21.08.2010 00:00, Roman "JC" Kadlec, Komentárov: 0
Deus Ex : Human Revolution - dojmy z GamesCom prezentácie
Deus Ex patrí medzi herné legendy – nedávno oslavoval 10 rokov a po
slabšom druhom diele a dlhej odmlke sa chystá ďalšia Deus Ex hra. Bez
Warrena Spectora, ale s nosnou myšlienkou spraviť Human Revolution
v pravom Deus Ex štýle. Najnovšie indície, či sa im to podarí/nepodarí
ponúkla špeciálne GamesCom prezentácia, ktorej sme sa zúčastnili.
Za zavretými dverami nás privítal zákaz fotenia a filmovania a hneď potom aj dvojica vývojárov – jeden hru komentoval a druhý (značne unudenejší) hral. Niežeby som sa mu čudoval, hrať celý deň 24x tu istú misiu je fakt na nervy. Každopádne sa zhostil svojej úlohy opäť a my sme sa ponorili do budúcnosti.... Je rok 2027 a hráč ovláda špeciálneho agenta Adama Jensena, ktorý je vylepšený rôznymi augumentáciami. Technologický pokrok a umelé vylepšovanie ľudského organizmu je bežnou záležitosťou, ktorá už nikoho neprekvapuje a nevzrušuje. Ako to už však býva, vždy sa nájde skupina, ktorá s technologickým pokrokom nesúhlasí a tých zlých si v Deus Ex: Human Revolution strihne teroristická grupa Purity First. Môžeme iba špekulovať, nakoľko bude celá zápletka postavená na tomto spore a boji s teroristami, resp. ako sa to celé bude vyvíjať. Čo však máme sľúbené a videli sme aj na vlastné oči - možnosť voľby bude dôležitým herným aspektom nového Deus Ex. Či bude aj viac možných zakončení príbehu? Ostáva bez odpovede...
Vráťme sa však k samotnej ukážke – predvádzaná misa sa odohráva približne 90 minút od začiatku hry a riešime problém, ako získať čip z mozgu mŕtvoly, ktorá je v márnici na policajnej stanici. Adam je síce nadčlovek, ale platia pre neho rovnaké zákony a voľný pohyb po policajnej stanici ostáva utópiou – ako vyriešiť prekérnu situáciu? Spomienky na 10 rokov starý Deus Ex automaticky pripomenú viacero alternatív: tichý postup alebo rambo štýl a podobné možnosti možno očakávať aj od Human Revolution. Počas prezentácie nám bolo viackrát pripomínané, že uvidíme tú istú misiu z pohľadu rôznych riešení. Samotný rambo štýl hovorí sám za seba - postrieľať všetko čo sa pohne a vydláždiť si cestu mŕtvolami, nič čo by niekoho prekvapovalo. Autori spracovali akčnú časť s dôrazom na systém krytia, ktorý je zobrazovaný z pohľadu tretej osoby (zvyšok je snímaný 1st person kamerou) a celkovo akcia pôsobí príjemným dojmom. Okrem klasických nábojov je možné zbrane aj rôzne vylepšovať – treba zohnať (kúpa, nájdenie) upgrade, alebo vyriešiť celú situáciu ručne stručne. Možností je dostatok a augumentácie ako napr. röntgenové videnie dokážu značne pomôcť pri plánovaní strategického postupu... aj Rambo musí niekedy rozmýšľať.
Druhým spôsobom je použiť nenásilnú cestu a „vykecať“ si voľný pohyb po policajnej stanici. Všetky postavy možno osloviť, ale skutočne konverzovať sa dá iba s tými dôležitými. Samotný dialóg pozostáva z výberu viacerých možností (niečo na spôsob Mass Effectu – dobrý, zlý a neutrálny) a správne „miešanie“ odpovedí môže priniesť vytúžené ovocie, alebo danú cestu zablokovať úplne. Jednoducho treba vedieť, na ktorú strunu zahrať. Z praktického hľadiska je šikovný jazyk vždy výhodou, nakoľko šetrí cennú muníciu a zároveň sprístupňuje nové možnosti získania zaujímavých informácii – mŕtvi toho veľa nenahovoria. Tretí prístup počíta s tichým „stealth“ prístupom a tomu je prispôsobený aj dizajn levelov – stoky alebo strecha, ponuka tu vždy je a rovnako aj omračovacie zbrane. Mimochodom, podľa slov tvorcov sa dá celá hra (s výnimkou bossov) prejsť bez výstrelu. Sme zvedaví! Počas skrývania sa sme sa zoznámili s ďalším vylepšením – neviditeľnosťou. Dokopy by sa v hre malo nachádzať 27 augumentácii, ktoré sú rozdelené do viacerých úrovní a majú vlastný strom schopností a výhod. Okrem už spomínaného röntgenového videnia a neviditeľnosti nám bola prezentovaná aj hackovacia minihra (vyžaduje augumentáciu hackovanie na určitom leveli), ktorá na prvý pohľad vyzerá trošku zložito, ale pri samotnom hraní rýchlo prejde do krvi.
Sloboda a voľnosť sa týka aj takých drobností, ako je zdolanie zamknutých dverí (poznanie kódu, hacknutie, alebo odstrelenie dverí) alebo vyhnutie sa laserom (zničenie pomocou emp granátu, použitie tela strážnika na ich dočasné vypnutie) – celkovo, možností je veľa a nikto netlačí hráča, aby hral jedným konkrétnym štýlom. Podobne ako v pôvodnom Deus Ex je možné kombinovať štýl hry podľa vlastnej vôle a zatiaľ to vyzerá, že to ja reálne funguje. Autori taktiež sľubujú, že herný svet je bohatý na rôzne bočné úlohy (niečo započujete, alebo zistíte informácie z hacknutého emailu) a kadejaké bonusy. Napríklad aj na spomínanej policajnej stanici sa nachádza zbrojnica s veľmi zaujímavými augumentáciami...
Vo výsledku možno zhodnotiť prezentáciu Deus Ex: Human Revolution ako veľmi podarenú. Prakticky o nejakých negatívach sa nedá hovoriť, snáď s výnimkou slabšej grafiky – nakoľko však hra bola prezentovaná na PS3, je možné, že DX:HR je ďalším z rady multiplatformových titulov, ktoré jednoducho na čiernej skrinke od Sony nedokážu zo seba dostať to najlepšie. Určité obavy môžu nastať v otázke celkovej „uveriteľnosti a prirodzenosti sveta“ – autori sľubujú absolútnu voľnosť a možnosť riešiť misie viacerými spôsobmi, neutrpí tým však dizajn levelov? Prvý Deus Ex to zvládol dokonale, verme, že to Human Revolution zopakuje. Pokiaľ áno, dostaneme viac než adekvátneho nástupcu a to aj napriek tomu, že rozdeľovanie skúsenostných bodov do rôznych schopností v hre nenájdeme a celé vylepšovanie postavy bude (podobne ako v Invisible War) riešené pomocou augumentácii. Tak či onak, nevieme sa dočkať!
Vráťme sa však k samotnej ukážke – predvádzaná misa sa odohráva približne 90 minút od začiatku hry a riešime problém, ako získať čip z mozgu mŕtvoly, ktorá je v márnici na policajnej stanici. Adam je síce nadčlovek, ale platia pre neho rovnaké zákony a voľný pohyb po policajnej stanici ostáva utópiou – ako vyriešiť prekérnu situáciu? Spomienky na 10 rokov starý Deus Ex automaticky pripomenú viacero alternatív: tichý postup alebo rambo štýl a podobné možnosti možno očakávať aj od Human Revolution. Počas prezentácie nám bolo viackrát pripomínané, že uvidíme tú istú misiu z pohľadu rôznych riešení. Samotný rambo štýl hovorí sám za seba - postrieľať všetko čo sa pohne a vydláždiť si cestu mŕtvolami, nič čo by niekoho prekvapovalo. Autori spracovali akčnú časť s dôrazom na systém krytia, ktorý je zobrazovaný z pohľadu tretej osoby (zvyšok je snímaný 1st person kamerou) a celkovo akcia pôsobí príjemným dojmom. Okrem klasických nábojov je možné zbrane aj rôzne vylepšovať – treba zohnať (kúpa, nájdenie) upgrade, alebo vyriešiť celú situáciu ručne stručne. Možností je dostatok a augumentácie ako napr. röntgenové videnie dokážu značne pomôcť pri plánovaní strategického postupu... aj Rambo musí niekedy rozmýšľať.
Druhým spôsobom je použiť nenásilnú cestu a „vykecať“ si voľný pohyb po policajnej stanici. Všetky postavy možno osloviť, ale skutočne konverzovať sa dá iba s tými dôležitými. Samotný dialóg pozostáva z výberu viacerých možností (niečo na spôsob Mass Effectu – dobrý, zlý a neutrálny) a správne „miešanie“ odpovedí môže priniesť vytúžené ovocie, alebo danú cestu zablokovať úplne. Jednoducho treba vedieť, na ktorú strunu zahrať. Z praktického hľadiska je šikovný jazyk vždy výhodou, nakoľko šetrí cennú muníciu a zároveň sprístupňuje nové možnosti získania zaujímavých informácii – mŕtvi toho veľa nenahovoria. Tretí prístup počíta s tichým „stealth“ prístupom a tomu je prispôsobený aj dizajn levelov – stoky alebo strecha, ponuka tu vždy je a rovnako aj omračovacie zbrane. Mimochodom, podľa slov tvorcov sa dá celá hra (s výnimkou bossov) prejsť bez výstrelu. Sme zvedaví! Počas skrývania sa sme sa zoznámili s ďalším vylepšením – neviditeľnosťou. Dokopy by sa v hre malo nachádzať 27 augumentácii, ktoré sú rozdelené do viacerých úrovní a majú vlastný strom schopností a výhod. Okrem už spomínaného röntgenového videnia a neviditeľnosti nám bola prezentovaná aj hackovacia minihra (vyžaduje augumentáciu hackovanie na určitom leveli), ktorá na prvý pohľad vyzerá trošku zložito, ale pri samotnom hraní rýchlo prejde do krvi.
Sloboda a voľnosť sa týka aj takých drobností, ako je zdolanie zamknutých dverí (poznanie kódu, hacknutie, alebo odstrelenie dverí) alebo vyhnutie sa laserom (zničenie pomocou emp granátu, použitie tela strážnika na ich dočasné vypnutie) – celkovo, možností je veľa a nikto netlačí hráča, aby hral jedným konkrétnym štýlom. Podobne ako v pôvodnom Deus Ex je možné kombinovať štýl hry podľa vlastnej vôle a zatiaľ to vyzerá, že to ja reálne funguje. Autori taktiež sľubujú, že herný svet je bohatý na rôzne bočné úlohy (niečo započujete, alebo zistíte informácie z hacknutého emailu) a kadejaké bonusy. Napríklad aj na spomínanej policajnej stanici sa nachádza zbrojnica s veľmi zaujímavými augumentáciami...
Vo výsledku možno zhodnotiť prezentáciu Deus Ex: Human Revolution ako veľmi podarenú. Prakticky o nejakých negatívach sa nedá hovoriť, snáď s výnimkou slabšej grafiky – nakoľko však hra bola prezentovaná na PS3, je možné, že DX:HR je ďalším z rady multiplatformových titulov, ktoré jednoducho na čiernej skrinke od Sony nedokážu zo seba dostať to najlepšie. Určité obavy môžu nastať v otázke celkovej „uveriteľnosti a prirodzenosti sveta“ – autori sľubujú absolútnu voľnosť a možnosť riešiť misie viacerými spôsobmi, neutrpí tým však dizajn levelov? Prvý Deus Ex to zvládol dokonale, verme, že to Human Revolution zopakuje. Pokiaľ áno, dostaneme viac než adekvátneho nástupcu a to aj napriek tomu, že rozdeľovanie skúsenostných bodov do rôznych schopností v hre nenájdeme a celé vylepšovanie postavy bude (podobne ako v Invisible War) riešené pomocou augumentácii. Tak či onak, nevieme sa dočkať!
Roman "JC" Kadlec
viac článkov autora
|
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby