03.03.2010 12:00, Richard "Gulath" Bojničan, Komentárov: 4
Animal Ark – Africa

Animal Ark – Africa

Tak a je to tu. Nastala doba, keď sa aj slovenskí programátori prehrýzli iPhoňáckym Software Developement kitom a urobili prvú slovenskú hru na iPhone / iPod Touch. Hrajmobil.sk pri tom samozrejme nesmie chýbať a preto sa poďme pozrieť aká je...

Hrajmobil pri tom nesmie chýbať dvojnásobne, keď súčasťou herného vývojárskeho štúdia je jeden človek z redakcie. No a práve preto som dostal tú česť napísať recenziu ja. Keďže ma všetci poznajú a vedia, že pokiaľ hodnotím niečo, čo vytvoril môj známy, som zvyčajne ešte prísnejší ako keď neviem o koho ide, je jasné, že nebudem pridávať žiadne bonusové bodíky...

Takže, čo sa skrýva pod názvom Animal Ark - Africa. Nebudeme zachraňovať africké zvieratká ani sa hrať na noeho. Ide o jednoduchý logický rýchlik s pomerne jasne definovanými pravidlami (treba si naozaj pozrieť help) a celkom dobrou, svižnou hrateľnosťou. Presnejšie. Zo stredu postupne umiestňujeme dvojicu herných kameňov do stĺpcov po oboch stranách. Keď sa nám podarí dať nad seba 3 kamene s rovnakým obrázkom, tieto zmiznú a uvoľnia miesto. Samozrejme, že dvojicu kameňov môžeme medzi sebou prehodiť a umiestniť ich presne tam kam potrebujeme. Znie to veľmi jednoducho však? Ale... Máme tu dve drobné komplikácie. Výška stĺpca kameňov je obmedzená. Keď ju prekročíme, končí naša hra. To by samo o sebe nebolo až také ťažké a stále by sa jednalo o jednoduchú hru. Preto je tu úloha. V časovom limite máme kamene poukladať tak, aby nám zmizol daný počet obrázkov z daného sektoru. Totižto každý zo stĺpcov máme rozdelený na 3 sektory. Takto nám vzniká vlastne 6 rozličných častí, kde sa nám postupne zobrazuje koľko a akých zvieratiek máme „zachrániť“ z daného sektoru. Na úvod hry sú tieto požiadavky umiestnené iba do spodnej časti stĺpcov, čo je pomerne ľahké, avšak s rastúcim levelom stúpa aj obtiažnosť a počet zvierat ktoré treba postupne z daného poľa dostať. Ak nám čas vyprší skôr ako splníme požiadavky, hra končí a my môžeme poslať svoje skóre do online rebríčka (aktuálne som na treťom mieste :).

Toto samotné by stačilo na zábavku pri cestovaní električkou či autobusom, alebo na skrátenie chvíle pri čakaní niekde. Animal Ark - Africa však prináša ešte niekoľko bonusov. V prvom rade pozná okrem angličtiny aj náš prirodzený, takzvaný materinský jazyk (ne vyhodňare, ta to tato gamesa nehutoric), čiže Slovenčinu. V prípade logického rýchliku by to zase až taká výhoda nebola, ale okrem samotnej hry obsahuje aplikácia encyklopédiu o africkej faune, či rozličných prostrediach ktoré tam nájdeme. Rozsah informácií je pre mňa primeraný. Nie je ich tam toľko, aby som začal znudene zívať a počítať pásy na zebre, ale ani len pár riadkov. Viac menej by som s touto aplikáciou mohol na základnej škole zinkasovať hneď niekoľko jedničiek v referátoch či už na geografii alebo biológii.

Grafika hry je veľmi príjemná, herné prostredia sa striedajú a sú graficky naozaj pekne zladené. Obrázky herných kameňov sú zjavne kreslené ručne a spracované skutočne profesionálne. Pozadie hry je animované, avšak decentne, takže to na seba nepúta prílišnú pozornosť a neruší pri samotnej hre.

Po zvukovej stránke je hra takisto spracovaná dobre. Hudba je výborná, jedna skladba vo mne síce vyvolala spomienku na starú hru Lion King, ale nie je to ani jej kópia ani remake, iba vyvoláva podobnú atmosféru, čo je z môjho pohľadu výborné. Pri spojení troch rovnakých kameňov sa nám ozve sampel so zvukom zvieraťa. Tie predpokladám pochádzaju z overeného zdroja, no občas som mal pocit, že niektoré z nich pochádzajú z úst DanKanFana ;-) (no ďakujem pekne - DKF :).

Jediná vec, ktorá mi skutočne v hre prekážala je fakt, že akonáhle hru vypnete, tak ste prestali hrať. Pri ďalšom spustení sa nedá pokračovať, ale treba začať odznova. Ak by to tak nebolo, bolo by super jednoducho si zahrať keď práve mám chvíľku a pokračovať po nejakej dobe, keď zase práve nemám čo robiť a nechcem sa nudiť.

Ak to mám zhrnúť, na prvotinu a ešte k tou slovenskú je to výborné, a keby som trpel syndrómom, pochváľme všetko čo je domáce a keď to robil kamarát dvojnásobne, videli by ste pod článkom tučnú 10 alebo až 11 aj keď limit ktorý máme je práve 10. Každopádne som však milo prekvapený, hra ma zabavila a isto sa k nej ešte vrátim. Prípadné chybičky ako aj chýbajúce zápisy v encyklopédii budú odstránené v bezplatných updatoch, takže sa je na čo tešiť. Ďalším pozitívom je aj nízka cena hry. Preto hru hodnotím pomerne vysoko a môžem doporučiť si ju kúpiť.

Hru si môžete zakúpiť: AppStore

Richard "Gulath" Bojničan

Výrobca: Sketch Games