08.01.2010 12:00, Daniel "DanKanFan" Kaničar, Komentárov: 2
LittleBigPlanet PSP

LittleBigPlanet PSP

Je tomu niečo vyše roka, čo nás na konzole PS3 prvý krát navštívil handerno-bavlnený panáčik menom Sackboy. Vďaka svojim roztomilým očkám a zipsu cez celú hruď si ihneď dobil srdcia veľkého množstva hráčov po celom svete, a niektorí ho neopustili až do teraz. Závislosť na tejto hre u obecenstva silne rástla, vďaka čomu sa v Sony a v štúdiu Media Molecule rozhodli, že nášho malého Sackboya prerobia aj do vrecka.

Ako sa teda podarilo MalúVeľkúPlanétu dostať do MalejVeľkejKonzoly? Hneď na začiatok musím povedať, že veľmi dobre. V Media Molecule sa s tým veľmi nepárali (čo by mohlo byť v prípade pleteného Sackboya smrteľné), a v podstate zachovali skoro všetko, čo tak milujeme vo „veľkej“ PS3 verzii. Opäť sa teda dostaneme na planétku, ktorá je zhodou okolností rovnaká ako naša, ale jej vizuál je značne abstraktnejší.

Tento krát začíname v klokanmi zamorenej Austrálii, odkiaľ sa dostaneme do Ázie a tak ďalej koldokola tralala okolo celého sveta, až skončíme v slnkom, mulatkami, bikiny plavkami a samba hudbou zaliatej Brazílii. Zatiaľ je to však stále to isté (teda až na smer putovania po planéte) ako aj v PS3 verzii. Čo sa teda zmenilo, čo zostalo, prípadne, čo pribudlo nového? (recenziu PS3 verzie nájdete tu)

V prvom rade sú to dve roviny v osy Z, na ktorých sa Sackboy dokáže pohybovať, PS3 verzia má tieto roviny až tri, čiže sme prišli o tretinu priestoru, na ktorú sme zvyknutí. Každopádne to veľmi nevadí a pravdepodobne to bol potrebný kompromis kvôli výkonu PSP. Taktiež je znížené aj množstvo vecí ktoré sa v jednotlivých leveloch vyskytujú, či už sa jedná o menej pestré pozadie levolov, prípadne aj o množstvo rôznych prekážok a predmetov, ktoré potrebujú nálepky. Jednoducho, prostredie a kvalita levelov mi osobne príde o niečo chudobnejšie ako na PS3. Na jednu stranu to chápem, na druhú mi zasa vďaka tomu uniká časť atmosféry, ktorou na mňa PS3 verzia pôsobila. Každopádne to nie je nič, s čim by sa po miernej meditácii a 500 krát zopakovanom Om Mani Padme Hum nedalo zmieriť.

No a ďalej čo? V podstate je všetko po starom, dizajn levelov je vynikajúci a jediné čo ma na ňom trocha škrelo bola nevyvážená obtiažnosť v niektorých úsekoch. To si tak idete divokým tempom celým levelom, až tu zrazu bác a ste pred úlohou, ktorú zopakujete niekoľkokrát po sebe a jačavé puknutie Sackboya vám začne liezť silne na nervy. Každopádne treba uznať, že tieto situácie sa nedejú veľmi často, takže aj nervovo labilnejší jedinci si môžu túto hru v kľude vyskúšať. Aby som však nezabudol, jedna novinka tu je. Aj napriek kvalitnému dizajnu jednotlivých levelov sa vám môže stať, že sa s handráčikom dostanete na miesto z ktorého sa nemôžete pohnúť ďalej. V tejto chvíli mu môžete spôsobiť strašlivé harakiri, kedy sa Sackboy zatrasie a pukne ako navretý vred na tvári pubescenta. Následne môžete pokračovať v hre od posledného check pointu.

Inak stále a stále všetko po starom. Zbierate bublinky za ktoré máte body, prípadne zbierate väčšie bublinky v ktorých sú predmety na tvorbu vlastných levelov. Áno je to tak, fenomén veľkej verzie sa nachádza aj tu. Aj na PSP si môžete vytvárať svoje veľdiela a následne ich ponúknuť zvyšku sveta. Rovnako si môžete aj vy stiahnuť diela iných hráčov a tak si predĺžiť herný čas až do nekonečna.

Grafický vizuál je hádam všetkým dôverne známy, takže sa pri ňom netreba veľmi pristavovať, taktiež aj hudobná a zvuková zložka hry sú na vysokej úrovni. Niektoré skladby budete mať dokonca chuť počúvať aj niekoľko krát po sebe. Iné je to však s hlasom, ktorý vám na začiatku (a vlastne aj počas hry) vysvetľuje herné princípy a príbeh. Tento hlas a jeho prízvuk a intonácia je na úrovni učiteľa pomocnej školy, ktorý sa snaží vysvetliť svojim žiakom prvé písmenko abecedy. Strašné!

Na záver poviem len toľko, tí z vás, ktorí sa so Sackboyom ešte nestretli budú vrcholne nadšení. Avšak hráči, ktorí už majú za sebou jeho prvotné PS3 dobrodružstvo, nebudú v podstate ničím prekvapení a aj napriek tomu, že je LBP na PSP výborná hra, je to stále o triedu nižšia kvalita ako na PS3. Každopádne stále si drží veľmi vysokú úroveň, a to sa počíta.

Daniel "DanKanFan" Kaničar

Výrobca: Media Molecule
Distribútor: SCEE