30.07.2009 12:00, DKF, Komentárov: 0
Borderlands
Kde bolo tam bolo, za siedmimi mesiacmi a siedmimi asteroidovými pásmami, tam kde sa mliečna cesta liala a meteority sypali, existuje jedna veľmi, veľmi vzdialená planétka, ktorá má príznačný názov Pandora.
A čuduj sa svete milý hráč, na
tejto planétke plnej prekvapení si nenažívajú všetky zvieratká v
symbióze a harmónii, žiadni milučkí simíkovia by tu nevydržali mať
svoj status krásne zelený. Vlastne, čo si budeme nahovárať, asi by boli
mŕtvi skôr, ako by si stihli uvariť chilli con carne na večeru. Pandora je totiž sakramentsky
nehostinné miesto, púšť a krajina, ktorej výzor nemá ďaleko od
apokalyptického, vás tu sprevádzajú na každom kroku a tam kde nie, vás
zasa sprevádza číhajúca smrť.
Gearbox software sú známi predovšetkým ako tvorcovia pomerne úspešnej, dnes už trilógie, Brothers in Arms. Lenže aj v dušiach ostrieľaných harcovníkov z druhej svetovej sa nájde miesto pre nejakú tú malú fantasy odbočku.
Borderlands boli ohlásení už v roku 2007, no potom sa po nich akoby zľahla zem. Až nedávno sa opäť začalo o hre viac rozprávať, keď niekoľko mesiacov pred vydaním hry, niekto v Gearboxe zistil, že sa mu nepáči grafika a treba ju celú kompletne prekopať. (Určite na radosť všetkých zamestnancov). Našťastie sa to však tvorcom podarilo v expresne rýchlej dobe a tak sa veľké zdržanie, očakávané verejnosťou, nekonalo.
Gearbox software sú známi predovšetkým ako tvorcovia pomerne úspešnej, dnes už trilógie, Brothers in Arms. Lenže aj v dušiach ostrieľaných harcovníkov z druhej svetovej sa nájde miesto pre nejakú tú malú fantasy odbočku.
Borderlands boli ohlásení už v roku 2007, no potom sa po nich akoby zľahla zem. Až nedávno sa opäť začalo o hre viac rozprávať, keď niekoľko mesiacov pred vydaním hry, niekto v Gearboxe zistil, že sa mu nepáči grafika a treba ju celú kompletne prekopať. (Určite na radosť všetkých zamestnancov). Našťastie sa to však tvorcom podarilo v expresne rýchlej dobe a tak sa veľké zdržanie, očakávané verejnosťou, nekonalo.
A čože to vlastne tento výtvor
je? Hmm, no keď vám poviem, že je to akčná strieľačka s taktickými
prvkami, s jemným RPG nádychom, odohrávajúca sa v budúcnosti,
zrejme len pretočíte očnými buľvami a poviete si, zasa? Stačí, ale povedať, že je to mix
Diabla, Falloutu a spomínaných Brothers in Arms a hneď to znie
lepšie. Ono totiž nie je strieľačka ako strieľačka.
Príbeh údajne, podľa Gearboxu, nebude nejako zvýrazňovaný, tvorcovia si skôr zakladajú na veľkom svete plnom rôznych úloh, ako som už spomenul, sa odohráva na planéte Pandora, ktorú cestovné kancelárie neuvádzajú ani malými písmenami na posledných stánkach katalógov. Je to svet plný grázlov, pašerákov, banditov a zlatokopov, ktorých jediným cieľom je prežiť na úkor ostatných. Okrem nich však má planéta ešte ďalšie "divy sveta". Jedným z nich sú aj obrovskí mimozemšťania, ktorí sa v čase leta preberajú zo stavu hibernácie a ich jedinou činnosťou je papanie, papanie a zasa len papanie.
Nuž a vy môžete hádať v akom čase sa na planétu dostanete (nápoveda Petra Kočiša by znela: "Lyže vtedy môžete schovať"). Plány nášho hlavného hrdinu, (hrateľnú postavu si budete môcť zvoliť, pričom voľba postavy výrazne ovplyvní váš herný štýl), nie sú vôbec vznešené, na planétu si prichádza len zarobiť a flákať sa. A verte mi, že sa veru naflákate dosť. Veľkým ťahákom Borderlands je totiž, jeho sandboxové poňatie. To znamená jediné. Nemusíte sa báť, že za druhým domom v nejakom mestečku vrazíte do neviditeľnej steny, ktorá by vám takýmto jemným spôsobom naznačila, aby ste sa pakovali tam, kde vás chcú mať autori.
Autori viackrát zdôraznili, že v hre budete mať absolútnu voľnosť a nikto vás nikam tlačiť nebude. Súboje kolónií so žoldniermi tak budete môcť vychutnávať ako neutrálny divák, alebo sa pridáte na niektorú z bojujúcich strán. Príbehová linka vás zaujímať nemusí, na planéte bude roztrúsených mnoho NPC postáv, ktoré vás čakajú s questami od výmyslu sveta. Zaujímavosťou, ale je, že by ste sa s danými postavami vôbec nemali zhovárať. Gearbox v posledných rozhovoroch zdôraznil, že dej sa nebude posúvať vpred žiadnymi dialógmi, má ísť o číro číru akciu. Na fungovanie v praxi som veľmi zvedavý.
Lenže tu pozor, ďalšou novinkou, ktorá by mala zaručovať vysokú znovuhrateľnosť je náhodné generovanie prostredia. Žiadna hra nebude taká istá ako tá predtým. Samozrejme, že dôležité lokácie akými budú napríklad smetisko, alebo kolónie budú stále na rovnakom mieste, ale hniezda mimozemšťanov (Skaggov), alebo nepriateľské bunkre sa budú generovať vždy inde. Takže tam, kde ste minule za kopčekom našli rodinku na pikniku teraz môžete nájsť hordu skaggov, grilujúcich rodinku na pikniku.
Preháňať po šírom piesku sa nebudete sami, do svojej partie môžete najať ďalšie postavy a keďže kooperatívne hranie v poslednej dobe zažíva neuveriteľný boom, kampaňou môžete prechádzať až s troma ďalšími živými spolubojovníkmi. Tých, ktorí radi hrávajú s niekým po boku poteší, že hra bude podporovať splitscreen a zahráte sa teda aj na jednom TV. Samozrejme, keby máte po rozľahlej krajine chodiť pešo rozboleli by vás nohy a tak si autori pripravili lahôdku v podobe vozidiel. Prečo lahôdku? Pretože každé vozidlo je číry originál. Ono asi ťažko žiadať v dnešnej dobe krízy od automobiliek, aby začali sériovú výrobu vozidiel na ďalekej planéte. Autá, lepšie povedané približovadlá si môžete poskladať ako sa vám len zapáči, počet kolies, dverí a sedadiel je len na vás, žiadne normy na Pandore vydané nie sú.
Ešte väčšiu mieru využitia fantázie, ale môžete využiť pri zbraniach. Áno vážení na Pandore ich budete potrebovať, predsa len medzi pašerákmi a žoldniermi by ste so širokým úsmevom a kvietkom vo vlasoch moc úspechov nenazbierali. Ak však čakáte klasických cca 8 až 16 zbraní veeeeeeeeľmi sa mýlite. Zbraní tu nebude sto, tisíc, ani desaťtisíc, aj stotisíc je málo, autori sa chvália, že rôznymi modifikáciami bude možné vyrobiť a používať viac ako milión strelných zbraní a tak stretnúť inú postavu s rovnakým pľuvačom olova, ako máte vy bude viac ako ťažké. Gearbox však už teraz sľúbili, že generovanie zbraní bude odstupňované a tak nečakajte, že hneď na úvody hry sa vám budú generovať zbrane, ktoré vám ju potom celú vyhrajú.
Inou vecou, ktorá zaujme je to, že bude záležať aj od toho, aký výrobca danú zbraň vyrobil. Jeden sa môže spoliehať na použitie drahších materiálov a preto bude zbraň stáť viac peňazí, iný výrobca zasa staví na použitie ľahkých materiálov a teda daných zbraní unesiete viac a bude sa vám s nimi ľahšie pohybovať. Marketingové reči sú, ale pekná vec a realita bude zrejme iná. Ale aj tak je také množstvo zbraní ohromujúce.
