chcete vymaľovať, ale žiaľ, engine rozhodne, že smerom k objektu je nejaká prekážka a farba sa tam jednoducho nedopracuje. Treba sa poposunúť a nájsť bod z ktorého to už možné je. Všetky tieto veci nebudú rušivé pre deti, pretože tým repetitívnosť činnosti nevadí, ak je podporená rozprávkovým prostredím. Mne to ale prekážalo hrozne.

Graficky hra nevyzerá zle, ak vezmeme do úvahy, že je zo sveta Disney a že je určená pre deti. Každý zo svetov ktorý navštívime má svoje textúry. Síce základ grafiky je rovnaký, ale je jednoznačne odlíšené kde sa práve nachádzame. Rovnako každé z prostredí má aj svoju hudbu. Teda v každom svete máme trocha iný audiovizuálny zážitok. Hudba, napriek tomu, že ak hru pozorujete pôsobí trocha rušivo, pri hraní naopak vytvára celkom dobrú atmosféru.

Nuž milé deti, a teraz je už iba na nás, aby sme myšiakovi Mickeymu pomohli a zachránili ako jeho, tak aj celý rozprávkový svet a stali sa tak hrdinami rovnako epickými ako je samotný Mickey. A zazvonil zvonec a rozprávke je koniec…

Celkovo ak sa na hru pozriem prísnym recenzentským okom, tak máme produkt, ktorý začne byť po nejakej dobe hrania nudne sa opakujúci, s relatívne trošku nadpriemernou grafikou a atmosférickou hudbou, hrozným ovládaním a zlou kamerou. Hra sa dá dohrať za 12 až 18 hodín (podľa šikovnosti), čo je vlastne nadpriemerný herný čas. Preto by aj moje hodnotenie bolo priemerné až mierne podpriemerné. Ak by som však hodnotil hru pre deti, tak si kľudne prihoďte 2-3 body. Testoval som to na svojej neteri a až na občasné – poď mi s tým prosím pomôcť, keď nedokázala prejsť nejakým úsekom (moja neter nie je z tých trpezlivejších detí) sa pri hre priam kráľovsky bavila.


Richard "gulath" Bojničan
viac článkov autora

Výrobca: Junction Point Studios
Distribútor: Disney Interactive Studios
Testovaná platforma: WII
Multiplayer: nie
Lokalizácia: Anglický jazyk
Žáner: Arkády
Vychádza na platformy: WII
Oficiálna stránka: http://disney.go.com/disneyinteractivestudios/product.html?platform=wii
Karta hry: Epic Mickey
Plusy:

- štetec a možnosť ním objekty tvoriť alebo ničiť

- hudba

Mínusy:

- kamera

- pomalosť pohybu po priestore

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012