19.10.2010 01:00, Roman "JC" Kadlec, Komentárov: 0
Blade Kitten

Blade Kitten

Preč je doba, kedy sa na XBLA a PSN objavovali iba rôzne minihry. Aktuálne tituly v mnohých prípadoch pripomínajú vydarené budgetové kusy a častokrát sú ešte kvalitnejšie, než niektoré hry v krabici. Blade Kitten svojím komixovým šarmom, trhnutým príbehom a nenáročnou oldschool hrateľnosťou vyzerá na prvý pohľad veľmi pútavo. Aký je však pohľad druhý?!

Kit Ballard vyzerá ako mačka. Mačka s ružovým účesom a vo fialovej kombinéze. A veľkým mečom. Samozrejme, toto nie je normálna kombinácia, takže jedna polovica čitateľov zhrozene odchádza a tá druhá sa pýta, či má aj minisukňu. Niežeby to bolo podstatné... Stratená vo vesmíre však rozhodne nie je. Akokoľvek to je neuveriteľné, Kit je dobre známym lovcom odmien, čo zároveň aj začína zápletku príbehu. Ďalší job, ďalšia rutina. Realita je však úplne iná, ako nám predstavuje hneď prvá „špecifická“ cut-scéna. Celkovo Blade Kitten sa k slovíčku „špecifická“ veľmi hodí, minimálne z hľadiska celkovej prezentácie. Popis hlavnej hrdinky máme úspešne za sebou, podobne šialené je aj prostredie a nepriatelia a príbeh samotný je iba samoúčelná nitka, ktorá spája jednotlivé herné úrovne.

Z hľadiska hrateľnosti ide o klasický koncept 2D arkády, ktorá ako každá slušná next-gen hra dostala pol rozmeru naviac. Ide o kozmetickú zmenu, problémom je samotný dizajn levelov, ktoré sú mnohokrát príliš rozťahané a nezaujímavé. Možno ide o subjektívny defekt, ale celkovo mi v Blade Kitten chýbala nejaká šťava, alebo aspoň korenie. Jednoducho, všetci radi skáčeme, ale samotné úrovne sú navrhnuté tak, aby hráč neustále odbiehal od hlavnej linky a zbieral milión bočných drobností  (= virtuálne peniaze), alebo zdolával krivoľaké oblasti. Je pravda, že som vo vesmíre nikdy nebol, ale pokiaľ to tam takto aj vyzerá, nemáme čo závidieť. Ťažko zvaľovať vinu na nešikovnosť grafikov, alebo úchylnosť hlavného dizajnéra, výsledok je jednoducho nezáživný. Akcii chýba spád, Kitinke tempo  situáciu nezachraňujú ani ostatné prvky.

Vo výsledku je to jedna veľká škoda – Blade Kitten obsahuje veľa úrovní a ako celok ponúka dostatok herného obsahu, že by to vystačilo aj na plnohodnotnú hru (single-player kampaň je pri normálnom hraní  dlhšia než v prípade Medal of Honor)... lenže, aký je dôvod hrať? Autori menia úrovne, menia prostredia, dokonca umožnia aj jazdu na mimozemskom „niečom“ ale výsledok sa stále utápa v stereotype a nezaujímavosti, čo degraduje celú hru do kategórie „lepší priemer“. To je samozrejme škoda, nakoľko potenciál tu bol veľký – príbeh a univerzum v komiksoch a prepojené s hrou, špecifický grafický štýl a atmosféra hry... len ten stereotyp pôsobí ako piate koleso.

Blade Kitten je zaujímavým materiálom pre určitú skupinu ľudí – pre tých, ktorí majú slabosť na kawaii ružové mačičky so skutočne piskľavým hlasom, pre hráčov, ktorí relaxujú pri tuctovej arkádovke (akokoľvek je ostatok zaujímavý) a pre matematikov, čo prepočítavajú pomer cena výkon. Bohužiaľ, pre väčšinu ostatných hráčov bude Blade Kitten len výstredná a nezaujímavá arkáda, ktorá si zároveň zle naplánovala dátum vydania do najhustejšieho obdobia. Škoda toho....

Výrobca: Krome Studios
Distribútor: Atari
Žáner: Arkády