14.02.2010 00:00, Jakub "spider" Slobodník, Komentárov: 0
Avatar: The Game

Avatar: The Game

Prekrásnu planétu menom Pandora navštívia ľudia a spoznávajú sa s domácim obyvateľstvom menom Na´vi. Spočiatku vzťahy boli viac ako dobré, dokonca sa domorodci naučili hovoriť aj po anglicky, avšak vzťahy sa začínajú zhoršovať, pretože ľudia chcú túto planétu vyťažiť. Ako to všetko dopadne? Poďme sa na to pozrieť.

Pán režisér menom James Cameron nám v minulosti priniesol film Titanic, ktorý bol vyhlásený za najnavštevovanejší film v kinách. Po dlhom čase sa tento režisér rozhodol vniesť do kín ďalšiu svoju pecku, ktorej dal názov Avatar. Priznám sa, že keď som po prvý krát videl na tento film trailer, tak ma veľmi neuchvátil a nevenoval som mu až takú veľkú pozornosť. Avšak nakoniec som bol na tento film pozvaný a išiel som hneď na predpremiéru. Z kina som nakoniec odchádzal s otvorenými ústami a to myslím doslova. Dá sa povedať, že James Cameron prebehol sám seba, pretože v kinách film Avatar už prekonal aj jeho Titanic, vďak čomu tu máme nového kráľa filmového plátna. Filmu dopomohlo aj to, že sa vo vybraných kinách premietal aj v 3D a hra podľa filmu má byť prvou, ktorá túto technológiu bude podporovať. Ešte by som rád spomenul, že film Avatar bol napísaný už dávno a Cameron ho chcel natáčať už pred desiatimi rokmi, no nemal na to dostatočný počet financií, avšak čo je ešte zásadnejšie, v tom čase neboli na to ani zďaleka tak vyspelé technológie ako sú teraz. Takže pokiaľ ide o film, určite si ho choďte pozrieť do kina, pretože si odnesiete nezabudnuteľný zážitok, no toto je recenzia na hru a tak si ju poďme pekne rozobrať.

Musím povedať, že ešte pred tým ako som hru spustil som si od nej veľa nesľuboval, pretože hry podľa filmu nie sú väčšinou na vysokej úrovni (teda až na pár výnimiek). Väčšinou je to kvôli časovému omedzeniu, kedy vývojári nemôžu dotiahnuť všetky detaily, pretože majú stanovený dátum na deň keď sa film dostane do kín. Má to svoju logiku, ale na druhej strane aj nepochopenie. Hneď ako som hru spustil som zostal tak trošku v šoku. Musíte si vybrať za akú postavu budete hrať. Je ich pomerne veľa, či už mužov alebo žien, pričom ma zarazilo, že nemôžete hrať za žiadnu z filmových postáv. Hlavná postava Jack Sully sa v hre vôbec neobjavuje a ani iné postavy ktoré poznáme z filmu. Už to mi napovedalo, že hra bude mať len veľmi málo spoločné s príbehom filmu. Po čase sa tento príbeh dokonca aj vetví a ponúka vám strany za ktoré chcete hrať. Buď sa postavíte na stranu ľudí alebo za Na´vi, kedy budete chrániť planétu pred zlom od ľudí. Dalo by sa povedať, že sú to dve hry v jednej.

Veľké vzdialenosti v hre je možné prekonávať aj rôznymi dopravnými prostriedkami. Pokiaľ si vyberiete hranie za ľudí, tak budete mať možnosť lietať na helikoptére, prípadne jazdiť v člne či bugine. Bohužiaľ vozidlá môžu chodiť len po vyznačených trasách a nemôžete z nich nijako výrazne odbočovať, takže nečakajte nič také ako napríklad v GTA. Ak sa rozhodnete hrať za planétu Pandora, čiže za Na´vi, tak budete jazdiť na 6 nohých koňoch a ikranoch, čo sú vlastne veľké vtáky alebo skôr pterodaktyli. Avšak ak vás všetky možnosti prepravy omrzia, tak máte na výber teleport s ktorým sa v sekunde presuniete kamkoľvek. No táto hra nie je len o chodení a prípadnom strieľaní, ale ako čas ukáže, budete používať napríklad aj vzdušný nálet alebo regeneráciu. Na´vi majú schopnosti ako neviditeľnosť, vysoký skok alebo rýchly beh. Mňa osobne však najviac zaujala možnosť spomalenia času aj keď len na pár sekúnd, táto schopnosť sa však po chvíli dá obnoviť. Je to určite dobrá vložka na oživenie hry a tieto možnosti vás donútia zostať u hry o trošku dlhšie ako bez nich.

Pokiaľ ide o zbrane tak o tie nie je žiadna núdza. Ak hráte za ľudí máte na výber napríklad brokovnicu, samopal, ale aj dve pištole, no našiel sa aj plameňomet ktorý bol ukázaný aj vo filme. Povedal by som však, že váš avatar je lepšie vybavený, pretože má samopal s nekonečným počtom nábojov, ale neskôr používa aj luk či veľké "bakule" určené na boj z blízka. Tento druh boja určite oceníte keď budete lietať na ikranoch, ale nájde svoje uplatnenie aj na zemi, no v tom prípade odporúčam skôr použiť schopnosti avatara ako napríklad spomínaný rýchly beh či neviditeľnosť.

Aj napriek všetkým pozitívam ktoré som tu vymenoval si hra Avatar určite nenájde tak veľké publikum ako film. Bohužiaľ znova sa potvrdilo pravidlo, že čas na vytváranie hier je veľmi dôležitý a preto grafika je strašne slabá, pričom ani animácie sa nedajú považovať za obzvlášť prepracované. Čo určite poteší je dlhá herná doba dosahujúca na 13 hodín za obe strany dobra a zla. Avšak táto hra je zaujímavá aj tým, že na konzolách je to prvá hra ktorá podporuje 3D. No tu sa objavuje veľké ALE. Ale znamená, že potrebujete na 3D hry minimálne 200Hz televízor, no a tie nie sú najlacnejšie a málo kto ich vlastní. Neostáva nám nič iné ako len vydržať kým sa 3D televízory viac rozšíria aj u nás na Slovensku.

A môj záver? Avatar film vo mne zanechal silnú emočnú vášeň, no hra už nevytvára tak veľký zážitok. Je to možno kvôli tomu, že hra nemá veľa spoločne s dejom vo filmovej podobe, no napriek tomu ponúka širokú škálu zábavy, aj keď sa v Ubisofte mohli viacej posnažiť.

Jakub "spider" Slobodník

Výrobca: Ubisoft
Distribútor: Ubisoft