12.03.2010 00:00, DKF, Komentárov: 0
Just Cause 2 - prvé dojmy z hrania
Maximálna voľnosť, free-running, mestská akcia... hovorte tomu akokoľvek. Dnešní hráči majú na videohry množstvo požiadaviek a štúdiá z rôznych kútov sveta sa predbiehajú, ktoré im skôr v danej prosbe vyhovie. Chce to tučnú peňaženku, zvučné meno a hlavne dobrú značku.
Tou Just Cause
nepochybne je, ba čo viac, šliape na päty svojmu vzoru, sérii Grand Theft Auto.
Švédski autori z Avalanche Studia sa po vydaní prvého dielu stali
stredobodom pozornosti a aj populárny vydavateľ Eidos sa výrazne
zviditeľnil. Spoločnými silami priniesli na trh produkt veľmi zábavný, ktorý zaujal
vydarenou paródiou na realitu a bezkonkurenčnou húževnatosťou Rica
Rodrigueza. Boli prekonané zrejme všetky zákony fyziky, nemožné sa razom stalo
pre nášho hlavného hrdinu každodennou rutinnou. Taký bol a aj stále je
Just Cause.
Čakanie na druhé pokračovanie neohrozeného agenta v obtiahnutej kombinéze sa pomaličky kráti a to je pravý čas na vydanie sľúbenej hrateľnej ukážky. Tá sa na stránkach Steamu vyhrieva už zopár dní a pre zvedavcov má pripravených hneď niekoľko žolíkov. Ako som už naznačil, hlavná postava prvého dielu je opäť v nasadení a tentoraz má za úlohu zosadiť ostrovného diktátora. Špión Rodriguez dokáže naozajstné divy, oceníte ich najmä vo vzduchu. Čeľusť mi takmer odpadla, to čo sa zdá byť dokonca aj v našich najuletenejších predstavách nereálne, má Rico ako bežný tréning. Fantázii sa medze nekladú a to je v prípade Avalanchu len a len dobre! Nech sa tomu bránime stoj čo stoj, seriózny príbeh by nás pri Just Cause omrzel ešte skôr, než by sme zvolali radostné „Adios amigo!“. Tvorcovia si toho sú vedomí a opäť servírujú extrémne kúsky, ktoré si budete doslova užívať. Verte, s Ricom by ste nechceli nasadnúť do lietadla ani za svet. Veď kto by sa postaral o stroj v 2000 metrovej nadmorskej výške nehybne letiaci na zem, zatiaľ čo by si váš inštruktor už dávno voľne poletoval na padáku a vychutnával si ranný východ slnka? Nie, Rico nie je šialenec, skôr poriadny odvážlivec holdujúci extrémnym športom. Vďaka pánu Bohu, všetko istí padák...
Dosť bolo rozplývania sa nad akrobaciou, prejdime na pár konkrétnych prípadov. Vašim najvernejším kamarátom bude vystreľovacia kotva, ktorá funguje na jednoduchom princípe. Stačí, aby ste namierili na akýkoľvek objekt a Rico sa znenazdajky ocitne hoci aj v korune stromu. Výskok z auta, okamžité rozopnutie padáka (hlavný hrdina nosí na chrbte celé zásoby a použiť ich bude možné prakticky kedykoľvek) a náhle prichytenie sa o vojenský vrtuľník vo vzduchu, aj v takýchto situáciách sa ocitneme. V rýchlosti zdrhnúť nepriateľom preskakovaním a vystreľovaním kotvy po strechách domov, hm, to už zaváňa superhrdinskou „výbavou“ podobnou tej Spideyho. Je tu ale aj opačná možnosť, za pomoci kotvy smiete pritiahnuť daný objekt k sebe. Medzi takéto interaktívne „predmety“ patria predovšetkým postavy, ktoré lietajú vzduchom ako handrové bábky. Ďalej je k dispozícii priťahovanie rôznych výbušných sudov, debien, či balvanov. Vylepšená verzia kotvy dokáže pripnúť objekt o dopravný prostriedok. Aby ste naučili nejakého bastarda, že Ricovi sa neoplatí pliesť do cesty, môžete ho vziať na malú exkurziu. On má už vopred samozrejme rezervované miesto niekde na konci lana tiahnutého autom (resp. helikoptérou :-).
Páni (a istotne aj dámy) zo Švédska prekvapujú aj po stránke optimalizácie, ich počin si vedie viac než dobre aj na priemerných počítačových zostavách. Zakomponované efekty ohňa, vody alebo deštrukcie, na to všetko sme boli zvedaví od ohlásenia. Odpaľovať smiete celé lesy, vodné nádrže či stožiare a výbuchy sú doplnené parádnym ozvučením. Zabudnite na situácie z jednotky, keď ste sa rútili zoči-voči nejakej banálnej prekážke, ktorá sa po náraze ani nehla. Všetko totiž dopĺňa precízny model poškodenia, autorov ale vystríham, aby sa do vydania ešte venovali deštrukcii áut. Takisto neočakávajte žiadne tupé obrázky pozadia v nízkom rozlíšení, kopce a príroda je plne trojrozmerná a pridáva na autentickom dojme. Ostrov ponúka niekoľko rozličných zákutí (ehm, teda presnejšie povedané obrích lokácií), z ktorých každé ohúri svojským prostredím. V diaľke sa črtajú zasnežené vrcholky hôr, z druhej strany sa pokocháte pohľadom na more a inde sa rozprestiera horúci piesok púšte. Do Just Cause 2 zafinancovala zopár tisícok dolárov i spoločnosť Nvidia a tým si zabezpečila použitie PhysX a hranie na 3D okuliaroch. Viac grafických testov a celkových možností vám poodhalí recenzia, ktorú očakávajte na stránkach Hrajmobilu v priebehu nasledujúcich týždňov.
Dosť bolo naivných predstáv, čo bude a nebude v druhom diely Just Cause. Väčšinu prvkov nám poodkryla demoverzia, ktorá ale skončí skôr než sa nazdáme. Tridsať minútový limit, ktorý jej autori stanovili, totiž pri tak veľkej hre prejde ako voda a tak nám neostáva nič iné len čakať, čakať a ešte raz čakať. To už ale len zopár týždňov, keďže ku koncu marca vychádza plná verzia hry. Dovtedy sa premávajte vo vozidlách, ničte čo vám sily stačia, proste trénujte na ten veľký deň, kedy sa značka Just Cause konečne vráti medzi nás, hráčov.
Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Výrobca: Avalanche Studios
Vydavateľ: Eidos
Žáner: Akcia
Dátum vydania: 26. 3. 2010
Čakanie na druhé pokračovanie neohrozeného agenta v obtiahnutej kombinéze sa pomaličky kráti a to je pravý čas na vydanie sľúbenej hrateľnej ukážky. Tá sa na stránkach Steamu vyhrieva už zopár dní a pre zvedavcov má pripravených hneď niekoľko žolíkov. Ako som už naznačil, hlavná postava prvého dielu je opäť v nasadení a tentoraz má za úlohu zosadiť ostrovného diktátora. Špión Rodriguez dokáže naozajstné divy, oceníte ich najmä vo vzduchu. Čeľusť mi takmer odpadla, to čo sa zdá byť dokonca aj v našich najuletenejších predstavách nereálne, má Rico ako bežný tréning. Fantázii sa medze nekladú a to je v prípade Avalanchu len a len dobre! Nech sa tomu bránime stoj čo stoj, seriózny príbeh by nás pri Just Cause omrzel ešte skôr, než by sme zvolali radostné „Adios amigo!“. Tvorcovia si toho sú vedomí a opäť servírujú extrémne kúsky, ktoré si budete doslova užívať. Verte, s Ricom by ste nechceli nasadnúť do lietadla ani za svet. Veď kto by sa postaral o stroj v 2000 metrovej nadmorskej výške nehybne letiaci na zem, zatiaľ čo by si váš inštruktor už dávno voľne poletoval na padáku a vychutnával si ranný východ slnka? Nie, Rico nie je šialenec, skôr poriadny odvážlivec holdujúci extrémnym športom. Vďaka pánu Bohu, všetko istí padák...
Dosť bolo rozplývania sa nad akrobaciou, prejdime na pár konkrétnych prípadov. Vašim najvernejším kamarátom bude vystreľovacia kotva, ktorá funguje na jednoduchom princípe. Stačí, aby ste namierili na akýkoľvek objekt a Rico sa znenazdajky ocitne hoci aj v korune stromu. Výskok z auta, okamžité rozopnutie padáka (hlavný hrdina nosí na chrbte celé zásoby a použiť ich bude možné prakticky kedykoľvek) a náhle prichytenie sa o vojenský vrtuľník vo vzduchu, aj v takýchto situáciách sa ocitneme. V rýchlosti zdrhnúť nepriateľom preskakovaním a vystreľovaním kotvy po strechách domov, hm, to už zaváňa superhrdinskou „výbavou“ podobnou tej Spideyho. Je tu ale aj opačná možnosť, za pomoci kotvy smiete pritiahnuť daný objekt k sebe. Medzi takéto interaktívne „predmety“ patria predovšetkým postavy, ktoré lietajú vzduchom ako handrové bábky. Ďalej je k dispozícii priťahovanie rôznych výbušných sudov, debien, či balvanov. Vylepšená verzia kotvy dokáže pripnúť objekt o dopravný prostriedok. Aby ste naučili nejakého bastarda, že Ricovi sa neoplatí pliesť do cesty, môžete ho vziať na malú exkurziu. On má už vopred samozrejme rezervované miesto niekde na konci lana tiahnutého autom (resp. helikoptérou :-).
Páni (a istotne aj dámy) zo Švédska prekvapujú aj po stránke optimalizácie, ich počin si vedie viac než dobre aj na priemerných počítačových zostavách. Zakomponované efekty ohňa, vody alebo deštrukcie, na to všetko sme boli zvedaví od ohlásenia. Odpaľovať smiete celé lesy, vodné nádrže či stožiare a výbuchy sú doplnené parádnym ozvučením. Zabudnite na situácie z jednotky, keď ste sa rútili zoči-voči nejakej banálnej prekážke, ktorá sa po náraze ani nehla. Všetko totiž dopĺňa precízny model poškodenia, autorov ale vystríham, aby sa do vydania ešte venovali deštrukcii áut. Takisto neočakávajte žiadne tupé obrázky pozadia v nízkom rozlíšení, kopce a príroda je plne trojrozmerná a pridáva na autentickom dojme. Ostrov ponúka niekoľko rozličných zákutí (ehm, teda presnejšie povedané obrích lokácií), z ktorých každé ohúri svojským prostredím. V diaľke sa črtajú zasnežené vrcholky hôr, z druhej strany sa pokocháte pohľadom na more a inde sa rozprestiera horúci piesok púšte. Do Just Cause 2 zafinancovala zopár tisícok dolárov i spoločnosť Nvidia a tým si zabezpečila použitie PhysX a hranie na 3D okuliaroch. Viac grafických testov a celkových možností vám poodhalí recenzia, ktorú očakávajte na stránkach Hrajmobilu v priebehu nasledujúcich týždňov.
Dosť bolo naivných predstáv, čo bude a nebude v druhom diely Just Cause. Väčšinu prvkov nám poodkryla demoverzia, ktorá ale skončí skôr než sa nazdáme. Tridsať minútový limit, ktorý jej autori stanovili, totiž pri tak veľkej hre prejde ako voda a tak nám neostáva nič iné len čakať, čakať a ešte raz čakať. To už ale len zopár týždňov, keďže ku koncu marca vychádza plná verzia hry. Dovtedy sa premávajte vo vozidlách, ničte čo vám sily stačia, proste trénujte na ten veľký deň, kedy sa značka Just Cause konečne vráti medzi nás, hráčov.
Platforma: PC, PS3, Xbox 360
Výrobca: Avalanche Studios
Vydavateľ: Eidos
Žáner: Akcia
Dátum vydania: 26. 3. 2010
|
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby