Operation Flashpoint
Studená vojna, roky Sovietskeho expanzizmu a „piecemakerstva” síl NATO stojace proti sebe. Konflikt, v ktorom obe strany vyrábali, čo najlepšie zbrane proti tomu druhému, u ktorého sa okamžite vytvorila protizbraň a všetko to viedlo ZASE len k premárneným ľudským životom ... – no napriek tomu je to skvelé téma, ktoré sa v rukách Českého vývojového týmu Bohemia Interactive obrátilo na skvelú a vierohodnú taktickú hru.
Studená vojna, roky Sovietskeho expanzizmu a „piecemakerstva” síl NATO stojace proti sebe. Konflikt, v ktorom obe strany vyrábali, čo najlepšie zbrane proti tomu druhému, u ktorého sa okamžite vytvorila protizbraň a všetko to viedlo ZASE len k premárneným ľudským životom ... – no napriek tomu je to skvelé téma, ktoré sa v rukách Českého vývojového týmu Bohemia Interactive obrátilo na skvelú a vierohodnú taktickú hru.
Demo sa odohráva poblíž mesta Houdan, kde treba oslobodiť dedinu (cca 8 domov) od ruskej pechoty podporovanej ľahkou technikou v podobe BVP-čiek. Vy ako príslušník americkej pechoty máte za úlohu dopomôcť týmu Bravo, aby obsadil cestu do Houdanu útokom so severu za doprovodu roty Alfa. Ale ako to už býva zvykom, málokedy sa stane to, čo sa má stať - potom ako vyzdvihnete s džípom AT tým (Anti-Tank tým) a doveziete sa spoločne k rote Alfa, kde Vás odvezie 5t nákladiak na dané miesto sa stáva z predom naplánovaného frontálneho útoku frontálny ústup, dedinu sa Vám síce podarí obsadiť (ak budete aspoň trochu inteligentný a nebudete pobehovať v štýle Ramba), ale ako som už spomenul málokedy je to tak ako si to predstavujeme, v tomto prípade sa do dediny nasáčkujú T-80, dostanete príkaz vypadnúť odtiaľ na pláž, kde Vás „odvezie” (neodvezie) UH60 (americký bojový vrtuľník), ten bohužiaľ zostrelí ruská Shilka a Vy nútený vyskočiť sa ocitáte na konci dema, tak asi stručne charakterizovaný dej.
Bohemia Interactive si naštastie dala pozor a nenavolila len jeden typ vojaka, ale v plnej sa má na výber objaviť hneď 11 typov cez obyčajného vojaka (vyzbrojený M16A2), cez AT (M134 AT4, LAW) a AA (Anti-Aicraft, vyzbrojených Stingermi) vojakov až po sniperov (M21), mínometčíkov a podobne ..., teraz som trochu zabàdol do zbraní, čím sa presúvame do ďalšieho odstavca a to ...
Zbrane. Operation Flashpoint, obsahuje širokú škálu zbraní - 7 amerických a, čo by to bolo za hru ,kebyže sa padlému nepriateľovi nedá zobrať zbraň, tak aj 5 ruských. Po vizuálnej stránke sú identické s originálmi, čo činí daľšie veľké plus. Jediná nevýhoda, týkajúca sa tohoto celku je, že nemôžete mať pri sebe viac ako jednu zbraň, so strelivom to je podobné, ak chcete zobrať padlému, jeho zásobník, granát ..., musíte niečo zo svojho vybavenia vyhodiť („Vezmi M16 magazine (polož hand granade”)), ale možno to je len nedostatok dema.
Tak a dostávame sa k dosť originálnemu prvku tejto hry a to, že nemusíte chodiť pešo, ale sadnúť do hociakého stroja a odviesť sa. V deme Vám je k dispozícií džíp ,s ktorým musíte splniť jeden príkaz ,a to doviesť AT tým k rote Alfa (samozrejme ak ho rozflákate, musíte ísť pešo), ďalej sú nepovinné jazdy z ruským UAZ džípom alebo s Ural truckom. V plnej verzií sa bude dať jazdiť aj s pýchou americkej tankovej mašinérie a to s M1 Abrahamsom, s M60 a M113 a tiež aj s prenádhernými ruskými T-55, 72, 80, a na plno ďalších (civilné autá pochopiteľne nechýbajú). Autá, tanky, ale nie sú všetko, pohybovať sa predsa dá aj vo vzduchu, a nato český tým myslel tiež, k „nepozemným” strojom patria mašiny ako ruská Mi 24, alebo americká Cobra, no určite prekvapí, že môžete riadiť aj A-10 Thunderbolt II, ktorý rozseká svojimi sidevander-ami a maverick-ami takú T-80 na kôpku železa. Navyše k dispozícií budú ešte aj lode (Mark II PBR a dajaká ruská loď).
Grafika prostredia je nádherná, tiež sa to aj prejavuje na hardware-ových požiadavkach. Design prostredia je skvelý. V hre je použitý Bohemiou vyvýjaný RV engine, ktorý je vytvorený pre obsiahnutie veľkého prostredia, na vysokej úrovni detailov, toto sa im podarilo na 110 %, nie ste ničím obmedzovaný a to je to pravé. Tento engine má podporu Direct 3D a Glide API a dá sa hrať na rozlíšení až 1600x1200x32.
Operation Flashpoint je po česky, táto volba ma moc nepotešila, pretože hlášky sú nahovorené blbo, pre neznalcov angličtiny to bude iste veľké plus, no takých hráčov nie je veľa a predsa znie veta „Co to do pekla deláte vojíne, sjedte se silnice, tohle je nepřátelské území” oveľa lepšie po anglicky „What a hell are you doing soldier, get down the road, this is an enemy land“. V menu je všetko po česky, ale pri hraní sa prelína čeština s angličtinou (v tabulke pre oznámenie okoliu je napísané „dostal jsem ho“, ale ako túto hlášku odošlete v hre sa ozve „I got him,“ čo je trochu čudné.
Ešte je treba podotknúť, že môžete hrať v dvoch pohľadoch a to first a third person view (pohľad prvej a tretej osoby), s čoho je prehľadnejšia možnosť číslo dva.
AI nepriateľov a Vašich spolubojovníkov je priemerné : niekedy Vás obkľúčia a dostanú Vás do takej krížovej paľby, že Vám nepomôže ani vliezť do obrneného vozidla (zatracené granáty verdammnt) a niekedy zase utekajú rovno po planinke, aby Vám dali čas pekne zamieriť a jedným nábojom sa nechať poslať do večných lovíšť.
Jednou vetou povedané : Toto je hra, ktorá predčí všetkých WWII:Normandy (či ako sa to volá a podobne), lebo má skvelú grafiku, reálnosť je spracovaná na jednotku (až nato, že keď máte zbraň v ruke, bežíte rýchlejšie ako keď ju máte založenú na chrbte), všetko vyzerá tak ako to má vyzerať a spolu so skvelou hrateľnosťou a dobrým zvukom tvoria celok, ktorý sa dá nazvať len : Konečne niečo poriadne !!!
#aut#
Operation Flashpoint |
||||||||||||
|
||||||||||||
|
|
||
|
Ak čumíte o čom to píšem a myslíte si, že hra sa má volať Flaspoint, máte v podstate pravdu. Hra totiž prešla takým burlivým vývojom, že pár krát sa jej ten názov aj zmenil. Prvý HardDisk v Bohemia Interactive Studio s týmto projektom mal label Poseidon. Bol to rok 1997. Keby ste dnes vydeli obrázky z tohto roku nebol by to iste najkrajší pohľad. Screenshot z tohto obdobia sa mi nepodarilo nájsť, ale predstavte si úplne jednoduchú hru s tromi jedntokami a zastaralou grafikou. Hra bola následne na to, keď si autori uvedomili, že s týmto do sveta dieru neurobia a začali na novom vývoji, premenovaná na Flashpoint.
Potom bola hra premenovaná na Flashpoint 1985, postupne sa vystriedali distribútori, ktorými mali byť pred Codemasters UbiSoft, a aj Interactive Magic, ktorý, ako možno viete, nejako skrachoval a dnes má hra dúfajme konečný názov Operation Flashpoint, ktorý by sa už nemusel meniť a mohol by sa objaviť na krabiciach v máji 2001. S tými názvami to je viac-menej tak, že boli len pracovné, ale aj tak sa nemuseli meniť.
Operation Flashpoint (OF) sa neodohráva v ďalekej minulosti dvoch svetových vojen ako by sa mohlo zdať, je to blízka minulosť. Príbeh začína v roku 1985 po smrti Brežneva (ktorý zomrel v roku 1982) a neskoršom nástupe Gorbačova. Ten vám bližšie poisovať nebudem (niečo treba nechať aj do recenzie). Ale nemyslíte si, že to bude len plnenie misií a k tomu nejaký popis "prečo" ju vlastne musíte splniť, teda celkový dôvod k vzniku misie, ako to bolo napr. v Delta Force. V hre sa bude nachádzať reálny príbeh (ktorý sa začína práve spomínanou smrťou Brežneva), a ktorý bude veľmi nelineárny, budete ho vo veľkej miere ovplyvňovať svojou činnosťou v hre. Hrať sa bude vo forme kampaňe a vy si na začiatku vyberiete obor, v ktorom sa budete postupne vylepšovať (tankista, pilot, vojak, speciálna jednotka) a toto je systém kariéry.
V OF sa bude dať riadiť každý stroj, ktorý v hre bude; od obyčajnej Škody 120 až po vrtuľník UH-60 Blackhawk. Celkom bude v hre možno riadiť vyše 25 vozidiel, čo je ako iste uznáte, veľmi veľa. Ako príklady uvediem: tanky M60, transportér M113, vrtuľníky a lietadlá AH1 Cobra, Mi24 Hind, A10 Thunderbold čo je len zlomok zo všetkého. Ak je bohatý vozový park, tak pre arzenál zbraní to platí dvojnásobne. Malo by sa objaviť viac zbraní, než v Hidden & Dangerous.
Sľúbený bol i editor, kde si budete môcť vytvoriť vlastnú kampaň, čo hre vo výraznej miere ovplyvňuje životnosť, samozrejme k lepšiemu. Určite sa nájde niekoľko nadšencov, ktorý budú chàliť nové mapy do hry vysokej kvality. Mám taký pocit, že editory pri hre sa stanú normálnou vecou, veď to čo spravili Core Design (pridali k piatemu dielu Tomb Raider editor), predajnosti TR:CH výrazne pomohlo (ja osobne by som si Tomb Raider: Chronicles kúpil už len kvôli tomu editoru). Motion capturing (snímanie pohybu na ozajstných ľudoch a ich následné použitie na polygonových postavách v hre) je skôr samozrejmosťou a Marek Španěl, producent projektu, sľúbil, že pohyby postáv budú dotiahnuté takmer k samej dokonalosti. Oni snáď robia ten motion capturing i na vozidlách :); len aby sa tými sľubmi veľmi nepretrhli.
Váš herný svet bude ovplyvňovaný totálnou realitou. Uvediem príklad streľby z "vrchu", teda z vrtuľníka alebo z lietadla, keď vaše guľky z guľometu bude viditeľne ovplyvňovať gravitácia a dokonca AERODYNAMIKA guľky, presne tak ako je to aj naozaj. Polárka bude na oblohe presne tam, kde je aj v skutočnosti, to pre prípad, že by ste v misii nemali kompas, taktiež budete potrebovať perfektnú orientáciu v teréne presne tak, ako v skutočnosti a periodický priebeh prírodnych javov (mesačné fázy, striedanie dňa a noci) je oproti tomu všetkému "len" pekná vlastnosť OF. Osobne sa najviac teším na interiéry áut, a hlavne na civilné autá typu Škoda 120, kde bude každý detail drahý.
Sprievodným javom je tiež veľká dohľadnosť, ktorá bude pochopiteľne ovplyvňovaná taktovacou frekvenciou vášho procesora a veľkosťou pamäte grafickej karty a počítača. Minimum je síce v súčasnosti P266 a 64MB RAM, ale na plynulý beh a rozumné hranie to iste nebude stačiť. Osobne to odhadujem na niečo cez 550 Mhz a 128MB RAM, ale v máji 2001 budú rýchlejšie mašinky iste viac dostupnejšie, ako sú dnes. Bojím sa len, aby hra nemala veľa chýb, a aby sa mi nestalo to čo v H&D, keď som sa zasekol medzi dve steny a hra brechla niečo v zmysle game over, čo znamenalo moju smrť a následný load.
AI, umelá inteligencia alebo si to pomenujte ako chcete, to je opäť jedna vec, v ktorej bude OF, ako inak, excelovať. Vašich vojakov budete samozrejme ovplyvňovať príkazmi, ale už nebudete vystresovaný z toho, či ste tomu a tomu vojakovi dali ten a ten príkaz. Váš vojak sám pochopí, že sa má plaziť, keď počuje výstrel alebo keď sa bude blížiť k cudzej základni. A to je len začiatok pohľadom na AI vojakov, proti ktorým budete bojovať. Ak uvidia, že ste v presile budú sa brániť zo základne alebo urobia niečo čo už má spoločné veci so strategickým zmýšľaním (napadnú vás zozadu a pod.). Ak budú v presile oni, tak pekne si na vás vybehnú a bez straty vás pekne po jednom pošlú do... do reštartu misie (!). Ale to je opäť len niečo z toho, čo OF bude v tomto smere ponúkať.
Po vydaní hry bude mať iste hra aj nejaké chyby (nenechajte sa zmiesť vychvaľovaním hry v preview, ktorý je vlastne len "pozliepaný" zo sľubov autorov), ale to by nemalo ovplyvniť to, že za hranicami sa bude Operation Flashpoint predávať a bude sa o nej hovoriť minimálne tak, ako to bolo pri H&D. Hra ma zaručený menší úspech už teraz, v zahraničí sa o nej už nehovorí ako "dobrá hra z Českej republiky", ale ako o hre, o ktorej sa pomaly ani nevie odkiaľ pochádza, ale vie sa, že je to hra svetovej kvality.
Martin Šoltýs |
Vampire Slayer
viac článkov autora
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|