Diskusia

Konce majú byť koncami (najlepšie bez petície)

Konce majú byť koncami (najlepšie bez petície)

Nie je to tak dávno, čo som pár písmen venoval koncom. Očakávaným i neočakávaným, radosti a zlosti, keď sa niečo neskončí ako človek vnútorne čakal. A ešte trochu dávnejšie sa objavilo aj čosi o podivnom zvyku fanúšikov hier písať petície. Za vydanie hry na PC alebo za lepšie konce. Čo s takým zvykom? Mali by ho vlastne autori hier brať vážne?


Pridať komentár
Všetky príspevky
Hmm reagovať
Pridal: Blade, 26.03.2012 01:10
BladeV podstate, uz len ten fakt ze autori museli pre vysporiadanie sa s Reapermi pouzit osli mostik v podobe super-zbrane, svedci o tom, ze so zaverom mali nemale problemy - ja osobne som sice s pribehom ME3 viac menej spokojny (hlave ma potesilo zavrsenie quarianov a kroganov), ale finale sa dalo urcite spravit lepsie.
Dodatok reagovať
Pridal: Grippa, 26.03.2012 20:09
Mick, nesúhlasím s Tebou v kritických bodoch. Autorská integrita, ktorá v prípade ME3 neplatí, nie je o tom, že sa naduto budem tváriť, že je všetko v poriadku len preto, že si to ja myslím. Autorská integrita by platila v prípade, že príbeh je skvelo uzavretý (alebo tak, ako autor zamýšľal), no niektorí fanúšikovia by sa ozvali, že chcú viac a autor povie: Nie, príbeh sa skončil, zmierte sa s tým (príklad za všetky - konce kníh Pán Prsteňov a Zaklínač - Paní Jezera. Na adresu oboch autorov prišlo mnoho prosieb fanúšikov, aby pokračovali v príbehu. Tolkien aj začal, no potom si uvedomil, že v žiadnom prípade netromfne katarzný záver Návratu Kráľa, tak s tým prestal. Sapkowski zasa bude pokračovať príbehmi zo zaklínačského univerza, ale bez hlavných postáv. Prečo? Lebo ich príbeh sa už skončil. ). To patrí k dobrým autorom a ich dielam - uvedmoiť si, že každý príbeh má svoj koniec, väčšina (alebo všetky) dejové linky uzavreté a dej skončený predtým, než celý príbeh začne byť naťahovaný a nudný. Taktiež nesúhlasím s vetou " Len autor vie, čo chcel príbehom povedať a ako ho zavŕšiť." Pretože interpetácia príbehu prebieha práve u prijímateľa, no najmä - dielo je nezávislé od autora. To znamená, (za predpopkladu, že je pred tebou inteligentný čitateľ/hráč/divák), že Ty nemusíš vedieť nič o autorovi a o "jeho zámere" s dielom, lebo toto všetko by si mal byť schopný vyčítať z diela samotného. A ak sú tam nekonzistentosti, nelogické skoky v deji bez vysvetlenia, tak to je chyba autora. Osobne som sa len utvrdil v názore, že fiasko posledných dvoch hier od Bioware je dôsledkom ich odkúpenia spoločnosťou EA. Bioware nielenže dovtedy vydávali technicky dobre vyladené produkty, ale aj dejovo. Dragon Age 1 bol vo vývoji už dlho, keď ich EA odkúpili a tak jediné, čo zrejme stihli na tej hre dokafrať, sú DLC a nacapiť na krabicu s hrou svoju nálepku. Pri ME2 zrejme nechali Bioware voľné ruky. No DA2 a ME3 vykazujú tie isté príznaky, ktorých spoločným menovateľom je: nevyzretosť (nedostatok času na vývoj a dozretie príbehu). Byť teraz na čele BIoware, zoberiem tie negatívne recenzie a kritiky a otrieskam ich EA o hlavu s tým, že nech sa im toľko nekafrú do roboty (lebo BIoware robiť hry vie a pochybujem, že to zrazu "len tak" zabudli), alebo odísť od EA.
Re: Dodatok reagovať
Pridal: MickTheMage, 27.03.2012 14:53
