04.08.2009 00:00, DKF, Komentárov: 0
Mass Effect 2
Shephard je mŕtvy, nech žije Shephard.
Určite každý z vás pozná zásady správneho pokračovania. Tou hlavnou je "všetkého dvojnásobne", výbuchov, smrtí, postáv, napätia... čohokoľvek. Týmito zásadami sa riadia filmy, knihy, ale ani hry nie sú výnimkou. Lenže vždy je niekto, kto vytŕča z radu a čo si budeme hovoriť, chvalabohu za takých.
Tentoraz sa pod slovom
"niekto" skrýva BioWare, nechcem tvrdiť, že Mass Effect 2 nebude mať všetkého
dvojnásob, lenže vývojári sa rozhodli ísť troška zložitejšou cestou,
ako len lacným zvýšením počtu nepriateľov a obtiažnosti úloh.
BioWare sa rozhodol, že ak má byť dvojka evolúciou jednotky, tak potom nech je to evolúcia so všetkým čo k tomu patrí.
Mass Effect 2 nebude obyčajná hra, je to prostredný diel trilógie a plynule nadväzuje na prvý diel a keď hovorím plynule, tak tým myslím plynule! Čo to v praxi znamená? Nuž to, že všetko čo ste spáchali v jednotke sa vám odrazí aj v pokračovaní. Ak ste totiž nezmazali svoje savy z predchádzajúceho dielu, hra ich sama vyhľadá, načíta z nich potrebné údaje a vy budete v hre pokračovať tam, kde ste skončili.
Je famózne, že to BioWare dokázali, prakticky nám tak dávajú možnosť zahrať si hru, ktorú sme si vytvorili sami. My sme si hraním prvého dielu vytvorili vesmír, v ktorom teraz budeme existovať. Ak ste v "jednotke" niektorú z postáv zabili, zabudnite na to, že ju stretnete v pokračovaní. Jednoducho tak ako Bohušova kozenka už "neobživne". Môže sa síce v príbehu objaviť, ale už len vo forme akejsi legendy.
Samozrejme, že BioWare myslia aj
na hráčov, ktorí prvý diel nehrali, ale dvojka sa im nejakým spôsobom
dostala do mechaniky. Tvorcovia to elegantne vyriešili tak, že si
počas intra zvolíte, ako by ste reagovali na kľúčové udalosti v
jednotke. Ak sa ale tešíte, že si zahráte s postavou
"vymakanou" v jednotke troška vám zrazím hrebienok, autori nedávno vyhlásili, že
začínať sa bude od nuly. Nech sú pekne všetci na rovnakej štartovacej
čiare.
Príbeh druhého dielu je zatiaľ obostrený rúškom tajomstva a vývojári dávajú hráčom šikovne, len pomaličky ochutnávať informácie, čo sa to má vlastne diať. Známe však je, že príbeh dvojky bude oveľa temnejší a brutálnejší, ako ten v jednotke.
Hlavná dejová línia spočíva v odhalení tajomnej sily, ktorá necháva vo vesmíre miznúť obrovské lode, ba dokonca aj celé kolónie. Nuž a kto iný, ako mnohými bojovými vetrami ošľahaný a skúsený kapitán Shephard by mal prísť na to, čo sa vlastne deje. Ale nie je táto misia len akýmsi spôsobom elegantného zbavenia sa Shepharda? Dá sa z nej vôbec vrátiť? Odpovede si budeme musieť nájsť sami. Akým spôsobom, nuž, to už bude len na nás. Samozrejme sa v Mass Effecte nevyhnete boju, ale určite sa mu dá veľakrát predísť správne zvoleným dialógom. A na konverzácii si tentokrát dalo BioWare skutočne záležať. Nebude to, žiadne nudné počúvanie a volenie vhodných odpovedí. Už pri partnerových slovách si budete môcť voliť štýl akým na ich vety zareagujete, celý rozhovor potom vyzerá skutočne inak, keď vidíte nielen suché hlášky, ale aj emócie. Ak sa vám napríklad nepáči, že vám niekto nechce niečo povedať, pokojne ho v polke rozhovoru môžete zabiť, interakcia v priebehu rozhovorov je skutočne úžasná, filmový zážitok z nich priam srší. Našťastie, ale nebude treba číhať na správnu milisekundu, kedy bude treba stlačiť tlačítko a vy napríklad vyhodíte osobu z idúceho vozidla. Hra vás vždy upozorní, že sa daný dialóg k tomu blíži a vy tak budete na situáciu pripravení.
Mass Effect 2 vám, ale určite neskĺzne do nudnej konverzačky. Boj je a bude na prvom mieste. Stále sú tu reaperi, ktorí si robia z ľudí pokusné králiky a mnoho iných nepriateľov, ktorí len čakajú na to, kedy sa v ich blízkosti objaví niekto koho je možné zniesť zo sveta. Tentokrát sa ale pripravte na skutočnú dynamickú akciu, zabudnite napríklad na šialený kruhový výber, z ktorého ste si mohli voliť zbrane, ktorý vždy keď sa objavil zapauzoval hru. Také niečo už by sa stávať nemalo, svižnosť a dynamika bojov je tiež jedna z vecí, ktorou by chcel Mass Effect 2 k sebe pritiahnuť viac hráčov. Bojovať, však určite nebudete sami, hoci je Shephard určite skúseným a tvrdým bojovníkom, nehrá ho Sly Stallone, a tak Rambo sklony nepodedil. Na palubu materskej lode si môžete prizvať až 12 najtvrdších bojovníkov z celého vesmíru (podľa zdrojov blízkych BioWare sa s našimi čelnými vládnymi predstaviteľmi prekvapujúco nepočíta). Úplne hocikoho, ale pozvať nemôžete, hra vám však podrobne vysvetlí, prečo daná postava nemôže zaujať miesto po vašom boku. Priamo v boji, ale budete môcť využiť iba dvoch, pred samotnou misiou si vždy danú dvojicu zvolíte, pričom sa samozrejme aj ostatným automaticky postupne zvyšujú skilly, aby v neskorších fázach hry nezaostávali.
Umelá inteligencia nepriateľov by mala byť oproti prvému dielu trilógie úplne prekopaná. Už žiadne hromadné nabiehanie si pred vaše zbrane, ani bezhlavé strieľanie z každej pozície a za každých okolností. V dvojke im pribudne viac zásahových plôch a vy tak budete môcť taktizovať. Bude možné im ustreľovať končatiny a tak ich zbaviť bojaschopnosti, pravda treba si dávať pozor, ak odstrelíte robotovi obe nohy, nečakajte, že po vás prestane páliť. Aj toto + omnoho viac krvi dokazuje, že dvojka bude určená skôr pre dospelejšie publikum. K eliminácii nepriateľov by vám mali slúžiť úplne nové, alebo z veľkej časti modifikované pôvodné zbrane. Preto sa autori rozhodli, že tak isto ako vaše skilly, ani vaše zbrane z prvého dielu sa do pokračovania importovať nebudú. Potešujúcou správou je informácia, že sa absolútna väčšina zbraní opäť nebude nabíjať konvenčnými nábojmi. Bude si tak treba dávať pozor na to, aby sa vám zbraň neprehriala, ak sa tak už stane, nemusíte našťastie hľadať najbližšiu vodu, aby ste ju schladili, ale ochladzovanie sa bude dať aktivovať pomocou tlačítka na gamepade.
Nuž a ako to bude s tým umieraním hlavných hrdinov? Odpoveď znie, pôjde to. Hra vám ponúkne dostatočné množstvo dejových zvratov, jeden z nich sme mali možnosť vidieť už na E3 predvádzačke, kde ste sa najprv pracne dostávali k osobe o ktorej ste si mysleli, že ju nutne potrebujete, aby vám následne zomrela pred očami guľkou zabijaka, ktorého ste hľadali v skutočnosti. Ale aby som neodbočoval, Shephard aj ktorákoľvek iná hlavná postava skutočne môže zomrieť, nečakajte, však, že to bude po nejakej klasickej prestrelke na neznámej planétke. K Shephardovej smrti vedie jedna vetva príbehu a ak sa vám podarí vybrať sa priamo po nej Shephard je mŕtvy navždy, žiaden load vám nepomôže. Ak zomrie ďalej budete pokračovať za niekoho úplne iného, Shephard sa už neobjaví, ani vo vašom pokračovaní v treťom dieli.
Znie to takmer neuveriteľne, ale je to tak, BioWare spravili z trilógie Mass Effectu skutočný žijúci svet a či chcete, alebo nie aj Shephard je len zrnkom prachu, ktoré môže osud odfúknuť do zabudnutia. Či sa tak stane, alebo nie, to už záleží len od vás. Termín vydania (jar 2010) sa blíži a srdcia mnohých hráčov búchajú stále silnejšie.
Platforma: PC, Xbox 360
Výrobca: BioWare
Vydavateľ: Electronic Arts
Žáner: RPG
Dátum vydania: jar 2010
Príbeh druhého dielu je zatiaľ obostrený rúškom tajomstva a vývojári dávajú hráčom šikovne, len pomaličky ochutnávať informácie, čo sa to má vlastne diať. Známe však je, že príbeh dvojky bude oveľa temnejší a brutálnejší, ako ten v jednotke.
Hlavná dejová línia spočíva v odhalení tajomnej sily, ktorá necháva vo vesmíre miznúť obrovské lode, ba dokonca aj celé kolónie. Nuž a kto iný, ako mnohými bojovými vetrami ošľahaný a skúsený kapitán Shephard by mal prísť na to, čo sa vlastne deje. Ale nie je táto misia len akýmsi spôsobom elegantného zbavenia sa Shepharda? Dá sa z nej vôbec vrátiť? Odpovede si budeme musieť nájsť sami. Akým spôsobom, nuž, to už bude len na nás. Samozrejme sa v Mass Effecte nevyhnete boju, ale určite sa mu dá veľakrát predísť správne zvoleným dialógom. A na konverzácii si tentokrát dalo BioWare skutočne záležať. Nebude to, žiadne nudné počúvanie a volenie vhodných odpovedí. Už pri partnerových slovách si budete môcť voliť štýl akým na ich vety zareagujete, celý rozhovor potom vyzerá skutočne inak, keď vidíte nielen suché hlášky, ale aj emócie. Ak sa vám napríklad nepáči, že vám niekto nechce niečo povedať, pokojne ho v polke rozhovoru môžete zabiť, interakcia v priebehu rozhovorov je skutočne úžasná, filmový zážitok z nich priam srší. Našťastie, ale nebude treba číhať na správnu milisekundu, kedy bude treba stlačiť tlačítko a vy napríklad vyhodíte osobu z idúceho vozidla. Hra vás vždy upozorní, že sa daný dialóg k tomu blíži a vy tak budete na situáciu pripravení.
Mass Effect 2 vám, ale určite neskĺzne do nudnej konverzačky. Boj je a bude na prvom mieste. Stále sú tu reaperi, ktorí si robia z ľudí pokusné králiky a mnoho iných nepriateľov, ktorí len čakajú na to, kedy sa v ich blízkosti objaví niekto koho je možné zniesť zo sveta. Tentokrát sa ale pripravte na skutočnú dynamickú akciu, zabudnite napríklad na šialený kruhový výber, z ktorého ste si mohli voliť zbrane, ktorý vždy keď sa objavil zapauzoval hru. Také niečo už by sa stávať nemalo, svižnosť a dynamika bojov je tiež jedna z vecí, ktorou by chcel Mass Effect 2 k sebe pritiahnuť viac hráčov. Bojovať, však určite nebudete sami, hoci je Shephard určite skúseným a tvrdým bojovníkom, nehrá ho Sly Stallone, a tak Rambo sklony nepodedil. Na palubu materskej lode si môžete prizvať až 12 najtvrdších bojovníkov z celého vesmíru (podľa zdrojov blízkych BioWare sa s našimi čelnými vládnymi predstaviteľmi prekvapujúco nepočíta). Úplne hocikoho, ale pozvať nemôžete, hra vám však podrobne vysvetlí, prečo daná postava nemôže zaujať miesto po vašom boku. Priamo v boji, ale budete môcť využiť iba dvoch, pred samotnou misiou si vždy danú dvojicu zvolíte, pričom sa samozrejme aj ostatným automaticky postupne zvyšujú skilly, aby v neskorších fázach hry nezaostávali.
Umelá inteligencia nepriateľov by mala byť oproti prvému dielu trilógie úplne prekopaná. Už žiadne hromadné nabiehanie si pred vaše zbrane, ani bezhlavé strieľanie z každej pozície a za každých okolností. V dvojke im pribudne viac zásahových plôch a vy tak budete môcť taktizovať. Bude možné im ustreľovať končatiny a tak ich zbaviť bojaschopnosti, pravda treba si dávať pozor, ak odstrelíte robotovi obe nohy, nečakajte, že po vás prestane páliť. Aj toto + omnoho viac krvi dokazuje, že dvojka bude určená skôr pre dospelejšie publikum. K eliminácii nepriateľov by vám mali slúžiť úplne nové, alebo z veľkej časti modifikované pôvodné zbrane. Preto sa autori rozhodli, že tak isto ako vaše skilly, ani vaše zbrane z prvého dielu sa do pokračovania importovať nebudú. Potešujúcou správou je informácia, že sa absolútna väčšina zbraní opäť nebude nabíjať konvenčnými nábojmi. Bude si tak treba dávať pozor na to, aby sa vám zbraň neprehriala, ak sa tak už stane, nemusíte našťastie hľadať najbližšiu vodu, aby ste ju schladili, ale ochladzovanie sa bude dať aktivovať pomocou tlačítka na gamepade.
Nuž a ako to bude s tým umieraním hlavných hrdinov? Odpoveď znie, pôjde to. Hra vám ponúkne dostatočné množstvo dejových zvratov, jeden z nich sme mali možnosť vidieť už na E3 predvádzačke, kde ste sa najprv pracne dostávali k osobe o ktorej ste si mysleli, že ju nutne potrebujete, aby vám následne zomrela pred očami guľkou zabijaka, ktorého ste hľadali v skutočnosti. Ale aby som neodbočoval, Shephard aj ktorákoľvek iná hlavná postava skutočne môže zomrieť, nečakajte, však, že to bude po nejakej klasickej prestrelke na neznámej planétke. K Shephardovej smrti vedie jedna vetva príbehu a ak sa vám podarí vybrať sa priamo po nej Shephard je mŕtvy navždy, žiaden load vám nepomôže. Ak zomrie ďalej budete pokračovať za niekoho úplne iného, Shephard sa už neobjaví, ani vo vašom pokračovaní v treťom dieli.
Znie to takmer neuveriteľne, ale je to tak, BioWare spravili z trilógie Mass Effectu skutočný žijúci svet a či chcete, alebo nie aj Shephard je len zrnkom prachu, ktoré môže osud odfúknuť do zabudnutia. Či sa tak stane, alebo nie, to už záleží len od vás. Termín vydania (jar 2010) sa blíži a srdcia mnohých hráčov búchajú stále silnejšie.
Platforma: PC, Xbox 360
Výrobca: BioWare
Vydavateľ: Electronic Arts
Žáner: RPG
Dátum vydania: jar 2010
|
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby