04.09.2009 12:00, DKF, Komentárov: 6
Army of Two: The 40th Day
Nič nie je horšie ako ocitnúť sa v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. Určite to sami poznáte a ak nie tak už o niekoľko mesiacov vám o tom budú
rozprávať Salem a Rios, dvaja hlavní hrdinovia pripravovanej hry Army of Two The 40 Day.
Je to zhruba iba rok a pol, čo sme sa spoločne s touto dvojicou tvrdých chlapíkov preháňali prakticky po celej zemeguli a zaskakovali všade tam, kde USA horelo za pätami a už sa na nás valia v ďalšom pokračovaní. Asi sa nebudeme naivne tváriť, že nám nie je jasná snaha "kuť železo kým je horúce", ale pokiaľ bude dvojka rovnako kvalitná ako prvý diel, nie je dôvod na zúfanie.
Už som spomenul, že v jednotke sme sa so Salemom a Riosom pozreli do všetkých kútov sveta, to sa ale teraz zmení, všetkých nádejných cestovateľov sklamem, pretože tentokrát sa bude dej odohrávať v jednom jedinom meste, v Šanghaji. Ale nebojte sa, chlapci tu nie sú na dovolenke. Vlastne sa do Šanghaja vybrali za prácou. Tentokrát už nie vo farbách ich materskej SSC, ale ako zástupcovia svojej vlastnej bezpečnostnej agentúry TransWorld Operations. Rutinná misia sa však zmení na boj o prežitie v momente, keď sa tajomná organizácia 40th Day rozhodne mesto obsadiť a zničiť.
Bez precízne naplánovanej stratégie, bez plánu úniku a s pár štipľavými nadávkami na perách tak neostáva naším hrdinom nič iné len dostať sa zo zničeného mesta preč a popri tom ešte vypátrať, kto za tým všetkým vlastne stojí. Máte pravdu na Oscara za scenár to nebude, ale tuctový dej by rovnako ako v prvom dieli, mali vynahradiť hodiny dynamickej akcie a zábavy. Tak sa teda poďme pozrieť čo nové si na nás tvrdí chlapci prichystali.
Musím povedať, že čo sa týka multiplayeru a hlavne kooperatívneho hrania, predstavuje pre mňa prvý diel Army of Two jeden z vrcholov hernej zábavy vôbec. Vo svojej podstate kratučká a jednoduchá koridorová strieľačka s minimom prekvapujúcich miest, so skriptovanými nepriateľmi a nie zrovna skvelou AI, prekonávala ostatné vážne sa tváriace hry práve svojou jednoduchou zábavou, tonami čierneho humoru a hlavne pocitom, že spolu s parťákom ste skutočne jeden tím. Jedným dychom, ale treba dodať, že ak by nám chceli EA Montreal ponúknuť to isté aj v pokračovaní bolo by to fiasko. Preto sa podľa svojich slov zamerali vývojári na to čo bolo v jednotke trocha zatlačené do pozadia.
Už len zasadenie celej hry do jedného mesta, zasiahnutého terorom dáva tvorcom do rúk mnoho variabilných možností. Podľa ich vlastných slov, chceli pridať do hry aj trošku strachu a kde sa straší lepšie ako v tmavej zapadnutej uličke rozboreného mesta? Ako už bolo povedané Salem a Rios sa ocitajú uväznení spoločne s miliónmi civilistov v zničenom Šanghaji a spočiatku netušia čo sa deje a kam sa pohnúť. Hráčovi by, ale mal v jeho nerozhodnosti pomôcť nový systém GPS nazvaný jednoducho GPS 2.0. Ten by mal poskytovať akýsi taktický plánovací priestor pre oboch hrdinov, na ktorom sú zaznačení, jednak nepriatelia a jednak cesty, ktorými sa dá postupovať. Ak si spomínate na taktickú mapku v Brothers In Arms, tak toto bude niečo veľmi podobné. Taktiku budete využívať určite hojnejšie ako v prvom dieli, predsa len skúšať v meste preplnenom ozbrojencami nejaký Rambo štýl asi dosť dobre nepojde. Oveľa viac sa teda budete musieť spoľahnúť na partizánsky spôsob boja, prepadávanie zo zálohy, záškodníctvo a podobné guerillové akcie. Určite si spomínate napríklad na to, že sa v pôvodnom Army of Two dala fingovať smrť jedného z kumpánov, aby druhý z dvojice následne mohol postrieľať nepriateľov upokojených vašim "kvázi" zabitím. V dvojke budú takéto metódy na dennom poriadku.
Ak už vám skutočne bude tiecť do topánok, môžete opäť skúsiť malé klamstvo. Jeden z vašej dvojice sa s rukami nad hlavou vyberie vzdať sa najbližším nepriateľom, zatiaľ čo si šťastnejšia polovička vášho tímu pripraví palebnú pozíciu a nepriateľov zaujatých vašim zatýkaním pošle k ich vysnívaným nebeským bránam. Nie všetky situácie, ale musíte riešiť urááááááááááááááááá štýlom. Všetko sa dá zvládnuť aj inak. Napríklad sa pekne potichučky priblížite k niektorému z nepriateľských žoldnierov a vezmete ho so sebou ako rukojemníka a živý štít. Veď prečo nebojovať s teroristami ich vlastnými zbraňami? Vlastne, ak budete chcieť, medzi vami a teroristami nemusí byť veľký rozdiel, jednou z najviac mediálne masírovaných inovácii budú totiž morálne rozhodnutia.
Tie fungujú nasledovne, v niektorých častiach hry, narazíte na situácie, kedy sa budete môcť rozhodnúť, či sa zachováte v rámci morálnych konvencií a slušnosti, alebo sa jednoducho vykašlete na nejaké konvencie a za splnením cieľa pôjdete aj cez mŕtvoly nevinných. Príkladom môže byť scéna, kedy Salem a Rios narazia na muničný sklad, v ktorom sa nachádzajú "hračky", ktoré by im určite v boji s neznámou organizáciou pridali pár "mečbolov" naviac. Lenže pri muničnom "vianočnom stromčeku" ich nachytá nevinný strážnik, ktorý si tiež musí plniť svoje povinnosti a našej na pohľad milej dvojici zbrane rozhodne "podobrotky" nevydá. Len na vás a dvoch tlačítkach je, či spravíte zo strážnikových detí siroty, alebo chrabrého muža poslúchnete a necháte žiť. Toto a ďalšie podobné rozhodnutia by mali mať následne dopad na vaše ďalšie hranie a tak je dobré si ich poriadne premyslieť. Ono totiž nikde nie je napísané, že dobro sa dobrom oplatí. O pár minút po vás môžu do muničného skladu doraziť žoldnieri z opačného konca barikády, milého strážnika zabiť, alebo podplatiť a tým, že ste si zbrane nevzali, prakticky vyzbrojíte súperov zadarmo. Keď už sme pri zbraniach pozrime sa aj na ne. V prvom dieli ich síce nebolo veľa, ale ich vylepšovaním a "tunningom" ste po pár hodinách mali v rukách síce rovnakú zbraň ako na začiatku, ale s výrazne vylepšenými vlastnosťami. V dvojke by mala byť rozmanitosť ešte väčšia. Prakticky na akúkoľvek zbraň pôjde primontovať čokoľvek a vy si tak budete môcť zostavovať svoje vlastné zbrane za pochodu. A možnosť vraždiť nepriateľov s puškou "Made in ja" je určite tiež lákavé.
Zase, ale pozor, ono to s tými protivníkmi nemusí byť také ľahké. Aj AI sa dočkala výrazného vylepšenia a hra by tak mala dostať trošku iný smer ako v prvej časti. Tam síce bolo tiež nutné využívať taktiku, pretože nepriatelia dokázali celkom umne reagovať a skrývať sa za všetko čo bolo v okolí, ale jedinú vážnejšiu hrozbu predstavovali "obrnenci", ktorých bolo nutné najprv "zabaviť" jedným hráčom, aby ho druhý následne mohol "dostať" zozadu.Všetko bolo samozrejme naskriptované. Tomu by mal byť tentoraz koniec. Súperi by mali reagovať na danú situáciu rôznorodo a nie podľa toho čo im káže skript. Napríklad v situácii keď sa nebojuje, nebudú behať v pohotovosti s puškou namierenou na všetko čo sa hýbe, ale budú kľudne patrolovať a sledovať okolie. Akonáhle ich však vyrušíte, prepnú sa do bojového módu a v uliciach sa strhne peklo. Samozrejme nečakáme od hry zázraky, ale bolo by fajn keby to v hre skutočne fungovalo tak ako na papieri. Sú tu však aj ďalšie malé detaily, ktoré by mali vylepšiť pocit z hrania. Oveľa častejšie by ste sa tentokrát mali s partnerom rozdeliť a nielen na pár sekúnd, ale kľudne aj na polovicu misie. Rovnako tak poteší aj možnosť prestrelenia rôznych materiálov. Lebo uznajme si nič v prvom dieli nevedelo človek vytočiť tak ako nepriateľ skrytý za nepriestrelnou drevenou latou.
Opäť by mali mať naši hrdinovia k dispozícii 3 zbrane, ale podľa slov autorov sa bude dať dočasne vziať aj štvrtá zbraň, napríklad narýchlo vypožičaná od padlého nepriateľa. Ak si pamätáte zvuky zbraní z jednotky, určite si spomeniete na to, že zneli skutočne autenticky a ani v pokračovaní tomu nebude inak, vývojový tím strávil týždeň nahrávaní realistických zvukov zbraní, takže by nemal byť problém rozoznať HK od UZi už z počutia.
Aj ústredná dvojka by sa mala dočkať vylepšení. Napríklad sa grafici pohrali s ich nasvietením takže, ľahko spoznáte, že im po tvári steká pot, alebo, že ich brnenie je už pekne poznačené guľkami. A aj tie masky tentokrát budú odkladať častejšie. Prakticky vždy keď nebudú práve vo víre boja by si mali masky z tváre dať dolu, predsa len asi sa v tom hlúpo rozpráva a deti sa ich tiež boja.
Spolu so Salemom a Riosom by ste si mali zabojovať už od 8. januára 2010 a to na XBoxe 360, PS3 a PSP, či sa dočkajú aj PC hráči zatiaľ nevedno.
Platforma: PS3, Xbox 360
Výrobca: EA Montreal
Vydavateľ: Electronic Arts
Žáner: akčná
Dátum vydania: 8. 1. 2010
Už len zasadenie celej hry do jedného mesta, zasiahnutého terorom dáva tvorcom do rúk mnoho variabilných možností. Podľa ich vlastných slov, chceli pridať do hry aj trošku strachu a kde sa straší lepšie ako v tmavej zapadnutej uličke rozboreného mesta? Ako už bolo povedané Salem a Rios sa ocitajú uväznení spoločne s miliónmi civilistov v zničenom Šanghaji a spočiatku netušia čo sa deje a kam sa pohnúť. Hráčovi by, ale mal v jeho nerozhodnosti pomôcť nový systém GPS nazvaný jednoducho GPS 2.0. Ten by mal poskytovať akýsi taktický plánovací priestor pre oboch hrdinov, na ktorom sú zaznačení, jednak nepriatelia a jednak cesty, ktorými sa dá postupovať. Ak si spomínate na taktickú mapku v Brothers In Arms, tak toto bude niečo veľmi podobné. Taktiku budete využívať určite hojnejšie ako v prvom dieli, predsa len skúšať v meste preplnenom ozbrojencami nejaký Rambo štýl asi dosť dobre nepojde. Oveľa viac sa teda budete musieť spoľahnúť na partizánsky spôsob boja, prepadávanie zo zálohy, záškodníctvo a podobné guerillové akcie. Určite si spomínate napríklad na to, že sa v pôvodnom Army of Two dala fingovať smrť jedného z kumpánov, aby druhý z dvojice následne mohol postrieľať nepriateľov upokojených vašim "kvázi" zabitím. V dvojke budú takéto metódy na dennom poriadku.
Ak už vám skutočne bude tiecť do topánok, môžete opäť skúsiť malé klamstvo. Jeden z vašej dvojice sa s rukami nad hlavou vyberie vzdať sa najbližším nepriateľom, zatiaľ čo si šťastnejšia polovička vášho tímu pripraví palebnú pozíciu a nepriateľov zaujatých vašim zatýkaním pošle k ich vysnívaným nebeským bránam. Nie všetky situácie, ale musíte riešiť urááááááááááááááááá štýlom. Všetko sa dá zvládnuť aj inak. Napríklad sa pekne potichučky priblížite k niektorému z nepriateľských žoldnierov a vezmete ho so sebou ako rukojemníka a živý štít. Veď prečo nebojovať s teroristami ich vlastnými zbraňami? Vlastne, ak budete chcieť, medzi vami a teroristami nemusí byť veľký rozdiel, jednou z najviac mediálne masírovaných inovácii budú totiž morálne rozhodnutia.
Tie fungujú nasledovne, v niektorých častiach hry, narazíte na situácie, kedy sa budete môcť rozhodnúť, či sa zachováte v rámci morálnych konvencií a slušnosti, alebo sa jednoducho vykašlete na nejaké konvencie a za splnením cieľa pôjdete aj cez mŕtvoly nevinných. Príkladom môže byť scéna, kedy Salem a Rios narazia na muničný sklad, v ktorom sa nachádzajú "hračky", ktoré by im určite v boji s neznámou organizáciou pridali pár "mečbolov" naviac. Lenže pri muničnom "vianočnom stromčeku" ich nachytá nevinný strážnik, ktorý si tiež musí plniť svoje povinnosti a našej na pohľad milej dvojici zbrane rozhodne "podobrotky" nevydá. Len na vás a dvoch tlačítkach je, či spravíte zo strážnikových detí siroty, alebo chrabrého muža poslúchnete a necháte žiť. Toto a ďalšie podobné rozhodnutia by mali mať následne dopad na vaše ďalšie hranie a tak je dobré si ich poriadne premyslieť. Ono totiž nikde nie je napísané, že dobro sa dobrom oplatí. O pár minút po vás môžu do muničného skladu doraziť žoldnieri z opačného konca barikády, milého strážnika zabiť, alebo podplatiť a tým, že ste si zbrane nevzali, prakticky vyzbrojíte súperov zadarmo. Keď už sme pri zbraniach pozrime sa aj na ne. V prvom dieli ich síce nebolo veľa, ale ich vylepšovaním a "tunningom" ste po pár hodinách mali v rukách síce rovnakú zbraň ako na začiatku, ale s výrazne vylepšenými vlastnosťami. V dvojke by mala byť rozmanitosť ešte väčšia. Prakticky na akúkoľvek zbraň pôjde primontovať čokoľvek a vy si tak budete môcť zostavovať svoje vlastné zbrane za pochodu. A možnosť vraždiť nepriateľov s puškou "Made in ja" je určite tiež lákavé.
Zase, ale pozor, ono to s tými protivníkmi nemusí byť také ľahké. Aj AI sa dočkala výrazného vylepšenia a hra by tak mala dostať trošku iný smer ako v prvej časti. Tam síce bolo tiež nutné využívať taktiku, pretože nepriatelia dokázali celkom umne reagovať a skrývať sa za všetko čo bolo v okolí, ale jedinú vážnejšiu hrozbu predstavovali "obrnenci", ktorých bolo nutné najprv "zabaviť" jedným hráčom, aby ho druhý následne mohol "dostať" zozadu.Všetko bolo samozrejme naskriptované. Tomu by mal byť tentoraz koniec. Súperi by mali reagovať na danú situáciu rôznorodo a nie podľa toho čo im káže skript. Napríklad v situácii keď sa nebojuje, nebudú behať v pohotovosti s puškou namierenou na všetko čo sa hýbe, ale budú kľudne patrolovať a sledovať okolie. Akonáhle ich však vyrušíte, prepnú sa do bojového módu a v uliciach sa strhne peklo. Samozrejme nečakáme od hry zázraky, ale bolo by fajn keby to v hre skutočne fungovalo tak ako na papieri. Sú tu však aj ďalšie malé detaily, ktoré by mali vylepšiť pocit z hrania. Oveľa častejšie by ste sa tentokrát mali s partnerom rozdeliť a nielen na pár sekúnd, ale kľudne aj na polovicu misie. Rovnako tak poteší aj možnosť prestrelenia rôznych materiálov. Lebo uznajme si nič v prvom dieli nevedelo človek vytočiť tak ako nepriateľ skrytý za nepriestrelnou drevenou latou.
Opäť by mali mať naši hrdinovia k dispozícii 3 zbrane, ale podľa slov autorov sa bude dať dočasne vziať aj štvrtá zbraň, napríklad narýchlo vypožičaná od padlého nepriateľa. Ak si pamätáte zvuky zbraní z jednotky, určite si spomeniete na to, že zneli skutočne autenticky a ani v pokračovaní tomu nebude inak, vývojový tím strávil týždeň nahrávaní realistických zvukov zbraní, takže by nemal byť problém rozoznať HK od UZi už z počutia.
Aj ústredná dvojka by sa mala dočkať vylepšení. Napríklad sa grafici pohrali s ich nasvietením takže, ľahko spoznáte, že im po tvári steká pot, alebo, že ich brnenie je už pekne poznačené guľkami. A aj tie masky tentokrát budú odkladať častejšie. Prakticky vždy keď nebudú práve vo víre boja by si mali masky z tváre dať dolu, predsa len asi sa v tom hlúpo rozpráva a deti sa ich tiež boja.
Spolu so Salemom a Riosom by ste si mali zabojovať už od 8. januára 2010 a to na XBoxe 360, PS3 a PSP, či sa dočkajú aj PC hráči zatiaľ nevedno.
Platforma: PS3, Xbox 360
Výrobca: EA Montreal
Vydavateľ: Electronic Arts
Žáner: akčná
Dátum vydania: 8. 1. 2010
|
Diskusia
cool | 05. 09. 2009 01:23 | |
RE: cool | 05. 09. 2009 14:31 | |
v pohode typci | 07. 09. 2009 11:06 | |
cena | 07. 09. 2009 11:27 | |
hurka | RE: cena | 07. 09. 2009 13:33 |
RE: RE: cena | 07. 09. 2009 13:53 |
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby