17.12.2010 15:00, Richard "gulath" Bojničan, Komentárov: 0
Flick Sports Fishing - PSN

Flick Sports Fishing - PSN

Už od dôb, keď som mal prvé PC som sa divil, ako je možné, že vznikajú hry ako Deer Hunter. Veď predsa poľovníčiť a hrať sa na počítači je obrovský rozdiel. Nuž, ale úspechy tejto hry v predaji hovoria za seba. Možno preto vznikajú aj simulátory rybárčenia...

Milé deti. Pomaly ale isto sa nám blížia vianoce, a isto netušíte akým darčekom by ste prekvapili vášho otecka. Nuž, máme pre vás jeden skvelý nápad. Pokiaľ otecko rád chytá ryby, je tu pre neho  úplne ideálny darček. Flick Sports Fishing. Mini hra na Playstation 3. Že nemáte Playstation? Nuž to je už len otázkou Vašej šikovnosti ako odôvodnite mame, prečo je práve táto hra taká ideálna pre Otecka. No a my sa vám s tým pokúsime pomôcť. Odporúčam skopírovať text od nasledujúceho odstavca.

Vonku je hrozné počasie, človek by ani psa nevyhnal ale chlap, lovec, ktorého praveké pudy ženú aby sa postaral o svoju rodinu, a hlavne (čo si budeme klamať) o svoj žalúdok, si balí veci. Chystá sa zaobstarať jedlo švihaním smiešneho prútu s tenučkým vlascom nad vodou. Nuž aj to je spôsob. Chlap sa chystá na ryby. Samozrejme, že chladnička je plná a nie je teda žiadna potreba ísť reálne do toho nečasu a práve na takéto chvíle je tu FSF (Flick Sports Fishing).

FSF poskytuje jedinečný zážitok z rybárčenia priamo na obrazovkách našich televízorov, z pohodlia nášho gauča. A oveľa lacnejšie ako reálne chytanie rýb. Netreba kupovať rybársky prút, vlasce, naviják, háčiky, oblečenie, čln, stačí táto hra a playstation. Poďme sa ale pozrieť bližšie, čo nám tento softwarový skvost ponúka.

Hneď na úvod hra ohromí dvomi možnosťami. Je možné ísť na ryby, alebo sa zúčastniť turnaja. Ak si vyberieme rybačku, dostaneme ponuku niekoľkých (presnejšie 6) vychytaných lokácií na rybačku. Môžeme loviť z brehu, z móla, z člnu na oceáne, z člnu v jazere, v horskom jazierku, v rieke alebo z člnu v zálive. Po vykonaní tohoto ťažkého rozhodnutia, kde súčasne preukážeme, že sa vieme rozhodovať a teda je jasné, že chlap je hlavou rodiny, prichádzame na dané miesto a ideme chytať ryby. Samotnému chytaniu predchádza skutočne sofistikovaná príprava. Treba zvoliť správnu návnadu spomedzi viacerých. Občas až spomedzi štyroch rozličných druhov!!! Potom treba správne švihnúť prútom, aby naša návnada doletela čo najďalej od brehu, no a potom už len občasným pohybom navijáku pohnúť návnadou, aby naša obeť v sebe objavila záujem o tú ligotavú vec na hladine.

Akonáhle nám ryba zaberie, treba ju prefíkane pritiahnuť k brehu. Musíme byť opatrní, aby nám prílišné pnutie neprerušilo vlasec, pretože v tom okamihu ryba opúšťa naše teritoriálne vody, a ide sa chváliť kamoškám so svojim novým piercingom. Takže treba rybu pomaly priťahovať, a vždy keď začne klásť odpor trochu povoliť. Tu platí trpezlivosť ruže prináša, a aj keď ryba nie je ruža a smrdí úplne inak, je šanca, že pre lovca bude efekt úplne rovnaký ako pre ženu práve spomínaná ruža. Po vytiahnutí ryby z vody ju za nás konzola zváži aj zmeria, oznámi nám čo sme chytili, no a keďže je to športový rybolov, jednoducho rybu pustíme do vody. Okrem tohoto nám hra poskytuje RPG Questy kde chytáme ryby na požiadavku starého strážcu majáku, ktorý má na starosti virtuálne akvárium na ostrove kde lovíme ryby. Arrrrrrr.

Turnaj je ďalším rozšírením možností tejto hry. Po jeho potvrdení si môžeme vybrať, či máme doma kamaráta, ktorý chce s nami loviť virtuálne ryby, alebo ho nahradí CPU. Potom si už len vybrať, či súťažíme o najväčší úlovok rozmerovo, alebo hmotnostne a hurá súťažiť. Rozdiel medzi turnajom a samotnou rybačkou je v časovom limite. Pri turnaji súťažíme na 3 minúty, počas ktorých treba jednoducho prekonať súpera. V prípade hry s druhým hráčom po uplynutí 3 minút sa pri ovládači vystriedate, ak súťažíte proti CPU, Playstation jednoducho vygeneruje jeho úspechy a porovná ich s našimi.

Grafika hry je jednoduchá, ba až primitívna, rovnako ako zvuky. Jedná sa o hru z kategórie mini, takže očakávať full HD rozlíšenie je samozrejme hlúposť, ale faktom je, že hra mohla vyzerať lepšie. Videl som lepšie produkty aj na obrazovke PSP, takže naozaj sa mohol niekto posnažiť.  Zvuky sú na tom ešte horšie, ale zase, čo chceme počuť pri rybačke? Veď tam sa chodí oddýchnuť a relaxovať...

Tak deti, toto už ďalej nekopírujte. Ako vidíte aj takáto hra sa dá popísať tak, aby možno zaujala otecka a rozhodol sa, že váš vysnívaný Playstation 3 jednoducho pod stromčekom bude (a on si večer môže zachytať ryby, keď pôjdete spať). Inak samozrejme hru nespúšťajte a venujte sa potom tým titulom, ktoré prinášajú reálnu zábavu. Ak ste to to tiež nepochopili, hra je hrozná nuda s mizivou grafikou a strašnými zvukmi.

Richard "gulath" Bojničan

Výrobca: Freewerse
Distribútor: Freewerse