27.03.2010 00:00, DKF, Komentárov: 0
StarCraft 2
Pred dlhými dvanástimi rokmi vyšla hra, ktorá zmenila herné dejiny a pre niektorých nastala od tohto momentu nadvláda jednej stratégie, najmä na poli multiplayerového hrania. Určite je vám jasné, že touto hrou je StarCraft. No a dnes v dvanástom roku jeho kraľovania sa chystá prenechať miesto na tróne svojmu právoplatnému nástupcovi – StarCraft 2.
Vývojárske štúdio Blizzard je
v hernom svete legendou a zrejme tento názov neunikol žiadnemu
hráčovi. Blizzard je svojím chovaním veľmi zvláštny a keď sa tak dívam na
iné vývojárske štúdia, tak mi príde jeho chovanie až nelogické. V ich
prípade totiž platí, že čo hra, to pecka. Ale zvláštne je to hlavne s pokračovaniami týchto hier. Zatiaľ čo iní vývojári vydávajú minimálne
piaty diel svojej série, aby zarobili na dobrom mene hry, u Blizzardu je
to naopak. Blizzard vie kedy je čas na to vydať niečo, vydať pokračovanie, aby
nebolo bezduché, aby prinieslo ďalšie rozvíjanie deja. Iné štúdiá sa snažia
rýchlo chrliť hry a už pri vydaní je oznámený presný dátum pokračovania,
prípadne je zvykom, že tieto informácie presiaknu do médií.
V prípade StarCraft 2 tomu bolo inak. S prácou na druhej časti sa začalo prekvapujúco až v roku 2003 a oficiálne bolo pokračovanie StarCraftu oznámené 19.5.2007 v Južnej Kórei. O to väčšie bolo prekvapenie prítomných, ale aj ostatnej hernej verejnosti, že práca na takto dôležitom projekte bola utajená celé štyri roky a pri predstavení StarCraftu 2 bol projekt už v štádiu pre-alphy, čo znamenalo v tej dobe hrateľný multiplayer, na ktorý sa vývoj hlavne sústredil. A prečo si Blizzard vybral na predstavenie Južnú Kóreu? Pre mnohých z vás je odpoveď jasná, pre tých, ktorí nevedia, je to z dôvodu veľkej popularity prvého dielu v tejto krajine a taktiež preto, že absolútna väčšina profi gamerov StarCraftu je tiež z tejto zeme. Možno sa teraz divíte, že hru začali vyvíjať v roku 2003, oznámili ju v roku 2007 a teraz sa nám predsa píše rok 2010. Sedem rokov vývoja a ešte je stále na čom pracovať. Keď sa herná verejnosť pýtala na dátum vydania, vždy sa jej dostalo len neurčitej odpovede, ako to už v prípade Blizzardu býva. Odpoveď znie, keď to bude hotové. S veľkou pravdepodobnosťou ale vyjde prvá časť v priebehu posledného štvrťroku 2010, aj keď predpokladaných dátumov v tomto prípade už tiež bolo niekoľko.
No a ako to s hrou vyzerá v súčasnosti?
Hráči, ktorí sledujú dianie okolo StarCraftu 2, vedia, že na svete je momentálne spustené testovanie bety multiplayeru. Toto testovanie bolo a je určené najmä pre progamerov z Južnej Kórei, ktorí majú vývojárom pomôcť dotiahnuť vyváženie všetkých bojujúcich strán. A je vidieť, že toto testovanie Blizzard neberie len tak na ľahkú váhu, keďže bol vydaný už piaty opravný patch. Toto sústredenie sa na dokonalé vyladenie hry pre viacerých hráčov je spôsobené aj tým, že Blizzard sa netají skutočnosťou, že multiplayer StarCraftu 2 bude určený hlavne pre progamerov. Je jasné, že za 12 rokov sa počítačové hry dostali niekam inam a Brood War, položme si ruku na srdce a priznajme, že v niečom už predsa len zaostáva za modernými titulmi. Na druhej strane je zvláštne, že od predstavenia jednotlivých rás sa o singleplayer kampani moc nehovorí. Je známy koncept pre kampaň Terranov, ale ostatné dve rasy boli len predstavené a o tom, kam sa bude uberať dejová línia týchto strán nie je veľa známeho.
