23.12.2009 00:00, Roman "JC" Kadlec, Komentárov: 0
Buzz: Svetový Kvíz

Buzz: Svetový Kvíz

Otravný moderátor v okuliaroch je späť. Vyčesať plešinku, nasadiť blond parochňu, stiahnuť brucho... a show sa môže začať. Otravný hlas sa však nejako zmenil – on nespíkuje, on říka!

Predchádzajúcou vetou by sa dal prakticky zhrnúť hlavný rozdiel (a výhoda) nového Buzza. Vedomostný kvíz sa stále hrá rovnako, síce autori niečo mierne pomenili a popridávali nejaké novinky, hrateľnosť ostáva nezmenená. Reálne, čo by sa aj menilo? Buzz je prakticky kvízovým SingStarom, čo je ďalší zo SONY titulov, kde ide iba o pridávanie nového obsahu. Hoci, narozdiel od Buzza, lokalizovanej verzie (myslené z hľadiska výberu pesničiek) sme sa bohužiaľ ešte nedočkali. Spomínaná lokalizácia je hlavným triumfom Svetového kvízu, nakoľko úspešne búra jedinú ostávajúcu bariéru v otázke „Prečo nehrať?“.

Češtine chápeme všetci a staršia generácia, ktorá môže mať problémy s anglickým jazykom, nebude zažívať podobné patálie v prípade „říkajúceho“ moderátora a rodinná zábava môže naplno prepuknúť, čo je aktuálne najmä v terajšom období Vianočných sviatkov. Ono, pokiaľ to ešte nie je dostatočne zrejmé, Buzz na PS3 skutočne nie je hrou pre jedného hráča. Áno, titul síce s touto situáciu počíta, ale samotná ponuka je dosť úbohá, nehovoriac o tom, že sa bojazlivo krčí na samom konci zoznamu. Súťaže pre jedného hráča predstavujú módy Na hrane a Boj s časom. V obidvoch prípadoch ide o to isté – správne odpovedať na náhodne generované otázky, nejaké špeciálne prispôsobovanie si ponúk nehrozí. Úlohou súťaže Na hrane je dosiahnuť čo najviac správnych odpovedí, pričom koniec nastáva po niekoľkých zlých voľbách a hráčov avatar sa vykúpe v bahne. Boj s časom je postavený na podobnom princípe, akurát s pevne určeným počtom otázok – 30 a hrá sa na najlepšie skóre. Mimochodom, v súvislosti s avatarmi potešila jedna vec – je možné si vytvárať profily a vybrať si aj vlastné meno. Buzz: Svetový Kvíz podporuje prakticky kompletný český menný kalendár, takže ani Slováci by nemali mať problémy s nájdením ich mena. Oproti predchádzajúcim dielom chýba postava okuliarnatého „kockáča“, čo je trošku škoda.

Pravá zábava a plný potenciál Buzzu začína pri voľbe hry pre viacerých hráčov. Ponuka je pomerne široká a každý si vyberie ideálny mód pre danú konkrétnu situáciu. Novinkou je podpora hry až pre 8 hráčov, hoci väčšina súťaží (nehovoriac o počte ovládačov v balení) je určených pre štvoricu. Okrem klasickej hry je možné vybrať si niektorú z rôznych modifikácii – určovanie ďalších kôl v priebehu hry, otázky iba z tých najšialenejších tém, vedomostne najťažšie otázky, alebo časovo ohraničiť súťaž na 15 resp. 45 minút. K dispozícii je aj vytvorenie vlastnej hry na základe nastavovania podmienok podľa chuti. Buzz taktiež umožňuje sťahovať dodatočné balíčky s otázkami, alebo hranie cez internet proti hráčom z celého sveta (ideálne najmä, keď nie je nikto po ruke).

Jednotlivé otázky prakticky kompletne pokrývajú kvízovú súťaž. Od osobností, cez šport a kultúru, až k vedomostným alebo úplne šialením otázkam. Dokopy hra obsahuje viac ako 5 000 otázok a niektoré sú špeciálne pre našu verziu – týkajú sa českej histórie, osobností, celebrít a bulváru (akého psa má Agáta Hanychová atď.), vďaka čomu je nový Buzz opäť bližšie lokálnemu publiku. Síce to stále nie je úplne ono a chcelo by to slovenskú verziu s Ficom, Rochnyakom a ďalšími našimi klasikami, toho sa však asi v blízkej dobe nedočkáme. Možno za 5 rokov bude situácia iná. Aj napriek tomu ide o zatiaľ najlepší titul zo série Buzz, ktorý možno vrelo odporučiť každému majiteľovi PlayStation 3 na Slovensku (a v Čechách samozrejme). Ideálne rovno pod stromček, nakoľko Buzz ovládače krásne blikajú na červeno a ich využiteľnosť by stúpla o 100% - originálna dekorácia na stromčeku, ktorú vaši susedia určite nemajú!

Technické spracovanie sa od minula príliš nezmenilo. Grafika vyzerá stále rovnako, to isté možno povedať aj o jednotlivých charakteroch a jediné, čo sa dočkalo menšieho oživenia je prepínanie uhlov kamery... aj to len možno. Zvuky a zvučky sú stále rovnaké, moderátor nejakú dobu nie je otravný, aspoň dokedy si nezvyknete na jeho češtinu, potom je to opäť ten (starý dobrý a teraz aj zrozumiteľný) jedovatý Buzz. Ako som už spomínal, nového Buzza možno odporučiť každému. Jedinou výhovorkou, prečo hru aspoň nevyskúšať je všeobecná alergia na rozmýšľanie resp. kvízové hry, alebo absencia spoluhráčov (-2 body z celkového hodnotenia). Multiplayer cez internet síce dokáže situáciu zachrániť, ale pravá zábava sa roztočí iba pri jednej „telke“.

Výrobca: SCEE
Distribútor: SCEE
Lokalizácia: Český