MickTheMageMyslene to bolo skor tak, ze autor vie, co chcel napisat a mal by si za svojim dielom stat. Jasne, ze kazdy citatel si pribeh vysvetli po svojom, bude ho inak chapat. Lenze skratka ked autor nieco pise ma nejaku viziu a smer. Akonahle sa pri kritike zacne cukat - tak ja to teda prepisem :) - nieco nie je v poriadku. Inak obavam sa, ze Bioware uz od EA neodite. Asimilacia bola dokoncena a zda sa, ze je absolutna :( Za par rokov budeme na Bioware spominat ako na Bullfrog, Origin alebo Westwood (o Maxise nehovoriac).
Dodatok reagovať
Pridal: kamikadze1, 27.03.2012 19:37
teda Mick, ty dokazes cloveku zobrat aj tu poslednu stipku radosti v zivote.... "( Za par rokov budeme na Bioware spominat ako na Bullfrog, Origin alebo Westwood (o Maxise nehovoriac)" Ach jo, bohuzial mas naozaj pravdu, ale kolko povodnych ludi, ktori tvorili Bioware tam vobec dnes este pracuje??? Asi moc nie. Je to vlastne este vobec Bioware alebo uz len prazdne logo? A kedy budeme uz len spominat na EA, tak ako spominame na Darth Vadera? To by bola sprava ze?
Re: Dodatok reagovať
Pridal: Blade, 27.03.2012 22:28
BladeJa stale hovorim - treba si vediet vyberat. Aj medzi novymi ci mladymi studiami sa najde dostatok takych, ktore nejdu len po peniazoch ale snazia sa hracom priniest nieco nove, nieco originalne. Podla mna je dost spiatocnicke teraz stoj co stoj lipnut na veciach, ktore dominovali trhu pred nejakymi 10-15 rokmi. Ta doba je davno prec a dnes vladnu ine trendy - bud sa im clovek vie prisposobit, teda adaptuje sa, alebo sa nevie a cez sustavne spominanie na casy minule vidi vsetko pesimisticky. Pevne verim, ze Mick taky nie je ;).
Re: Re: Dodatok reagovať
Pridal: Grippa, 30.03.2012 14:29
Tak, záhada zvlášntych koncov ME3 sčasti vyriešená: včera som sa dočítal, že na scenári k trojke už nespolupracoval Drew Karpishin a vraj ním pôvodne zamýšlané konce zmenili kôli uniknutej bete :/
Re: Re: Re: Dodatok reagovať
Pridal: _Polaris_, 30.03.2012 16:29
Vies hodit prosim ta aj zdroj?
Re: Re: Re: Re: Dodatok reagovať
Pridal: Grippa, 30.03.2012 23:49
Pardon: http://www.ripten.com/2012/02/16/game-over-for-biowares-drew-karpyshyn/ Ten o leaknutej bete nemôžem nájsť, ale tiež bol z riptenu, ak si dobre spomínam.
popoluska reagovať
Pridal: Rado, 02.04.2012 08:58
Koneiec ze vsetko ma zmysel a dojde k zavrseniu vsetkeho v pribehu? Zda sa ze nerdi veria na rozpravky. Pozrite si popolusku ak chcete taky koniec. Je to dobra rozpravka.
Re: popoluska reagovať
Pridal: Blade, 02.04.2012 09:44
Blade:))), ja inak tiez nevidim na otvorenom konci nic zle a po pravde, u filmov sa mi prave takyto odvazny pristup obzvlast paci (napr. nedavny take shelter, starsi triangle a pod.). Ako som uz spomenul, je v zasade s koncom ME3 nemam problem, urcite sa dal spravit lepsie ale zeby som zas kvoli tomu, ze nie je presne podla mojich predstav, spisoval peticiu, to urcite nie.
koniec reagovať
Pridal: kamikadze1, 03.04.2012 10:17
Ja mam napiklad zasa najradsej take tie "Carpenterovske konce". Take otvoreno/uzavrete jasne/nejasne :-). Idealny priklad je The Thing, ten ma super koniec ale aj Duchovia Marsu su super (ako ten koniec) aj ine.
Re: popoluska reagovať
Pridal: Grippa, 07.04.2012 15:40
Rado, nemýľ si šťastné konce s koherentnosťou.
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012