24.07.2010 00:00, Roman "JC" Kadlec, Komentárov: 0
Transformers: War for Cybertron

Transformers: War for Cybertron

„Skutočné autá, ktoré sa menia na robotov.“ Kultová hláška z reklamy na Transformers, ktorá pred nejakými 13-15 rokmi okupovala naše televízne stanice. Samozrejme, doba pokročila a my sme pochopili, že Transformers sa dokážu meniť aj iné objekty než autá.

Popularita značky Transformers v posledných rokoch značne vzrástla najmä vďaka dvom filmom venovaným mimozemsky veľkým robotom. Určite sa na kladnom výsledku podpísala aj Megan Fox a najmä jej dokonale upravený zadok v dvojke... čo je možno aj dôvod, prečo sa neobjaví v treťom pokračovaní - alebo, možno len nechce predvádzať svoje telo v troch rozmeroch a tým pádom odsunúť veľké kusy kovu a špeciálne efekty na druhú koľaj. Transformers si Oscara určite zaslúžia a bez Megan sa snáď kritici budú viac sústrediť na gro filmu... rovnako ako aj my sa budeme venovať v Transformers: War of Cybertron iba robotom.

Trochu prekvapujúco sme sa ďalšej z rady Transformers hier dočkali bez filmu a treba uznať, že to výslednému produktu iba prospelo. Autori sa nemuseli na nič viazať a mohli popustiť uzdu svojej fantázii – žiadne obmedzenia príbehu, umiestnenia zápletky, ani ničoho iného. Z tohto budú profitovať najmä praví milovníci značky, ktorí sa vždy chceli pozrieť na domovskú planétu robotov. Cybertron pôsobí veľkolepo a to aj počas nekonečnej vojny medzi Autobotmi a Decepticonmi. Herná kampaň začína v pokročilom stave bojov a je teda logické, že na hráčov čaká iba jediné – veľká porcia akcie. Výber strany umožňuje podporiť svoju obľúbenú frakciu a dobyť Cybertron za zlých a následne oslobodiť za dobrých... alebo kľudne aj v opačnom poradí. Pre obe strany je pripravených 5 veľkých misií, pričom každá kampaň má svoj vlastný pohľad na vec. Megatron chce získať veľkú moc a ovládnuť Cybertron, zatiaľ čo večný dobrák Optimus Prime (aj s jeho špecifickým hlasom) káže bojovať za mier všetkým robotom dobrej vôle.

Potešujúci je výber Transformerov – pred každou misiou si hráč môže zvoliť svojho favorita z troch kandidátov... a k slovu sa dostanú aj spomínaní velikáni Optimus Prime resp. Megatron. Kto má už teraz v otázke výberu jasno – Prime a Megatron možno vo filmoch vyzerajú strašne drsne a ubercool, v hre však pôsobia tuctovo a osobne sa Megatronovi nečudujem, že chce získať artefakt veľkej sily. Jeho aktuálna kondička je k smiechu. Aby som však bol konkrétny – jednotliví roboti sa líšia výbavou a špeciálnymi schopnosťami a v rámci snahy udržať určitú rovnováhu medzi „povolaniami“ je logické, že Transformeri sú si viac-menej rovnocenní a silná zbraň v Megatronových rukách je obmedzená malým počtom nábojov. Hra okrem dostupných robotov umožňuje aj odomknutie ďalšieho bonusového jedinca pre každú frakciu. Z hľadiska hrateľnosti ide o klasickú tunelovú akciu – strieľať po všetkom čo sa hýbe a prežiť, to je základná úloha. Za iných okolností by sa k nim pridala aj rada nezablúdiť, ale niečo také je prakticky nemožné, hra vedie hráča pekne za ručičku, nech si môže to strieľanie pekne vychutnať. Autori taktiež nezabudli, že v hlavnej úlohe sa predstavujú Transformers – „skutočné autá, ktoré sa menia na robotov“, ako som už spomínal, a roboti sa tak skutočne môžu hocikedy meniť na svoje alter ego. Vizuálne síce dizajn robotov a ich premenných foriem vyzerá úplne inak ako vo filmoch – táto hra však s filmom nemá nič spoločné. Pripočítajme k tomu ešte špeciálne schopnosti a vo výsledku dostávame pohodovú akciu, plnú prestreliek, efektných zmien formy a celkového splnenia sna – „keď budem veľký, chcem byť Optimus Prime“ (prípadne doplňte iné meno obľúbeného alienorobota).

V poslednej dobe stále populárnejší trend SFZ – a to nie je skratka pre Slovenský futbalový zväz, ale pre skupinový faktor zábavnosti, sa objavuje aj vo vojne o Cybertron. Autori umožňujú hrať kampaň aj kooperatívne a to až v troch hráčoch. Netreba dodávať, že táto vlastnosť sa kladne podpisuje na celkovom hodnotení, nakoľko umožňuje vychutnať si celkový zážitok v pozadí rôznych hlášok, ktoré zúčastnení hráči chrlia počas hrania. Samotná kampaň pre jedného hráča je dostatočne zábavná, avšak multiplayer posúva celkový zážitok ešte o trochu vyššie.

Technicky tu máme dielo, ktoré svojim audiovizuálnym spracovaním spĺňa kritéria dnešnej next-gen doby. Modely robotov síce pôsobia trochu divne, ale je to dané grafickým štýlom a spracovaním, než nekvalitou grafiky a je možné, že nejaký čas potrvá, až si hráč na tento štýl zvykne. Ušné bubienky určite poteší dabing, minimálne Optimus Prime je dabovaný rovnakým hercom ako vo filme a ostatní jedinci taktiež znejú familiárne.

Transformers: War of Cybertron možno považovať za výborne odvedenú prácu. Nejaké vážnejšie chyby sa nevyskytujú a tak jediné drobné námietky smerujú voči samotnému hernému štýlu – War of Cybertron prakticky neponúka nič, čo by hráča ohúrilo. Postrieľať všetko, čo sa hýbe a nič viac netreba. Jednoducho, ďalšia z rady akčných hier, ktorá sa vymyká štandardom iba vďaka hlavným aktérom – Transformers a ich domovská planéta Cybertron predstavujú to hlavné lákadlo, ktoré dopĺňa jednoduchý akčný koncept. Gauč + veľká TV + Transformers: War of Cybertron = výborná forma oddychu pre malých aj veľkých.

Výrobca: High Moon Studios
Distribútor: Activision / ABC Data
Karta hry: Transformers: War for Cybertron