10.11.2010 14:00, Daniel "DanKanFan" Kaničar, Komentárov: 0
Carcassone

Carcassone

Carcassonne, pojem, ktorý hráčov stolných hier nenechá nikdy chladných. Hra, ktorá dokázala za jedným stolom spojiť celé rodiny a generácie, aby si spolu pri šálke teplého čaju počas dlhých zimných večerov rozohrali svoje partie na ovládnutie mesta. Stredovekého francúzskeho mesta, mesta menom Carcassonne.

Predstavovať Carcassonne ľuďom, ktorí majú radi hry akéhokoľvek druhu je väčšinou zbytočné, avšak máme tu aj takých, ktorí sú týmto titulom nepoľúbení (áno, myslím teba JC :). Preto aspoň v skratke priblížim o čo sa jedná. Je to stolná hra, v ktorej si hráči budujú svoje mestá, cesty, dedinky, pastviny a lúky pomocou štvorcových kartičiek náhodne vybraných z kopy. Tieto kartičky ukladaním na stôl vytvárajú mapu krajiny, kde si pomocou drevených panáčikov hráči vytyčujú svoje územia. Za každé relevantne obsadené územie sa získavajú body, ktoré si hráči zapisujú postupovaním po bodovej stupnici. Hra končí vtedy, keď sa minie z kopy posledná hracia kartička a vykoná sa záverečné sčítanie bodov. Hráč s najvyšším skóre samozrejme vyhráva.

Avšak nie stolná „offline“ verzia nás zaujíma v tejto recenzii. My sa tu teraz pozrieme bližšie na zúbok jej digitálnej sestre. Konkrétne na iPhone / iPod Touch verziu. Keď som sa dozvedel, že vyjde mobilná verzia Carcassonne pre platformy od firmy Apple, tak som sa skutočne potešil a bol som zvedavý, že ako sa vývojári s touto tematikou popasujú. No a môžem povedať, že sa popasovali naozaj výborne. Pri spustení hry máte na výber offline alebo online hru. Keďže hra je založená na hraní proti súperom, tak si samozrejme aj v offline hre pre jedného hráča vyberiete svojich virtuálnych protivníkov. Následne sa už spustí samotná hra a kartičky sa môžu rozdať. Počas svojho ťahu si tak zoberiete vrchnú kartu z pripravenej kopy, uložíte ju, pričom následne si môžete postaviť aj svojho panáčika, samozrejme ak ešte nejakého máte. Potom už stačí iba ukončiť svoj ťah a postupujú ďalší hráči.

Umelá inteligencia AI hráčov je na dosť veľkej úrovni, vďaka čomu to chce mať naozaj dobre zvládnutú taktiku. Iné je to samozrejme ak si zahráte hru proti reálnym hráčom, čo sa dá viacerými spôsobmi. Cez internet na online serveroch výrobcu, či lokálne cez WiFi alebo Bluetooth. Hra okrem klasickej verzie obsahuje aj mód solitaire a samozrejme aj top skóre tabuľku, v ktorej si môžete svoje úspechy pekne prezentovať pred celým svetom.

Grafika hry je na úrovni, ktorá síce neohúri, ale ani nesklame. My sme ju testovali na iPod Touch štvrtej generácie, ktorý má Retina displej, takže hra ide vo vysokom rozlíšení, vďaka čomu je grafika pekne jemná. To isté platí aj o hudbe a zvukoch, obe tieto zložky tvoria kulisu, ktorá hru dopĺňa a neubližuje našim ušným bubienkom. Tejto časti nie je naozaj čo vytknúť.

Carcassone na iPhone / iPod Touch (na iPad príde ako bezplatný update v priebehu najbližších mesiacov) je veľmi vydarená hra. Pre fanúšikov jej pôvodnej stolnej verzie je to priam povinnosť, pričom aj nováčikovia si prídu na svoje. Relatívne jednoduché pravidlá  a chytľavá hrateľnosť, to sú symboly stolnej hry Carcassone, ktorú milujú milióny hráčov na celom svete. No a ja som len rád, že digitálna verzia si tieto symboly ponechala.

Daniel "DanKanFan" Kaničar

Výrobca: TheCodingMonkeys
Distribútor: AppStore