16.03.2010 00:00, Richard "Gulath" Bojničan, Komentárov: 0
SOCOM: Fireteam Bravo 3

SOCOM: Fireteam Bravo 3

Na tomto svete je istá iba jediná vec a tou je zmena. Napriek tomu je to ten najhoršie prijateľný fakt pre všetkých ľudí. Nič s tým však nenarobíme. Zmena postihla aj vývojársky team série SOCOM a už sa aj preniesla na PSP. Čo všetko prináša sa dozvieme v recenzii...

SOCOM je už pomerne solídne etablovaná značka na konzolách od Sony, či už prenosných alebo veľkých. Celú sériu mali na svedomí donedávna Zipper Interactive, ktorí sa jej však vzdali a tak sa k nej dostalo štúdio Slant Six Games. Po vydaní dvoch titulov na Playstation tu teraz máme aj titul na PSP. Čo nám to prináša? Zmeny!

Zmena spočíva najmä v poňatí samotnej hry. Teda aspoň podľa toho, čo som sa dozvedel z historických análov, keďže ja ku sérii SOCOM pristupujem až teraz, a teda mám dosť nezakalený pohľad a neočakávam nič čo bolo v predchádzajúcich dieloch. Podľa toho čo som sa o nich dočítal to boli tituly, ktoré by ma nebavili, napriek tomu, že som fanúšikom série Metal Gear. Jednoducho teamová taktika a spôsob boja boli super v Jagged Alliance alebo vo Fallout Tactics, ale tieto simulácie reálnych bojov nie su mojou šálkou čaju. Preto bolo pre mňa prekvapením, keď som začal hrať Fireteam Bravo 3 a nenadával som... polhodinka, hodinka, stále kľud, zábava... Jednoducho hra už nie je tak veľmi o taktike, ako skôr o akcii. Ak teda čakáte taktizovanie pred otvorením každých dverí a skvelý pocit z dokonale naplánovanej akcie ak nikto po vstupe dnu nezomrie, nie je to hra pre vás.

Dostávame sa do role „Wraitha“, člena Navy Seals. Pod našim velením sa ocitajú traja vojaci, ktorí používajú callsign „Sandman“, „Toro“ a „Raven“. Spolu s nimi dostávame za úlohu vyriešiť problém ktorý predstavujú jadrové zbrane v jednej z bývalých členských krajín ZSSR, fiktívnej krajinke Koratvia. Po príchode na scénu a prvom pokuse zajať náš cieľ zistíme, že asi nie je všetko tak ako na začiatku vyzeralo a teda jednoduchá misia ktorá mala byť hop dnu, vyzdvihneme balíček a hop von sa mení. Budeme tam o niečo dlhšie a pokúsime sa zistiť, o čo vlastne ide. To by aj stačilo k príbehu, predsa len nehráme adventúru...

Hra má výborne vyriešené ovládanie. Pohyb pomocou joysticku, pohybové tlačítka slúžia na prepínanie zbraní, alebo ich výmenu, akčné tlačidlá slúžia na streľbu alebo udeľovanie pokynov jednotke. Tie pokyny sú tak trošku rozpačité. V podstate sa jedná o to, že máme tlačidlo (koliesko), ktorého stlačenie vyvolá reakciu teamu podľa kontextu. Dá sa tým udeliť pokyn pre pohyb na dané miesto, pokyn pre vtrhnutie do miestnosti a jej následné vyčistenie alebo pokyn pre zobratie dôkazových materiálov. Všetko sú to veci, ktoré môžeme v úlohe Wraitha urobiť aj my, ale používanie teamu je v hre celkom nenásilné a častokrát pomôže v inak neriešiteľnej situácii. Trošku zamrzí možno až príliš tesný koridor v ktorom sa pohybujeme, ktorého prípadné občasné odbočky nás len privedú na to isté miesto z iného uhla (i keď pokiaľ sú na tom mieste dobre sa kryjúci vojaci, príchod zboku ich nepoteší). Ťažko povedať, či by sa dala hra urobiť voľnejším štýlom, ale pokiaľ nemáte radi prílišnú linearitu, singleplay tejto hry vás nepoteší. Naopak multiplay s podporou piatich herných módov a súčasnou hrou až 16 hráčov poteší a veľmi dobrá je aj možnosť kooperatívnej hry práve počas misií 4 živých hráčov. Je niečo úplne iné, keď udeľujete pokyny AI a keď hráte so živými spoluhráčmi.

Po grafickej stránke je hra prevedená výborne. Pri pozeraní intra som si nebol celkom istý, či pozerám animáciu, alebo normálne natočený film prevedený na mp4. Každopádne však aj všetky herné animácie ako aj samotná hra sú na veľmi vysokej úrovni. Prostredie pôsobí realisticky, krajina nekričí bujarými farbami WoW, ale skôr naopak vyzerá podobne, ako vyzerá studená ruská krajina. Detailistov iste potešia aj nápisy, ktoré sú vyvedené v azbuke. Zvukovo je hra tiež vynikajúco spracovaná, či sa jedná o zvuky zbraní, sprievodnú hudbu či napríklad dabing postáv. Ten je spravený naozaj profesionálne, nie len pre hlavné postavy, ale aj nepriatelia hovoria plynulou a čistou ruštinou, čo sa nestáva ani v AAA PC tituloch, nie pri hre na prenosnú konzolu.

Hra má samozrejme aj svoje negatíva. Jedným z nich je AI nepriateľov. Ich jednanie je nascriptované a pokiaľ prídeme z inej strany ako čakajú, je možné ich postrieľať bez jedinej známky odporu. Druhým negatívom je skutočne krátka doba singleplay časti. Tu je však otázne či to nie je zámer, a či naozaj SOCOM Fireteam Bravo 3 nie je zameraný na multiplay hru. Keďže však PSP je prenosná konzola a v našich končinách nie je kdekoľvek dostupný free wireless internet, nemôžem to považovať za pozitívum...

Ak to mám zhrnúť, negatív nie je tak veľa, hra sa hrá výborne, grafika aj zvuky sú vynikajúce, takže v konečnom dôsledku môžem hru doporučiť, pokiaľ máte radi akčné strieľačky, s prvkami taktickej hry.

Richard "Gulath" Bojničan

Výrobca: Slant Six Games
Distribútor: SCEE