07.05.2010 00:00, JC, Komentárov: 0
Prince of Persia: The Forgotten Sands

Prince of Persia: The Forgotten Sands


Keď sa povie Prince of Persia, okamžite si vybavím hru z roku 1990, ktorá bola klasickou plošinovkou, kde na ovládanie stačili 4 kurzorové šípky a klávesa Shift. Ale od tých čias sa už pár vecí zmenilo a aj rodina hier Prince of Persia sa rozšírila o nové prírastky a za niekoľko dní, presne 21. mája (PC verzia až v júni) by na trh mala prísť ďalšia hra tejto série s názvom Prince of Persia: The Forgotten Sands.

Nový Princ je dejovo zasadený medzi prvé dva diely trilógie, ktoré delí od seba sedem rokov, je to už spomínaný prvý The Sands of Time a druhý The Warrior Within. Okrem toho sa autori poučili z predchádzajúceho dielu, že zjednodušovanie herných princípov nie je pre fanúšikov série to pravé orechové a tak aj herný systém veľmi pripomína The Sands of Time. Tentoraz sa s Princom vydávame na návštevu jeho staršieho brata Malika do jeho kráľovstva. Po príchode ale Princ zisťuje, že palác jeho brata sa nachádza v obliehaní temných síl a Malik, ktorý nemá mnoho skúseností s mágiou, využije dávnu moc piesku a vyvolá armádu nemŕtvych, ktorá by mala ochrániť jeho kráľovstvo. Ako to už býva, všetko sa to zvrtne a nemŕtvi obrátia všetkých ľudí v kráľovstve v pieskové sochy a tak proti Malikovi stoja dve nepriateľské armády. Dobrodružstvo môže začať a osud kráľovstva je v rukách Princa.

Čaká nás teda opäť lineárny svet, ktorý by podľa autorov mal byť plný detailov a v ktorom na nás budú číhať nástrahy v podobe veľkého množstva nepriateľov, akčných súbojov, hľadania cesty ďalej, akrobacie a dokonca bude k dispozícii aj manipulácia so základnými  živlami – vodou, ohňom, zemou a vzduchom.

Bojový systém bol oproti minulému predchodcovi prepracovaný. Princ pobeží na novom engine Anvil, ktorý umožní prítomnosť až 50 protivníkov naraz v miestnosti a tak už to nebude len súboj proti jednému, dvom nepriateľom, ale pôjde o desiatky nepriateľov súčasne. Veľké množstvo nepriateľov si vyžaduje zjednodušenie krycích manévrov na úskoky a naopak útoky sú prepracované na efektné kombá, ktoré podľa slov autorov budú veľmi intuitívne. Okrem toho by na konci každej úrovne mal byť súboj s bossom, na ktorých by mali platiť rôzne taktiky. Princ bojuje hlavne mečom a za skúsenosti získané v bojoch sa jeho skill postupne vylepšuje.

Pri samotnom hraní nám po príchode do novej úrovne kamera zaostrí na miesta kam je potrebné sa dostať, alebo kde je potrebné niečo urobiť, ostatné už je na vás. Samozrejme na postup ďalej musíte vyriešiť všetky rébusy a nájsť tú správnu cestu.



A že to hľadanie cesty nebude také jednoduché, je možné sa presvedčiť na videách z hry. Už to dávno nie je len o zliezaní, skákaní a zachytávaní sa na okrajoch hrán, práve naopak, hra je plná akrobacie a často po sebe nasleduje niekoľko náročných pohybov. Dalo by sa povedať, že nás čaká taký púštny a palácový parkour, skákanie, behanie po stenách, šplhanie po stĺpoch, rúčkovanie po hranách a mnoho ďalších akrobatických prvkov. Aby to však nebolo zas tak náročné, keď hráč spraví drobnú chybu v sérii niekoľkých pohybov, ktorá povedie napríklad k ukončeniu Princovho života a hráč by musel opakovať celú úroveň, je do hry zakomponovaná práca s časom. To umožňuje po chybe, vrátiť sa o niekoľko sekúnd naspäť a vykonať pohyb opäť a tentokrát správne.

Okrem práce s časom bude do hry zakomponovaná, ako som už spomenul vyššie, práca so živlami. Zatiaľ vieme, ako bude vyzerať práca s vodou, o ostatných živloch je známych niekoľko informácií, no zatiaľ sme nemali možnosť vidieť ovládanie týchto troch živlov v akcii. Schopnosť pracovať s vodou pozostáva z jej akoby zmrazenia alebo jednoducho zastavenia, na určitý krátky časový úsek. Na základe skúseností sa opäť bude dať táto schopnosť vylepšovať a predlžovať tak interval, po ktorý zostane voda nehybná. V momente keď voda zamrzne je možné po nej šplhať, prípadne ju využiť na akýkoľvek iný potrebný pohyb ako pevný objekt. Niekedy je dokonca nutné využiť opakovane tejto schopnosti v krátkych časových úsekoch, čo bude pri samotnom hraní určite vyžadovať značné skúsenosti či už s ovládačom od konzoly, alebo dobré nastavenie kláves na ovládanie pohybov.

Podľa informácií na stránkach hry, by každý živel mal mať dve schopnosti. Vodu je teda možné zmraziť a využiť k pohybu v miestnosti. Druhá schopnosť týkajúca sa vody by mala hráčovi umožniť zaútočiť na nepriateľov prúdom ľadu. V prípade ohňa je jednou zo schopností vyvolanie ohnivého kruhu, ktorý obkľúči nepriateľa a druhou schopnosťou by malo byť vyvolanie ohňa, ktorý zničí všetko naokolo. V prípade zeme môžete využiť jej silu a stať sa pevným ako skala, čo vám umožní odolávať silným nepriateľom, alebo môžete obnoviť zašlú slávu mesta. Posledný živel vzduch umožní hráčovi vzniesť sa do vzduchu a prekonať tak prekážky a zaútočiť na nepriateľa a taktiež vyvolať vzdušné prúdy, ničiace nepriateľa.



Z ďalších schopností je to vyvolanie tlakovej vlny, ktorá zrazí útočníkov na zem, pričom s narastajúcimi skúsenosťami a vylepšovaním tejto schopnosti by v pokročilých častiach hry už nemalo ísť len o tlakovú vlnu, ale Princ by mal byť schopný vyvolať tornádo, ktoré pohltí nepriateľov, avšak Princ si sám bude musieť dávať pozor, aby ho veterný vír nepohltil.

Okrem toho sa chystá do kín aj filmové spracovanie Princa – Prince of Persia: The Sands of Time, ktoré má na svedomí Jerry Bruckheimer a napriek tomu, že hra a film nemajú prakticky nič spoločné (predsa len The Sands of Time je hra z piesočnej trilógie), Ubisoft určite využije mediálnej kampane a bude sa snažiť zvýšiť predaje svojej hry.

Prince of Persia: The Forgotten Sands sa podľa všetkého hernými mechanizmami vracia k medzi hráčmi obľúbenej pieskovej trilógii. Určite sa je na čo tešiť, súboje s veľkým počtom nepriateľov, kontrola živlov a akrobatické presuny, ktoré zrejme nebudú patriť medzi to najjednoduchšie hranie. Aj keď to vyzerá, že hra je cielená skôr na pôvodných fanúšikov, ktorí už majú skúsenosti s hraním predchádzajúcich dielov, určite táto hra má čím osloviť aj nových hráčov a ponúknuť im kvalitnú plošinovku. Hra vychádza v podstate už za pár dní na konzoly XBOX 360 a PS3, v upravenej verzii aj pre WII a DS a o mesiac neskôr sa dočkajú aj hráči na platforme PC.

Platforma: PS3, XBOX360, PC, DS, WII, PSP
Výrobca: Ubisoft Montreal
Vydavateľ: Ubisoft
Žáner: Akčná adventúra
Dátum vydania: 21.05.2010


JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Vychádza na platformy:
Žáner:
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 5 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012