16.04.2010 00:00, JC, Komentárov: 0
The Witcher 2 – Assassins of Kings (Zaklínač 2)

The Witcher 2 – Assassins of Kings (Zaklínač 2)


Keď sa v roku 2007 dostal na trh Zaklínač (The Witcher) od poľských CD Projekt Red Studio, srdce mnohých zarytých RPG fanúšikov zaplesalo. Fantasy RPG podľa príbehov Andrzeja Sapkowského si získalo srdcia minimálne 1,2 milióna hráčov, ktorí si túto hru zakúpili a okolo Zaklínača sa vytvoril nový kult. No a ako to už býva zvykom, kde je úspech, je väčšinou aj druhý diel. A tak si dnes predstavíme Zaklínača 2 alebo v originály The Witcher 2 – Assassins of Kings.

Predsa len sa medzi hrami zo žánru RPG začali čoraz menej vyskytovať tie pravé a nefalšované diela, ktoré prinášali desiatky hodín veľmi kvalitnej zábavy. Možno sa niektorí divia, keď hovorím o desiatkach hodín hrania, dnes kedy dohratie väčšiny hier trvá od 8 do maximálne 20 hodín. Kto nehral prvý diel Zaklínača bude možno prekvapený, no tí ktorí ho hrali určite vedia, že dohratie prvého Zaklínača zabralo od 60 do 100 hodín, podľa množstva vedľajších questov, ktoré ste plnili. A keďže nám autori z CD Projektu RED sľubujú najlepšiu RPG hru súčasnosti, predpokladám, že ani druhý diel Zaklínača nebude len tak pre niekoho, ale opäť posunie kult tejto hry ďalej.

Príbeh Geralta z Rivie by mal pokračovať presne tam, kde skončil v prvej časti. Tí ktorí dohrali prvý diel vedia, že Geralt napomohol potlačiť vzburu Rádu planúcej ruže v Temerii a zachránil život kráľa Foltesta. Avšak aké bolo jeho prekvapenie, keď zistil, že vrah, ktorý mal kráľa zavraždiť je až príliš podobný Zaklínačom. Príbeh Zaklínača 2 začína mesiac po týchto udalostiach, kedy sa ukáže, že v okolitých kráľovstvách došlo k niekoľkým vraždám panovníkov a pokus zmariť život kráľa Foltesta nebol ojedinelý. Severné kráľovstvá tak ohrozuje skupina zabijakov, ktorí sú nejakým neznámym spôsobom napojený na Zaklínačov a to Geraltovi nedáva spávať a tak sa púšťa po ich stopách. Tie ho zavedú proti prúdu rieky Pontar do nepokojného pohraničia medzi Temeriou, Kaedwenom a Aedrinom. Aby to však nebolo také jednoduché, úlohu pre Geralta má aj kráľ Foltest, ktorý žiada jeho prítomnosť pri obliehaní pevnosti barónky La Valette. Avšak Geralt nebude na toto všetko, spolu s ním by mali putovať známe postavy z prvej časti Zaklínača - Triss Merigold (červenovlasá kúzelníčka)  a Vernon Roche. Tie však nebude môcť hráč ovládať, budú sa len zapájať do konverzácií a samozrejme do bojov.

Samotný príbeh by sa mal ďalej rozvíjať do troch samostatných nelineárnych dejových línií, v ktorých budú opäť ďalšie možnosti voľby, čo by malo mať vplyv aj na samotný koniec hry a okrem toho aj na postavy, ktoré zasiahnu do života Geralta. Napriek tomu, že ide o epický príbeh s množstvom odbočiek, celkovo by sa mala herná doba skrátiť, nie je však zatiaľ jasné na koľko hodín, aj keď hľadanie všetkých alternatívnych koncov bude nútiť hráčov hru hrať opakovane. Ďalšia vec, ktorá by mala skrátiť herný čas, je absencia FedEx questov (klasické prenášanie predmetov medzi postavami), tie totižto neposúvajú príbeh žiadnym smerom a zbytočne odpútavajú pozornosť hráča. Absencia týchto úloh má teda priniesť zvýšený zážitok a sústredenie sa na hru a väčšiu kompaktnosť dejovej línie.

Autori pracujú na vlastnom engine k hre, ktorý by mal priniesť nový zážitok z hrania, tento nový engine by mal Geraltovi umožniť prekážky preskočiť, preliezť steny a dokonca šplhať na skaly. To by znamenalo značný posun, keďže herný svet by sa mal otvoriť skutočne do troch priestorov a plnenie úloh by tým pádom už nebol len klasický tunel, ale obrovský priestor, ktorý vám umožňuje získavať výhody nad vašimi nepriateľmi.

Jedným z najväčších mínusov prvej časti, inak skvelého, príbehu o Geraltovi bola podľa hodnotení nedotiahnutá grafika. Podľa dostupných trailerov a screenshotov je vidieť, že grafika prešla výraznou zmenou. Predsa len filmová grafika v hrách je asi ďalším cieľom všetkých vývojárov. Celkovo je grafické spracovanie tohto príbehu veľmi dôležité. Kto pozná knihy Andrzeja Sapkowského vie, že to nie sú zrovna knihy pre malé deti. V absolútnej väčšine fantasy hier a príbehov existujú v podstate len dobro a zlo a občas si medzi nimi aj môžete vybrať. Je to taká čierno-biela realita, v ktorej grafické spracovanie a farebnosť prostredia a všetkého okolo vás, nie je úplne potrebná na dokreslenie reality sveta. Avšak Sapkowského fantasy je skôr realita nášho sveta, do ktorej sú primiešané nejaké tie fantasy prvky. Nechýba tu samozrejme násilie, korupcia, politické intrigy, rasová nenávisť, drogy ani hazard. A tak aj grafické vykreslenie sveta Zaklínača 2 má nesmiernu váhu. A autori nezaháľali a už sa nám stihli pochváliť novým systémom striedania dňa a noci. Začína to klasickým predlžovaním tieňov jednotlivých predmetov, postupne sa mení aj farba oblohy, začne sa zmrákať až kým nie je úplná tma a zvýrazňuje sa hlavne oheň v táborisku.

Už som spomenul, že Sapokowského realita nie je nič pre malé deti a kto hral jednotku Zaklínača, určite vie o čom hovorím. Drsný jazyk, vulgarizmy a nadávky na každom kroku sú tu bežnou vecou. Tieto dialógy samozrejme nemôžu absentovať ani v Zaklínačovi 2, okrem toho by niektoré mali byť zakomponované do filmových scén a iné do klasických dialógových sekvencií, tie budú časovo obmedzené na vašu odpoveď a pokiaľ do určitého času nezvolíte žiadnu, systém sám vyberie pravdepodobne prednastavenú odpoveď. Rozhovory by mali byť opäť prepracované a bohaté, tak ako to býva v knihách od Sapokowského. Aby tej kontroverzie nebolo málo, hra má nový a prepracovaný systém vzťahov, ktorý zahŕňa aj prvky erotiky a sexu. Vzťahy medzi postavami by sa tak mali viac približovať realite. A keďže Zaklínač 2 by sa mal odohrávať vo veľkom svete, autori sa chcú priblížiť k tomu, čo sa stáva momentálne dostáva do popredia v hrách, ktoré majú veľké priestory a nejakú tú voľnosť a síce všetky postavy v hre by mali žiť svoj vlastný život, mali by mať vlastné názory a ciele. Pre hráča to znamená, že jeho činy a jeho stretnutia sa s inými postavami ovplyvňujú aj mnohých ďalších obyvateľov herného sveta. Takže jednotlivé interakcie vám buď otvoria alebo uzavrú určité herné možnosti.



Asi najdôležitejším prvkom hier zo žánru RPG je vývoj postáv. Ten podľa informácií prejde vylepšeniami, ktoré by mali výrazne vylepšiť práve vývoj postavy. Každé hráčove rozhodnutie by sa malo odraziť na schopnostiach jeho postavy. Vývoj postavy je založený na troch základných kameňoch – meč, alchýmia, mágia. Je už na rozhodnutí hráča či sa bude špecializovať len ja jednu schopnosť, alebo ich bude kombinovať, čím sa pred nami otvára veľké množstvo herných možností, prípadne je to o dôvod viac, prečo si hru zahrať viackrát. Novinkou je systém tzv. mutagénov, ktorý poskytne možnosť upraviť efekt niektorých naučených schopností. Napríklad si hráč môže vylepšiť kúzla a to buď zvýši jeho účinnosť, alebo kúzlom zasiahne viac postáv.

Nepriatelia v hre by mali mať stále rovnakú úroveň, takže pri postupe na vyššie úrovne sa boj proti určitým nepriateľom stáva jednoduchším, na druhej strane, ale pri vysokej úrovni spomaľuje vývoj silnej postavy. Osobne preferujem tento štýl oproti tomu, v ktorom sa úroveň nepriateľov prispôsobuje úrovni hráča, čo umožňuje až príliš rýchly vývoj postavy. Samotný systém by mal byť taktiež nanovo prepracovaný, nemal by byť na kolá a mala by byť možnosť využívať kombinácie niekoľkých ľahkých útokov a záverečného tvrdého útoku.

Nejedného hráča by mal potešiť neobmedzený inventár, s prehľadnejším usporiadaním predmetov a ich rozdelenia do niekoľkých oddelení. Výraznou zmenou prešiel systém vylepšovania predmetov. V podstate každý predmet vašej výzbroje a výstroje by sa mal dať nejakým spôsobom vylepšiť. Celkovo by tu malo byť okolo 200 rôznych predmetov či už zbraní, alebo výstroja (kabáty, opasky, rukavice...). To je výrazný posun oproti prvej časti, kde boli dostupné 4 zbroje a 10 mečov. Veď len pri výrobe zbraní z viacerých predmetov by sa malo dať vytvoriť až okolo 300 rôznych mečov.

No a tešiť sa môžu na Zaklínača 2 hlavne hráči na PC. Zatiaľ je hra oznámená ako exkluzivita na PC a oficiálne vyjadrenie ohľadom konzol je neurčité. Na trh by sa hra mala dostať pravdepodobne v prvom štvrťroku 2011. Známi sú už aj distribútori, pre Ameriku je to Atari, pre Európu samozrejme CD Projekt a pre Rusko 1C. Takže nám už neostáva nič iné len dúfať, že vývojári splnia to, čo nám nasľubovali a skutočne to bude najlepšie RPG súčasnosti.

Platforma: PC
Výrobca: CD Projekt RED STUDIO
Vydavateľ: CD Projekt
Žáner: RPG
Dátum vydania: 1Q 2011


JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Vychádza na platformy:
Žáner:
Dátum vydania:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 3)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012