Bude zaujímavé sledovať ako sa tvorcom podarí prepojiť využívanie zbraní a RPG prvky. Asi nikto nečaká nejaké zázraky ohľadom RPG, zrejme sa dočkáme klasického vylepšovania postavy, osviežením, pre niekoho aj obmedzením, by však mal byť systém špecializácie, čo znamená, že ak si vytrénujete zo svojej postavy atléta s výzorom Kenského olympijského víťaza, nečakajte, že vám odnesie pol tony zbraní a ešte k tomu aj plný inventár ďalších vecí. Ak to preženiete so steroidmi tak zasa naopak váš obor v šprinte veľa vody nenamúti.
Už vás Borderlands lákajú aspoň o niečo viac? O novej grafike už bola reč, spočiatku mala totiž grafika nádych reality a Gearboxu to príliš nevoňalo, Borderlands má byť podľa nich hlavne hrou zábavnou a teda aj jej vizuálny prejav by mal byť ladený do zábavného štýlu. Preto tvorcovia zvolili celshadovanú grafiku, ktorá celej hre dodala patričný komixový nádych a musím uznať, že sa veľmi podarila, veď posúďte sami z priloženého videa.
Hra by mal vyjsť okolo 20. októbra, ale podľa posledných informácii sa Gearbox obávajú nasadiť titul oproti zavedeným značkám akými sú Modern Warfare 2 a Halo 3: ODST. Takže je celkom možné, že sa malého odkladu dočkáme. Myslím si však, že na túto hru sa čakať oplatí.
Platforma: Xbox 360, PS3, PC
Výrobca: Gearbox Software
Vydavateľ: 2K Games
Žáner: akcia
Dátum vydania: 20. 10. 2009, no môže sa zmeniť na neskôr
Príbeh údajne, podľa Gearboxu, nebude nejako zvýrazňovaný, tvorcovia si skôr zakladajú na veľkom svete plnom rôznych úloh, ako som už spomenul, sa odohráva na planéte Pandora, ktorú cestovné kancelárie neuvádzajú ani malými písmenami na posledných stánkach katalógov. Je to svet plný grázlov, pašerákov, banditov a zlatokopov, ktorých jediným cieľom je prežiť na úkor ostatných. Okrem nich však má planéta ešte ďalšie "divy sveta". Jedným z nich sú aj obrovskí mimozemšťania, ktorí sa v čase leta preberajú zo stavu hibernácie a ich jedinou činnosťou je papanie, papanie a zasa len papanie.
Nuž a vy môžete hádať v akom čase sa na planétu dostanete (nápoveda Petra Kočiša by znela: "Lyže vtedy môžete schovať"). Plány nášho hlavného hrdinu, (hrateľnú postavu si budete môcť zvoliť, pričom voľba postavy výrazne ovplyvní váš herný štýl), nie sú vôbec vznešené, na planétu si prichádza len zarobiť a flákať sa. A verte mi, že sa veru naflákate dosť. Veľkým ťahákom Borderlands je totiž, jeho sandboxové poňatie. To znamená jediné. Nemusíte sa báť, že za druhým domom v nejakom mestečku vrazíte do neviditeľnej steny, ktorá by vám takýmto jemným spôsobom naznačila, aby ste sa pakovali tam, kde vás chcú mať autori.
Autori viackrát zdôraznili, že v hre budete mať absolútnu voľnosť a nikto vás nikam tlačiť nebude. Súboje kolónií so žoldniermi tak budete môcť vychutnávať ako neutrálny divák, alebo sa pridáte na niektorú z bojujúcich strán. Príbehová linka vás zaujímať nemusí, na planéte bude roztrúsených mnoho NPC postáv, ktoré vás čakajú s questami od výmyslu sveta. Zaujímavosťou, ale je, že by ste sa s danými postavami vôbec nemali zhovárať. Gearbox v posledných rozhovoroch zdôraznil, že dej sa nebude posúvať vpred žiadnymi dialógmi, má ísť o číro číru akciu. Na fungovanie v praxi som veľmi zvedavý.
Lenže tu pozor, ďalšou novinkou, ktorá by mala zaručovať vysokú znovuhrateľnosť je náhodné generovanie prostredia. Žiadna hra nebude taká istá ako tá predtým. Samozrejme, že dôležité lokácie akými budú napríklad smetisko, alebo kolónie budú stále na rovnakom mieste, ale hniezda mimozemšťanov (Skaggov), alebo nepriateľské bunkre sa budú generovať vždy inde. Takže tam, kde ste minule za kopčekom našli rodinku na pikniku teraz môžete nájsť hordu skaggov, grilujúcich rodinku na pikniku.
Preháňať po šírom piesku sa nebudete sami, do svojej partie môžete najať ďalšie postavy a keďže kooperatívne hranie v poslednej dobe zažíva neuveriteľný boom, kampaňou môžete prechádzať až s troma ďalšími živými spolubojovníkmi. Tých, ktorí radi hrávajú s niekým po boku poteší, že hra bude podporovať splitscreen a zahráte sa teda aj na jednom TV. Samozrejme, keby máte po rozľahlej krajine chodiť pešo rozboleli by vás nohy a tak si autori pripravili lahôdku v podobe vozidiel. Prečo lahôdku? Pretože každé vozidlo je číry originál. Ono asi ťažko žiadať v dnešnej dobe krízy od automobiliek, aby začali sériovú výrobu vozidiel na ďalekej planéte. Autá, lepšie povedané približovadlá si môžete poskladať ako sa vám len zapáči, počet kolies, dverí a sedadiel je len na vás, žiadne normy na Pandore vydané nie sú.
Ešte väčšiu mieru využitia fantázie, ale môžete využiť pri zbraniach. Áno vážení na Pandore ich budete potrebovať, predsa len medzi pašerákmi a žoldniermi by ste so širokým úsmevom a kvietkom vo vlasoch moc úspechov nenazbierali. Ak však čakáte klasických cca 8 až 16 zbraní veeeeeeeeľmi sa mýlite. Zbraní tu nebude sto, tisíc, ani desaťtisíc, aj stotisíc je málo, autori sa chvália, že rôznymi modifikáciami bude možné vyrobiť a používať viac ako milión strelných zbraní a tak stretnúť inú postavu s rovnakým pľuvačom olova, ako máte vy bude viac ako ťažké. Gearbox však už teraz sľúbili, že generovanie zbraní bude odstupňované a tak nečakajte, že hneď na úvody hry sa vám budú generovať zbrane, ktoré vám ju potom celú vyhrajú.
Inou vecou, ktorá zaujme je to, že bude záležať aj od toho, aký výrobca danú zbraň vyrobil. Jeden sa môže spoliehať na použitie drahších materiálov a preto bude zbraň stáť viac peňazí, iný výrobca zasa staví na použitie ľahkých materiálov a teda daných zbraní unesiete viac a bude sa vám s nimi ľahšie pohybovať. Marketingové reči sú, ale pekná vec a realita bude zrejme iná. Ale aj tak je také množstvo zbraní ohromujúce.
Bude zaujímavé sledovať ako sa tvorcom podarí prepojiť využívanie zbraní a RPG prvky. Asi nikto nečaká nejaké zázraky ohľadom RPG, zrejme sa dočkáme klasického vylepšovania postavy, osviežením, pre niekoho aj obmedzením, by však mal byť systém špecializácie, čo znamená, že ak si vytrénujete zo svojej postavy atléta s výzorom Kenského olympijského víťaza, nečakajte, že vám odnesie pol tony zbraní a ešte k tomu aj plný inventár ďalších vecí. Ak to preženiete so steroidmi tak zasa naopak váš obor v šprinte veľa vody nenamúti.
Už vás Borderlands lákajú aspoň o niečo viac? O novej grafike už bola reč, spočiatku mala totiž grafika nádych reality a Gearboxu to príliš nevoňalo, Borderlands má byť podľa nich hlavne hrou zábavnou a teda aj jej vizuálny prejav by mal byť ladený do zábavného štýlu. Preto tvorcovia zvolili celshadovanú grafiku, ktorá celej hre dodala patričný komixový nádych a musím uznať, že sa veľmi podarila, veď posúďte sami z priloženého videa.
Hra by mal vyjsť okolo 20. októbra, ale podľa posledných informácii sa Gearbox obávajú nasadiť titul oproti zavedeným značkám akými sú Modern Warfare 2 a Halo 3: ODST. Takže je celkom možné, že sa malého odkladu dočkáme. Myslím si však, že na túto hru sa čakať oplatí.
Platforma: Xbox 360, PS3, PC
Výrobca: Gearbox Software
Vydavateľ: 2K Games
Žáner: akcia
Dátum vydania: 20. 10. 2009, no môže sa zmeniť na neskôr
|
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby