10.08.2010 00:00, Branislav "chinaski" Hujo, Komentárov: 0
Alan Wake: The Signal
Temné sily v Bright Falls porazené? Ale kdeže! Zobuďte sa pán Wake, ideme spať!
V prvom rade upozorňujem tých z vás, ktorí ešte nehrali Alan Wake, aby nečítali tento text, mohol by totiž obsahovať informácie uberajúce zo zážitku, ktorý na vás čaká pri zachraňovaní jednej manželky.
Ale dosť oficialít, Remedy sa od začiatku predaja pôvodnej hry, netajili tým, že by chceli postupne vydať ďalšie DLC, ktoré by tvorili akýsi prequel k zamýšľanému druhému dielu. Po predajných (ne)úspechoch je síce druhý diel značne ohrozený, prvé DLC s názvom The Signal však uzrelo svetlo sveta. Temné zlo číhajúce v okolí Bright Falls má korene oveľa hlbšie ako si Wake myslel a tak sa zo záveru pôvodnej hry stáva len vstupenka do sveta ešte tajomnejšieho a temnejšieho akým je ten náš skutočný. Vlastná predstavivosť sa s Alanom tentokrát pohráva ako mačka s myšou a zatiaľ čo v pôvodnej hre si mohol byť, aspoň počas denného svetla ako tak istý, že je v bezpečí, tentokrát ani len netuší čo sa stane ak otvorí nasledujúce dvere. To čo je za nimi sa totiž mení pred vašimi očami hneď ako sa k dverám priblížite. Od začiatku pritom vy a aj samotný Alan pociťujete pocit silného Déja Vu, pretože na pohľad je všetko tak ako predtým. Ale skutočne len napohľad, stačí jedna malá odchýlka, jedno prekvapujúce stretnutie a Wake vie, že všetko okolo neho je len klam.
Vzápätí už opäť cítite, že zlo tu má navrch a bude sa s vami hrať, tak ako ono chce. Našťastie s úľavou zisťujete, že váš sprievodca vás nenechá napospas vášmu bujnému podvedomiu, ale snaží sa vás prostredníctvom signálov viesť správnou cestou a tým zachrániť. Dobrou správou je, že koncept hry vrátane ovládania nechali Remedy zachovaný, takže úvod hry je ako stretnutie so starým známym, po pár chvíľach si vaše prsty obnovia pamäť a už poslušne skáču tak ako majú. Nemyslite si však, že Remedy The Signal odflákli a len vykradli všetko dobré z pôvodnej hry. DLC prináša svieži vietor hneď v niekoľkých smeroch. Prvé čo si všimnete je, že celý prídavok je oveľa temnejší ako pôvodný Alan Wake. Atmosféra je oveľa skľučujúcejšia a pocit strachu naliehavejší. Jednak je to tým, že takmer celý prídavok sa odohráva v noci a jednak tým, že autori pridali do okolia nepríjemný čierny dym, akoby vystrihnutý zo seriálu Lost. Práve z tohto dymu podvedome cítite všadeprítomné zlo a v niektorých chvíľach máte doslova pocit, že vás dym sleduje. Ak som pomenul, že je prídavok temnejší a naliehavejší, treba dodať, že aj akcie je tu oveľa viac. Dá sa povedať, že si neoddýchnete ani na chvíľočku, odvšadiaľ na vás číha nebezpečenstvo vo forme "Taken", ktorí ostali oproti originálu bezo zmeny. Akurát je ich viac a neštítia sa útočiť zo zálohy. Rovnako tak sa opäť postavíte zoči-voči levitujúcim predmetom, tak obľúbeným z minula. Predsa len sa však malej zmeny dočkali aj protivníci. Ak si pamätáte nalietavajúce havrany z originálu, v prídavku ich nahrádzajú vaše vlastné knihy. A sú oveľa otravnejšie ako operenci, scénu prechodu cez most si zapamätáte dosť dlho...
