15.08.2010 12:00, Richard "Gulath" Bojničan, Komentárov: 3
Monster Hunter Tri
Chce sa Ti spať, viečka Ti oťažievajú a si čoraz unavenejší. Zaspávaš a Tvoje telo sa uvoľňuje. Púšťaš z ruky ovládače a odchádzaš k posteli... Zaspávaš.. Spíš... Pokiaľ tieto slová počujeme od nejakého hypnotizéra, je to ok. Ale pokiaľ ich na mňa vysiela priamo nejaká hra, je to prinajmenšom divné...
Pred pár dňami som čítal povzdych jedného recenzenta, aké to je, keď sa mu do rúk dostane hra, pri ktorej sa šéfredaktor usmieva od ucha k uchu. Ja mám tú výhodu, že šéfredaktora zvyčajne nevidím, komunikujeme elektronicky, ale asi mi mohol byť podozrivý fakt, že na to, aby som zrecenzoval hru mi požičia svoje vlastné Nintendo Wii a ešte mi pribalí aj niekoľko hier aby som si pozrel čo vlastne také na Wii je. Mohol mi byť podozrivý, ale keďže Wii poznám ako konzolu kde je hlavne množstvo zábavných hier, tak samozrejme som čakal niečo podobné aj od Monster Huntera. No a dočkal som sa.
Monster Hunter Tri je v podstate tretí diel ságy, ktorého prvé dva boli na Playstation a tento pre zmenu expanduje na nové, zatiaľ neprebádané teritórium. V podstate by na tom nemuselo byť nič zlé. Wii prináša nové možnosti či už z pohľadu komerčného (úplne iné publikum), alebo z pohľadu samotných herných mechanizmov, čiže ovládanie, ktoré je zatiaľ veľmi odlišné od PS (ale Move sa už blíži). Okrem toho som žiadny z predchádzajúcich titulov série nehral, teda som pristúpil k hre s čistým štítom a poďho sa hrať a recenzovať...
Úvod do hry je priam bombastický. Nezvyknutý na takéto grafické prejavy na Wii som milo prekvapený čo všetko sa autorom podarilo vyťažiť z grafického čipu konzoly a nadšene sa vrhám do hry. Vyrábanie postavy je podobné ako v súčasných RPG, až na to, že vyrábame iba výzor, neupravujeme žiadne atribúty. Ale veď to je jedno, akčné RPG aj tak levelujú automaticky, tak čo (a kto by si chcel rozvíjať postavičku sám podľa vlastných predstáv? Kto by chcel byť individualista?). Začneme teda hrať. Pobehám po prvej dedinke, pokecám s pár ľuďmi a dostávam prvý quest. Cestou k jeho splneniu zabijem zopár príšer a hurá. Vraciam sa späť. Dostávam druhý quest, začínam sa dostávať do herného mechanizmu a chápať ako to celé vlastne funguje. Tretí a už som tu ako doma. Štvrtý, piaty... Hm... Niečo sa mi tu celkom nezdá... Desiaty... Chce sa mi spať... Ok, toto som trošku prehnal, prvý krát som zaspával už niekde pri treťom queste. Takže o čo vlastne ide. Monster Hunter Tri je jednoducho hra, ktorá plne potvrdzuje Nomen Omen. Je to hra o lovcovi monštier. Nečakajte žiadny premyslený príbeh, nečakajte žiadne dejové animácie. Jednoducho budete loviť monštrá. Buď kvôli potrave, alebo kvôli materiálu na nejaké opravy, alebo jednoducho preto, aby ste si mohli kúpiť či vylepšiť zbrane či brnenie. Načo? Aby ste mohli ísť zabíjať silnejšie monštrá a abyste mohli zbierať materiál na ešte silnejšie zbrane a mohli zabíjať ešte silnejšie monštrá a... Jednoducho je to o love monštier. Nič viac, nič menej. Nekonečný grind, pri ktorom sa mi aj Lineage 2 zdá ako MMORPG postavené na questoch. Mimochodom neviem či ste postrehli, ale naozaj som nepísal nič o tom, že by som dosiahol nejaký ďalší level. Tu nič také nie je. Len zbrane, vylepšené zbrane a lepšie zbrane. A jo, zbrane sa ešte otupujú a treba ich kremienkom dobrúsiť, čo je tiež otravné.
Ok, takže samotná hra ako taká je nekonečne sa opakujúca. Poďme teda hodiť očkom na zvyšné prvky tejto multimediálnej polievočky. Grafiku som už chválil v úvode a prekvapivo vyzerá celkom dobre aj počas celej hry. Možno to je len nezvyk, keďže doteraz som na Wii videl len hry s pomerne infantilnou grafikou (zato ale na rozdiel od tohto boli obrovsky zábavné), ale každopádne grafika hry ma zaujala a hodnotím veľmi pozitívne. Hudba je v hre takisto celkom pekná, atmosferická a dopĺňa prostredia v ktorých sa pohybujeme. Podstatne viac zamrzí úplna absencia nahovoreného slova a cyklické opakovanie pokrikov „hej“ „ha“ „hm“ a podobne, aj pri dialógoch s NPC. Takéto niečo by som čakal na NDS ale nie na veľkej konzole. Zase DVD nie je až taký malý nosič, aby sa tam niečo také nedalo dať, keby sa chcelo...
A ako sa to celé hrá? Otrasne. Ovládanie hlavnej postavy je podobne prepracované ako ovládanie vetroňa, ktorého pilot práve skolaboval. Totižto celý pohyb sa ovláda joystickom na nunchuku. Kamera sa však automaticky neotáča, ale je nutné neustále mačkať tlačítko C. Je to celkom sranda, pretože pohyb sa vlastne odohráva po malých plochách a z nich vedú cestičky na iné malé plochy (niečo o rozmere polovice futbalového ihriska). Cestičky našťastie netreba prechádzať, stačí prísť na ich začiatok a zachráni nás obrazovka LOADING. Podobným spôsobom ako pohyb sa odohráva aj boj. Treba sa nejako otočiť smerom k nepriateľovi a potom stlačiť tlačítko pre útok, alebo mávnuť ovládačom. Oboje má rovnaký účinok. Pokiaľ medzitým nepriateľ práve neurobí nejaký pohyb, tak ho úspešne udrieme. Čo je sranda, rovnaké problémy s nasmerovaním na mňa som pozoroval aj u nepriateľov, takže to pravdepodobne nebude chyba samotného ovládania, ale asi celého enginu. A hej, hlavný ovládač, ten čo je prevratný a iný ako ostatné v podstate používame na pohyb v menu a mačkanie tlačítok. Inak je úplne nevyužitý.
Ak to mám celé zhodnotiť, máme hru, ktorá má výbornú grafiku, celkom dobrú hudbu, nie príliš dobré zvuky, dosť slabú zábavnosť a katastrofické ovládanie. Ak trpíte masochizmom, alebo máte nutkanie dookola grindovať pretože vás to naozaj baví, hra pre vás môže byť skvelá. Ja osobne sa aj pri hodnotení držím Nomen Omen...
Richard "Gulath" Bojničan
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
3
Diskusia
tXtX | :)) | 27. 08. 2010 16:37 |
evill | RE: :)) | 27. 08. 2010 16:57 |
DanKanFan | RE: :)) | 27. 08. 2010 18:47 |
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby