Dead Space 2 – prvé dojmy z hrania
Ocitáme sa na Pankráci, nie preto, aby sme si tu odpykali tresty za svoje prečiny a hriechy, to čo nás totižto čaká, je ďaleko horšie a hororovejšie. Je piatok večer a vonku počasie, ktoré zametie so psychikou nejedného samovraha. Vstupujeme do budovy, kde sídli EA Czech, dvere sa za nami zatvárajú, všade je mŕtvo a ticho ako pred búrkou. Naše kroky nás vedú ďalej za jediným cieľom, po druhýkrát zočiť Isaaca Clarkea. Áno vážení, dva týždne pred oficiálnym vydaním sme mali možnosť si hru vyskúšať a prinášame vám naše dojmy z Dead Space 2.
Keďže sme mali zákaz fotiť, točiť a akýmkoľvek iným spôsobom, okrem našich očí, zaznamenávať obraz a zvuk hry, budú vám musieť nateraz stačiť len tieto riadky a pár obrázkov, ako to vyzerá v centrále českej pobočky EA pri takejto akcii. Už tradične sme po prezentácii hry navštívili neďaleké reštauračné zariadenie, kde sa opäť horlivo pri rôznych mokoch diskutovalo nad prekvapeniami hry a tiež jej sklamaniami.
Prezentácia bola opäť veľmi kvalitne zorganizovaná a prostredie bolo tiež príjemné. Tichučko sme závideli, čo všetko bolo vo vitrínach. Poďme ale späť k akcii. Dead Space 2 je, logicky, pokračovanie sci-fi hororovej hry Dead Space, v ktorej sme sa zhostili úlohy inžiniera Isaaca Clarkea, ten bol vyslaný spolu s ďalšou posádkou na pomoc ťažobnej lodi USS Ishimura. Tu ich však rozdelili nekromorfovia a začalo sa jedno veľké dobrodružstvo. Samotná prezentácia hry bola spojená s prednáškou o vzniku hry, príbehovom pozadí, vývoji a novinkách v druhom pokračovaní. Tento úvod nám zabral takmer hodinu a potom sme sa už konečne mohli pustiť do hrania.
Vyskúšať sme si mohli nový multiplayer, to na čo sa teším najviac - príbehovú časť hry a exkluzívne nám bol premietaný aj animovaný film Dead Space Aftermath, ktorý sa chystá do kín začiatkom februára. Nakoniec ale túto exkluzivitku zrejme nikto nesledoval, za čo by nás potrestal asi nejeden fanúšik, no keď ono sa pri hraní ťažko sústreďuje ešte aj na film a zvlášť, keď na hranie ostáva len hodina a pol. Nakoniec sme strávili pri multiplayeri zhruba hodinu a potom sme sa prepli do single.
Povedzme si na rovinu, Dead Space je hra, v ktorej ide hlavne o príbeh, Warren Ellis, autor scenára hry, nie je žiadny zelenáč, ale ostrieľaný autor komiksov. Bohužiaľ je faktom, že multiplayer predáva, čo nám dokázali aj ekonomické výsledky prvého dielu a ohlasy komunity a tak Visceral Games a Electronic Arts museli reagovať na tieto požiadavky, ak chceli zaručiť úspech druhému pokračovaniu. Je teda jasné, že tento multiplayer nemôže konkurovať moderným akčným hrám ako je Call of Duty, Medal of Honor a iné. Ako som už spomenul, hrali sme asi hodinu, takže vynášať nejaké komplexné hodnotenia a závery tu nebudeme, to si určite necháme na recenziu. Tí, ktorí sledujú informácie o hre asi tušia, že multiplayer obsahuje 5 rôznych módov. V každom móde majú ľudia iné úlohy, tie musia splniť, aby vyhrali, naopak úloha nekromorfov je jednoduchá a skutočne nie je náročné si ju zapamätať, majú ľuďom zabrániť v splnení týchto úloh a to samozrejme tak, že ich budú zabíjať.
My sme postupne vyskúšali všetky módy, v každom sme hrali raz za ľudí, potom za nekromorfov. Mapy boli stavané na súboj 4 vs 4. Osobne sa mi viac páčilo hranie za ľudí, prišlo mi o niečo jednoduchšie, ale to záležalo aj na zložení hráčov. Rozhodne však človek vydrží viac a ešte je tu aj možnosť používať lekárničky čím sa vaša bojaschopnosť predlžuje. Je dôležité zbierať vypadnutú muníciu, nie je nič horšie, ako keď po vás idú všetci štyria nepriatelia a môžete sa brániť len údermi. Sila ľudí spočíva hlavne v koordinácii, pokiaľ postupujú všetci štyria hráči v skupine, tak je takmer nemožné ich poraziť. Ich nevýhodou sú vzdialené respawn pointy. Nekromorfovia sú tiež zaujímaví, ale hranie na tejto strane mi moc nešlo. Na výber máte zo štyroch rôznych morfov, pričom čas respawnu záleží na type nekromorfa, čím silnejší, tým dlhšie si počkáte. Ich výhodou však je, že si môžete zvoliť miesto na mape, kde sa objavíte. Ak zvolíte správne, ocitnete sa priamo za chrbtom niektorého človek a vychutnáte si ho. Čo mi vadilo, tak to bola slabá výdrž morfov, tí naviac nemôžu používať lekárničky, takže často to boli kamikadze útoky. Jednotlivé módy myslím nemá zmysel popisovať, nakoľko každý zo zúčastnených si chcel hru poriadne vyskúšať, na plnenie úloh sa moc nehľadelo a skôr sme to poňali akčne a jedinou snahou bolo mať čo najviac fragov.
Čo ma prekvapilo bol fakt, že aj keď redaktorov, ktorí sa prezentácie zúčastnili, bolo viac ako dostupných počítačov, Xboxov a Playstationov, z čoho vyplýva, že sme sa museli pri strojoch prestriedať, bol nakoniec problém v tom, že nemal kto hrať. Niečo sa dá pripísať na vrub tomu, že bol piatok večer, no hlavným dôvodom je asi fakt, že táto hra moc na multiplayer nie je stavaná, nech sa autori snažia akokoľvek.
V krátkosti sme sa následne pozreli aj na singleplayer. Pre tých, čo sa k hre dostanú viac-menej náhodou alebo si už moc nepamätajú, o čom, že to bol prvý diel, je tu možnosť pozrieť si v skratke súhrn predchádzajúcich udalostí. Ale hor sa na príbeh. Nebudem tu spoilovať ani nič podobné, jediné čo poviem, je, že hra sa odohráva tri roky po udalostiach na USS Ishimura a tentokrát sa pozrieme do vesmírneho mestečka Sprawl. Atmosféru prvého dielu som si užil pekne po tme a sám, no teraz tu tá možnosť nebola a tak pri rozsvietenom svetle a v miestnosti plnej ľudí som sa pustil do príbehu. Už úvodné video dáva tušiť, že opäť pôjde o poriadne psycho a atmosféra bude opäť hororová. Osobne som sa trochu bál, aby Dead Space 2 nebol len klasickým druhým pokračovaním, kde je všetkého viac, no napriek krátkemu hraniu vyzerá opäť hra premyslene a adrenalín začína stúpať kontinuálne od samotného začiatku a dokonca sa hre podarilo ma v jednom momente pristihnúť nepripraveného, takže tep a adrenalín prudko vzrástli. Veľmi pozitívne je, že Isaac konečne hovorí, takže skutočne sa do atmosféry vcítite ďaleko viac a lepšie. Na nejaké závery ale taktiež zabudnite, polhodinové hranie bola len návnada a na zvyšok si budete musieť počkať do recenzie.
Celkovo tak z tejto prezentácie hra pôsobí trošku zmiešanými dojmami. Nemôžem sa ubrániť dojmu, že multiplayer tejto hre viac uškodí ako prospeje. Je to vec, ktorá berie argumenty tým, ktorí kričali, že tam chýba, no na druhej strane sa zrejme objavia pripomienky, ako mal byť multiplayer spravený. Podľa môjho názoru nie je potrebný, ale nechajme sa prekvapiť, aké budú predaje hry, keď sa objaví na trhu. Naša krátka exkurzia do príbehu dáva tušiť, že trend nastolený v prvej časti by mohol mať stúpajúcu tendenciu a hráči preferujúci silné príbehy sa majú na čo tešiť.
Daniel "LordDan" Hujo
viac článkov autora
|
romerot | DEJ | 30. 01. 2011 15:13 |
Pockaj_Zajac | Re: DEJ | 30. 01. 2011 15:36 |
romerot | Re: Re: DEJ | 31. 01. 2011 08:37 |
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|