22.08.2010 00:00, JC, Komentárov: 13
Guild Wars 2 - prvé dojmy z hrania
Svet Tyrie čakajú ďalšie nepokoje. A to nielen v hernom príbehu, ale aj v hre samotnej. Nový prístup tvorcov k značke Guild Wars môže u fanúšikov prvého dielu vyvolať mnohé nechápavé pohľady a otázky. Na GamesCome sme si vyskúšali hrateľnú ukážku počas svetovej premiéry – exkluzívne prvé dojmy z hrania sú tu...
V prvom rade treba
podotknúť, že tento článok nebude iba sucho opisovať 40 minút hrania Guild Wars
2, ktoré sme mali k dispozícii. On bude totižto aj sucho hodnotiť a kriticky
porovnávať dvojku s jednotkou. Guild Wars 1 právom môžeme radiť medzi
unikátne tituly v kategórii MMO/online. Natoľko unikátne, že porovnávanie
GW1 a WoW je ešte väčšie zverstvo, ako súboj hrušky vs. jablká. Jedinečný
herný systém, množstvo skillov a najmä prepracované PvP posúva počin ArenaNetu
mimo vymedzených hraníc, až niektorí jedinci nechápavo krútia hlavou a hru
zavrhujú pred spoznaním jej čara. Podobný problém stretne v prípade Guild
Wars 2 aj fanúšikov jednotky – niežeby som dvojku zatracoval, alebo odsudzoval, určitý zmätok
a protichodné pocity sú však prítomné.
Pekne postupne – prvé Guild Wars zaujali pri prvom spustení neschopnými postavičkami, ktoré nevedeli (a ani sa nenaučili) skákať a vynikajúcim grafickým spracovaním, najmä v úvodných oblastiach pútajúcim jasnou a sviežou atmosférou. V novom GW už hráčov hrdina skákať dokáže a celková prezentácia pôsobí na prvý pohľad tuctovo – ďalšia z rady MMO. Grafika a animácie bojovníka viac pripomínajú Age of Conan ako svojho predchodcu. Rovnako aj atmosféru a ovládacie rozhranie si asi vývojári z ArenaNetu priniesli z výmenného pobytu u susedov. Jednoducho povedané, Guild Wars 2 vôbec nevyzerá a nepôsobí ako Guild Wars. Je možné, že sa to po čase zmení, ale prvých pár minút sa nieslo v duchu nervózneho kontrolovania nápisu na monitore a uisťovania sa, či som v správnom stánku s hrou. Typická zelená hviezdička na mape ma však ubezpečila, že som na správnom mieste.
Určitých zmien sa dočkal aj systém skillov a levelovania. V prvom rade – počet voľných miest na skilly sa zvýšil z 8 na 10 a napr. warrior má ešte ďalšie špeciálne miesto na adrenalínový útok. V druhom rade – po zvýšení úrovne sa nerozdeľujú body do jednotlivých atribútov špecifických pre povolanie (v jednotke mal warrior atribúty sekera, meč, kladivo, taktika), ale do klasických vlastností postavy známych z Diabla: sila, obratnosť, výdrž a inteligencia. Špecifické atribúty som nikde nevidel, je možné, že sa niečo sprístupní od 10tej/15tej úrovne – počas hrania dema sa dalo reálne dostať na 4. level, stihnúť si kúpiť (podobne ako v jednotke) jeden skill od trénera a všimnúť si, že tzv. skill points sú históriou. Mimochodom, trénerova (zatiaľ prázdna) ponuka siahala až po level 80, čo je oproti pôvodnej 20ke veľký a už dávno ohlásený (hoc doteraz bez konkrétneho čísla) rozdiel. Samotná hrateľnosť je prakticky nezmenená a celý boj sa točí okolo používania skillov. Určitých zmien sa dočkal adrenalínový útok, ktorý má viacero stupňov a jeho aktivácia ho automaticky celý vybije, avšak, je možné ho aktivovať aj pred úplným nabitím. Práve boj (našťastie) pôsobí klasickým dojmom, na ktorom je cítiť podpis tvorcov Guild Wars - rýchly a zábavný.
Značne reklamovanou novinkou bol tzv. systém eventov, ktoré majú ďalej rozširovať dojem otvoreného, dynamického a perzistentného sveta (ďalšia z vopred známych noviniek). V praxi to funguje tak, že si hráč beží letom svetom, keď sa na obrazovke objaví informácia o novom evente v jeho blízkosti – v úvode banality typu pomáhať farmárke zachraňovať melóny pred pažravými zajacmi, resp. ochraňovať inú farmu pred banditami. Celý systém na mňa pôsobil trošku samoúčelne. Je možné, že postupom hrania dostanú eventy určitý zmysel, aby fungovali v prospech hry a nie iba kvôli argumentu „majme tam niečo takéto, lebo je to nové a cool“. V súvislosti so spomínaným otvoreným svetom a eventami – svet už nie je delený medzi „sociálne“ mestá a inštancie - akčné lokácie. Ostatných hráčov teraz stretnete aj v otvorenom svete a práve eventy fungujú ako „grupujúci“ element – napríklad, počas eventov sa dá pomôcť a oživiť ostatných hráčov, aj keď nie sú v skupine. Absencia botov, tzv. henchmanov v súvislosti s vyššie uvedeným asi nikoho neprekvapí a fanúšikovia už o nej vedia aj o náhrade v podobe unikátneho spoločníka. O týchto veciach si však snáď povieme bližšie o pár mesiacov po zahraní bety (stále nevieme kedy začne) nakoľko GamesCom demo túto novinku, podobne ako "social panel", neobsahovalo.
Ďalšie drobnosti a zmeny iba v skratke – rozprávanie príbehu je prezentované špecifickými kreslenými animáciami, ktoré oddeľujú hlavné questy od vedľajších. Pri tvorbe postavy je možné ovplyvniť „svoj príbeh“, ako je sumarizovaná línia hlavných úloh, viacerými rozhodnutiami („čím bojujem“, „aká je moja minulosť a pôvod“) – niečo na spôsob Dragon Age: Origins. Nebol však čas otestovať reálny vplyv úvodnej voľby na prípadnú rozmanitosť začiatku príbehu. Mimochodom, ako je už dlho známe, hrateľných rás bude viac a na GamesCome sa okrem človeka dal vyskúšať aj Charr a to dokonca na vyššom leveli (50-55). Zaujímavo pôsobí aj umieranie. Hráč po strate HP automaticky nezomrie, ale na „smrteľnej posteli“ ešte určitú dobu hádže kamene do súpera, prípadne sa ho inak snaží zdiskreditovať (k dispozícii sú cca 4 špeciálne akcie) a získať pomoc spoluhráča. Ešte jedna novinka na záver – podľa posledných informácii sa v Guild Wars 2 objaví aj crafting. Konkrétne informácie zatiaľ nie sú k dispozícii, ale opäť ďalší znak bližšieho posunu ku klasickým MMO. Stále by sme však mali hrať bez mesačných poplatkov...
Guild Wars 2 získali na GamesCome ocenenie najlepšia MMORPG hra. Netreba špekulovať o tom či zaslúžene (GW2 má svoju kvalitu), pre fanúšikov jednotky sú dôležitejšie iné fakty, ktoré sa tento článok v rámci možností (40 minút je pre takto rozsiahly a zmenený titul veľmi málo) snažil rozumne zhrnúť. Výsledný sumár je jasný – Guild Wars 2 budú značne odlišná hra, ktorá síce niekde v jadre možno skutočným GW je, ale počas úvodných minút na hráča čaká množstvo grafických/systémových noviniek a zmien a iba minimum pôvodných prvkov. Konečnej odpovede sa dočkáme, až keď si zahráme PvP časť, ktorú by ste na GamesCome hľadali márne...
Platforma: PC
Výrobca: ArenaNet
Vydavateľ: NCsoft
Žáner: MMORPG
Lokalizácia: Nie
Dátum vydania: 2011
Pekne postupne – prvé Guild Wars zaujali pri prvom spustení neschopnými postavičkami, ktoré nevedeli (a ani sa nenaučili) skákať a vynikajúcim grafickým spracovaním, najmä v úvodných oblastiach pútajúcim jasnou a sviežou atmosférou. V novom GW už hráčov hrdina skákať dokáže a celková prezentácia pôsobí na prvý pohľad tuctovo – ďalšia z rady MMO. Grafika a animácie bojovníka viac pripomínajú Age of Conan ako svojho predchodcu. Rovnako aj atmosféru a ovládacie rozhranie si asi vývojári z ArenaNetu priniesli z výmenného pobytu u susedov. Jednoducho povedané, Guild Wars 2 vôbec nevyzerá a nepôsobí ako Guild Wars. Je možné, že sa to po čase zmení, ale prvých pár minút sa nieslo v duchu nervózneho kontrolovania nápisu na monitore a uisťovania sa, či som v správnom stánku s hrou. Typická zelená hviezdička na mape ma však ubezpečila, že som na správnom mieste.
Určitých zmien sa dočkal aj systém skillov a levelovania. V prvom rade – počet voľných miest na skilly sa zvýšil z 8 na 10 a napr. warrior má ešte ďalšie špeciálne miesto na adrenalínový útok. V druhom rade – po zvýšení úrovne sa nerozdeľujú body do jednotlivých atribútov špecifických pre povolanie (v jednotke mal warrior atribúty sekera, meč, kladivo, taktika), ale do klasických vlastností postavy známych z Diabla: sila, obratnosť, výdrž a inteligencia. Špecifické atribúty som nikde nevidel, je možné, že sa niečo sprístupní od 10tej/15tej úrovne – počas hrania dema sa dalo reálne dostať na 4. level, stihnúť si kúpiť (podobne ako v jednotke) jeden skill od trénera a všimnúť si, že tzv. skill points sú históriou. Mimochodom, trénerova (zatiaľ prázdna) ponuka siahala až po level 80, čo je oproti pôvodnej 20ke veľký a už dávno ohlásený (hoc doteraz bez konkrétneho čísla) rozdiel. Samotná hrateľnosť je prakticky nezmenená a celý boj sa točí okolo používania skillov. Určitých zmien sa dočkal adrenalínový útok, ktorý má viacero stupňov a jeho aktivácia ho automaticky celý vybije, avšak, je možné ho aktivovať aj pred úplným nabitím. Práve boj (našťastie) pôsobí klasickým dojmom, na ktorom je cítiť podpis tvorcov Guild Wars - rýchly a zábavný.
Značne reklamovanou novinkou bol tzv. systém eventov, ktoré majú ďalej rozširovať dojem otvoreného, dynamického a perzistentného sveta (ďalšia z vopred známych noviniek). V praxi to funguje tak, že si hráč beží letom svetom, keď sa na obrazovke objaví informácia o novom evente v jeho blízkosti – v úvode banality typu pomáhať farmárke zachraňovať melóny pred pažravými zajacmi, resp. ochraňovať inú farmu pred banditami. Celý systém na mňa pôsobil trošku samoúčelne. Je možné, že postupom hrania dostanú eventy určitý zmysel, aby fungovali v prospech hry a nie iba kvôli argumentu „majme tam niečo takéto, lebo je to nové a cool“. V súvislosti so spomínaným otvoreným svetom a eventami – svet už nie je delený medzi „sociálne“ mestá a inštancie - akčné lokácie. Ostatných hráčov teraz stretnete aj v otvorenom svete a práve eventy fungujú ako „grupujúci“ element – napríklad, počas eventov sa dá pomôcť a oživiť ostatných hráčov, aj keď nie sú v skupine. Absencia botov, tzv. henchmanov v súvislosti s vyššie uvedeným asi nikoho neprekvapí a fanúšikovia už o nej vedia aj o náhrade v podobe unikátneho spoločníka. O týchto veciach si však snáď povieme bližšie o pár mesiacov po zahraní bety (stále nevieme kedy začne) nakoľko GamesCom demo túto novinku, podobne ako "social panel", neobsahovalo.
Ďalšie drobnosti a zmeny iba v skratke – rozprávanie príbehu je prezentované špecifickými kreslenými animáciami, ktoré oddeľujú hlavné questy od vedľajších. Pri tvorbe postavy je možné ovplyvniť „svoj príbeh“, ako je sumarizovaná línia hlavných úloh, viacerými rozhodnutiami („čím bojujem“, „aká je moja minulosť a pôvod“) – niečo na spôsob Dragon Age: Origins. Nebol však čas otestovať reálny vplyv úvodnej voľby na prípadnú rozmanitosť začiatku príbehu. Mimochodom, ako je už dlho známe, hrateľných rás bude viac a na GamesCome sa okrem človeka dal vyskúšať aj Charr a to dokonca na vyššom leveli (50-55). Zaujímavo pôsobí aj umieranie. Hráč po strate HP automaticky nezomrie, ale na „smrteľnej posteli“ ešte určitú dobu hádže kamene do súpera, prípadne sa ho inak snaží zdiskreditovať (k dispozícii sú cca 4 špeciálne akcie) a získať pomoc spoluhráča. Ešte jedna novinka na záver – podľa posledných informácii sa v Guild Wars 2 objaví aj crafting. Konkrétne informácie zatiaľ nie sú k dispozícii, ale opäť ďalší znak bližšieho posunu ku klasickým MMO. Stále by sme však mali hrať bez mesačných poplatkov...
Guild Wars 2 získali na GamesCome ocenenie najlepšia MMORPG hra. Netreba špekulovať o tom či zaslúžene (GW2 má svoju kvalitu), pre fanúšikov jednotky sú dôležitejšie iné fakty, ktoré sa tento článok v rámci možností (40 minút je pre takto rozsiahly a zmenený titul veľmi málo) snažil rozumne zhrnúť. Výsledný sumár je jasný – Guild Wars 2 budú značne odlišná hra, ktorá síce niekde v jadre možno skutočným GW je, ale počas úvodných minút na hráča čaká množstvo grafických/systémových noviniek a zmien a iba minimum pôvodných prvkov. Konečnej odpovede sa dočkáme, až keď si zahráme PvP časť, ktorú by ste na GamesCome hľadali márne...
Platforma: PC
Výrobca: ArenaNet
Vydavateľ: NCsoft
Žáner: MMORPG
Lokalizácia: Nie
Dátum vydania: 2011
|
Diskusia
GW2 | 22. 08. 2010 15:24 | |
23. 08. 2010 14:37 | ||
matouci info | 23. 08. 2010 17:36 | |
JC | RE: matouci info | 23. 08. 2010 20:35 |
23. 08. 2010 20:48 | ||
RE: | 23. 08. 2010 21:18 | |
JC | RE: | 23. 08. 2010 22:26 |
RE: RE: | 24. 08. 2010 09:00 | |
video | 24. 08. 2010 09:02 | |
JC | RE: RE: RE: | 24. 08. 2010 09:58 |
RE: RE: RE: RE: | 24. 08. 2010 10:01 | |
RE: | 24. 08. 2010 11:44 | |
RE: video | 24. 08. 2010 17:57 |
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby