25.09.2010 23:29, Atavius, Komentárov: 0
Dragon Age DLC: Witch Hunt

Dragon Age DLC: Witch Hunt

Posledný DLC k najlepšej RPG minulého roku sľubujúci odpovede na nezodpovedané otázky a preklenutie deja medzi je prichádzajúcim druhým dielom. Pre fanúšikov Dragon Age podľa popisu must have. Prečo má človek po dohraní teda pocit, že mal byť názov namiesto Witch Hunt skôr Bitch Hunt?

Bioware sa v posledných rokoch výrazne rozbehlo a momentálne vydáva jednu úspešnú RPG za druhou (Mass Effect, Dragon Age) a stíha popritom ešte pripravovať MMORPG zo sveta Star Wars, o ktorej si skromne dovoľuje tvrdiť, že bude revolučná. Na tomto nie je samozrejme nič zlé a z pohľadu milovníka RPG je všetko OK.

Čo sa však Bioware v poslednej dobe tiež naučilo a zaslúžilo by si za to podľa mňa riadny pohlavok je zakončovanie respektíve skôr nezakončovanie ich hier. Kým prvý  Mass Effect ponúka ešte vcelku rozumné zakončenie, ktoré funguje aj samo o sebe. Mass Effect 2 a Dragon Age: Origins naservírujú hráčovi v závere hneď niekoľko otázok, na ktoré však už odpoveď nedostane pokiaľ si nekúpi ďalší diel/DLC. Nakoľko je takéto jednanie etické/korektné tu nemienim rozoberať avšak treba priznať, že je to zo strany distribútora šikovný ťah ako dostať z hráča ďalšie potencionálne peniaze.

Čo však už rozoberať chcem je čo hráč za svoje peniaze dostane. DLC k Mass Effect 2 prináša pravidelne nové lokácie, misie, spoločníkov a snaží sa posúvať gameplay aspoň troška ďalej - Kasumi prináša chýbajúci stealth element, Overlord má super atmosféru a novo vydaný Lair of Shadow Brooker posúva hlavnú dejovú líniu ďalej. Inými slovami človek za svoje peniaze dostáva nový obsah, pomerne rozumnej dĺžky(2-4hod) a to naviac aj s parádnymi prídavkami po soundtrackovej stránke.

V prípade Dragon Age DLC Witch Hunt sa hráč nič takéhoto nedočká. Celý prídavok totižto spočíva v návšteve 4 starých lokácií vrátane samozrejmej nutnosti sa nimi znova presekať, aby sa hráč nakoniec stretol s Morrigan, ktorá nám zrekapituluje predchádzajúce udalosti a po konverzácii, ktorú by kludne mohlo nahradiť spojenie "Fuck you" zase odíde bez jedinej zodpovedanej otázky. Ba práve naopak pridá ešte ďalšie.

Je tu síce aj druhá možnosť, ktorú pre zmenu zase vystihuje slovné spojenie zo strany frustrovaného hráča "Fuck you too" a celý tento príbehovo cliffhangerový nezmysel raz a navždy skončiť, ale to akosi za zakončenie naozaj považovať nemožno. Ak si k tomuto pričítate maličkosť, že z pôvodnej družiny spoločníkov zostal len Váš verný psík a zvyšné miesta sú doplnené dvomi novými entitami, ktoré za neuveriteľne krátku hraciu dobu pohybujúcej sa okolo jednej hodiny, zostanú len krovím, dostaneme nie toľko žiadané zakončenie, ale veľmi nepodarene umelo natiahnutý epilóg nepridávajúci nič nového, za ktorý je si ešte aj potrebné zaplatiť.

Pri pohľade na excelentný Lair of Shadow Brooker je až nepochopiteľné ako si Bioware mohli dovoliť vydať takýto nepodarok, ktorý namiesto toho aby navnadil robí skôr medvediu službu celej Dragon Age značke. Nezostáva teda len dúfať, že po vzore DLC k ME1, ktoré stáli tiež za starú bačkoru, sa Bioware v prípade pokračovania DA rovnako posnaží a kvalitu nastavenú základnou hrou nebude v prípade prídavkov podliezať, ale zvyšovať.

Atavius