08.10.2010 13:00, Michal "MickTheMage" Nemec, Komentárov: 0
Dragon Age: Origins - Witch Hunt DLC

Dragon Age: Origins - Witch Hunt DLC

DLC sa nám začínajú množiť ako huby po daždi. Každá hra ich chce mať, každý vydavateľ by ich rád presadil a to i za cenu okresania pôvodnej hry. Zlý spôsob ako udržať záujem o hru a zároveň z nej ešte vytrieskať nejaké peniaze. Na druhej strane, dobré DLC vás dokáže vrátiť k hre, zabaviť a existovať ešte o chvíľu dlhšie v obľúbenom svete. Platí to najmä pre rôzne druhy cRPG, teda v prípade, že sa nejedná o brnenie pre koňa ;). Bioware, ako súčasť EA, nemôže byť v tomto výnimkou. Pozrime sa teda na posledné dve z nich. Dnes si preberieme Witch Hunt pre Dragon Age: Origins a o pár dní zasa Lair of the Shadow Broker pre Mass Effect 2.

Lov na čarodejnicu je posledným DLC pre Dragon Age Origins. Úprimne povedané, je to na ňom vidno – v tom horšom význame slova. Vyzerá to tak, akoby sa väčšina DA tímu už dávno sústredila na tvorbu pokračovania. Ostalo len niekoľko ľudí, ktorí na poslednú chvíľu dali dohromady DLC mierne uzatvárajúce udalosti okolo (toľko obľúbenej) Morrigan. Doslova využili všetko, čo už hráč raz videl. Prakticky okrem postáv nie je v poslednom DLC nič nové, žiadne nové prostredie, všetko recyklované z pôvodnej hry, či datadisku. Avšak i napriek tomu tu máme stále istý povedomý a celkom príjemný pocit z hrania, i keď má trochu horkastú príchuť.

Vaši noví (i keď veľmi dočasní) spoločníci sú načrtnutí veľmi dobre, avšak na tak krátkom úseku nečakajte plnohodnotné uchopenie postáv, ako sme to mohli vidieť v hlavnej hre. Je to len akýsi nákres ich charakteru, ktorý však na tak malom priestore celkom funguje. Za čo môže i návrat jednej z najlepších postáv celého Dragon Age – vášho psa! Pes je jednoznačne najväčším pozitívom tohto DLC, pretože komunikácia s ním, rovnako ako komunikácia vašich spoločníkov, je nanajvýš zábavná. Jednoducho je to pes so všetkým čo k nemu patrí. Keď už pre nič iné, aspoň jeho návrat je veľkým pozitívom a radosťou posledného DLC.

Nie je však jeden výborne spracovaný pes, slušne načrtnutý spoločníci, štyri znovu použité prostredia a stále otvorený koniec trochu málo? Zrejme áno, človek totiž od uzatvorenia príbehu celého Dragon Age Origins čakal niečo viac, väčšie a keď nie, tak aspoň odohrávajúce sa v novom prostredí. O samotnom závere/nezávere už ani nehovoriac. Keby v Bioware nedokázali už predtým, že vedia spraviť výborný prídavok, ktorý svet ich hier obohacuje a rozširuje, asi by som sa teraz príliš nečudoval. Bohužiaľ, Witch Hunt je len chudobný príbuzný v rovnakom čase vydaného Lair of the Shadow Broker pre Mass Effect 2. Na toto DLC sa však pozrieme až o pár dní.

Výrobca: Bioware
Oficiálna stránka: eu.dragonage.com/?lang=cz
Karta hry: Dragon Age: Origins