Ako som už spomenul, vyzerá to tak, že hra bude rozdelená minimálne na tri samostatné časti. Prvá časť bude boj za Terranov a táto časť bude mať názov Wings of Liberty. Druhá časť bude pravdepodobne za Zergov a mala by niesť názov Heart of the Swarm, no a tretia ostáva samozrejme za poslednú rasu Protossov a tá by sa mala volať Legacy of the Void. Každá časť by mala byť samostatne spustiteľná a nemala by vyžadovať odohratie predchádzajúcej kampane. Z toho teda vyplýva, že jednotlivé kampane by mali mať uzatvorené konce, takže nadväznosť, prelínanie sa a epickosť deja sa nám trochu vytráca, ale nechajme sa prekvapiť, keďže o dejových líniách ostatných rás sa toho moc nevie. Vzhľadom na toto rozdelenie do troch samostatných vydaní sa ponúkajú hneď dve otázky. Prvá je s akým časovým odstupom vyjdú jednotlivé časti? Bohužiaľ aj tu nám Blizzard poskytol prakticky svoju tradičnú odpoveď – keď to bude hotové, tak to bude. Ale aby sme im moc nekrivdili, tak sa hovorí o zhruba ročných odstupoch. Druhá otázka je, koľko to všetko bude stáť? A ako sa zdá, tak na túto otázku zatiaľ nie je žiadna oficiálna odpoveď, takže môžeme len špekulovať či prvá časť bude za cenu plnej hry a ostatné dve za cenu nejakých prídavkov, alebo sa cena každej časti vyšvihne na plnú cenu novej hry. Podľa herných expertov to ale vyzerá tak, že by mohlo dôjsť k situácii, kedy Blizzard bude trochu ryžovať na svojich verných a dá každý diel za plnú cenu. Multiplayer bude samozrejme priložený už k prvej časti.
Poďme sa teda pozrieť bližšie na fakty, ktoré sú už teraz jasné. V hre budú hrateľné tri rasy, tak ako tomu bolo aj pôvodnom StarCrafte. Budú tu teda Terrani, Zergovia a Protossi, okrem nich ale do deja zasiahne aj Xel ´Naga, rasa, ktorá stvorila Protossov a následne aj Zergov. Zatiaľ však nevieme či budú na strane dobra, alebo naopak to budú tí zlí. Rozhodne ale za túto rasu nebude možno hrať, aj keď podľa Blizzardu sa určitý čas rozmýšľalo nad zakomponovaním štvrtej hrateľnej rasy či už by to boli práve Xel ´Naga, alebo novo vzniknutá rasa na konci Brood War (kríženci Zergov a Protossov).
Každá rasa sa dočkala určitých zmien či už v jednotkách, technologickom strome alebo v hrdinoch. Za každú rasu by sa mali objaviť starí známi hrdinovia a k nim by mali pribudnúť ešte ďalší. Čo sa ale zmenilo je fakt, že už si neužijete hranie s Raynorom, Kerrigenovou alebo Zeratulom. Tieto postavy tu síce budú, ale vzhľadom na to, že v prvom StarCrafte pri hre ostávali väčšinou v bezpečnom prostredí základne, došlo k tejto zmene a tak budú hlavne súčasťou dejovej línie. Prípadné zmeny v technologickom strome si môžete porovnať s prvým dielom na priložených obrázkoch, ide ale o technologické stromy z beta verzie hry, takže sa môže trochu konečnej verzie hry odlišovať.
Čo sa týka jednotiek, tak ak ste si aspoň v krátkosti prezreli obrázky technologického stromu, asi vám neušlo, že sa tam objavujú názvy jednotiek, ktoré sa tu vyskytujú po prvýkrát. Staré jednotky sa dočkajú nových schopností a na niektoré nové jednotky sa pozrieme bližšie. Začneme s Terranmi. Tí z vás, ktorí aspoň trochu poznajú StarCraft a hrali niekedy aj multiplayer za túto rasu možno vedia, že pri hraní sa používala stratégia, pri ktorej sa na cestu, ktorá viedla do základne nastavali Supply depots. Ich úlohou bolo okrem zvýšenia populačného limitu aj spomaliť postup nepriateľa. V StarCrafte 2 vývojári vzali toto do úvahy a tak Supply depots fungujú ako valy a brány, ktoré sa môžu skryť do zeme a pustiť tak jednotky do alebo zo základne. Z budov sa ešte technický upgrade našiel aj pre bunkre, do ktorých je v základe možné umiestniť 4 vojakov Marine, alebo 2 Marauder vojakov, no po vylepšení je to až 6 Marine vojakov, prípadne 3 Marauder vojaci. Ghost sa tiež dočkal malého vylepšenia, pretože pechotnú jednotku dokáže zneškodniť jednou ranou. Okrem toho má psionickú energiu a môže ovládať jednotky nepriateľa. Novinkou je pechota Reaper (nahradili Firebatov), ide o rýchlu pechotu naviac je vybavená jetpackom, takže dokáže prekonávať terénne prekážky a je tak stvorená na prepady z nečakaných a nezabezpečených smerov. Ďalej tu máme vojakov Marauder, to je ťažká pechota vybavená granátmi a ideálna na ničenie nepriateľských strojov. Z mechanizovanej techniky nám pribudla napr. rýchla a plamene chrliaca trojkolka s názvom Hellion. Výmenou za Goliatha je tu jednotka Viking, je to lietajúca jednotka, ktorá sa môže zmeniť na pozemnú jednotku a pokračovať v boji na zemi. Do tejto jednotky sú zatiaľ vkladané najväčšie nádeje a mala by sa stať oporným bodom terranskej armády. Okrem toho tu máme transportnú a zdravotnícku loď Medivac. Náhradou za Wraitha je jednotka Banshee. Poslednou leteckou jednotkou je Raven, ktorý slúži ako detektor a vzdušná podpora. Delostrelectvo a ťažkú podporu u Terranov poskytuje Thor, ktorý sa nestavia v žiadnej továrni, ale je konštruovaný pomocou SCV.
Taktika Zergov ostáva pri starom, jednoducho prečísliť nepriateľa a chrliť na neho stále viac a viac jednotiek. Vylepšenia sa tu dočkal Overlord, ktorý už nefunguje ako transportná jednotka, ale môže byť vylepšený na Overseer, ktorý slúži ako detektor a naviac pri statickej pozícii sa postupne zvyšuje jeho dohľad. Novinkou je tu Queen, totiž Queen bola aj v prvom StarCrafte, ale táto kráľovná má s tou pôvodnou spoločný len názov. Queen v druhom StarCrafte je totiž špeciálna jednotka Zergov, ktorá je vždy len jedna. Je to výborná bojová jednotka, ale má aj iné schopnosti. Dokáže postaviť tri špeciálne stavby, jedna z nich rozširuje hranice creepu, druhá je lacná obranná veža a treťou stavbou je detektor. Okrem toho dokáže liečiť zergské budovy a sama môže byť dvakrát vylepšená pomocou upgradeov. Z nových jednotiek je tu napr. Baneling, je to živá bomba, ktorá po explodovaní ešte okolo stojace jednotky pokryje kyselinou. Zaujímavou jednotkou je Corruptor, ide o protivzdušnú jednotku, ktorá infikuje nepriateľský stroj a zmení ho na statickú vežu. Dôležitou jednotkou Zergov bude pravdepodobne Roach, je to pozemná jednotka, ktorá sa sama rýchlo lieči a je pomerne odolná, takže bude slúžiť hlavne na úvodný rush, pretože na jej zlikvidovanie je potrebných niekoľko Marine vojakov. Na transport jednotiek slúžia podzemné tunely, ktoré stavajú Nydus worms.
