11.01.2011 15:00, Richard "gulath" Bojničan, Komentárov: 0
Bakugan: Defenders of the Core

Bakugan: Defenders of the Core

Kým som nehral túto PS3 hru, ani som netušil, že existuje nejaké anime Bakugan. Ani to, že na jeho motívy už bolo urobených niekoľko hier. Poďme sa teda pozrieť aká je táto.

Bakugan je anime serial, ktorý nebol veľmi úspešný v Japonsku. No prekvapivo úspech zožal v kanade, takže druhá a tretia séria mali preméru práve tam. Aby som bol celkom presný, tretia séria dokonca ešte premiéru v Japonsku nemala. Seriál hovorí o skupine detí, ktoré jedného dňa nájdu na zemi kovové kartičky. Tieto im umožnia zvádzať obrovské súboje s Bakuganmi. Bakugani sú niečo ako pokémoni, akurát, že nežijú v pokébale, ale sami sú male guličky, ktoré sa po aktivácii menia na príšery väčšie ako dom.

Hra je teda postavená práve na tomto anime. Ak ho nepoznáte podobne ako aj ja, budete chvíľku zmätene tápať po nejakom záchytnom bode, o čom tá hra vlastne je. A záchytný bod sa nedostaví. Jednoducho sme vrhnutí do deja, pri ktorom sa hlavný hrdina nešťastnou náhodou prenesie do alternatívneho sveta, ktorý je napadnutý zlými Vexosmi. Celý čas čo som videl týchto záporňákov som seriózne uvažoval, prečo sú vlastne zlí. Tie postavy totižo pôsobia dojmom “som zlý, pretože chcem byť zlý”. Niečo ako trucovitý teenager. Títo oberú všetkých jeho “známych” o schopnosť bojovať s bakuganmi (v angličtine je to slovíčko brawl), a tak sa stáva jediným, kto môže pomôcť. Teda vlastne stávame sa jediným kto môže pomôcť, pretože hlavný hrdina sme my. No a hlavný hrdina bez kúska dejového či emocionálneho pozadia, do takého sa vžíva pomerne ťažko. Počas hrania budeme cestovať po svete, pomáhať zachraňovať svet a samozrejme svojho poke… ehm bakugana.

Hra má vlastne dva módy. V prvom, príbehovom sa vždy prejdeme kúskom mesta, až kým nestretneme postavičku, ktorá nás zase v deji posunie ďalej. Počas prechádzky mestom zbierame energiu, ktorou neskôr upgradujeme bakuganov, vyhýbame sa Vexoským jednotkám, celkovo ide o niečo ako veľmi jednoduchú plošinovku bez skákania. Občas sa nám podarí nájsť aj krabicu, ktorá obsahuje vždy nejaký bonus. Najčastejšie je to karta so špeciálnym útokom, alebo odomknutie postavičky bakugana.  Na dejový herný mód vždy plynulo nadväzuje ten druhý…

Bojový. A je naozaj vený svojmu popisku. Jednoducho ide o bakugan brawl, kde sa začína súboj s inými bakuganmi. Zvyčajne ide o súboj s jedným silným, alebo bránime nejaký objekt pred viacerými slabšími. Pred bojom si môžme vybrať ktorý z nami už ovládaých bakuganov bude bojovať. Toto je pomerne dôležité, pretože každý bakugan zastupuje jeden zo šiestich elementov a v rámci hry, kameň, papier, nožnice, plaz, spock, má vždy slabinu voči jednému a naopak je silný voči druhému elementu. Logicky preto volíme postavu, ktorá sa dokáže ubrániť proti nepriateľským jednotkám (áno, pred bojom vieme proti čomu ideme bojovať). Súboj je viac menej bojová hra. Ovládame svojho bakugana, máme dva typy úderov a jeden typ streľby. Občas sa vyskytne aj nejaké to kombo, ale v porovnaní s ľubovoľnou inou mlátičkou typu Tekken nie je príliš o čom uvažovať. Pôsobí dojmom nedorasteného dvojčaťa, ktoré bolo celý život zatvorené na pôjde a nikdy sa nedostalo von na slnko. Bakuganov môžeme posiľňovať. Za energiu, ktorú nachádzame v dejovej časti hry, ako aj získavame po víťazstve, kupujeme upgrady vlastností príšerky. Okrem toho máme ako som už spomínal karty so špeciálnym útokom. Tých je hneď niekoľko a my si musíme vybrať dve, ktoré nám najviac sedia. No a za energiu si vieme kúpiť aj vystavanie makety, ktorá priťahuje nepriateľských bakuganov viac ako objekt ktorý máme chrániť. Tým získavame čas na porazenie nepriateľských príšer. Jednotlivé súboje sú pomerne jednoduché a je dosť ľahké ich vyhrať.

Grafika hry nijako neurazí, ale ani neohúri. Postavičky sú verné anime štýlu, príšerky tiež, prostredie je jednoduché. V podstate sa to ku hre hodí, ale naozaj to nie je nič, čo by ma nejako ohúrilo, či milo prekvapilo. Jednoducho priemer.

Zvuky sú na tom úplne rovnako. Jednoduchá hudba, zvuky pri súbojoch, nič čo by priamo kazilo dojem z hry, ale ani nič, čo by tento dojem mohutne umocnilo a vtiahlo nás tak do deja oveľa lepšie.

Aby som to teda zhrnul. Máme hru, ktorá je po vizuálnej a zvukovej stránke prevedená priemerne, príbehovo podpriemerne, herne tiež slabý podpriemer, jednoducho nie je to nič ohromujúce. Niečo iné by to bolo, keby som bol malé dieťa, ktoré hltá anime Bakugan každý deň. To by pre mňa asi vylepšilo skóre tejto hry aspoň o 4 body. Inak povedané, ak také dieťa máte doma. Isto to je vhodný darček. Ak nie, je kopec zaujímavejších hier.

Richard "gulath" Bojničan

Výrobca: Now Production
Distribútor: Activision