07.12.2010 15:00, Richard "Gulath" Bojničan, Komentárov: 0
Chime

Chime

Predstavte si svet, v ktorom čas plynie kľudne a pomaly. Ktorý sa skladá z farebných štvorčekov a hudby. Svet, ktorý prináša pohodu a oddych. Svet Chime.

Často sa rozpráva, že menej je niekedy aj viac, alebo, že dobrého je vždy málo. Občas to platí aj pri hrách. Netreba mať vždy obrovské multimediálne zážitky preplnené efektami, grafikou, hudbou, zvukmi s príbehom od samotneho Shakespeara. Občas stačí niečo veľmi, veľmi jednoduché. Ako napríklad útvary zložené zo štvorčekov pomaly klesajúce zhora a vytvárajúce línie. Áno Tetris. Nuž a Chime je ukážkou práve takejto jednoduchej hry. Poďme si teda o nej povedať viac.

Princípom hry, je vypĺňať hernú plochu. Presnejšie, máme na obrazovke štvorčekovú sieť, v každom leveli iného tvaru. Do tejto siete vkladáme postupne rozličné útvary. Samozrejme sú zložené zo štvorčekov rovnakej veľkosti ako tie z ktorých je zložená plocha. Svojim spôsobom niečo ako Tetris. Akurát, že tu nič nepadá, jednoducho si ich ukladáme my sami, tam kam sa nám to hodí. A keď zaplníme nejakú časť tak, že vytvoríme plný obĺžnik, začne sa vypĺňať jednoliatou farbou. Deje sa tak postupne, čiže chvíľku to trvá. Ak sa nám podarí obdĺžnik ešte zväčšiť pridaním ďalších kociek, vypĺňanie začne znova. Cez plochu pravidelne prechádza zvislá čiara. Keď tá prejde cez kompletne vyfarbený obdĺžnik, odstráni ho tým z hernej plochy. Časť plochy, ktorá bola pokrytá obdĺžnikom zostane v zmenenej farbe, ale zase na ňu možno pokladať útvary a vyrábať nové obdĺžničky. Cieľom hry je pokryť kompletne celú plochu.

To by bol celý princíp hry. Niečo ako kríženec TetrisuLumines. Tvorcovia však zachádzajú s hrou ešte o niečo ďalej a pridávajú ešte jeden prvok. Hudbu. Každý level má svoju nosnú melódiu. Zo začiatku veľmi jednoduchú, ale ako sa nám postupne plocha vypĺňa objektami, hudba rastie. Pribúdajú nástroje, zvuky, a s vyplňovaním plochy sa hudba takisto rozvíja. Jednoducho to čo hráme a čo vidíme na ploche súčasne korešponduje s tým čo počujeme. Svojim spôsobom to je podobné Lumines, ale... Je tu jedno obrovské ALE. Na rozdiel od Tetrisu Lumines, ktoré sa obe zaraďujú medzi logické rýchliky je Chime hra z úplne iného súdku. Máme tu dokopy 6 herných plôch, na každej 3 herné režimy – 3, 6 a 9 minút + na každej časovo neobmedzený free mode. Žiadne naháňanie sa, žiaden stres, žiadny tlak. Kľud, pohoda. Hudba tomu presne zodpovedá. Je pokojná, oddychová aj keď v jednom leveli máme skladbu od Orbitalu, aj tá je relaxačná. Jednoducho je úplne jasné do akej kategórie hier Chime patrí. Hry, ktoré prinášajú relax, ukľudnenie sa po namáhavom dni, alebo po prudkom emočnom vykoľajení z neúspechov pri hraní niečoho iného. Jednoduchým a hravým spôsobom nás dokáže ukľudniť, pretože na nás z obrazovky ako aj z reproduktorov vysiela svoju pohodu, kľud, relax.

Keď som Chime išiel skúsiť, bral som to ako experiment na pôde jednoduchých indie hier. Možno ma táto jednoduchá hračka za smiešnu sumu zaujme, alebo to zase nebude až taká strata. Od tej doby čo ju mám je to práve hra, ku ktorej sa vraciam, ak si chcem oddýchnuť. A zatiaľ to vždy zabralo.


Richard "Gulath" Bojničan
viac článkov autora

Výrobca: Zoë Mode
Distribútor: Steam
Testovaná platforma: PC
Multiplayer: nie
Lokalizácia: Anglický jazyk
Žáner: Logické
Vychádza na platformy: PC, Xbox 360
Oficiálna stránka: http://www.chimegame.com/
Karta hry: Chime
Plusy:

- relax

- jednoduchý koncept

- hudba

Mínusy:

- žiadne

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012