23.08.2010 00:00, JC, Komentárov: 0
Diablo 3 - dojmy z GamesCom prezentácie
Blizzard - posledný mohykán na
poli PC hier. Diablo – nekonečný dôvod hádok na tému „je to akčná hra s RPG
prvkami, alebo RPG hra s akčnými prvkami?“. Hrajmobil.sk – herný portál,
ktorý vám odpovie na otázku „Kedy vyjde Diablo III?“ a ako bonus pridá
informácie z rozprávania s Jayom Wilsonom...
Blizzard so svojou jedinečnou
povesťou vzbudzuje záujem novinárov každou novou tlačovou správou a pozvánka na „ohlásenie
nových vlastností v Diablo III a pokec s Jayom“ bola až príliš
lákavá, aby sme si ju nechali ujsť. Jay svojim šarmom nášho pána šéfredaktora
natoľko zmagnetizoval, že vám celú besedu prinášame. Článok, podobne ako
prezentácia, bude rozdelený do dvoch častí – predstavenie nových NPC tzv. „Artisans“ a otázky a odpovede (vrátane
tej najočakávanejšej „kedy to vyjde?“). Začnime!
Jay v priloženom oficiálnom videu prezentuje novú vlastnosť – Artisans (v preklade remeselníci) v podobnom štýle ako počas novinárskej prezentácie. Ako už bolo spomenuté, remeselníci sú špeciálne NPC a z ich názvu aj vyplýva, čomu sa budú venovať. Samozrejme, craftingu! Táto nedielna súčasť MMORPG sa dostáva aj do offline sveta Diabla, hoci s určitými zmenami. Pekne postupne... Dôležitý fakt č. 1 – Remeselníci budú v hre traja. Konkrétne, kováč, klenotník a mystik. Dôležitý fakt č. 2 – všetky NPC bude možné získať do hráčovej partie splnením príslušného špeciálneho questu. Dôležitý fakt č. 3 – remeselníci budú levelovať (!), vďaka čomu je celý crafting systém prakticky totožný s MMO hrami a výroba najlepších predmetov bude vyžadovať množstvo hodín tvrdej... akcie. Pokiaľ sa vám na poslednej vete niečo nepozdáva – áno, crafting v Diablo III funguje na trošku iných princípoch. Zatiaľ čo v MMO hrách je trénovanie výroby spojené s hľadaním (alebo vykupovaním z aukčnej haly) materiálov, v Diable je všetko potrebné dodávané v instantnom balení s príšerami, resp. mŕtvymi príšerami. Klasicky pozbierané predmety, ktoré predtým skončili vždy u obchodníka majú teraz aj iné využitie, je možné ich zničiť, získať materiál na crafting a nabehnúť do mesta za remeselníkom, ktorý vám vyrobí predmet podľa vašej chute (ak ste našli/kúpili recept – čo je vlastne ďalší dôležitý fakt). Remeselníci sa boja boja (majú strach bojovať) a tak celé dni len vystávajú v bezpečí a svoju robotu si odvedú behom 3 sekúnd - toľko trvá výroba nového predmetu. Celkovo možno implementáciu craftingu pochváliť. Je to rýchle, užitočné a výborne zosúladené s pointou hry, ktorá je iba o čistej akcii.
Ako už bolo povedané – tvorba predmetu je rýchla a jednoduchá. V súlade s ideou celého Diabla, aj crafting bude obsahovať určitý prvok „náhodnosti“. Žiaden vyrobený predmet nebude rovnaký. Ako príklad poslúžila základná dýka, ktorá má vždy totožný útok, ale ďalšie dva atribúty sú náhodné. Samozrejme, čím vyšší level, tým lepší predmet. Apropo, levelovanie – funguje na klasickej báze masového vyrábania predmetov a dôležité je, že možno vylepšovať všetkých troch remeselníkov. Po dosiahnutí určitej úrovne sa remeselníci špecializujú v konkrétnych odvetviach (napr. výroba mečov), ale zmena špecializácie je jednoduchá a bez penalizácie. Artisani okrem craftingu ponúkajú aj základné služby ako kupovanie/predávanie predmetov, resp. opravovanie alebo v prípade mystika identifikácia. Celkovo, zameranie NPC jasne vyplýva z ich mien – remeselník vyrába brnenie a zbrane, klenotník pracuje s rôznymi drahokamami a dokáže vyrobiť prstene a náušnice, mystik identifikuje, vytvorí náramky a taktiež dokáže „enchantnúť“ predmety.
Celkovo systém predmetov je trošku pozmenený v Diablo III a hráč nie je pri socketovaní, používaní drahokamov a enchantovaní obmedzovaný – kľudne je možné na jeden predmet použiť všetky tieto činnosti. Určité hranice však existujú stále a predmet môže mať iba jeden enchant (avšak, je možné ho ľubovoľne meniť). Taktiež poteší skutočnosť, že vieme získať drahokamy, ktoré sme už dali do nejakej zbrane/brnenia. Keď už spomínam tie drahokamy, podľa Jay budú rozdelené do úrovní a síce voľne vo svete nájdeme maximálne drahokam úrovne 5, ale reálne sa bude dať získať až level14-15. Ako? Kombinovaním viacerých kusov nižších úrovní. Jay taktiež spomenul, že celý systém craftingu a jeho spracovanie sa nesie v duchu lepšieho využívania zdrojov – v predchádzajúcich Diablo hrách nemalo zlato príliš veľké využitie a bolo ho zbytočne veľa. Teraz dostane hráč na výber, či predmet predá a bude mať zlato, alebo ho zničí a bude mať suroviny na crafting. Celkovo tento „mikromanagement“ má byť nosnou myšlienkou, keďže „zlato treba, lebo všetko niečo stojí, ale chcem aj vyrábať“.
Plynule prechádzam k otázkam a odpovediam – mnohé už boli spomenuté v predchádzajúcich odstavcoch, nakoľko dopĺňali a rozširovali predstavené novinky, avšak objavili sa aj také, ktoré nemali s Artisanmi nič spoločné. Nemohla chýbať otázka „Kedy to vyjde?“, avšak Jayova odpoveď „keď hru dokončíme“ je príliš všeobecná a nepotvrdzuje náš tip (júl 2011). Taktiež nepochodil ani ďalší kolega s otázkou „koľko percent z hry je už hotových“, na čo Jay reagoval, že u nich v Blizzarde prácu na % nedelia. Dozvedeli sme sa však, že aktuálne pracujú na návrhu a dizajne špeciálnych setových predmetoch (poznáme ich napr. z Diabla II). Ďalej môžeme očakávať neustále vylepšovanie Battle.Netu (voice chat medzi hrami), nejaký spôsob zdieľania predmetov medzi postavami (asi špeciálnu truhlu), veľký inventár a absenciu (!) portálu do mesta! Hráči ho používali „nesprávne“ (cháp – robili si bránu pri ťažkých boss bojoch) a tak nám to Blizzard v trojke zatrhne. Namiesto toho bude po svete viac waypointov.
Diablo III bude bez ohľadu na dátum vydania a cenu ďalším klenotom z dielne Blizzardu a polhodina s Jayom Wilsonom nás o tom presvedčila. Hoci budeme po x-tý krát hrať to isté, zopár nových nápadov urobí z tretieho Diabla jedinečný titul. Totiž, Blizzard vie, ako nové nápady implementovať do herného systému a novinka v podobe špeciálnych Artisan NPC to dokazuje. Crafting vyzerá funkčne, užitočne a zároveň nezdržuje od toho podstatného – zachraňovania sveta.
Platforma: PC
Výrobca: Blizzard
Vydavateľ: Activision Blizzard
Žáner: Akčné RPG
Lokalizácia: Nie
Dátum vydania: Keď to bude hotové
Jay v priloženom oficiálnom videu prezentuje novú vlastnosť – Artisans (v preklade remeselníci) v podobnom štýle ako počas novinárskej prezentácie. Ako už bolo spomenuté, remeselníci sú špeciálne NPC a z ich názvu aj vyplýva, čomu sa budú venovať. Samozrejme, craftingu! Táto nedielna súčasť MMORPG sa dostáva aj do offline sveta Diabla, hoci s určitými zmenami. Pekne postupne... Dôležitý fakt č. 1 – Remeselníci budú v hre traja. Konkrétne, kováč, klenotník a mystik. Dôležitý fakt č. 2 – všetky NPC bude možné získať do hráčovej partie splnením príslušného špeciálneho questu. Dôležitý fakt č. 3 – remeselníci budú levelovať (!), vďaka čomu je celý crafting systém prakticky totožný s MMO hrami a výroba najlepších predmetov bude vyžadovať množstvo hodín tvrdej... akcie. Pokiaľ sa vám na poslednej vete niečo nepozdáva – áno, crafting v Diablo III funguje na trošku iných princípoch. Zatiaľ čo v MMO hrách je trénovanie výroby spojené s hľadaním (alebo vykupovaním z aukčnej haly) materiálov, v Diable je všetko potrebné dodávané v instantnom balení s príšerami, resp. mŕtvymi príšerami. Klasicky pozbierané predmety, ktoré predtým skončili vždy u obchodníka majú teraz aj iné využitie, je možné ich zničiť, získať materiál na crafting a nabehnúť do mesta za remeselníkom, ktorý vám vyrobí predmet podľa vašej chute (ak ste našli/kúpili recept – čo je vlastne ďalší dôležitý fakt). Remeselníci sa boja boja (majú strach bojovať) a tak celé dni len vystávajú v bezpečí a svoju robotu si odvedú behom 3 sekúnd - toľko trvá výroba nového predmetu. Celkovo možno implementáciu craftingu pochváliť. Je to rýchle, užitočné a výborne zosúladené s pointou hry, ktorá je iba o čistej akcii.
Ako už bolo povedané – tvorba predmetu je rýchla a jednoduchá. V súlade s ideou celého Diabla, aj crafting bude obsahovať určitý prvok „náhodnosti“. Žiaden vyrobený predmet nebude rovnaký. Ako príklad poslúžila základná dýka, ktorá má vždy totožný útok, ale ďalšie dva atribúty sú náhodné. Samozrejme, čím vyšší level, tým lepší predmet. Apropo, levelovanie – funguje na klasickej báze masového vyrábania predmetov a dôležité je, že možno vylepšovať všetkých troch remeselníkov. Po dosiahnutí určitej úrovne sa remeselníci špecializujú v konkrétnych odvetviach (napr. výroba mečov), ale zmena špecializácie je jednoduchá a bez penalizácie. Artisani okrem craftingu ponúkajú aj základné služby ako kupovanie/predávanie predmetov, resp. opravovanie alebo v prípade mystika identifikácia. Celkovo, zameranie NPC jasne vyplýva z ich mien – remeselník vyrába brnenie a zbrane, klenotník pracuje s rôznymi drahokamami a dokáže vyrobiť prstene a náušnice, mystik identifikuje, vytvorí náramky a taktiež dokáže „enchantnúť“ predmety.
Celkovo systém predmetov je trošku pozmenený v Diablo III a hráč nie je pri socketovaní, používaní drahokamov a enchantovaní obmedzovaný – kľudne je možné na jeden predmet použiť všetky tieto činnosti. Určité hranice však existujú stále a predmet môže mať iba jeden enchant (avšak, je možné ho ľubovoľne meniť). Taktiež poteší skutočnosť, že vieme získať drahokamy, ktoré sme už dali do nejakej zbrane/brnenia. Keď už spomínam tie drahokamy, podľa Jay budú rozdelené do úrovní a síce voľne vo svete nájdeme maximálne drahokam úrovne 5, ale reálne sa bude dať získať až level14-15. Ako? Kombinovaním viacerých kusov nižších úrovní. Jay taktiež spomenul, že celý systém craftingu a jeho spracovanie sa nesie v duchu lepšieho využívania zdrojov – v predchádzajúcich Diablo hrách nemalo zlato príliš veľké využitie a bolo ho zbytočne veľa. Teraz dostane hráč na výber, či predmet predá a bude mať zlato, alebo ho zničí a bude mať suroviny na crafting. Celkovo tento „mikromanagement“ má byť nosnou myšlienkou, keďže „zlato treba, lebo všetko niečo stojí, ale chcem aj vyrábať“.
Plynule prechádzam k otázkam a odpovediam – mnohé už boli spomenuté v predchádzajúcich odstavcoch, nakoľko dopĺňali a rozširovali predstavené novinky, avšak objavili sa aj také, ktoré nemali s Artisanmi nič spoločné. Nemohla chýbať otázka „Kedy to vyjde?“, avšak Jayova odpoveď „keď hru dokončíme“ je príliš všeobecná a nepotvrdzuje náš tip (júl 2011). Taktiež nepochodil ani ďalší kolega s otázkou „koľko percent z hry je už hotových“, na čo Jay reagoval, že u nich v Blizzarde prácu na % nedelia. Dozvedeli sme sa však, že aktuálne pracujú na návrhu a dizajne špeciálnych setových predmetoch (poznáme ich napr. z Diabla II). Ďalej môžeme očakávať neustále vylepšovanie Battle.Netu (voice chat medzi hrami), nejaký spôsob zdieľania predmetov medzi postavami (asi špeciálnu truhlu), veľký inventár a absenciu (!) portálu do mesta! Hráči ho používali „nesprávne“ (cháp – robili si bránu pri ťažkých boss bojoch) a tak nám to Blizzard v trojke zatrhne. Namiesto toho bude po svete viac waypointov.
Diablo III bude bez ohľadu na dátum vydania a cenu ďalším klenotom z dielne Blizzardu a polhodina s Jayom Wilsonom nás o tom presvedčila. Hoci budeme po x-tý krát hrať to isté, zopár nových nápadov urobí z tretieho Diabla jedinečný titul. Totiž, Blizzard vie, ako nové nápady implementovať do herného systému a novinka v podobe špeciálnych Artisan NPC to dokazuje. Crafting vyzerá funkčne, užitočne a zároveň nezdržuje od toho podstatného – zachraňovania sveta.
Platforma: PC
Výrobca: Blizzard
Vydavateľ: Activision Blizzard
Žáner: Akčné RPG
Lokalizácia: Nie
Dátum vydania: Keď to bude hotové
|
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby