17.11.2009 12:00, Richard "Gulath" Bojničan, Komentárov: 0
King´s Bounty: Armored Princess
Je to HoMaM, nie je to HoMaM, je to HoMaM, nie je to HoMaM, no dobre, nie je to teda HoMaM, ale je mu veľmi podobný a dokonca jednoznačne poteší aj jeho fanúšikov…
Nemôžem tvrdiť, že som sa s hrou King´s Bounty doteraz nestretol, ale doteraz som ju nehral. Hralo ju zopár kolegov, niektorí si to chválili, niektorí vraveli, že je to celkom dobré, v podstate to malo pozitívny ohlas, ale podľa popisu to bola len kópia Heroes of Might & Magic a keďže tie mám doma vlastne kompletne, až na prvý diel, ktorého originál som nikde nezohnal, necítil som potrebu kupovať si túto hru. Samostatne hrateľný datadisk Armored Princess mi bol pridelený na recenziu, tak som sa rozhodol, že si hre predsa len posvietim na zúbky a aspoň to mám s čím porovnať.
Kde bolelo tam bolelo bolo raz jedno kráľovstvo v ktorom žil starý múdry kráľ a mal dcéru, ktorá tak úspešne podedila titul princezná. Jedného nie tak celkom pekného dňa, keď už mocnosti pekelné, v podobe démona veľkosti hradu búchali na bránu, starý kráľ vyjavil svojej dcére obrovské tajomstvo. Hodinky, ktoré dostala od svojho učiteľa nie sú len také obyčajne vietnamské digitálky, ale zázračný amulet, s ktorého pomocou sa teraz dvorný kúzelník bude môcť preniesť do inej dimenzie, v nej vyhľadať princezninho dávneho a premúdreho učiteľa, priviesť ho naspäť a s jeho pomocou zahnať zlo a obnoviť rovnováhu a poriadok v krajine. Princezná teda vyšla spolu s mágom pred hrad, mág začal odriekať zázračnú formulku, no a rotopašná princezná sa rozhodla, že keď už nejaké to vzrúšo, tak si ho užije ona. Nechala preto kúzelníka odrapotať celé zaklínadlo a prešla vytvoreným portálom. Takto sa ocitla v úplne inej dimenzii, kde následovne zistila, že zapadá do mýtusu princeznej bojovníčky, ktorá príde a zachráni svet, a vydáva sa teda na dobrodružnú púť aby zachránila nie len jeden, ale rovno dva svety...
Nuž, príbehové klišé ako vyšité krížikovým stehom prastarej matere z okolia Terchovej. Čo však po tom, keď v skutočnosti to samozrejme ostáva na nás. Inak by to nebola hra, ale film. Takže, čo si vlastne môžeme pod týmto predstaviť? Vtelíme sa do role princeznej, ktorá na svojom tátošovi neohrozene cvála (a neskôr v hre poletuje) po krajine. V jej koží zbierame rozličné magické predmety, bojujeme s nepriateľskými armádami a plníme úlohy obyvateľov (ktoré zvyčajne spočívajú či už v pozbieraní nejakých tých predmetov na danom ostrove, alebo v zabití silného nepriateľa), aby sme pozbierali kúzelné kamene, ktorými oslobodíme kráľovstvo. Pohyb po svete je jednoduchý, klikneme kam chceme ísť a koník tam už precvála. Občas nie celkom funguje pathfinding, takže ho musíme odnavigovať pomocou menších (občas úplne maličkých) krokov, ale v princípe je táto časť hry úplne bezproblémová. Ako som už spomínal, tu zbierame rozličné veci. Runy nám slúžia na levelovanie skillov. Niečo ako skilltree v Diablo, či WoW, akurát že každý ten skill stojí nejaké množstvo rún, a keď ich nemáme dosť, jednoducho sa nič nenaučíme. Pri každom dosiahnutom leveli dostaneme niekoľko rún z každej farby a môžeme ich podľa uváženia použiť. Skilly sú rozdelené do troch rozličných stromov Might, Mind a Magic. Might slúži viac pre boj. Sú tu skilly ktoré zvyšujú silu, či obranu a dávajú rozličné bojové bonusy. Mind je tak trochu univerzálny strom, nájdeme tu skilly ktoré zvyšujú množstvo zlata, ktoré získame po boji, či experience, alebo napríklad schopnosť resurrection, ktorá po boji obnoví náhodný počet nám zabitých jednotiek. Magic je pomerne jasný, je to mágia. Tu by som chcel poukázať na zaujímavý spôsob učenia sa nových kúziel. Ak ovládame danú magickú školu, tak sa ho jednoducho vieme naučiť priamo zo zvitkov, ktoré sa dajú nájsť alebo kúpiť. Zlaťáky slúžia na nakupovanie a dopĺňanie armády ktorá chodí s nami. Veľkosť armády, alebo teda množstvo jednotiek ktoré môžeme mať so sebou určuje takzvaný „Leadership“, ktorého hodnota sa zvyšuje nie len s levelom, ale aj zbieraním vlajok roztrúsených po hernej mape. Okrem toho sa na mape stretáme s nepriateľmi. Niektorí z nich strážia dôležité miesta na mape, kde sú nejaké zvitky alebo časti mapy ktoré odhaľujú ďalšie miesta na pátranie. Niektorí z nich voľne chodia a keď nás zbadajú rozbehnú sa za nami. Tu sa môžeme pokúsiť uniknúť, alebo sa postaviť čelom k nepriateľovi a začať boj.
Boj je tá strategická časť hry. Táto sa naozaj nelíši od spomínaných Heroes of Might & Magic. Mapka na ktorej sú zobrazené hexy (čiže je zložená zo šesťuholníkov), na ktorých môžeme ťahovo ovládať svoje jednotky, rovnako ako nepriateľ svoje. Môžeme kúzliť kúzla ktoré máme v knihe alebo na zvitkoch. No a môžeme použiť draka. Draka, alebo teda dráča dostaneme hneď po príchode do nového sveta. Zo začiatku vie len máličko, ale časom sa z neho stáva veľmi silný pomocník počas boja a dokáže zvrátiť nejeden prehnaný boj. Leveluje nezávisle na našej postavičke a pri každom leveli ho môžeme naučiť niečo nové, či už kúzlo, alebo vyšší level toho čo už vie. Ako som už spomínal, jednotky sa pohybujú po šesťuholníkovej šachovnici. Každá z nich má dané ako ďaleko môže jedným ťahom prejsť. Samozrejme, že ak je na dosah nepriateľská jednotka, možno na ňu zaútočiť, prípadne niektoré jednotky vedia strieľať, či majú zvláštne schopnosti ako liečenie alebo znovuoživenie. Tu je veľmi dôležité akým spôsobom poskladáme svoju armádu, pretože treba vyvážiť počet jednotiek, ktoré bojujú priamo, s jednotkami ktoré bojujú na diaľku. Ak máme dobre postavenú armádu, sú tieto boje jednoduchou záležitosťou. Ak máme armádu pozliepanú náhodne, tak nás rozbije aj oveľa slabší nepriateľ.
Toľko o princípe hry. Teraz sa poďme pozrieť ako to celé vyzerá. Graficky je hra spracovaná pekne. Hýri farbami natoľko, že som si dosť dlhú dobu myslel, že je určená pre hráčov nižšej generácie, ale po chvíli som si na to zvykol a pozerá sa na ňu veľmi dobre. V podstate, keď stále porovnávam by sa dalo pripodobniť, ako keby niekto zobral grafiku z Warcraft III alebo WoW, a urobil z toho iný typ stratégie. Sú ľudia, ktorí vedia oceniť až komixovú farebnosť hier, sú ľudia, ktorým takéto palety vadia. Ak patríte do druhej skupiny, tak King´s Bounty: Armored Princess nie je žiaľ vhodná pre vás. Hudobný doprovod je skvelý, krásne pasuje ku hre a výborne doplňuje celú atmosféru. Zvuky jednotiek pri boji sú tiež výborné, mimo boja počujeme akurát tak kopytá svojho koníka.
Celkovo je hra skvelou. Ako som ju začal hrať, niekedy okolo druhej v noci som sa prinútil, už naozaj ísť do postele, i keď som sa k tomu chystal už od polnoci, ale „ešte jeden súboj“, „ešte tento kúsok mapy“, „ešte sa pozriem čo je tamto“, čiže je jednoznačne veľmi chytľavá a zabaví na dlhú dobu. Nie je to hra, ktorá by sa dala prejsť za pár hodín, takže po jej kúpe máte postarané o zábavu na dlhé večery a ja osobne ako fanúšik pôvodnej línie HoMaM III túto hru jednoznačne odporúčam. Pravdepodobne behnem do obchodu a kúpim si aj predchádzajúci diel.
Kde bolelo tam bolelo bolo raz jedno kráľovstvo v ktorom žil starý múdry kráľ a mal dcéru, ktorá tak úspešne podedila titul princezná. Jedného nie tak celkom pekného dňa, keď už mocnosti pekelné, v podobe démona veľkosti hradu búchali na bránu, starý kráľ vyjavil svojej dcére obrovské tajomstvo. Hodinky, ktoré dostala od svojho učiteľa nie sú len také obyčajne vietnamské digitálky, ale zázračný amulet, s ktorého pomocou sa teraz dvorný kúzelník bude môcť preniesť do inej dimenzie, v nej vyhľadať princezninho dávneho a premúdreho učiteľa, priviesť ho naspäť a s jeho pomocou zahnať zlo a obnoviť rovnováhu a poriadok v krajine. Princezná teda vyšla spolu s mágom pred hrad, mág začal odriekať zázračnú formulku, no a rotopašná princezná sa rozhodla, že keď už nejaké to vzrúšo, tak si ho užije ona. Nechala preto kúzelníka odrapotať celé zaklínadlo a prešla vytvoreným portálom. Takto sa ocitla v úplne inej dimenzii, kde následovne zistila, že zapadá do mýtusu princeznej bojovníčky, ktorá príde a zachráni svet, a vydáva sa teda na dobrodružnú púť aby zachránila nie len jeden, ale rovno dva svety...
Nuž, príbehové klišé ako vyšité krížikovým stehom prastarej matere z okolia Terchovej. Čo však po tom, keď v skutočnosti to samozrejme ostáva na nás. Inak by to nebola hra, ale film. Takže, čo si vlastne môžeme pod týmto predstaviť? Vtelíme sa do role princeznej, ktorá na svojom tátošovi neohrozene cvála (a neskôr v hre poletuje) po krajine. V jej koží zbierame rozličné magické predmety, bojujeme s nepriateľskými armádami a plníme úlohy obyvateľov (ktoré zvyčajne spočívajú či už v pozbieraní nejakých tých predmetov na danom ostrove, alebo v zabití silného nepriateľa), aby sme pozbierali kúzelné kamene, ktorými oslobodíme kráľovstvo. Pohyb po svete je jednoduchý, klikneme kam chceme ísť a koník tam už precvála. Občas nie celkom funguje pathfinding, takže ho musíme odnavigovať pomocou menších (občas úplne maličkých) krokov, ale v princípe je táto časť hry úplne bezproblémová. Ako som už spomínal, tu zbierame rozličné veci. Runy nám slúžia na levelovanie skillov. Niečo ako skilltree v Diablo, či WoW, akurát že každý ten skill stojí nejaké množstvo rún, a keď ich nemáme dosť, jednoducho sa nič nenaučíme. Pri každom dosiahnutom leveli dostaneme niekoľko rún z každej farby a môžeme ich podľa uváženia použiť. Skilly sú rozdelené do troch rozličných stromov Might, Mind a Magic. Might slúži viac pre boj. Sú tu skilly ktoré zvyšujú silu, či obranu a dávajú rozličné bojové bonusy. Mind je tak trochu univerzálny strom, nájdeme tu skilly ktoré zvyšujú množstvo zlata, ktoré získame po boji, či experience, alebo napríklad schopnosť resurrection, ktorá po boji obnoví náhodný počet nám zabitých jednotiek. Magic je pomerne jasný, je to mágia. Tu by som chcel poukázať na zaujímavý spôsob učenia sa nových kúziel. Ak ovládame danú magickú školu, tak sa ho jednoducho vieme naučiť priamo zo zvitkov, ktoré sa dajú nájsť alebo kúpiť. Zlaťáky slúžia na nakupovanie a dopĺňanie armády ktorá chodí s nami. Veľkosť armády, alebo teda množstvo jednotiek ktoré môžeme mať so sebou určuje takzvaný „Leadership“, ktorého hodnota sa zvyšuje nie len s levelom, ale aj zbieraním vlajok roztrúsených po hernej mape. Okrem toho sa na mape stretáme s nepriateľmi. Niektorí z nich strážia dôležité miesta na mape, kde sú nejaké zvitky alebo časti mapy ktoré odhaľujú ďalšie miesta na pátranie. Niektorí z nich voľne chodia a keď nás zbadajú rozbehnú sa za nami. Tu sa môžeme pokúsiť uniknúť, alebo sa postaviť čelom k nepriateľovi a začať boj.
Boj je tá strategická časť hry. Táto sa naozaj nelíši od spomínaných Heroes of Might & Magic. Mapka na ktorej sú zobrazené hexy (čiže je zložená zo šesťuholníkov), na ktorých môžeme ťahovo ovládať svoje jednotky, rovnako ako nepriateľ svoje. Môžeme kúzliť kúzla ktoré máme v knihe alebo na zvitkoch. No a môžeme použiť draka. Draka, alebo teda dráča dostaneme hneď po príchode do nového sveta. Zo začiatku vie len máličko, ale časom sa z neho stáva veľmi silný pomocník počas boja a dokáže zvrátiť nejeden prehnaný boj. Leveluje nezávisle na našej postavičke a pri každom leveli ho môžeme naučiť niečo nové, či už kúzlo, alebo vyšší level toho čo už vie. Ako som už spomínal, jednotky sa pohybujú po šesťuholníkovej šachovnici. Každá z nich má dané ako ďaleko môže jedným ťahom prejsť. Samozrejme, že ak je na dosah nepriateľská jednotka, možno na ňu zaútočiť, prípadne niektoré jednotky vedia strieľať, či majú zvláštne schopnosti ako liečenie alebo znovuoživenie. Tu je veľmi dôležité akým spôsobom poskladáme svoju armádu, pretože treba vyvážiť počet jednotiek, ktoré bojujú priamo, s jednotkami ktoré bojujú na diaľku. Ak máme dobre postavenú armádu, sú tieto boje jednoduchou záležitosťou. Ak máme armádu pozliepanú náhodne, tak nás rozbije aj oveľa slabší nepriateľ.
Toľko o princípe hry. Teraz sa poďme pozrieť ako to celé vyzerá. Graficky je hra spracovaná pekne. Hýri farbami natoľko, že som si dosť dlhú dobu myslel, že je určená pre hráčov nižšej generácie, ale po chvíli som si na to zvykol a pozerá sa na ňu veľmi dobre. V podstate, keď stále porovnávam by sa dalo pripodobniť, ako keby niekto zobral grafiku z Warcraft III alebo WoW, a urobil z toho iný typ stratégie. Sú ľudia, ktorí vedia oceniť až komixovú farebnosť hier, sú ľudia, ktorým takéto palety vadia. Ak patríte do druhej skupiny, tak King´s Bounty: Armored Princess nie je žiaľ vhodná pre vás. Hudobný doprovod je skvelý, krásne pasuje ku hre a výborne doplňuje celú atmosféru. Zvuky jednotiek pri boji sú tiež výborné, mimo boja počujeme akurát tak kopytá svojho koníka.
Celkovo je hra skvelou. Ako som ju začal hrať, niekedy okolo druhej v noci som sa prinútil, už naozaj ísť do postele, i keď som sa k tomu chystal už od polnoci, ale „ešte jeden súboj“, „ešte tento kúsok mapy“, „ešte sa pozriem čo je tamto“, čiže je jednoznačne veľmi chytľavá a zabaví na dlhú dobu. Nie je to hra, ktorá by sa dala prejsť za pár hodín, takže po jej kúpe máte postarané o zábavu na dlhé večery a ja osobne ako fanúšik pôvodnej línie HoMaM III túto hru jednoznačne odporúčam. Pravdepodobne behnem do obchodu a kúpim si aj predchádzajúci diel.
Richard "Gulath" Bojničan
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Zakúpiť hru
Hodnotenie:
9
Bleskovky
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Posledné príspevky v diskusii
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
Najnovšie online hry
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Najnovšie plné hry
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|
Spriatelené weby