01.08.2010 00:00, Daniel "DanKanFan" Kaničar, Komentárov: 0
Super Mario Galaxy 2

Super Mario Galaxy 2

Dobrý deň, moje meno je Mario a prišiel som vám opraviť to prasknuté potrubie. Óoo, ale moja spolubývajúca sa práve sprchuje, to nevadí, ja počkám...

Mario je späť! Áno je to tak, už je tu opäť zas a znova, je tu príbeh z inštalatérova. Farebný svet v hrsti, nirvána šialenosti a farebných variácií besnejších ako na rómskom kroji, ktorá by aj farboslepému ukula zrak do normálu. Že som sa pomiatol? Možno, ale táto galaxia naozaj stála za to.

O tom, že sa korpulentný inštalatér Mario vracia na konzolu Wii s pravidelnosťou hraničiacou s východom slnka nemusíme vôbec pochybovať, avšak jeho menej tradičná galaktická podoba sa zatiaľ dostala iba do druhého dejstva. Prvá časť Super Mario Galaxy si svojho času vyslúžila obrovské ovácie za nekonvenčný prístup k hrateľnosti a obrovské množstvo nápadov, ktoré táto hra do arkádového systému priniesla. Preto po oznámení pokračovania sa zraky fanúšikov právom zaostrili a zostali v napätí a očakávaní. A čoho sa nakoniec dočkali? Výbornej hry, ktorá opäť nesklamala a predvádza plejádu zábavných nápadov, ktoré sa z nejakých nejasných príčin rodia iba v hlavách japonských dizajnérov.

Na začiatku hry sa stane niečo nečakané.... Hehe nie, teraz si z vás robím srandu, ak ste totiž čakali niečo iné ako klasické Mario klišé, kde je na začiatku unesená princezná Peach. Tak vám odporúčam okamžité liečenie z ťažkej naivity, ktorá by mohla byť v budúcnosti pre vás smrteľná. Takže ešte raz. Princeznú Peach unesie opäť raz a znova strašlivý Bowser, ktorý však tento krát nabral až intergalaktické rozmery. Čo iné tak zostáva nešťastnému inštalatérovi, ako nasadnúť do vesmírnej lode a vydať sa naprieč šialenou galaxiou milú princeznú opäť zachrániť (že jej to už nie je trápne). Základná premisa hry je tak jasná, lietame na skutočne pozoruhodnej vesmírnej lodi po galaxiách a na jednotlivých planétach sa snažíme zachraňovať hviezdičky. A prečo hviezdičky? Pretože ak sa nám podarí zachrániť bandu hviezdičiek patriacu jednej veľkej hviezde (nie, nejedná sa o Michaela Jacksona), tak nám pomôže dostať sa za Bowserom aby sme mohli zachrániť tú nešťastnicu princeznú.

Ak je príbeh infantilný a detský, pričom grafika mu zdarne sekunduje, tak hrateľnosť a celkové prevedenie detské rozhodne nieje. To čo autori predvádzajú sa dá s kľudom nazvať arkádová extáza. Znalým prvej časti je už určite jasné, čo môžu od tejto hry čakať. Pre tých, ktorí sú však touto sériou nepoľúbení len v skratke. V Super Mario Galaxy 2 budete behať, lietať, jazdiť, vŕtať, plaziť sa, plávať, plachtiť, pretekať, hrať sa s gravitáciou, strieľať, rozbíjať, skákať atď. Je toho skrátka ohromné množstvo. Toto všetko zažijete počas putovania galaxiami, kde navštívite rôzne druhy planét. Niektoré sú veľké, niektoré zasa úplne maličké, no a niektoré sú aj 2D. Skrátka, je zbytočné tu vymenovať všetko čo vás v hre čaká, pretože je toho naozaj obrovské množstvo.

V každom levely musíte nájsť hviezdu s ktorou sa musíte vrátiť na svoju loď, vďaka čomu sa na mape posuniete ďalej a získate nejakú novú schopnosť. No na niektorých planétach nestačí nájsť iba jednu hviezdu, ale úspešne sa tam schovávajú aj ďalšie, čiže sa rozhodne občas oplatí vrátiť a nájsť aj skrytú cestu, ktorú vám môže uľahčiť nová schopnosť získaná chvíľu predtým. Na vašej púti vám budú pomáhať aj rôzne podivné indivíduá a samozrejme aj starí známi priatelia ako dinosaurus Yoshi, ktorého si môžete osedlať, rozkošný mráčik, ktorý vás vynesie do nebies, či verný kamoš Luigi.

Vizuálna a zvuková stránka hry sú kapitoly samé o sebe. Farebnosť a uletenosť jednotlivých levelov a postáv sú na úrovni fantázií účastníka Woodstock festivalu, ktorý si svoj pobyt vylepšil rôznym množstvom holotropných látok. Páni v Nintende musia byť veľkí fanúšikovia húb a rozhodne tým nemyslím dubáky :) Taký farebný karneval, aký sa vám bude odohrávať na obrazovke, to len tak niekde neuvidíte. Samozrejme grafike zdatne sekunduje aj hudobná a zvuková zložka hry. Tá je zložená zo starých melódií a motívov, ktoré už poznáme dlhé roky, či úplne nových skladieb vytvorených len pre túto hru. Čiže aj táto časť je zvládnutá na jednotku.

Z celej tejto situácie mi tak vyplýva, že druhé pokračovanie Super Mario Galaxy je momentálne skutočne ultimátnym arkádovým dobrodružstvom, ktorému sa ani zďaleka nič nevyrovná. Naprieč platformami sa v podstate nenachádza arkáda, ktorá by v nápadoch a prevedení dosahovala tejto hre aspoň po členky. Či ste dieťa alebo drsný dospelák, každého táto hra preverí a rozhodne si myslím, že nesklame. Tento titul je totiž z kategórie, ktorá predáva aj samotné konzoly.

Daniel "DanKanFan" Kaničar

Výrobca: Nintendo
Distribútor: Nintendo