23.11.2001 00:18, Martin Šoltýs, Komentárov: 0
Global Operations

Global Operations

Ak by ste mali ísť na pustý ostrov do konca života, ktorú hru by ste si so sebou zobrali: Quake alebo Rainbow Six? Ak ste do piatich sekúnd a bez použitia žolíka odpovedali „bé“, čítajte ďalej. Spolutvorcovia Counter-Striku Barking Dog Studios totiž vyvíjajú už dlhšiu dobu taktickú FPS modernej doby.

Ak by ste mali ísť na pustý ostrov do konca života, ktorú hru by ste si so sebou zobrali: Quake alebo Rainbow Six? Ak ste do piatich sekúnd a bez použitia žolíka odpovedali „bé“, čítajte ďalej. Spolutvorcovia Counter-Striku Barking Dog Studios totiž vyvíjajú už dlhšiu dobu taktickú FPS modernej doby.

Barking Dog Studios je firma sídliaca v smutne opršanom Vancouveri. Dúfajme však, že prostredie tohto mesta neuberá jej zamestnancom na ich kvalitách. Táto firma má okrem Countera pribraté na skúsenostiach i z hry Homeworld: Cataclysm, čo sú skúsenosti každopádne cenné, ale nám ide momentálne o hru Global Ops, ktorú plánujú Crave Entertaiment vydať na jar 2002.

Global Ops bude taktickou FPS, ktorá bude, ako by som to povedal... multiplayerovo ladená; uvidíte prečo. Maximálny počet hráčov je 12 na 12 (teda 24), ktorý budú proti sebe stáť v 16 misiách, založených na „real life“ udalostiach, ktoré budú nerovnomerne rozložené po celom svete. Môže sa stať, že napr. po misii na Cejlóne bude nasledovať misia v Peru. V týchto vetách sú skryté prvé dva rozdiely oproti klasickým hlaf-lifovským FPS: misie nebudú na seba nadväzovať prostredím a príbehom budú spojené minimálne; druhý rozdiel je v určení pevného počtu hráčov v tímoch jednu na misiu, teda, ako som už spomenul do 12 vs. 12 hráčov. Ak tento počet nezaplníte ľudskými protivníkmi na sieti, tak v tomto prípade nastupujú počítačom riadení protivníci - boti. Otázkou je, v akej miere kvality zvládnu autori ich AI (umelú inteligenciu). V týchto dobách by to nemalo byť žiadnym problémom pre profi tvorcov hier a tu to platí o dosť viac, prihliadajúc na to, že Barking Dog Studios majú skúsenosti s produkciou Counter-Striku a teda aj s botmi v 3D hrách.

Príbeh v Global Ops takmer absentuje, ale to tvorcovia kompenzujú úžasným pohľadom na oblasť detailnosti v hre. Uvediem to, že v každej misii budú vojaci používať iné uniformy. Vo Francúzsku budeme rozlišovať francúzske, v Chile chilské uniformy a na Sibíri trebárs aj kožušiny. A to nehovorím o tom, že vaše uniformy sa budú podstatne líšiť od oblekov nepriateľov (nemyslím tým len farbou). Podobne sa bude líšiť i prostredie bojov (púšte, tundry...) Tiež sa po celom internete ospevuje replayabilita tejto pripravovanej hry.

Vojaci sa budú pochopiteľne špecializovať na určitý druh boja. Zatiaľ je známych šesť špecializácií. Sú to obranná pechota s ťažkými zbraňami, o niečo pohyblivejší útočníci, odborník na výbušniny, medik, obľúbený sniper a menšou novinkou je prieskumník, ktorý sa pohybuje rýchlo, je veľmi tichý, súčasťou jeho výbavy je ďalekohľad a patrí k útočným silám. Oddeleným hráčom, ktorý nebude priamo zasahovať do bojov je tzv. intelligence officer alebo, ak chcete, stratég. Jeho úlohou bude taktizovať.

To bude prevádzať nielen ústnym podaním (hra bude podporovať technológiu voice-over-IP, tiež nazývanú voice-over-net), ale aj zadávaním očíslovaných waypointov, ktoré sa zobrazia na mape toho ktorého vojaka, a ktoré vojak použije podľa vlastného usúdenia. Ešte snáď dodám, že stratég bude získavať prehľad pomocou niekoľkých kamier umiestnených na vojakoch alebo niektorých objektoch. Stratéga už nám už tiež sľubujú Valve v Team Fortress 2, do ktorého vkladám predsa len o niečo väčšie nádeje.

V Global Ops budete používať bohatý arzenál s vyše 35 zbraňami. Tie si budete medzi misiami dokupovať a organizovať si celý inventár predmetov na bojisko. Sľúbený je tiež úžasný fyzikálny model streľby, ktorého sme sa mali dožiť už v Operation Flashpoint, kedy mala byť trajektória guľky zo zbrane ovplyvňovaná vetrom a pod. Respawn (obnovovanie màtvych vojakov) bude riadený, to znamená, že bude prebiehať po určitom čase, napr. po každých dvoch minútach. Vyzerá to asi tak, že po vašej smrti budete čakať do ďalšieho termínu pre respawn, ktorý bude platiť pre všetkých màtvych vojakov. V praxi to bude znamenať asi to, že ak bude čas medzi dvoma respawnami dve minúty, budete po smrti čakať na respawn najviac dve minúty.

Hra pobeží na LithtTech 2.5 engine a niekde na nete som čítal, že Global Ops bude obsahovať asi 1200 polygónov na postavu. Valve ale už koncom roku 1999 sľubovali, že v Team Fortress 2 budeme svedkami niečo do 3000 polygónov. Neviem, ako si to mám vysvetliť a dať do súvisu. Global Operations pravdepodobne nezožnú slávu Team Fortressu 2, ale dosť široký určitý okruh hráčov si ich obľúbi. Čakať už nebudeme dlho.

Global Operations

Výrobca: Barking Dog Studios
Distribútor SR: Crave Entertainment
Odporúèaná konfigurácia: P 600 Mhz, 128 MB RAM, 3D
3D karta: ano
Multiplayer: ano
Termín: Q1 2002
Typ: 3D Action

Martin Šoltýs
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Vychádza na platformy:
Žáner:
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 5 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012