Najpodstatnejšou zmenou však je bezosporu zvýšenie dôležitosti baterky. Tá stále plní všetky funkcie, ktoré plnila aj doteraz, lenže tentokrát má aj jednu funkciu naviac. Remedy totiž, keďže tentokrát mohli troška popustiť uzdu fantázii, trocha zmenili systém zbierania predmetov. Ten funguje tak, že miesto klasických krabíc a skriniek, v ktorých boli predmety uložené, sú teraz po krajine rozmiestnené slová. Áno dobre čítate, slová vznášajúce sa nízko nad zemou. Napríklad ak sa nad zemou vznáša slovo "tools" je potrebné ho osvetliť baterkou. Po chvíli slovo zmizne a na jeho mieste sa objavia batérie, náboje a ďalšie užitočné veci, ktoré dobre poznáte aj z pôvodného Alana Waka. Je to celkom osviežujúci vietor a mne sa takéto riešenie pozdávalo. Sem tam sa s týmito slovami dá aj celkom dobre zbaviť protivníkov. Okrem iných je totiž jedným zo slovíčko aj slovo "boom" Ak si naň posvietite troška dlhšie ozve sa detonácia a vidíte svetelný záblesk. Ak stojíte blízko máte smolu, stačí však trocha porozmýšľať a zistíte, že ak blízko stoja "taken" majú smolu oni. Nuž aj trocha taktiky sa nám takto do Alana prepašovalo. Taktiku využijete aj v jednej zo sekvencií, v podzemí kostola, kedy pomocou odstreľovania pecí spaľujete prichádzajúcich protivníkov.
Ani tentokrát Alan nie je na svojej ceste úplne sám, okrem už spomínaného sprievodcu (meno vám schválne neprezradím nech nenadávate, že som to bol ja kto vám to povedal), máte so sebou aj starého dobrého Barryho, teda lepšie povedané, jeho predstavu vo vašej hlave. A Barry svojej povesti neostáva nič dlžen, hláškuje ako za starých čias a jeho úvaha nad tým, či môže mať priesvitná predstava alergiu vás spoľahlivo rozosmeje. Inak sa veľkej pomoci od NPC postáv nedočkáte, ale tak to už bolo aj v pôvodnej hre.
Lovcov achievemnetov určite poteší, že si svoje konto budú môcť rozšíriť o 250 bodov. Len miesto termosiek budete teraz zbierať štýlové retro budíky, ako od babičky a ešte papierové figuríny hlavných postáv z pôvodnej hry, ktoré sú rozmiestnené po celej epizóde.
Záverečné dojmy z tohto rozšírenia sú prakticky absolútne pozitívne, nič negatívne som na epizódke nenašiel. Doba trvania je zhodná s epizódami z pôvodnej hry, mne dohranie zabralo asi 90 minút. 560 MS bodov, ktoré za svoju hodinku a pol s Alanom obetujete ľutovať určite netreba. Latku, ktorú mu nastavila pôvodná hra bez problémov nadskočí.
Ale dosť oficialít, Remedy sa od začiatku predaja pôvodnej hry, netajili tým, že by chceli postupne vydať ďalšie DLC, ktoré by tvorili akýsi prequel k zamýšľanému druhému dielu. Po predajných (ne)úspechoch je síce druhý diel značne ohrozený, prvé DLC s názvom The Signal však uzrelo svetlo sveta. Temné zlo číhajúce v okolí Bright Falls má korene oveľa hlbšie ako si Wake myslel a tak sa zo záveru pôvodnej hry stáva len vstupenka do sveta ešte tajomnejšieho a temnejšieho akým je ten náš skutočný. Vlastná predstavivosť sa s Alanom tentokrát pohráva ako mačka s myšou a zatiaľ čo v pôvodnej hre si mohol byť, aspoň počas denného svetla ako tak istý, že je v bezpečí, tentokrát ani len netuší čo sa stane ak otvorí nasledujúce dvere. To čo je za nimi sa totiž mení pred vašimi očami hneď ako sa k dverám priblížite. Od začiatku pritom vy a aj samotný Alan pociťujete pocit silného Déja Vu, pretože na pohľad je všetko tak ako predtým. Ale skutočne len napohľad, stačí jedna malá odchýlka, jedno prekvapujúce stretnutie a Wake vie, že všetko okolo neho je len klam.
Vzápätí už opäť cítite, že zlo tu má navrch a bude sa s vami hrať, tak ako ono chce. Našťastie s úľavou zisťujete, že váš sprievodca vás nenechá napospas vášmu bujnému podvedomiu, ale snaží sa vás prostredníctvom signálov viesť správnou cestou a tým zachrániť. Dobrou správou je, že koncept hry vrátane ovládania nechali Remedy zachovaný, takže úvod hry je ako stretnutie so starým známym, po pár chvíľach si vaše prsty obnovia pamäť a už poslušne skáču tak ako majú. Nemyslite si však, že Remedy The Signal odflákli a len vykradli všetko dobré z pôvodnej hry. DLC prináša svieži vietor hneď v niekoľkých smeroch. Prvé čo si všimnete je, že celý prídavok je oveľa temnejší ako pôvodný Alan Wake. Atmosféra je oveľa skľučujúcejšia a pocit strachu naliehavejší. Jednak je to tým, že takmer celý prídavok sa odohráva v noci a jednak tým, že autori pridali do okolia nepríjemný čierny dym, akoby vystrihnutý zo seriálu Lost. Práve z tohto dymu podvedome cítite všadeprítomné zlo a v niektorých chvíľach máte doslova pocit, že vás dym sleduje. Ak som pomenul, že je prídavok temnejší a naliehavejší, treba dodať, že aj akcie je tu oveľa viac. Dá sa povedať, že si neoddýchnete ani na chvíľočku, odvšadiaľ na vás číha nebezpečenstvo vo forme "Taken", ktorí ostali oproti originálu bezo zmeny. Akurát je ich viac a neštítia sa útočiť zo zálohy. Rovnako tak sa opäť postavíte zoči-voči levitujúcim predmetom, tak obľúbeným z minula. Predsa len sa však malej zmeny dočkali aj protivníci. Ak si pamätáte nalietavajúce havrany z originálu, v prídavku ich nahrádzajú vaše vlastné knihy. A sú oveľa otravnejšie ako operenci, scénu prechodu cez most si zapamätáte dosť dlho...
Najpodstatnejšou zmenou však je bezosporu zvýšenie dôležitosti baterky. Tá stále plní všetky funkcie, ktoré plnila aj doteraz, lenže tentokrát má aj jednu funkciu naviac. Remedy totiž, keďže tentokrát mohli troška popustiť uzdu fantázii, trocha zmenili systém zbierania predmetov. Ten funguje tak, že miesto klasických krabíc a skriniek, v ktorých boli predmety uložené, sú teraz po krajine rozmiestnené slová. Áno dobre čítate, slová vznášajúce sa nízko nad zemou. Napríklad ak sa nad zemou vznáša slovo "tools" je potrebné ho osvetliť baterkou. Po chvíli slovo zmizne a na jeho mieste sa objavia batérie, náboje a ďalšie užitočné veci, ktoré dobre poznáte aj z pôvodného Alana Waka. Je to celkom osviežujúci vietor a mne sa takéto riešenie pozdávalo. Sem tam sa s týmito slovami dá aj celkom dobre zbaviť protivníkov. Okrem iných je totiž jedným zo slovíčko aj slovo "boom" Ak si naň posvietite troška dlhšie ozve sa detonácia a vidíte svetelný záblesk. Ak stojíte blízko máte smolu, stačí však trocha porozmýšľať a zistíte, že ak blízko stoja "taken" majú smolu oni. Nuž aj trocha taktiky sa nám takto do Alana prepašovalo. Taktiku využijete aj v jednej zo sekvencií, v podzemí kostola, kedy pomocou odstreľovania pecí spaľujete prichádzajúcich protivníkov.
Ani tentokrát Alan nie je na svojej ceste úplne sám, okrem už spomínaného sprievodcu (meno vám schválne neprezradím nech nenadávate, že som to bol ja kto vám to povedal), máte so sebou aj starého dobrého Barryho, teda lepšie povedané, jeho predstavu vo vašej hlave. A Barry svojej povesti neostáva nič dlžen, hláškuje ako za starých čias a jeho úvaha nad tým, či môže mať priesvitná predstava alergiu vás spoľahlivo rozosmeje. Inak sa veľkej pomoci od NPC postáv nedočkáte, ale tak to už bolo aj v pôvodnej hre.
Lovcov achievemnetov určite poteší, že si svoje konto budú môcť rozšíriť o 250 bodov. Len miesto termosiek budete teraz zbierať štýlové retro budíky, ako od babičky a ešte papierové figuríny hlavných postáv z pôvodnej hry, ktoré sú rozmiestnené po celej epizóde.
Záverečné dojmy z tohto rozšírenia sú prakticky absolútne pozitívne, nič negatívne som na epizódke nenašiel. Doba trvania je zhodná s epizódami z pôvodnej hry, mne dohranie zabralo asi 90 minút. 560 MS bodov, ktoré za svoju hodinku a pol s Alanom obetujete ľutovať určite netreba. Latku, ktorú mu nastavila pôvodná hra bez problémov nadskočí.
Branislav "chinaski" Hujo
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
9
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby