26.05.2010 00:00, Roman "JC" Kadlec, Komentárov: 0
ModNation Racers

ModNation Racers

Poriadne arkádovo šialené závody maličkých kár sme tu nemali už dlho. Aktuálny nedostatok na trhu si všimli aj v Sony a inšpirovaní úspechom Mario Kart nám prinášajú ModNation Racers.

Pravidelní čitatelia možno po prečítaní nadpisu a úvodu zbystreli – áno, o ModNation Racers sme písali približne pred dvoma mesiacmi v prvých dojmoch z hrania. Treba povedať, že za tú dobu sa v hernom systéme a pojatí hry nič nezmenilo. Pokiaľ by sme mali ModNation Racers definovať pomocou inej známej značky, jednoznačne sa ponúka prirovnanie k Little Big Planet na kolesách. Hoci ModNation ponúka bohatú kampaň pre jedného hráča, množstvo možností v tvorbe a úprave všetkého, vrátane silného dôrazu na komunitu hovoria jasnou rečou – prečo neskúsiť zopakovať úspech LBP v inom žánri? A ako som už spomínal... od dôb Mario Kart sme tu nemali prakticky žiadnu poriadnu „kartovku“.

Z hľadiska aktuálnej situácie na trhu a jednotlivých vlastností ModNation Racers možno povedať, že máme pred sebou potencionálny hit... po rýchlom skontrolovaní výsledného hodnotenia možno slovo potencionálny odstrániť a pokojne vyhlásiť – závody roztomilých Modov SÚ hitom. Vzhľadom k skĺbeniu viacerých prvkov do jedného balenia možno aj recenziu rozdeliť do viacerých častí.

Začnem tým (teoreticky) najdôležitejším – samotnými závodmi. Herný mechanizmus funguje podľa časom overených princípoch a pred hráčom sa objavuje množstvo tratí, ktoré sú vyplnené množstvom predmetov, od rôznych power-upov až po zberateľské artefakty. Práve power-upy dávajú závodom ten správny „šmrnc“ a značne zvyšujú koeficient náhody. Nevyhráva ten najlepší jazdec, ale ten, kto vie ako jazdiť, vie šikovne používať výhody pre svoj prospech a má aj kus šťastia. Samozrejme, v kampani pre jedného hráča je to zo začiatku relatívne jednoduché, pravé šialenstvo sa však rozpúta v hre viacerých hráčoch – okrem online módu je k dispozícii aj režim rozdelenej obrazovky, na ktorý mnohí nostalgici s láskou spomínajú. Závodiť sa bude na rôznorodých tratiach, ktoré siahajú od farmy až po závodné okruhy. Okrem power-upov sú k dispozícii aj rôzne skratky a iné možnosti, ako si uľahčiť cestu za víťazstvom. Jednoducho povedané – závodná zložka je v ModNation Racers kompletná a nič jej nechýba. Pripravte sa na šialené šmyky, skoky, používanie turbo zrýchlenia a štítu, vrátanie kutia plánov na odplatu neustále otravujúcim súperom.

Autori venovali veľkú pozornosť možnostiam tvorby a úpravy všetkého – od samotného Moda, cez káru až po trate. Výsledkom je komplexný editor, ktorý poteší najmä užívateľskou prívetivosťou a rôznorodosťou. Možností, ako si upraviť Moda pretekára je neúrekom a sú skutočne obmedzené iba hráčovou predstavivosťou. Okrem zo začiatku dostupných oblečení a rôznych kozmetických „čačíkov“ sa postupne odomyká ďalší obsah podľa hráčových úspechov v závodoch. Okrem klasického cieľa umiestniť sa v prvej trojici, resp. vyhrať, sa pri jednotlivých závodoch nachádza množstvo rôznych menších úloh, ktoré sprístupňujú nové možnosti v úpravách. Pokiaľ by som túto recenziu pojal v štýle reklám na Gillette, tak by sa tu objavil jeden veľký nápis „Dôkaz miesto sľubov“ a pod ním menšia galéria výtvorov, ktoré stačili hráči vytvoriť v demoverzii, pričom pojem „šialená kreácia“ dostala po zhliadnutí niektorých Modov nový rozmer. A to mali k dispozícii iba demoverziu, v plnej verzii je možností ešte viac.

Editor tratí sme si už predstavili v prvých dojmoch z hrania a finálny produkt je z hľadiska jednoduchosti ovládania totožný. Celkový pohyb v rámci jednotlivých zložiek ModNation Racers je veľmi dobre prispôsobený na ovládanie gamepadom. Tvorba nových okruhov alebo editácia už existujúcich je bezproblémová a vďaka rôznym pomôckam je možné spraviť novú trať do jednej minúty – pričom bude samozrejme hrateľná a zároveň aj dobre vyzerať. Samozrejme, tvorivosť hráčov by bola úplne zbytočná, pokiaľ by sa so svojimi výtvormi nemohli podeliť s ostatnými – spomínané prirovnanie k Little Big Planet je postavené práve na tejto vlastnosti. ModNation Racers má v „základnom balení“ množstvo herného obsahu, sú to však samí hráči, ktorí ďalej rozvíjajú samotnú hru a neustále ju zlepšujú. Herné menu v podobe uzavretej arény, ktorá je rozdelená do viacerých sekcií jednoducho umožňuje prechod medzi kariérou a online zložkou, umožňujúcou nahrávať, sťahovať, hodnotiť, prezerať jednotlivé výtvory, z ktorých sa tie najlepšie dostanú do siene slávy – opäť jednoducho prístupnej z menu arény.

Grafická stránka je vedená na rozmedzí kresleného a komixového štýlu, ktorý výborne zapadá do celkovej atmosféry hry. Výbuchy, šmyky, rôzne skoky a všetky ostatné animácie sú vhodne prezentované grafickým štýlom – a síce môže zavádzať, hra nie je určená iba deťom. Vďaka nenáročnej zábave môže hranie ModNation Racers predstavovať príjemne strávené popoludnie v kruhu rodiny – je čas pochopiť, že hry nie sú iba pre deti a MNR je jeden z kandidátov, kde si to môžu „rozdať“ ratolesti s rodičmi.

ModNation Racers sa okrem PS3 objavuje aj na PlayStation Portable – v podstate ide o ten istý titul, avšak určité rozdiely sa nájdu. Počet závodníkov je zredukovaný z 12 na 6 a samotné trate, hoci sú totožné, obsahujú menej porozhadzovaných predmetov a prekážok. Viac informácii vám v recenzii už čoskoro prinesie yankee. Zhrnutie PS3 verzie prakticky ani nie potrebné. Z vyššie uvedeného textu vyplýva, že ModNation Racers sa vyplatí kúpiť. Ako exkluzívny titul pre PS3 dosahuje MNR kvalitu a punc jedinečnosti. Výborné oživenie zabudnutého podžánru závodných hier je doplnené o masívnu podporu tvorby a úpravy vlastného resp. existujúceho obsahu, nehovoriac o veľkom potenciáli komunity. Úprimne povedané, ModNation Racers má všetky predpoklady na to, aby uspel – či sa tak stane ukáže až čas.

Výrobca: United Front Games
Distribútor: SCE
Žáner: Závodné