Najväčších zmien sa dostalo Protossom. Dalo by sa až povedať, že neostal kameň na kameni. Na pozíciu prieskumníka sa najviac hodí Stalker, ktorý je rýchly a obdarený schopnosťou blink. Táto schopnosť mu umožňuje teleportovať sa na krátke vzdialenosti a v boji tak zabíjať a ničiť pomalé jednotky nepriateľa. Zaujímavou je jednotka Immortal, ťažko ozbrojená a opancierovaná, ktorá pokiaľ je pod silnou paľbou nepriateľa aktivuje ochranný štít. Colossus je novým bojovým robotom, ozbrojený je dvomi lasermi so špeciálnym zameriavacím systémom. Okrem toho dokáže prekonávať terénne nerovnosti vďaka svojej výške a štyrom nohám. Špecialitkou Protossov je Mothership, samozrejme môžete mať naraz len jednu a stojí veľké množstvo surovín. Je to najmocnejšia jednotka Protossov, ktorá má naviac disponuje tromi schopnosťami – Time Bomb, Planet Cracker a Cloak Field. Cloak Field slúži na ukrytie spriatelených jednotiek a budov. Planet Cracker je smrtiaci lúč, ktorý ničí všetko, čo sa nachádza pod loďou. Time Bomb je rušivé pole, ktoré je vyvolané za účelom zníženia bojových a pohybových schopností nepriateľa, pričom trvá 8 sekúnd.
Okrem týchto noviniek sú tu samozrejme aj niektoré pôvodné jednotky, za Terranov obľúbený Siege tank či Battlecruiser, ktorý sa tiež dočkal vylepšenia svojho Yamato gunu, za Zergov samozrejme Zerlingovia, Hydraliskovia a Mutaliskovia, no a za Protossov hlavne Zealoti, potom Dark a High Templar. Poslednou novinkou v hre, ktorú ešte spomeniem, sú zlaté kryštály, ktoré dávajú samozrejme viac surovín.
Pozrieme sa ešte na samotné hranie. Každá z kampaní by mala obsahovať medzi 26 až 30 misiami, čo je podľa autorov približne 32 hodín hrania každej kampane. Keďže autori spracovali zatiaľ hlavne len kampaň za Terranov, priblížime si teda túto kampaň. Jej ústrednou postavou by mal byť starý známy Jim Raynor s nevybavenými účtami proti Arcturusovi Mengskovi. Začiatok by mal byť na planéte Mar Sara a boje by sa mali postupne presúvať aj na iné planéty. Na tie sa bude hráč presúvať na palube hviezdneho krížnika Hyperion. Na jeho palube bude hráč môcť komunikovať s posádkou a získavať tak rôzne tipy a informácie. Okrem toho bude za peniaze, ktoré získa za úspešne splnené misie nakupovať vylepšenia pre svoju armádu. Táto kampaň by mala obsahovať aj niekoľko vedľajších misií, ktoré ďalej rozvinú príbehovú líniu. Jednotlivé misie hráč nebude hrať v presne stanovenom poradí, ale mal by mať možnosť voľby, aj keď v konečnom dôsledku bude musieť odohrať všetky. Trochu sklamaním je informácia, podľa ktorej by mali byť v kampani zakomponované určité zlomové momenty, kedy sa bude musieť hráč rozhodnúť, avšak jeho voľba by nemala mať vplyv na koniec kampane. Podľa toho, čo teda zatiaľ vieme a čo sme mali možnosť vidieť na videách z hry, by malo ísť o dynamické boje. To by znamenalo v podstate misie v dĺžke štvrť až pol hodiny, čo odpovedá aj súčasnému trendu v niektorých stratégiách (napr. Command & Conquer 4).
Potenciál StarCraft 2 je veľký, dá sa povedať, že je to jedna z najočakávanejších hier celej histórie. Jeho ťažiskom bude samozrejme multiplayer, ktorý sa po spustení bety stal novodobým fenoménom a už má svoju ligu a turnaje. Pre bežných hráčov by mala byť útechou informácia o vylepšenom Battle.nete, ktorý by si mal hráča pri pár úvodných hrách otestovať a následne podľa toho mu vyhľadávať rovnocenných súperov. Starosti trochu robia informácie o tom, že dokončená je v podstate len kampaň za Terranov a ostatné sú len v konceptoch, čo vytvára špekulácie či rok stačí na dokončenie celej kampane. Nech už to je ako je, hráči už netrpezlivo čakajú na koniec roka, kedy dúfajme StarCraft 2 skutočne vyjde.
Platforma: PC
Výrobca: Blizzard
Vydavateľ: Blizzard
Žáner: RTS
Dátum vydania: 4Q 2010
V prípade StarCraft 2 tomu bolo inak. S prácou na druhej časti sa začalo prekvapujúco až v roku 2003 a oficiálne bolo pokračovanie StarCraftu oznámené 19.5.2007 v Južnej Kórei. O to väčšie bolo prekvapenie prítomných, ale aj ostatnej hernej verejnosti, že práca na takto dôležitom projekte bola utajená celé štyri roky a pri predstavení StarCraftu 2 bol projekt už v štádiu pre-alphy, čo znamenalo v tej dobe hrateľný multiplayer, na ktorý sa vývoj hlavne sústredil. A prečo si Blizzard vybral na predstavenie Južnú Kóreu? Pre mnohých z vás je odpoveď jasná, pre tých, ktorí nevedia, je to z dôvodu veľkej popularity prvého dielu v tejto krajine a taktiež preto, že absolútna väčšina profi gamerov StarCraftu je tiež z tejto zeme. Možno sa teraz divíte, že hru začali vyvíjať v roku 2003, oznámili ju v roku 2007 a teraz sa nám predsa píše rok 2010. Sedem rokov vývoja a ešte je stále na čom pracovať. Keď sa herná verejnosť pýtala na dátum vydania, vždy sa jej dostalo len neurčitej odpovede, ako to už v prípade Blizzardu býva. Odpoveď znie, keď to bude hotové. S veľkou pravdepodobnosťou ale vyjde prvá časť v priebehu posledného štvrťroku 2010, aj keď predpokladaných dátumov v tomto prípade už tiež bolo niekoľko.
No a ako to s hrou vyzerá v súčasnosti?
Hráči, ktorí sledujú dianie okolo StarCraftu 2, vedia, že na svete je momentálne spustené testovanie bety multiplayeru. Toto testovanie bolo a je určené najmä pre progamerov z Južnej Kórei, ktorí majú vývojárom pomôcť dotiahnuť vyváženie všetkých bojujúcich strán. A je vidieť, že toto testovanie Blizzard neberie len tak na ľahkú váhu, keďže bol vydaný už piaty opravný patch. Toto sústredenie sa na dokonalé vyladenie hry pre viacerých hráčov je spôsobené aj tým, že Blizzard sa netají skutočnosťou, že multiplayer StarCraftu 2 bude určený hlavne pre progamerov. Je jasné, že za 12 rokov sa počítačové hry dostali niekam inam a Brood War, položme si ruku na srdce a priznajme, že v niečom už predsa len zaostáva za modernými titulmi. Na druhej strane je zvláštne, že od predstavenia jednotlivých rás sa o singleplayer kampani moc nehovorí. Je známy koncept pre kampaň Terranov, ale ostatné dve rasy boli len predstavené a o tom, kam sa bude uberať dejová línia týchto strán nie je veľa známeho.
Ako som už spomenul, vyzerá to tak, že hra bude rozdelená minimálne na tri samostatné časti. Prvá časť bude boj za Terranov a táto časť bude mať názov Wings of Liberty. Druhá časť bude pravdepodobne za Zergov a mala by niesť názov Heart of the Swarm, no a tretia ostáva samozrejme za poslednú rasu Protossov a tá by sa mala volať Legacy of the Void. Každá časť by mala byť samostatne spustiteľná a nemala by vyžadovať odohratie predchádzajúcej kampane. Z toho teda vyplýva, že jednotlivé kampane by mali mať uzatvorené konce, takže nadväznosť, prelínanie sa a epickosť deja sa nám trochu vytráca, ale nechajme sa prekvapiť, keďže o dejových líniách ostatných rás sa toho moc nevie. Vzhľadom na toto rozdelenie do troch samostatných vydaní sa ponúkajú hneď dve otázky. Prvá je s akým časovým odstupom vyjdú jednotlivé časti? Bohužiaľ aj tu nám Blizzard poskytol prakticky svoju tradičnú odpoveď – keď to bude hotové, tak to bude. Ale aby sme im moc nekrivdili, tak sa hovorí o zhruba ročných odstupoch. Druhá otázka je, koľko to všetko bude stáť? A ako sa zdá, tak na túto otázku zatiaľ nie je žiadna oficiálna odpoveď, takže môžeme len špekulovať či prvá časť bude za cenu plnej hry a ostatné dve za cenu nejakých prídavkov, alebo sa cena každej časti vyšvihne na plnú cenu novej hry. Podľa herných expertov to ale vyzerá tak, že by mohlo dôjsť k situácii, kedy Blizzard bude trochu ryžovať na svojich verných a dá každý diel za plnú cenu. Multiplayer bude samozrejme priložený už k prvej časti.
Poďme sa teda pozrieť bližšie na fakty, ktoré sú už teraz jasné. V hre budú hrateľné tri rasy, tak ako tomu bolo aj pôvodnom StarCrafte. Budú tu teda Terrani, Zergovia a Protossi, okrem nich ale do deja zasiahne aj Xel ´Naga, rasa, ktorá stvorila Protossov a následne aj Zergov. Zatiaľ však nevieme či budú na strane dobra, alebo naopak to budú tí zlí. Rozhodne ale za túto rasu nebude možno hrať, aj keď podľa Blizzardu sa určitý čas rozmýšľalo nad zakomponovaním štvrtej hrateľnej rasy či už by to boli práve Xel ´Naga, alebo novo vzniknutá rasa na konci Brood War (kríženci Zergov a Protossov).
Každá rasa sa dočkala určitých zmien či už v jednotkách, technologickom strome alebo v hrdinoch. Za každú rasu by sa mali objaviť starí známi hrdinovia a k nim by mali pribudnúť ešte ďalší. Čo sa ale zmenilo je fakt, že už si neužijete hranie s Raynorom, Kerrigenovou alebo Zeratulom. Tieto postavy tu síce budú, ale vzhľadom na to, že v prvom StarCrafte pri hre ostávali väčšinou v bezpečnom prostredí základne, došlo k tejto zmene a tak budú hlavne súčasťou dejovej línie. Prípadné zmeny v technologickom strome si môžete porovnať s prvým dielom na priložených obrázkoch, ide ale o technologické stromy z beta verzie hry, takže sa môže trochu konečnej verzie hry odlišovať.
Čo sa týka jednotiek, tak ak ste si aspoň v krátkosti prezreli obrázky technologického stromu, asi vám neušlo, že sa tam objavujú názvy jednotiek, ktoré sa tu vyskytujú po prvýkrát. Staré jednotky sa dočkajú nových schopností a na niektoré nové jednotky sa pozrieme bližšie. Začneme s Terranmi. Tí z vás, ktorí aspoň trochu poznajú StarCraft a hrali niekedy aj multiplayer za túto rasu možno vedia, že pri hraní sa používala stratégia, pri ktorej sa na cestu, ktorá viedla do základne nastavali Supply depots. Ich úlohou bolo okrem zvýšenia populačného limitu aj spomaliť postup nepriateľa. V StarCrafte 2 vývojári vzali toto do úvahy a tak Supply depots fungujú ako valy a brány, ktoré sa môžu skryť do zeme a pustiť tak jednotky do alebo zo základne. Z budov sa ešte technický upgrade našiel aj pre bunkre, do ktorých je v základe možné umiestniť 4 vojakov Marine, alebo 2 Marauder vojakov, no po vylepšení je to až 6 Marine vojakov, prípadne 3 Marauder vojaci. Ghost sa tiež dočkal malého vylepšenia, pretože pechotnú jednotku dokáže zneškodniť jednou ranou. Okrem toho má psionickú energiu a môže ovládať jednotky nepriateľa. Novinkou je pechota Reaper (nahradili Firebatov), ide o rýchlu pechotu naviac je vybavená jetpackom, takže dokáže prekonávať terénne prekážky a je tak stvorená na prepady z nečakaných a nezabezpečených smerov. Ďalej tu máme vojakov Marauder, to je ťažká pechota vybavená granátmi a ideálna na ničenie nepriateľských strojov. Z mechanizovanej techniky nám pribudla napr. rýchla a plamene chrliaca trojkolka s názvom Hellion. Výmenou za Goliatha je tu jednotka Viking, je to lietajúca jednotka, ktorá sa môže zmeniť na pozemnú jednotku a pokračovať v boji na zemi. Do tejto jednotky sú zatiaľ vkladané najväčšie nádeje a mala by sa stať oporným bodom terranskej armády. Okrem toho tu máme transportnú a zdravotnícku loď Medivac. Náhradou za Wraitha je jednotka Banshee. Poslednou leteckou jednotkou je Raven, ktorý slúži ako detektor a vzdušná podpora. Delostrelectvo a ťažkú podporu u Terranov poskytuje Thor, ktorý sa nestavia v žiadnej továrni, ale je konštruovaný pomocou SCV.
Taktika Zergov ostáva pri starom, jednoducho prečísliť nepriateľa a chrliť na neho stále viac a viac jednotiek. Vylepšenia sa tu dočkal Overlord, ktorý už nefunguje ako transportná jednotka, ale môže byť vylepšený na Overseer, ktorý slúži ako detektor a naviac pri statickej pozícii sa postupne zvyšuje jeho dohľad. Novinkou je tu Queen, totiž Queen bola aj v prvom StarCrafte, ale táto kráľovná má s tou pôvodnou spoločný len názov. Queen v druhom StarCrafte je totiž špeciálna jednotka Zergov, ktorá je vždy len jedna. Je to výborná bojová jednotka, ale má aj iné schopnosti. Dokáže postaviť tri špeciálne stavby, jedna z nich rozširuje hranice creepu, druhá je lacná obranná veža a treťou stavbou je detektor. Okrem toho dokáže liečiť zergské budovy a sama môže byť dvakrát vylepšená pomocou upgradeov. Z nových jednotiek je tu napr. Baneling, je to živá bomba, ktorá po explodovaní ešte okolo stojace jednotky pokryje kyselinou. Zaujímavou jednotkou je Corruptor, ide o protivzdušnú jednotku, ktorá infikuje nepriateľský stroj a zmení ho na statickú vežu. Dôležitou jednotkou Zergov bude pravdepodobne Roach, je to pozemná jednotka, ktorá sa sama rýchlo lieči a je pomerne odolná, takže bude slúžiť hlavne na úvodný rush, pretože na jej zlikvidovanie je potrebných niekoľko Marine vojakov. Na transport jednotiek slúžia podzemné tunely, ktoré stavajú Nydus worms.
Najväčších zmien sa dostalo Protossom. Dalo by sa až povedať, že neostal kameň na kameni. Na pozíciu prieskumníka sa najviac hodí Stalker, ktorý je rýchly a obdarený schopnosťou blink. Táto schopnosť mu umožňuje teleportovať sa na krátke vzdialenosti a v boji tak zabíjať a ničiť pomalé jednotky nepriateľa. Zaujímavou je jednotka Immortal, ťažko ozbrojená a opancierovaná, ktorá pokiaľ je pod silnou paľbou nepriateľa aktivuje ochranný štít. Colossus je novým bojovým robotom, ozbrojený je dvomi lasermi so špeciálnym zameriavacím systémom. Okrem toho dokáže prekonávať terénne nerovnosti vďaka svojej výške a štyrom nohám. Špecialitkou Protossov je Mothership, samozrejme môžete mať naraz len jednu a stojí veľké množstvo surovín. Je to najmocnejšia jednotka Protossov, ktorá má naviac disponuje tromi schopnosťami – Time Bomb, Planet Cracker a Cloak Field. Cloak Field slúži na ukrytie spriatelených jednotiek a budov. Planet Cracker je smrtiaci lúč, ktorý ničí všetko, čo sa nachádza pod loďou. Time Bomb je rušivé pole, ktoré je vyvolané za účelom zníženia bojových a pohybových schopností nepriateľa, pričom trvá 8 sekúnd.
Okrem týchto noviniek sú tu samozrejme aj niektoré pôvodné jednotky, za Terranov obľúbený Siege tank či Battlecruiser, ktorý sa tiež dočkal vylepšenia svojho Yamato gunu, za Zergov samozrejme Zerlingovia, Hydraliskovia a Mutaliskovia, no a za Protossov hlavne Zealoti, potom Dark a High Templar. Poslednou novinkou v hre, ktorú ešte spomeniem, sú zlaté kryštály, ktoré dávajú samozrejme viac surovín.
Pozrieme sa ešte na samotné hranie. Každá z kampaní by mala obsahovať medzi 26 až 30 misiami, čo je podľa autorov približne 32 hodín hrania každej kampane. Keďže autori spracovali zatiaľ hlavne len kampaň za Terranov, priblížime si teda túto kampaň. Jej ústrednou postavou by mal byť starý známy Jim Raynor s nevybavenými účtami proti Arcturusovi Mengskovi. Začiatok by mal byť na planéte Mar Sara a boje by sa mali postupne presúvať aj na iné planéty. Na tie sa bude hráč presúvať na palube hviezdneho krížnika Hyperion. Na jeho palube bude hráč môcť komunikovať s posádkou a získavať tak rôzne tipy a informácie. Okrem toho bude za peniaze, ktoré získa za úspešne splnené misie nakupovať vylepšenia pre svoju armádu. Táto kampaň by mala obsahovať aj niekoľko vedľajších misií, ktoré ďalej rozvinú príbehovú líniu. Jednotlivé misie hráč nebude hrať v presne stanovenom poradí, ale mal by mať možnosť voľby, aj keď v konečnom dôsledku bude musieť odohrať všetky. Trochu sklamaním je informácia, podľa ktorej by mali byť v kampani zakomponované určité zlomové momenty, kedy sa bude musieť hráč rozhodnúť, avšak jeho voľba by nemala mať vplyv na koniec kampane. Podľa toho, čo teda zatiaľ vieme a čo sme mali možnosť vidieť na videách z hry, by malo ísť o dynamické boje. To by znamenalo v podstate misie v dĺžke štvrť až pol hodiny, čo odpovedá aj súčasnému trendu v niektorých stratégiách (napr. Command & Conquer 4).
Potenciál StarCraft 2 je veľký, dá sa povedať, že je to jedna z najočakávanejších hier celej histórie. Jeho ťažiskom bude samozrejme multiplayer, ktorý sa po spustení bety stal novodobým fenoménom a už má svoju ligu a turnaje. Pre bežných hráčov by mala byť útechou informácia o vylepšenom Battle.nete, ktorý by si mal hráča pri pár úvodných hrách otestovať a následne podľa toho mu vyhľadávať rovnocenných súperov. Starosti trochu robia informácie o tom, že dokončená je v podstate len kampaň za Terranov a ostatné sú len v konceptoch, čo vytvára špekulácie či rok stačí na dokončenie celej kampane. Nech už to je ako je, hráči už netrpezlivo čakajú na koniec roka, kedy dúfajme StarCraft 2 skutočne vyjde.
Platforma: PC
Výrobca: Blizzard
Vydavateľ: Blizzard
Žáner: RTS
Dátum vydania: 4Q 2010
|
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby